Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:46

JudithGigi schreef:
Femke_Tweety schreef:

17 miljoen varkens.
47 miljoen kippen
Ruim 1 miljoen koeien

En dan zijn er nog 450.000 paarden die voornamelijk niet intensief gehouden worden.

Het gaat niet om stikstof of om de natuur. Het gaat om geld en de grond ja. Maar waarom mensen dan in zo'n topic beginnen te piepen over dat die paarden daar (en elders) niet goed gehouden worden irriteer ik mij aan. Laten we elkaar eens steunen als paarden en dierenhouders ipv elkaar maar afbranden.

En 17,7 miljoen mensen.

En dát is eigenlijk het grootste probleem, maar dat durft niemand te benoemen...

Voor iets wat niemand durft te benoemen wordt het toch echt heel vaak benoemd :')
Wat zou de oplossing zijn dan? Minder kinderen krijgen we al en het duurt wel even voordat je daar echt de gevolgen van gaat zien. Een deel van de bevolking in laten slapen?

Een immigratie stop.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:47

nikkel schreef:
anjali, met jouw principe had Nederland er iets anders uitgezien. Pech voor miljoenen Nederlandse inwoners, waarschijnlijk incluis jouzelf.

Technisch is het plan volgens mij bijna onuitvoerbaar ( plas en dras), gezien het feit dat het gebied zandgrond is en het natuurlijke grondwaterpeil op min 5 a 6 meter. dit laatste komt omdat de waterleidingduinen (waterwinnings-zuiverings gebied) er tegenaan ligt. Je zal dus water van uit de Lek moeten aanvoeren om daar plas en dras te maken. Maar misschien zie ik dat compleet verkeerd.

Dat stukje van water vanuit de Lek snap ik niet. Waarom specifiek de Lek?
Kun je dat uitleggen?
:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:48

De groei in Nederland komt niet door geboortes. Enkel door wat er nieuw binnenkomt.
En zelfs nu deze mensen buiten slapen zetten ze daar geen rem op.
Een stad per jaar erbij...

1+1
Wie heeft deze grond?

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:48

anjali schreef:
SARINO schreef:
Is de grond van dit bedrijf eigendom of heeft hij deze gepacht?

Ik meen dat het eigendom is,maar ik ken ze niet en heb mijn informatie ook slechts uit de media.Ik ben erg voor priveeigendom waar niemand aan mag komen,ook de regering niet.Anders lijkt het wel een communistische staat,alles wordt geconfisqueerd en staatseigendom!

Als het hun eigendom is dan is de keuze aan de eigenaren . Dit zelfde speelt in de veeboerensector . Er wordt een misselijk spelletje gespeeld en veel met onteigening gedreigd terwijl alle vergunningen voor de bedrijfsvoering op orde zijn.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:52

Voor iets wat niemand durft te benoemen wordt het toch echt heel vaak benoemd :')
Wat zou de oplossing zijn dan? Minder kinderen krijgen we al en het duurt wel even voordat je daar echt de gevolgen van gaat zien. Een deel van de bevolking in laten slapen?[/quote]
Een immigratie stop.[/quote]

Helemaal mee eens

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:55

SARINO schreef:
Als het hun eigendom is dan is de keuze aan de eigenaren . Dit zelfde speelt in de veeboerensector . Er wordt een misselijk spelletje gespeeld en veel met onteigening gedreigd terwijl alle vergunningen voor de bedrijfsvoering op orde zijn.

Vrijwel alles wat gebouwd is in Nederland is voormalige agrarische grond.
Daar is zeker ook grond voor onteigend.

Het is niet zo zwart/wit

SARINO

Re: Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:04

fransje Ik heb veel verschillende stukken grond wat gewild is.Ik weet hoe het spelletje werkt . De overheid kan roepen dat ze alles willen maar dan moeten ze met biedingen komen die ergens op slaan en niet roepen en alles gaan verzinnen terwijl ze daar helemaal geen geld voor hebben en er uiteindelijk niemand wat besluit . En een projectontwikkelaar kan 4 a 5 x zoveel wilt bieden en doet dat ook. Onteigenen vanuit de overheid voor natuur gaat jaren overheen en kost heel veel geld en nog meer tijd en dat hebben ze niet De wereld is niet zo kleurig als je soms graag wilt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:09

fransje23 schreef:
SARINO schreef:

Vrijwel alles wat gebouwd is in Nederland is voormalige agrarische grond.
Daar is zeker ook grond voor onteigend.

