Wolf bijt pony dood in Limburg: “Onze kerst is vergald”

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:23

DuoPenotti schreef:
oooh dus de rat mag bij jou wel alles kapot bijten.
Dan vang je hem en zet je hem uit? (waar een ander last mag hebben)
Die mug die in de nacht op je hoofd zoemt laat je ook lekker zoemen...
En de daas op je paard zijn nek mep je ook niet dood...

Of dan ineens wel?!

En je kunt je dieren niet veilig houden tegen de wolf, DAAAAAR!!! zit nu net het probleem.
Of het moet binnenkort mogen, 3 meter Alcatraz omheining.
Wel jammer voor de konijnen en hazen, die hebben pech, de wolf gaat voor.....
Ik heb geen 'last' van ratten, muggen prikken mij nooit en ik heb op het moment geen eigen paard, dus ook geen last van dazen.

Er zijn, in mijn optiek, meer mogelijkheden dan gelijk een ander dier dood maken.

Daarnaast ben ik van mening dat alles en iedereen moet wijken voor/schikken naar de wensen van de mens, daar zit voor mij wel een grens aan. Wij mensen voeren de meest walgelijke dingen uit met andere diersoorten, dan mag er van mij ook plek vrij komen voor andere diersoorten (die nota bene enkel hun instinct volgen).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:29

Ailill schreef:
DuoPenotti schreef:

Of dan ineens wel?!

En je kunt je dieren niet veilig houden tegen de wolf, DAAAAAR!!! zit nu net het probleem.
Ik heb geen 'last' van ratten, muggen prikken mij nooit en ik heb op het moment geen eigen paard, dus ook geen last van dazen.

Er zijn, in mijn optiek, meer mogelijkheden dan gelijk een ander dier dood maken.

Daarnaast ben ik van mening dat alles en iedereen moet wijken voor/schikken naar de wensen van de mens, daar zit voor mij wel een grens aan. Wij mensen voeren de meest walgelijke dingen uit met andere diersoorten, dan mag er van mij ook plek vrij komen voor andere diersoorten (die nota bene enkel hun instinct volgen).

https://www.maasduinencentraal.nl/nieuw ... -door-wolf

Instinct?

Zoveel dode dieren en gewonde dieren. Heeft niets meer met Instinct te maken maar met gedrag dat niet normaal is maar door de omstandigheden ontstaat.

Toch grappig dat je dus de mensen die hier daadwerkelijk last en zorgen van hebben veroordeeld maar wanneer je de vraag word gesteld wat jij zou doen als je ergens last van hebt gewoon zegt maar daar heb ik geen last van.

Dat er mensen zijn die ergere praktijken uitvoeren zegt toch niets over de eigenaar van de pony die is opgevreten? Want dan behoor jij daar ook gewoon toe.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:29

Ailill schreef:
Ik vind het nog veel triester dat de Nederlandse aard is dat alles en iedereen moet wijken voor eigen plezier en inkomsten. De ene diersoort roeien we uit, want we ondervinden er last van/hebben er niets aan. Andere diersoorten hebben wij dan weer wel iets aan, dus we stoppen ze in kooien/fokken ze onder erbarmelijke omstandigheden op voor consumptie, enz enz enz.

En als er dan een andere diersoort ten tonele komt die enkel hun instinct volgen, dan gaan mensen daar weer over klagen. Ik blijf er echt bij: Wil je dieren houden, dan zorg je zelf voor hun veiligheid.

En ik ben helemaal niet van het verraden, maar als ik iemand een wolf (of ander diersoort) dood zie schieten, dan heb je aan mij een verkeerde.

En nog zo'n bizarre opmerking, even een complete bevolking iets toe dichten. Zal wel uit emotie gedaan zijn, maar blijft overdreven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:32

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het in strijd is met de Bokt gedragsregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 30-12-22 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:33

Spoiler:
Ailill schreef:
DuoPenotti schreef:

Of dan ineens wel?!

Je kan zo de politiek in met dit non-antwoord Aillil.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:34

@ Loretta, misschien moet toch je mening anders formuleren. Om nu met NSB bloed te beginnen is toch misplaatst.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:38

Ailill schreef:
DuoPenotti schreef:

Of dan ineens wel?!

precies, je hebt er geen last van, als je er wel last van had deed je ook anders.
Ook jij! Jij met je veroordelende vingertje nu.
Zowel als er een rat in jou keuken komt, ook al ben jij netjes maar komt het door je smerige buurman, of als je een paard te verzorgen krijgt en je ziet dat hij zo'n last heeft van dat dier in zijn nek.
Dan mep jij ook....

