Kijktip: Zeeman Confronteert

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12343
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:26

Afgelopen 2 dagen heeft ze 13 advertenties in verschillende Europese paarden groepen gezet.
12 ervan zijn twee dagen geleden geplaatst.
De recentste in een Zwitserse groep is vandaag geplaatst.

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:32

Ik vraag me wel serieus af hoe ze in deze ellende verzeild is geraakt.
En waarom grijpt haar omgeving niet in? Volgens mij is ze nog best jong en om dan al zo'n leven en reputatie te hebben...
Ergens zorgwekkend.

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 01:33

Kan die Femke niet opgenomen worden dat ze een gevaar is voor de samenleving en in een gesloten ggz instelling gestopt, ofzoiets? Ze zegt zelf dat ze dit niet kan oplossen, donkere periode, eerst ver weg dan weer paar dagen terug, ze heeft hulp nodig?! Dit creëert gevaarlijke situaties, of worden gevaarlijk e situaties voor haar en ook haar omgeving wellicht?! Zeker als dit doorgaat vormt ze voor anderen een gevaar en maatschappelijke onrust. Misschien zit ze wel aan de speed zo mager dat ze is..Dan feesten etc. Kennelijk is deze vrouw van het padje af en als maatschappij moeten we dan zorgen dat ze niet nog meer schade aanricht, niet aan haarzelf, niet aan haar omgeving.
Misschien is zoiets een ingang.

Ik zou ook de neiging hebben om , als je betaald hebt, eens met wat deurwaarders te overleggen en rond te bellen of er beslag kan worden gelegd op haar spullen, de dure auto, haar paarden etc?

Of als dat allemaal niet kan wat ik heel vreemd vind, dan onaangekondigd dat paard ophalen zal mijn neiging ook zijn..zeker als je alles betaald hebt en dat paard staat er!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 06:18

Sabri schreef:
Of als dat allemaal niet kan wat ik heel vreemd vind, dan onaangekondigd dat paard ophalen zal mijn neiging ook zijn..zeker als je alles betaald hebt en dat paard staat er!


Zonder papieren, paspoort etc krijg je die de grens niet over.
En ik vraag me af of Christella nog wel in Spanje staat. Is die ondertussen ook niet op haar nieuwe stal te vinden?

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 06:28

Ze deed me erg denken aan iemand die ik uit m'n leven geweerd heb. Die misbruikte ook het vertrouwen van andere mensen om er zelf beter van te worden. Er zijn nog veel mensen en instanties die geld van deze persoon krijgen. En die heeft van meerdere kanten hulp gekregen om de puinhopen op te ruimen. Maar dat moet je wel willen. En daar zit de kern van het verhaal.

Dit soort mensen betuigt spijt als ze klem zitten. Belooft beterschap. Ze gaan het echt oplossen. Maar dat doen ze alleen als ze er zelf iets mee winnen. En zolang ze weg komen met hun praktijken gaan ze door.

Mensen die zeggen zelf langs gaan. Hoe zien jullie dat voor je?

Ik vraag me wel af of de gedupeerden een advocaat in de hand hebben?

ElfBeau_067

Berichten: 2014
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:34

Wat een oplichter is dat mens.

Coco4life
Berichten: 1255
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:00

Wat slecht ook! Dan zie je ook dat ze gewoon geen stop knop hebben. Ik vraag me ook af waarom de politie van NL haar nog niet heeft gepakt. Dat bericht op Facebook leek serieus, maar zo zie je maar.
Nou ik hoop dat ze snel wordt gepakt! :o

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:42

Het is echt ongelofelijk..
Zoek op de naam Fem Kooij en je ziet inderdaad dat ze opnieuw paarden aanbied.. Waarschijnlijk nu op de stal in nederland waaronder PRE Luna. In talloze facebookgroepen is de advertentie geplaatst.. Je zou denken dat na zo'n uitzending actie wordt ondernomen...

