Kleinere paarden- en ponymarkten onder druk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Kleinere paarden- en ponymarkten onder druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 14:42

Nou ik heb genoeg paarden gezien die ooit in het hogere segment vielen en uiteindelijk toch in de snellere handel terecht kwamen..van volledig Grand Prix opgeleid aan toe dus dat zegt helemaal niets. Jouw paard was daar uiteindelijk ook wel beland als het lastig genoeg zou blijven..zo werkt dat nu eenmaal. Als paard moet je ook een beetje geluk hebben waar je terecht komt. En zo zie ik het dus ook als particulieren zo'n dier kopen..ongeacht waar ze dat doen.

Handelaren hangen juist geen zielige verhalen op, vaak weten ze zelf maar weinig van de paarden en hun voorgeschiedenis.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:09

En hoe praat dat het sponsoren van dierenmishandeling precies goed?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:24

Tja als je dat niet wilt doen moet je ook geen projectjes kopen...dan sponsor je de eigenaar die er slecht mee omging ook zodat die weer een nieuw paard vind om te verknoeien..ik blijf erbij dat er een grote verantwoordelijkheid zit bij degene die een paard zo de handel in doet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 15:53

Ik vind heel veel mensen tegen dierenmishandeling aan zitten. Dus ook die trainingsstallen, fokkers en semi particulieren.
Daarvoor hoef ik niet naar de markt.

Dan zou ik nooit meer een paard kunnen kopen, want je komt echt overal bergen ellende tegen.

Op de markt kopen mensen omdat ze het zielig vinden of weinig geld hebben.......

Bij die dure stal kopen mensen omdat ze denken een goed paard te kopen. Ook dus 100% beïnvloed door uiterlijk en overkomen.

Het is maar net waar je je het meest door laat beïnvloeden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:26

Elisa2 schreef:
Tja als je dat niet wilt doen moet je ook geen projectjes kopen...dan sponsor je de eigenaar die er slecht mee omging ook zodat die weer een nieuw paard vind om te verknoeien..ik blijf erbij dat er een grote verantwoordelijkheid zit bij degene die een paard zo de handel in doet.

Ik koop geen projecten.

Ik corrigeer paarden die normaal weer gewoon terug gaan.
Ik heb deze gekocht omdat ik er verliefd op werd, en de eigenaar verdient hier nul blaam.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:51

Maar iemand wel.. degene die het paard verknold heeft, wie dat dan ook is en zo verkocht heeft.

Precies dat Superpony, je vind dit soort dingen overal.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:01

Nou nee, de fokker heeft het paard verkocht en ik ben er ook via de fokker aan gekomen, in eerste instantie ook met de bedoeling te corrigeren en verder niet.

Dat is echt wel netjes gegaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:11

Gelukkig maar dan..maar alsnog hoop ik niet dat degene die dit paard verknold heeft weer zo een nieuwe koopt om daar hetzelfde mee te doen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:08

Ik ook niet. Maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

evie2333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 18:45

Laat ik dit topic maar weer eens wakker maken *\o/*

Ik had een vraagje. Hoeveel moet ik momenteel ongeveer neerleggen voor een shetje (0-20 jr, mag zonder papieren)

En wat voor een e pony/paard (5-14 jr, onbeleerd of beleerd mag met 'slecht' gedrag)

Uiteraard begrijp ik dat goedkoop vaak duurkoop is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 08:33

Hmja, de prijzen zijn gewoon marktconform dus als je een beetje op marktplaats kijkt dan krijg je wel een idee van de prijzen.

Ik zou zo'n (beleerde) pony/ paard niet van de markt halen omdat beleerd met slecht gedrag vaak toch wel problemen betekenen. Hetzij medisch, hetzij qua gedrag.

evie2333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:32

Ok, bedankt