Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cajabol schreef:Vlgs mij heeft nederland zelf gekozen voor het beleid, dat ten eerste. Wat ik nou raar vind is het vingerwijzen naar de regering( die we dus zelf in onze democratie gekozen hebben) Wat ik verder mis is dat we het nu over veeboeren moeten hebben en niet over boeren in het algemeen. Niet alleen is het zeer dieronvriendelijk om of zgn melkkoeien of vleeskoeien te houden maar dus ook zeer slecht voor de natuur. En zonder natuur kan ook de mens niet leven.
We kunnen van alles vinden over de stikstofmaterie ,maar het zal hoe dan ook moeten gebeuren dat we drastisch gaan reduceren en ik namens alle dieren ben er blij om.
DuoPenotti schreef:Ja we maken ons druk om de hei.
Hei die hier van nature maar op weinig plaatsen voorkomt. Echt puur cultuurgrond, maar dat hebben we ineens natuur gedoopt.
Willen we die houden moeten er schapen grazen hoe we dat blijven doen met de wolf is de volgende vraag, maar de boer krijgt dus de schuld dat er wil groeien wat er eigenlijk hoort.
Maar de akker van de boer, is ook cultuurgrond, net zoveel als hei, maar dat is ineens niet natuurlijk die weide of akker...dat moet terug naar de natuur? Je weet wel die gemaakte natuur
(en naar huizen, zonnevelden, data centra, stroomverdeelstations, golfbaan enz enz enz
Mdrf schreef:Daarbij zijn de welzijnsregels in Nederland extreem scherp voor de agrarische sector, tuurlijk zitten er rotte appels bij, maar de dieren in Nederland worden super gehouden. Helemaal als je gaat vergelijken met landen waar we nu eieren en vlees vandaan halen. Legbatterij is nog gewoon geaccepteerd in bijvoorbeeld Hongarije en die eieren worden gewoon in Nederland gebruikt.
En stikstofreductie, de agrarische sector is daar al jaren mee bezig. Nu is het de beurt aan de industrie en vliegvelden. het is niet terecht om altijd alles op de boer af te schuiven. Maar misschien moeten we allemaal vegan worden en aan de genetische gemanipuleerde groentes gaan, lekker gezond en die gewassen hebben geen meststoffen nodig.
Balko schreef:Daarnaast de democratie zet ik grote vraagtekens bij. Dit stelletje malloten kan niet gekozen zijn. Ik ken werkelijk niemand die hierop zou stemmen.
Dees schreef:Niet alle dieren worden in NL super gehouden. Je zult hier maar varken zijn, of als kip/gans/eend jezelf moeten redden in zo'n pluimveefabriek. Laten we heel eerlijk zijn - dat kan toch beter? En als consument heb je de keuze om iets anders te eten dan die ellende.
Je schrijft dat de industrie en vliegvelden nu aan de beurt zijn. Welnu, die zijn daar ook al jaren mee bezig. Die staan alleen niet bij het minste of geringste op de snelweg te schreeuwen dat ze het beu zijn, dus misschien dat je het daarom gemist hebt? Ook industrie, vliegvelden, scheepsvaart en overig transport krijgen een behoorlijk stuk stikstofreductie te verwerken. Lees het verslag van Remkes er nog maar eens op na.
En dan heb je het over genetische gemanipuleerde groentes.... Weet jij eigenlijk wel dat zeugen in varkensfabrieken genetisch gemanipuleerd worden om te voorkomen dat ze gek van stress worden, zodat ze "beter bestand" zijn tegen een leven tussen 2 metalen buizen op een stukje van 0,5 x 1 meter zonder daglicht? Dat is pas lekker eten joh!
Ik persoonlijk hoop dat het kweekvlees er heel snel gaat komen.
DuoPenotti schreef:De weidevogels doen het hier dan ontzettend goed op het Engelse raai.
Daarnaast staat hier bij erg veel akkers een rand van 3 meter met wildbloemen.
Maar dan zie bermen langs de wegen gras, vies gras, Ken er maar enkele waar bloemen zijn ggezaaid... kan ook anders.
En nogmaals; In de lijst met grootste uitstoters van stikstofoxiden staan alleen industriële bedrijven en geen veehouderij bedrijven.
Dees schreef:Balko schreef:Daarnaast de democratie zet ik grote vraagtekens bij. Dit stelletje malloten kan niet gekozen zijn. Ik ken werkelijk niemand die hierop zou stemmen.
Ook in het heetst van de strijd blijft VVD nog gewoon de grootste partij van Nederland. Gevolgd door D66 en PVV.
https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... a-voorbij/
BBB heeft even de boerenwind mee en staat op dit moment even op groei, maar bij actuele onderwerpen zie je vaker dat kleine partijen die zich profileren op het actuele onderwerp even op winst komen te staan. Vaak is dat tijdelijk.
Spenk schreef:Maar dat is precies wat je nu doet juval je vult vast iets in waar nog niks over bekend is. Je bedenkt zelf dat je 70% van je dieren weg moet doen terwijl er allang gezegd is dat provincies moeten gaan kijken naar de indeling en dat ze daarbij niet strak naar die kaart kijken.
Asciugamano schreef:elnienjo schreef:Het zou nog veel slechter voor 't milieu/klimaat zijn als Afrika en Azie op westers welvaartsniveau zouden komen te leven. Zelfs al zouden ze dan minder kinderen nemen.
Niet als al die mensen dan niet zoveel zouden vervuilen als die rijkste 2% (ja, daar hoor jij ook bij, wereldwijd.) op dit moment doen.
Balko schreef:Spenk schreef:Maar dat is precies wat je nu doet juval je vult vast iets in waar nog niks over bekend is. Je bedenkt zelf dat je 70% van je dieren weg moet doen terwijl er allang gezegd is dat provincies moeten gaan kijken naar de indeling en dat ze daarbij niet strak naar die kaart kijken.
Dus als jij niet weet of jij in je huis mag/ kan blijven wonen dan wacht je maar gewoon tot ze je eruit komen zetten?
Of ga je dan van te voren er alles aan doen om het niet zover te laten komen? Want dat is het geval bij de boeren…
Caesar schreef:Spenk; maar er zijn mensen die nu wel knokken voor hun bestaan en niet de beeldschermridder spelen en op hun kont blijven zitten.
Kan er alleen maar respect voor opbrengen. Als ze het niet hadden gedaan was er sowieso niets gebeurd en veranderd... dus ik snap dat ze elke kans nu grijpen en benutten!