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:44

Nu nog een PRE merrie genaamd Joya

Afbeelding

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:26

Vreselijk, haar praktijken gaan gewoon door! Zouden slachtoffers haar niet eens terug kunnen pakken. Op zo een PRE een proefrit opmaken en dan gewoon hard weggalopperen en niet meer terugkomen. Trailer ergens anders.
Of als groep met een tractor haar weg blokkeren en met trailers wat paarden inladen. Haar maar even 'meehelpen' met hoe ze het moet oplossen.
Het mooiste en beste is samen met gerechtsdeurwaarders/samen een advocaat in de arm. Ik heb zovaak gezien dat er beslag kan worden gelegd op goederen etc in programma deurwaarders. Deze koop is toch ook niet nagekomen dus kun je een deurwaarder inhuren? Zijn vast ook creatievelinge bij?
Kennelijk heeft ze nog een dure auto en dure paarden.
Maar ons kromme rechtsstaat zal dan zeggen dat je niet iemand paard mag jatten
Iemand rekeningen blijven plunderen en steeds meer slachtoffers maken mag dan wel :(
Lang niet iedereen zit op Bokt dus er komen weer meer slachtoffers..
Als hulp niet helpt dan gedwongen tbs behandeling.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:46

Tbs kan alleen gegeven worden voor strafbare feiten waar uit m'n hoofd 4 jaar of langer gevangenisstraf op staat. En er moet kans zijn op recidive. En je moet ten tijde van het delict (verminderd) toerekeningsvatbaar verklaard zijn

nevica

Berichten: 1092
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:18

Sabri schreef:
Vreselijk, haar praktijken gaan gewoon door! Zouden slachtoffers haar niet eens terug kunnen pakken. Op zo een PRE een proefrit opmaken en dan gewoon hard weggalopperen en niet meer terugkomen. Trailer ergens anders.
Of als groep met een tractor haar weg blokkeren en met trailers wat paarden inladen. Haar maar even 'meehelpen' met hoe ze het moet oplossen.
Het mooiste en beste is samen met gerechtsdeurwaarders/samen een advocaat in de arm. Ik heb zovaak gezien dat er beslag kan worden gelegd op goederen etc in programma deurwaarders. Deze koop is toch ook niet nagekomen dus kun je een deurwaarder inhuren? Zijn vast ook creatievelinge bij?
Kennelijk heeft ze nog een dure auto en dure paarden.
Maar ons kromme rechtsstaat zal dan zeggen dat je niet iemand paard mag jatten
Iemand rekeningen blijven plunderen en steeds meer slachtoffers maken mag dan wel :(
Lang niet iedereen zit op Bokt dus er komen weer meer slachtoffers..
Als hulp niet helpt dan gedwongen tbs behandeling.


Je hebt duidelijk 0 verstand van hoe onze rechtsstaat werkt en wat tbs precies is? :')

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:31

Sabri schreef:
Als hulp niet helpt dan gedwongen tbs behandeling.


Dus :')

OT: bizar natuurlijk hoe deze vrouw maar door gaat. Aan de andere kant begrijp ik oprecht ook niet dat je online een paard koopt en het volledige bedrag overmaakt.
Hopelijk zetten ze in Spanje door met dat arrestatiebevel en kan ze worden opgepakt.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:34

Mensen kopen ook ongezien en betalen ongezien een dure raskat.
Zeker in de corona tijd en als zo'n dier uit het buitenland komt maakt het aannemelijker.

Als ik een hond importeer betaal ik die ook zonder gezien te hebben.

Als het dan iets is wat je zoekt, vrij moeilijk vindbaar.......logisch is het wel degelijk.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:38

Dan zal ik wel gek zijn want ik vind t compleet onlogisch. En een kat is geen sportpaard, appels/peren.
Dat je een aanbetaling doet a la… maar het volledige bedrag aftikken, nee daar kan ik niet bij.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:39

Ze heeft niet het volledige bedrag betaald.