En zo ook met de wolf, jij hebt geen last dus lekker egoïstisch wat blaten....
Dat is precies waar veel buitengebied tegenaan lopen, dat geblaat van andere die er geen last van hebben, geen verstand van omheinen hebben en nog minder weet van kosten en vergunningen....
En dan gek vinden zeker dat het lontje van deze mensen elke dag na zo'n blaat bericht wat korter word....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:41

Mellow schreef:
Ailill schreef:

https://www.maasduinencentraal.nl/nieuw ... -door-wolf

Instinct?

Zoveel dode dieren en gewonde dieren. Heeft niets meer met Instinct te maken maar met gedrag dat niet normaal is maar door de omstandigheden ontstaat.

Toch grappig dat je dus de mensen die hier daadwerkelijk last en zorgen van hebben veroordeeld maar wanneer je de vraag word gesteld wat jij zou doen als je ergens last van hebt gewoon zegt maar daar heb ik geen last van.

Dat er mensen zijn die ergere praktijken uitvoeren zegt toch niets over de eigenaar van de pony die is opgevreten? Want dan behoor jij daar ook gewoon toe.
Er is hier in NL natuurlijk geen sprake van natuurlijk gedrag, dat kan ook helemaal niet, daarvoor is het te vol hier. Dat besef ik mij echt hoor.

Het enige waar ik mij niet in kan vinden is dat enkel de wolf moet wijken, wij mensen willen zelf nergens water bij de wijn doen, dat vind ik niet juist.

CharleyT schreef:
Ailill schreef:
Ik vind het nog veel triester dat de Nederlandse aard is dat alles en iedereen moet wijken voor eigen plezier en inkomsten. De ene diersoort roeien we uit, want we ondervinden er last van/hebben er niets aan. Andere diersoorten hebben wij dan weer wel iets aan, dus we stoppen ze in kooien/fokken ze onder erbarmelijke omstandigheden op voor consumptie, enz enz enz.

En als er dan een andere diersoort ten tonele komt die enkel hun instinct volgen, dan gaan mensen daar weer over klagen. Ik blijf er echt bij: Wil je dieren houden, dan zorg je zelf voor hun veiligheid.

En ik ben helemaal niet van het verraden, maar als ik iemand een wolf (of ander diersoort) dood zie schieten, dan heb je aan mij een verkeerde.

En nog zo'n bizarre opmerking, even een complete bevolking iets toe dichten. Zal wel uit emotie gedaan zijn, maar blijft overdreven.
Was een reactie op iemand anders.

Loretta schreef:
hoefnageltje schreef:
Waar een klein land groot in kan zijn Y;(

Edit:
en voordat niemand meer snapt of iets grappig/cynisch of niet bedoeld is:

ik vind het diep triest dat het kennelijk in de Nederlandse aard zit om fanatiek je buren te verlinken.

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het in strijd is met de Bokt gedragsregels
Bijzonder laag zo'n opmerking.

:evaw:

Ayasha schreef:
Je kan zo de politiek in met dit non-antwoord Aillil.
Heeft de cursus politiek correct communiceren toch nog nut :D
Laatst bijgewerkt door Muiz op 30-12-22 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Kinke

Re: Wolf bijt pony dood in Limburg: “Onze kerst is vergald”

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:45

Maar hoe moet het dan Aillil? Iedere weide waar vee loopt omheinen?
Ik ben ook wel klaar met alle opmerkingen over subsidie. Niet iedere provincie heeft een subsidieregeling en waar ze dat wel hebben zie ik een max. van 20.000.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:50

DuoPenotti schreef:
Ailill schreef:

precies, je hebt er geen last van, als je er wel last van had deed je ook anders.
Ook jij! Jij met je veroordelende vingertje nu.
Zowel als er een rat in jou keuken komt, ook al ben jij netjes maar komt het door je smerige buurman, of als je een paard te verzorgen krijgt en je ziet dat hij zo'n last heeft van dat dier in zijn nek.
Dan mep jij ook....

En zo ook met de wolf, jij hebt geen last dus lekker egoïstisch wat blaten....
Dat is precies waar veel buitengebied tegenaan lopen, dat geblaat van andere die er geen last van hebben, geen verstand van omheinen hebben en nog minder weet van kosten en vergunningen....
En dan gek vinden zeker dat het lontje van deze mensen elke dag na zo'n blaat bericht wat korter word....
Je bericht staat alleen maar vol met aannames, heeft het dan denk je zin om verder te discussiëren?

