Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:03

DuoPenotti schreef:
Pfff
Eigenlijk zouden ze nu zelf aansprakelijk gesteld moeten worden aan mishandeling.
Bij zo'n dier moeten ze toch zonder gezeur toestemming geven.

Alsof zo'n keuze maken niet moeilijk genoeg is krijg je dat gezeik er nog bij.

Sterkte :knuffel :


Nou echt hoor. Als ze gaan zeuren zet je dit gewoon op social media, dan is het gauw genoeg over lijkt mij...

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:41

AF Heb je het PZB al voorgelegd, hoe slecht hij erbij staat? En wat zeggen ze dan? Breng maar terug?

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:48

Als 16 jarige met weinig kaas gegeten over paarden en hun aandoeningen ben je natuurlijk eerder geneigd om iets te geloven dan een 23 jarige die er misschien net een andere kijk op heeft.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:48

Nou en zelfs nog jonger

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:51

Dat bedoel ik

YPT

Berichten: 65
Geregistreerd: 21-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:24

Hier eigen en negatieve ervaring met PZB.

Paard geadopteerd en eerst maanden bezig geweest om het gezond te maken. Kosten nog moeite bespaard. Contact gezocht (beetje speurwerk op internet) met vorige eigenaar en kreeg ik hele andere informatie over het paard dan PZB mij voorhield.

Bruikleen overeenkomst staat op Hulplot BV. en onder de heer H. ten Napel.

Dankzij de transformatie van goed management en hooi/voer kwam het ware paard tevoorschijn. En voor mij uiteindelijk en helaas geen match. Overeenkomst vermeldt dat het paard dan terug MOET naar PZB maar waren ze 'niet thuis'. Diverse excuses werden aangewend om het paard niet terug te hoeven nemen.

Communicatie is sowieso niet hun sterkste kant! Ze proberen je van het kastje naar de muur en weer terug te sturen. Hadden ze aan mij een slechte en dan blijft het stil aan hun kant. Zoek het maar uit dus.

In de overeenkomst staat inderdaad dat ze controles kunnen uitvoeren maar is een wassen neus. In al die maanden geen medewerker van Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren, die de controle dient uit te voeren, gezien. Maar hee, ook die stichting is van de heer H. ten Napel.

Het 'management' PZB geeft af op een Spaanse stichting die bedelen om hooi en donaties. Even later zie ik ze dezelfde koers volgen. Beter goed gepikt dan slecht verzonnen?!

Conclusie is dat ze met valse informatie jou als (toekomstig) adoptant gewoon een paard 'verhandelen'. De inhoud van de bruikleenovereenkomst is te simpel voor woorden. Ze zijn hun doel volledig voorbij geschoten en commercieel geworden. Niks mis mee zolang je eerlijk bent en blijft en openheid van zaken geeft.

De stichting wordt gerund door een stel 'jong volwassen' en dan druk ik mij nog netjes uit. De reacties op de bewust om goodwill te kweken, zielige verhalen en foto's zijn veelal van Penny meisjes met het hart op de goede plek.

Wat zou er gebeuren wanneer een wakkere FIOD medewerker een x zijn licht laat schijnen op deze stichting(en)?! :wave:

capopjekop

Berichten: 30731
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:28

Art_ificous: Ik zou zeker een (of mss zelfs 2, second opinion) dierenarts ernaar laten kijken en als je het financieel kan dragen zeker foto's laten maken. Als twee dierenartsen zeggen dat inslapen de juiste keus is, dan moet het raar lopen dat die stichting verhaal komt halen. Je kunt aantonen dat je de beslissing niet zomaar gemaakt hebt en zij zijn dom als ze dan juridische stappen ondernemen. Ze moeten ook aan hun naam denken. Het staat naar de buitenwereld heel raar dat je stappen gaat ondernemen naar iemand die in het belang van het dier gehandeld heeft. Want in het belang van paarden handelen is juist wat ze zelf ook claimen te doen. Dus ik zou persoonlijk niet te bang voor hun zijn en echt in het belang van je paardje handelen.

