rien10 schreef:Ik voelde me gisteren net Tineke Bartels. Wel oud, maar olympisch op de pony van mijn dochter ha ha.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anastasia24 schreef:Filmpje net gekeken. Voor veel paardenmensen zal dit wel weer 'normaal' zijn want paard luistert niet. Paard laat toch duidelijk weten dat hij niet wilt, neigt zelfs naar de uitgang maar wordt vooruit getrokken en geslagen. Ja, dat vindt ik mishandeling. Snap niet hoe mensen hier licht naar kunnen kijken en daadwerkelijk denken; ''valt toch wel mee?'' Want ja dat doet het, voor de paardensport zelf. Dit beeld zijn we(ik in ieder geval) gewend te zien bij wedstrijden, ook de reden dat ik het afzet.
Paarden zullen ook echt niet altijd er veel zin in hebben, maar over het algemeen gaan alle paarden met plezier aan de slag mits ze juist behandeld worden.
Ik mag hopen dat ze het paardrijden uit de olympische spelen halen.
karrij schreef:Hou op met me! Dit dier heeft dit kunstje waarschijnlijk al eens eerder geprobeerd en meneer Fuchs zal misschien gedacht hebben en nu is het klaar kerel. Daarna is hij overal over heen gegaan.
Ik krijg het idee dat de hele woke scene zich ook steeds meer in de paardenwereld gaat roeren
Maar Gnome, wanneer ga jij op dit niveau rijden? Denk dat je antwoord is, dat je dat helemaal niet wil
elnienjo schreef:Als je paarden die niet willen telkens hun zin geeft eindigen ze als recreatiepaard of frikandel. Ik zie heus wel 'ns topruiters halverwege een parcours zich afmelden omdat ze zelf aanvoelen dat hun paard een offday heeft. Dit paard heeft gewoon streken en die moeten eerst opgelost worden.
Amber_anne schreef:elnienjo schreef:Als je paarden die niet willen telkens hun zin geeft eindigen ze als recreatiepaard of frikandel. Ik zie heus wel 'ns topruiters halverwege een parcours zich afmelden omdat ze zelf aanvoelen dat hun paard een offday heeft. Dit paard heeft gewoon streken en die moeten eerst opgelost worden.
En maakt dat uit dat ze als recreatiepaard of frikandel eindigen? Wat je zegt is dat paarden geen keus hebben en je ze ergens toe mag dwingen voor je eigen plezier.
Streken of heeft het paard gewoon een mening die niet gewaardeerd wordt door de ruiter
Amber_anne schreef:elnienjo schreef:Als je paarden die niet willen telkens hun zin geeft eindigen ze als recreatiepaard of frikandel. Ik zie heus wel 'ns topruiters halverwege een parcours zich afmelden omdat ze zelf aanvoelen dat hun paard een offday heeft. Dit paard heeft gewoon streken en die moeten eerst opgelost worden.
En maakt dat uit dat ze als recreatiepaard of frikandel eindigen? Wat je zegt is dat paarden geen keus hebben en je ze ergens toe mag dwingen voor je eigen plezier.
Streken of heeft het paard gewoon een mening die niet gewaardeerd wordt door de ruiter
karrij schreef:Anastasia24 schreef:Filmpje net gekeken. Voor veel paardenmensen zal dit wel weer 'normaal' zijn want paard luistert niet. Paard laat toch duidelijk weten dat hij niet wilt, neigt zelfs naar de uitgang maar wordt vooruit getrokken en geslagen. Ja, dat vindt ik mishandeling. Snap niet hoe mensen hier licht naar kunnen kijken en daadwerkelijk denken; ''valt toch wel mee?'' Want ja dat doet het, voor de paardensport zelf. Dit beeld zijn we(ik in ieder geval) gewend te zien bij wedstrijden, ook de reden dat ik het afzet.
Paarden zullen ook echt niet altijd er veel zin in hebben, maar over het algemeen gaan alle paarden met plezier aan de slag mits ze juist behandeld worden.