DuoPenotti

Re: Wolf bijt pony dood in Limburg: “Onze kerst is vergald”

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:53

Waren we aan het discussiëren dan? Dat had ik gemist.
Jij was aan het vinger wijzen naar mensen dat ze de wolven maar moeten weren.
wat niet kan.
Je hebt er geen last van, maar wel een grote bek in wat andere maar moeten doen.... :r

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:54

Kinke schreef:
Maar hoe moet het dan Aillil? Iedere weide waar vee loopt omheinen?
Ik ben ook wel klaar met alle opmerkingen over subsidie. Niet iedere provincie heeft een subsidieregeling en waar ze dat wel hebben zie ik een max. van 20.000.
Eerlijk? Ik weet het ook niet.

Maar enkel roepen dat ze dood moeten, nee dat vind ik te kort door de bocht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:57

DuoPenotti schreef:
wat niet kan.
Je hebt er geen last van, maar wel een grote bek in wat andere maar moeten doen.... :r
Het is hier geloof ik een discussieforum, maar ik kan het mis hebben.

Overigens zeg ik niet dat mensen de wolven moeten weren.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:59

Maar niemand zegt dat ze allemaal dood moeten Ailill. Tenminste ik niet. Maar er mag van mij wel populatie regulatie komen.

5 jaar geleden heb ik een wolf gezien. Ik kon mijn ogen niet geloven en ik werd uitgelachen door de meeste mensen. Het zou wel een loslopende herder zijn geweest volgens de meeste mensen.

Eerlijk? Dit vond ik een hele normale reactie. En zo zou het ook moeten zijn. Dat ze incidenteel gezien worden en ook incidenteel een x een prooi pakken wat niet hoort.
Maar niet dagelijks. En dat is wat er nu gebeurd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:01

Ailill schreef:
DuoPenotti schreef:
wat niet kan.

Fijn dat je ook weet dat het een discussieforum is, nu nog doen hè kerel....

Ailill schreef:
Ik blijf er echt bij: Wil je dieren houden, dan zorg je zelf voor hun veiligheid.

Dus de wolf weren van je erf? Of wat moet ik me dan voorstellen bij je optie van veiligheid?

Ze in een luchtballon zetten zodat de wolf vrij door de wei kan huppelen en de dieren hoog boven hen veilig zit?
Ja gewoon maar een optie als weren niet goed is, schieten niet goed is, wat dan wel???

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:03

En wat als de beren wegtrekken vanwege de oorlog, richting Polen, Duitsland, en he waarom niet Nederland?
Het is dan aan ons om grote dikke beton-met-staal-en-prikkeldraad-afrasteringen te plaatsen, want ja die prachtige beren volgen alleen maar hun instinct. Als die beer dan net het lieve paard van Ailill verscheurt is dat een calculated risk he?
Maar ohnee Ailill heeft helemaal geen paard, en ook geen kind, dus omdat hij zelf niets te verliezen heeft, hoeft hij ook geen inlevingsvermogen in een ander te hebben.
Zal er ook mooi uitzien, alles omringd met hoge hekken, diep in de grond gegraven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:05

DuoPenotti schreef:
Ailill schreef:

Fijn dat je ook weet dat het een discussieforum is, nu nog doen hè kerel....

Ailill schreef:
Ik blijf er echt bij: Wil je dieren houden, dan zorg je zelf voor hun veiligheid.

Dus de wolf weren van je erf? Of wat moet ik me dan voorstellen bij je optie van veiligheid?

Ze in een luchtballon zetten zodat de wolf vrij door de wei kan huppelen en de dieren hoog boven hen veilig zit?
Ja gewoon maar een optie als weren niet goed is, schieten niet goed is, wat dan wel???
Joe joe.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:08

Rubs schreef:
En wat als de beren wegtrekken vanwege de oorlog, richting Polen, Duitsland, en he waarom niet Nederland?
Het is dan aan ons om grote dikke beton-met-staal-en-prikkeldraad-afrasteringen te plaatsen, want ja die prachtige beren volgen alleen maar hun instinct. Als die beer dan net het lieve paard van Ailill verscheurt is dat een calculated risk he?
Maar ohnee Ailill heeft helemaal geen paard, en ook geen kind, dus omdat hij zelf niets te verliezen heeft, hoeft hij ook geen inlevingsvermogen in een ander te hebben.
Zal er ook mooi uitzien, alles omringd met hoge hekken, diep in de grond gegraven.
Ik beschik over meer dan voldoende inlevingsvermogen, echter gaat dit bij mij op voor al het leven hier op aarde, niet enkel de diersoort mens.

Inderdaad, al die hoge hekken geven geen mooi beeld. Die windmolens overal ook niet, net als de hoogspanningsleidingen, straatverlichting, enz. enz enz. Maar dat is in ons voordeel, en dan is het opeens geen probleem meer.