Het is niet zo zwart/wit

onteigening gaat ook door als je je vergunningen op orde hebt hoor. die kunnen gewoon worden ingetrokken, aldus de Landsadvocaat.
https://www.ad.nl/binnenland/landsadvoc ... ~a854ac31/
https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestu ... van-boeren
Laatst bijgewerkt door juval op 10-08-22 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:14

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:17

SARINO schreef:
fransje Ik heb veel verschillende stukken grond wat gewild is.Ik weet hoe het spelletje werkt . De overheid kan roepen dat ze alles willen maar dan moeten ze met biedingen komen die ergens op slaan en niet roepen en alles gaan verzinnen terwijl ze daar helemaal geen geld voor hebben en er uiteindelijk niemand wat besluit . En een projectontwikkelaar kan 4 a 5 x zoveel wilt bieden en doet dat ook. Onteigenen vanuit de overheid voor natuur gaat jaren overheen en kost heel veel geld en nog meer tijd en dat hebben ze niet De wereld is niet zo kleurig als je soms graag wilt.

De projectontwikkelaar wil de grond met bestemming natuur niet.
Die wil doen met de grond waar mensen bang voor zijn.. bouwen.
Liefst op de korte termijn.

Dat de overheid traaag is en geen besluiten neemt ben ik met je eens.
De korte termijn visie van de overheid heeft voor vele problemen gezorgd..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:18

OleJon schreef:
Een immigratie stop.

Ok bij deze de cijfers

252. 528 personen immigreerden naar Nederland
Emigratie 145.330

Overschot dus 107.198
Van alle immigranten komt
52,8% uit Europa
10,7% uit Amerika
20,8 uit Azie
7,4% uit Afrika

Dan de landen waar ze vandaan komen
Top6
Polen met ruim 25 duizend mensen
Sovjet unie met bijna 13 duizend
Syrie
Roemenie
Duitsland
Turkije

Allemaal rond de 11.000 mensen

Dus .... mensen die buiten slapen hebben er weinig tot niets mee te maken. Behalve dat ze in onmenselijke omstandigheden leven. Daar waar ze uit onmenselijke omstandigheden komen.

We hebben ( laatste cijfers ) wel 14.000 asielzoekers toegelaten in 2020, dat is inclusief gezinshereniging

Dat is echt maar een heel klein percentage van onze bevolkingsaanwas.

En dit nieuwsbericht. Dat is iemand die de stikstofproblematiek gebruik ( slim trouwens ) om een heel ander bestaand probleem onder de aandacht te brengen.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:23

Die kunnen niet gewoon ingetrokken worden. Dan ga het juridische gevecht aan. Of allemaal collectief via stikstofclaim.nl
Iedereen kan wat roepen in een krant , vooral een tjeerdvriend D66 landsadvocaat met communistische trekken. Oja die ook zijn pet landsadvocaat kan verruilen voor rechter....

onteigening gaat ook door als je je vergunningen op orde hebt hoor. die kunnen gewoon worden ingetrokken, aldus de Landsadvocaat.
https://www.ad.nl/binnenland/landsadvoc ... ~a854ac31/[/quote]

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:42

Onteigening was waarmee, de man van de provincie mee in 2019 dreigde. Daarmee de lont in het kruidvat stekende.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 10-08-22 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:49

nikkel schreef:
Onteigening was waarmee, de man van de provincie mee dreigde. Daarmee de lont in het kruidvat stekende.

Onteigening is meestal de laatste optie, niet de eerste keuze.
Maar volgens mij zijn de Provincie, de betrokken ondernemers en een belangenvereniging nog in gesprek.
Misschien komt er een mooi compromis uit, waar iedereen mee kan leven.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:54

Hier hadden wij mee te maken, kochten ooit in Belgie een boerderij met een aantal hectares grond, midden in een natuurreservaat.
Met een recht van voorkoop door natuurverenigingen, zoals hier uitgelegd:
https://www.vlm.be/nl/themas/Vlaamsegro ... renigingen.
Na rondkrijgen financiering hebben ze dan nog drie maanden bedenktijd, op het eind van die bedenktijd moeten ze schriftelijk melden als ze van het recht van voorkoop afzien.
Hebben ze in ons geval dus ook gedaan, men wilde of kon de overeengekomen koopsom niet betalen.

"Wij hoeven het huis en de grond niet"

Na een aantal jaren, waarschijnlijk hadden ze weer wat geld in kas, werden wij door diezelfde orga aangeschreven of we niet toch een perceel aan hun wilden verkopen.
Nee, was ons antwoord, jullie hadden de kans het te kopen, hebben daar indertijd van afgezien, daar mogen jullie niet meer op terugkomen, dat is juridisch waterdicht.