En een raskat kan ook wel 2500 euro kosten. De fokker vroeg ook om vooraf het bedrag over te maken, ik heb dat niet gedaan en gezegd dat ik contant wilde betalen. Zij vond dat niet fijn maar is uiteindelijk wel akkoord gegaan. Edit: wij zouden elkaar ontmoeten, met transport gaat deze vlieger niet op.

En vrienden van me hebben uit het buitenland een hond gekocht ook in totaal zeker wel 5000 euro. Als die op transport moet, moet je dat gewoon betalen. Ook voor de kat als die met transport komt.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 22-12-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:40

We hebben het nu over deze paardenzaak en niet over jouw kat.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:41

Mars schreef:
We hebben het nu over deze paardenzaak en niet over jouw kat.


Het is helemaal geen verschil of het een hond/kat/paard is. Denk jij dat iedereen even naar spanje rijdt om hem zelf fysiek op te halen? Geen een verkoper die zijn paard op transport zet zonder een betaling van het beest. Ook geen topruiters.

Dat jij het absurd vindt zegt genoeg over hoe jij weet hoe deze wereld werkt.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:45

Okee dus jij zit ook op je katten en hebt er sportdoelen mee etc? Ieder zijn ding. := Je let op wat andere dingen bij katten of paarden namelijk.

En je hebt niet goed opgelet want de Noorse dame Emily heeft wel degelijk het hele bedrag á 6500 overgemaakt. Was haar volledige spaarrekening zei ze. Ja, dat vind ik niet echt een handige zet om te doen. Ik weet idd hoe de wereld werkt want je kunt mensen niet op hun blauwe ogen vertrouwen, zo blijkt ook.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:48

Mars schreef:
Okee dus jij zit ook op je katten en hebt er sportdoelen mee etc? Ieder zijn ding. := Je let op wat andere dingen bij katten of paarden namelijk.

En je hebt niet goed opgelet want de Noorse dame Emily heeft wel degelijk het hele bedrag á 6500 overgemaakt. Was haar volledige spaarrekening zei ze. Ja, dat vind ik niet echt een handige zet om te doen. Ik weet idd hoe de wereld werkt want je kunt mensen niet op hun blauwe ogen vertrouwen, zo blijkt ook.


Denk wat je zelf wilt denken. Een aankoop is een aankoop, op transport is op transport.

Ik heb de aflevering nog niet gezien maar wel het verhaal van Kim gelezen. Daar doelde ik op.

:evaw:

amyz

Berichten: 6935
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:49

Mijn online gekochte paard is gewoon keurig geleverd. Zo ongewoon is het nou ook echt weer niet om een paard ongezien te kopen.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:56

Ongezien kopen is 1, maar het hele bedrag even aftikken? Ik zou het niet durven iig.

Wat dat betreft is het internet en bankieren van nu ook veel te makkelijk geworden. In jaren 70-80 gingen sportpaarden ook ongezien van de hand. Maar dan deed men onderzoek naar de handelaar, mond-tot-mond , wat telefoontjes plegen naar mensen die bij diegene gekocht hadden… Waar we nu met twee klikjes op de telefoon in een paar minuutjes ons geld naar de andere kant van de wereld kunnen sturen.

Het is makkelijk maar neemt ook best wel risico’s mee waar figuren als deze Femke misbruik van maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110974
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kijktip: Zeeman Confronteert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:00

Het hele bedrag was toch ook niet betaald?

amyz

Berichten: 6935
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:03

Mars schreef:
Ongezien kopen is 1, maar het hele bedrag even aftikken? Ik zou het niet durven iig.

Wat dat betreft is het internet en bankieren van nu ook veel te makkelijk geworden. In jaren 70-80 gingen sportpaarden ook ongezien van de hand. Maar dan deed men onderzoek naar de handelaar, mond-tot-mond , wat telefoontjes plegen naar mensen die bij diegene gekocht hadden… Waar we nu met twee klikjes op de telefoon in een paar minuutjes ons geld naar de andere kant van de wereld kunnen sturen.

