tamary schreef:Vraag is of het nog hard te maken is dat je zonder 6 jaar juridisch nederlands studeren en abbo op staatscourant (kosten!) nog de wetten kan begrijpen. Dan moet er op zijn minst lading uitleg bij en het moet gratis toegankelijk zijn. Eigenlijk jammer dat er geen organisatie met genoeg geld hier eens een rechtszaak van durft te maken. Gat tussen gewone mensen logica en de nederlandse wet is op punten nogal groot.
En nee al zou ik actief zijn op social media, alles wat niet ook op bv de nos site verschijnt gaat hier onder de noemer fake news als het om zo iets groots gaat.
Als er nu een brief via mijn DA in de brievenbus had gelegen was het wat anders geweest, echter ook daar niks. En als ik wat van de DA wil weten, dan bel ik 's morgens tijdens het telefonisch spreekuur of ik ga langs op de kliniek. Websites uitpluizen, etc. heb ik geen tijd voor en aantal mailings in de mailbox is ook erg beperkt ivm overzicht behouden.
Dit zei ik vanaf het begin ook al. Er word niet netjes en op een officiële manier gecommuniceerd over al deze nieuwe regels.
Je leest het op SM en in paard gerelateerde litteratuur.
Dat is geen manier van regels laten gelden. Zo kan iedereen wel wat roepen.
Hier komt de NVWA jaarlijks een aantal keren paarden keuren die op transport gaan voor wedstrijd. Ik heb alsnog nooit niks van deze ,artsen, hierover gehoord.
Moet enkel op het aanvraag formulier ons UBN nummer geven.
Ik heb mijn paarden nog niet geregistreerd staan hier maar kan mij goed voorstellen dit wel nodig gaat zijn voor het keuren in de toekomst en ik daar dus ook aan zou moeten wil ik überhaupt nog het formulier kunnen in vullen.
Ik denk echt niet zij zo random bij elk adres waar een paarden of paarden staan gaan controleren. En dat verhaal met die helicopter geloof ik ook niet zo. Wat denk je dat dat kost om te laten vliegen!?
Vind dat een beetje cowboy verhaal.