Die logica ontgaat mij echt volledig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:10

Ailill schreef:
Joe joe.

goed bezig met discussiëren ik zie het :j

Uitgel.ld dus, want je zwamt maar wat in de rondte
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-12-22 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:10

Jammer! Ik dacht dat het net zo goed ging. Ik ben niet tegen wolven alleen die beesten zijn echt lastpakken vind ik dan. Maar bestrijding vind ik ook weer niet nodig. Wolfproof maken wel maar ik denk dat jullie wel me begrijpen. Een wolf is geen mug of een daas of een van die andere beesten. Want die zou ik wel gelijk doodmeppen. Vroeger vond ik dazen er schattig uit zien _O- . Maar later kwam ik er achter dat ze helemaal niet zo schattig waren.

En als je me niet begrijpt, niet erg. Want wat ik bedoel is dat wolfproof maken wel de vriendelijkste en veiligste manier is.
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 28-12-22 16:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:13

Ailill schreef:
Rubs schreef:
Ik beschik over meer dan voldoende inlevingsvermogen, echter gaat dit bij mij op voor al het leven hier op aarde, niet enkel de diersoort mens.

Inderdaad, al die hoge hekken geven geen mooi beeld. Die windmolens overal ook niet, net als de hoogspanningsleidingen, straatverlichting, enz. enz enz. Maar dat is in ons voordeel, en dan is het opeens geen probleem meer.

Die logica ontgaat mij echt volledig.

Het wolfproof maken gaat dan wel enorm ten koste van vrijwel al het andere wild. Ik vrees ook voor het vee dat dan maar op een postzegel of helemaal niet meer buiten komt.

Het zicht lijkt me het minste probleem eigenlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:15

ElfBeau_067 schreef:
Jammer! Ik dacht dat het net zo goed ging. Ik ben niet tegen wolven alleen die beesten zijn echt lastpakken vind ik dan. Maar bestrijding vind ik ook weer niet nodig. Wolfproof maken wel maar ik denk dat jullie wel me begrijpen.

hoe dan?
120 mag op sommige plaatsen niet eens, is te hoog.
En daar springen ze zo overheen.
En heb jij even duizenden, vele duizenden op de bank staan omdat te bekostigen?
Want ja sommige mensen hebben meer plek dan 10m2 achtertuin.... Dan gaat het om vele hectares.
Duizenden euro's voor iets wat niet helpt.

En hoe dan in gebieden waar dieren steeds verweiden? Dus elke paar weken op een ander stuk staan.

En waarom is een wolf meer waard dan een ree? Die niet meer in weides kan, of konijnen en hazen?

Dus nee ik begrijp je niet.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:16

Ailill schreef:
DuoPenotti schreef:

Of dan ineens wel?!

Maar als je er wel last van had weet ik zeker dat jij die mug wel dood mept.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:16

Geconcentreerde voedselbronnen trekken altijd hogere concentraties (roof)dieren aan. Dat geldt net zo goed voor je moestuin (slakken, muizen, vogels, etc.) als voor akkers met mais/aardappelen (reeen en wild zwijn) als voor vee. In al die gevallen zal er of door de mens ingegrepen worden om genoeg voedsel voor zichzelf over te houden en te voorkomen dat er een epidemie ontstaat van iets wat kan overspringen op.
Wolf switched naar vee als er geen wild genoeg meer is (want die planten zich nu eenmaal niet zo snel voort als wolf veelal de jonge en dragende dieren dood) en er dus eigenlijk een start van hongersnood en overpopulatie ontstaat. Daarmee moet je je al gaan afvragen of aanvallen op vee wel natuurlijkc.q. normaal gedrag is voor een wolf. Nog afgezien van de vraag of het laten uitsterven van die tig prooidiersoorten verstandig is.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:18

DuoPenotti schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Jammer! Ik dacht dat het net zo goed ging. Ik ben niet tegen wolven alleen die beesten zijn echt lastpakken vind ik dan. Maar bestrijding vind ik ook weer niet nodig. Wolfproof maken wel maar ik denk dat jullie wel me begrijpen.

hoe dan?
120 mag op sommige plaatsen niet eens, is te hoog.
En daar springen ze zo overheen.
En heb jij even duizenden, vele duizenden op de bank staan omdat te bekostigen?
Want ja sommige mensen hebben meer plek dan 10m2 achtertuin.... Dan gaat het om vele hectares.
Duizenden euro's voor iets wat niet helpt.

En hoe dan in gebieden waar dieren steeds verweiden? Dus elke paar weken op een ander stuk staan.

En waarom is een wolf meer waard dan een ree? Die niet meer in weides kan, of konijnen en hazen?

Dus nee ik begrijp je niet.

Dat hoeft ook niet. Ik heb niet duizenden op m’n bank staan. Het lijkt me alleen wel de veiligste en vriendelijkste manier.