Voor vele paardenmensen gaat dit over leiderschap!
En verder hou ik er echt over op! Fijne dag allemaal
elnienjo schreef:Als je paarden die niet willen telkens hun zin geeft eindigen ze als recreatiepaard of frikandel. Ik zie heus wel 'ns topruiters halverwege een parcours zich afmelden omdat ze zelf aanvoelen dat hun paard een offday heeft. Dit paard heeft gewoon streken en die moeten eerst opgelost worden.
karrij schreef:Als je je leiderschap met geweld moet afdwingen, ben je geen leider, maar juist het tegenovergestelde. Just saying.Anastasia24 schreef:Filmpje net gekeken. Voor veel paardenmensen zal dit wel weer 'normaal' zijn want paard luistert niet. Paard laat toch duidelijk weten dat hij niet wilt, neigt zelfs naar de uitgang maar wordt vooruit getrokken en geslagen. Ja, dat vindt ik mishandeling. Snap niet hoe mensen hier licht naar kunnen kijken en daadwerkelijk denken; ''valt toch wel mee?'' Want ja dat doet het, voor de paardensport zelf. Dit beeld zijn we(ik in ieder geval) gewend te zien bij wedstrijden, ook de reden dat ik het afzet.
Voor vele paardenmensen gaat dit over leiderschap!
En verder hou ik er echt over op! Fijne dag allemaal
elnienjo schreef:Ik denk dat je een beetje in de jaren '30 van de vorige eeuw bent blijven hangen, want het paard raken met de zweep is helemaal geen standaard in alle ontwikkelde racelanden en wordt, itt bij de FEI-disciplines, ook steeds meer aan banden gelegd. Bovendien zijn die zwepen omwikkeld met foam, zodat ze geen pijn doen en meer de functie hebben van een menzweep of cane bij dameszadel rijden. O, en fun fact: racing jurisdicties leggen ook daadwerkelijk sancties op aan verkeerd zweepgebruik. Had Martin Fuchs een jockey geweest en deze kunstjes uitgehaald, dan ging hij minstens 5 wedstrijddagen dagen te voet, en waarschijnlijk zelfs 10.Wordt bij rensport niet meer standaard met de zweep gemept? Bovenhands ook nog voor extra veel kracht. Dat beeld staat me toch echt bij van filmpjes.
Sizzle schreef:Het is normaal dat niet ieder paard door komt in de sport. Echter is het niet normaal dat zo‘n paard dat 1.40 gesprongen heeft niet eens meer in de buurt van een drafbalk te krijgen is. Daar ken ik er inmiddels een aantal van.
Dat is wellicht off-topic maar al dat soort dingetjes samen zet de sport enorm onder druk.
Sunnda schreef:Sizzle schreef:Het is normaal dat niet ieder paard door komt in de sport. Echter is het niet normaal dat zo‘n paard dat 1.40 gesprongen heeft niet eens meer in de buurt van een drafbalk te krijgen is. Daar ken ik er inmiddels een aantal van.
Dat is wellicht off-topic maar al dat soort dingetjes samen zet de sport enorm onder druk.
Omdat die paarden vaak gewend zijn aan hele goede ruiters.
Wij krijgen hier heel vaak die paarden in training en het probleem is: we kunnen er niets aan oplossen! (behalve les geven aan de ruiter icm het paard) Met het paard is namelijk niets mis
Popstra schreef:ik heb een paar keer terug gekeken, ook op groter beeld.
De man mept 2 x vanuit z’n ellenboog en er is een spannend muziekje onder gezet. Er komt geen arm omhoog om flink kracht te zetten.
Vraag me nu af hoe al die betweters hier die dit mishandeling noemen een paard zouden rijden die dit gedrag vaker zou vertonen En die jou dan in gevaar brengt dicht bij een bakrand o.i.d. Of buiten naast een drukke weg.....
Met afstappen en morgen weer een dag ga je dat ook niet beter krijgen. En dat moeten de door gewinterde zeer ervaren Bokkers toch ook wel weten!
Dus brand los