Nou, wat denk je gingen ze toen doen? Opbellen, en drie keer in de week vragen of we toch niet wilden verkopen, toen heb ik op een bepaald moment gezegd, kijk, dit is de prijs, als je dat geeft kunnen we wellicht tot een overeenkomst komen, en anders niet.
Ze wilden de grond voor minder kopen als wat wij ervoor betaald hadden, (nog niet eens notaris kosten erbij geteld) en toen we daar niet mee akkoord gingen hebben ze ons gewoon zitten pesten met een aantal keren per week te bellen.

Pas toen ik heel duidelijk aangaf juridische stappen te gaan ondernemen hebben die "natuur-orgas" ons met rust gelaten, we hebben later nog een nette brief gehad dat onze percelen buiten de her-inrichting van het gebied zouden vallen.

Geen kwestie van onteigenen dus, maar wel hondsbrutaal mensen proberen te intimideren.
Ook dat gebeurt, vaker dan je denkt.

En dan hielden wij ons al aan de regel van 2 paarden per hectare, want kwetsbaar natuurgebied.

Heb ik het over Belgie 20 jaar geleden.

Kun je nagaan wat er op dit moment in Nederland aan de hand is...word er niet leuker op in dit land!
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 10-08-22 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:55

Wat een stom land is dit toch aan het worden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:56

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Het is toch gewoon eng hoe je bezit kan worden afgepakt door hogerhand!

Zo vrij zijn we nu in dit land!

Als dat niet had gekund waren er veel woonwijken/steden, ziekenhuizen, snelwegen en andere voorzieningen niet geweest.

Dus ze mogen jouw huis en alles er omheen ook gewoon afpakken om wat anders neer te zetten? Daar ga jij akkoord mee?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:03

Popstra schreef:
Dus ze mogen jouw huis en alles er omheen ook gewoon afpakken om wat anders neer te zetten? Daar ga jij akkoord mee?

Als je een goede deal wil en er is een groot algemeen belang, die een reden dat onteigening wordt toegestaan, zou ik daar wel mee akkoord gaan.
Onteigening is een laatste middel, niet de eerste keuze, en dat moet de overheid ook hard maken. Het is een hele procedure en daarbij moet je sowieso schadeloos worden gesteld.

Het is niet zo simpel dat de overheid zegt, ik neem je grond en klaar.

Maar reken maar dat als je over de snelweg rijd, daar grond voor onteigend is.

MyChoice

Re: Paardenpension wordt in drukbevolkte regio als boosdoener gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:21

En de pest is dat als ze je onteigenen je er een stuk minder centen voor krijgt dan wanneer je akkoord gaat.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:30

Een van de problemen die hierbij spelen, is dat, landbouwgrond wordt omgezet naar natuurgrond wat praktisch niets waard ( in financiele zin) is en niet naar bouwgrond voor de woning bouw.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 10-08-22 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:31

JudithGigi schreef:
Femke_Tweety schreef:
En 17,7 miljoen mensen.

En dát is eigenlijk het grootste probleem, maar dat durft niemand te benoemen...

Wat zou de oplossing zijn dan? Minder kinderen krijgen we al en het duurt wel even voordat je daar echt de gevolgen van gaat zien. Een deel van de bevolking in laten slapen?

Nee, maar het is wel de reden dat we hier niet alles kunnen: de overbevolking legt een heel zware claim op ons land, water en natuur. We kunnen niet én overbevolkt zijn, én zware industrie hebben, én heel veel dieren én natuur. Er moeten keuzes gemaakt worden, dat doet pijn, maar het moet wel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:35

nikkel schreef:
Een van de problemen die hierbij spelen, is dat, landbouwgrond wordt omgezet naar natuurgrond wat praktisch niets waard is en niet naar bouwgrond voor de woning bouw.

Er zijn mensen in dit topic die dat heel anders zien :j

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:43

Daar ben ik me helemaal van bewust. Aan natuurgrond hangt echter geen kaartje met een financiele waarde. Dat maakt het voor de betrokken ondernemers extra zuur.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 10-08-22 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:44

elnienjo schreef:
JudithGigi schreef:

Een immigratie stop.

Ook dat veranderd niks aan het huidige aantal mensen. Of ga je huidige immigranten eruit gooien? Wie vallen daar onder? Eerste immigratie? Tweede nog?