Het is makkelijk maar neemt ook best wel risico’s mee waar figuren als deze Femke misbruik van maken.


Vond ik ook een dingetje, maar zonder betalen ging mn paard niet op transport :+

Maar, eerlijk is eerlijk: inderdaad wel mét dat stukje onderzoek wat jij ook benoemt hoor. Scheelde in mijn geval dat het allemaal binnen een ras is, en das een klein wereldje. En ik heb genoeg contacten om evengoed rond te vragen (wat de fokker overigens ook over mij gedaan heeft voor ze haar fokproduct aan me gunde). Dan wordt het allemaal al een heeel stuk meer vertrouwd.

Maar goed, dan nog he. Paard met videobellen gezien etc etc. Je verwacht eerder dat het paard niet bestaat of totaaaaal niet aan de beschrijving voldoet (wat met video dus redelijk te checken is) dan dat zo'n dier gewoon ontzettend brutaal niet op de wagen gezet wordt. Wat dat betreft super geraffineerd natuurlijk -O-

Sabri

Berichten: 1433
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 13:04

nevica schreef:
Sabri schreef:
Vreselijk, haar praktijken gaan gewoon door! Zouden slachtoffers haar niet eens terug kunnen pakken. Op zo een PRE een proefrit opmaken en dan gewoon hard weggalopperen en niet meer terugkomen. Trailer ergens anders.
Of als groep met een tractor haar weg blokkeren en met trailers wat paarden inladen. Haar maar even 'meehelpen' met hoe ze het moet oplossen.
Het mooiste en beste is samen met gerechtsdeurwaarders/samen een advocaat in de arm. Ik heb zovaak gezien dat er beslag kan worden gelegd op goederen etc in programma deurwaarders. Deze koop is toch ook niet nagekomen dus kun je een deurwaarder inhuren? Zijn vast ook creatievelinge bij?
Kennelijk heeft ze nog een dure auto en dure paarden.
Maar ons kromme rechtsstaat zal dan zeggen dat je niet iemand paard mag jatten
Iemand rekeningen blijven plunderen en steeds meer slachtoffers maken mag dan wel :(
Lang niet iedereen zit op Bokt dus er komen weer meer slachtoffers..
Als hulp niet helpt dan gedwongen tbs behandeling.


Je hebt duidelijk 0 verstand van hoe onze rechtsstaat werkt en wat tbs precies is? :')


Ik heb strafrecht gehad tijdens mijn juridische studie, jij ook? Of ben je alleen zo toetsenbord bedweter die even gaat roepen nee, kan niet en wat dom? Zo ook mbt de raskatten.
----
Bij vonnis van de rechtbank Utrecht van 8 september 2009 zijn aan betrokkene opgelegd een gevangenisstraf voor de duur van zes maanden en de tbs-maatregel met verpleging van overheidswege voor vijf maal het misdrijf “oplichting, meermalen gepleegd”.

Uit voornoemd vonnis blijkt dat bij betrokkene tijdens het begaan van de feiten sprake was van een gebrekkige ontwikkeling van de geestvermogens. Voldaan is derhalve aan de eerste voorwaarde van art. 37a lid 1 Sr.

Oplichting is een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaar is gesteld. Daarmee is ook voldaan aan de tweede voorwaarde.

----
De dame in kwestie lijkt niet echt goed te zijn in haar hoofd en is ziekelijk bezig. Enkel opsluiten en geen maatregel? De vraag is of dit genoeg helpt aangezien de kans op recidief nogal groot is. Dat blijkt maar uit dat ze ook nu nog gewoon doorgaat en iedere minuut opnieuw slachtoffers gemaakt worden..
Anders misschien een taakstraf met misschien verplichte behandeling met erbij een deurwaarder die regelingen treffen om beslag te leggen op haar vermogen, voor ze dit straks gauw allemaal wegsluist.