Dit bovenstaande zou voor mij sowieso al een reden zijn om daar geen paard te adopteren. Als ik voor een dier betaal en er voor zorg dan wil ik ook kunnen beslissen dat het klaar is als het dier pijn heeft of op is. En daarbij krijg ik er ook een rare smaak van dat er aan de ene kant gebedeld wordt voor gratis voer en spullen en dat er aan de andere kant filmpjes op youtube verschijnen met shoplogs waar voor 1000 euro aan dekjes etc gekocht is. Waarom heb je als zogenaamde paardenopvang 10 verschillende dure dekjes nodig?

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:35

Het paard van @Art-ificious kan kennelijk ook niet op zijn voorbeen staan.Ik vind hem ook mager.Nee die ziet er niet goed uit.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:40

anjali schreef:
Het paard van @Art-ificious kan kennelijk ook niet op zijn voorbeen staan.Ik vind hem ook mager.Nee die ziet er niet goed uit.


Dat was bij mij vandaag nog klaar. Wel of geen PZB.

Arm paard.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:42

YPT schreef:
Hier eigen en negatieve ervaring met PZB.

Paard geadopteerd en eerst maanden bezig geweest om het gezond te maken. Kosten nog moeite bespaard. Contact gezocht (beetje speurwerk op internet) met vorige eigenaar en kreeg ik hele andere informatie over het paard dan PZB mij voorhield.

Bruikleen overeenkomst staat op Hulplot BV. en onder de heer H. ten Napel.

Dankzij de transformatie van goed management en hooi/voer kwam het ware paard tevoorschijn. En voor mij uiteindelijk en helaas geen match. Overeenkomst vermeldt dat het paard dan terug MOET naar PZB maar waren ze 'niet thuis'. Diverse excuses werden aangewend om het paard niet terug te hoeven nemen.

Communicatie is sowieso niet hun sterkste kant! Ze proberen je van het kastje naar de muur en weer terug te sturen. Hadden ze aan mij een slechte en dan blijft het stil aan hun kant. Zoek het maar uit dus.

In de overeenkomst staat inderdaad dat ze controles kunnen uitvoeren maar is een wassen neus. In al die maanden geen medewerker van Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren, die de controle dient uit te voeren, gezien. Maar hee, ook die stichting is van de heer H. ten Napel.

Het 'management' PZB geeft af op een Spaanse stichting die bedelen om hooi en donaties. Even later zie ik ze dezelfde koers volgen. Beter goed gepikt dan slecht verzonnen?!

Conclusie is dat ze met valse informatie jou als (toekomstig) adoptant gewoon een paard 'verhandelen'. De inhoud van de bruikleenovereenkomst is te simpel voor woorden. Ze zijn hun doel volledig voorbij geschoten en commercieel geworden. Niks mis mee zolang je eerlijk bent en blijft en openheid van zaken geeft.

De stichting wordt gerund door een stel 'jong volwassen' en dan druk ik mij nog netjes uit. De reacties op de bewust om goodwill te kweken, zielige verhalen en foto's zijn veelal van Penny meisjes met het hart op de goede plek.

Wat zou er gebeuren wanneer een wakkere FIOD medewerker een x zijn licht laat schijnen op deze stichting(en)?! :wave:



Wow! Ik ben gewoon verbaasd.
Hoe is dit opgelost? Heb je het paard op eigen initiatief weer ergens een plek kunnen geven of hebben ze het uiteindelijk weer aangenomen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:06

anjali schreef:
Het paard van @Art-ificious kan kennelijk ook niet op zijn voorbeen staan.Ik vind hem ook mager.Nee die ziet er niet goed uit.

Dat valt nog wel mee. Paard staat niet altijd zo op rust namelijk.

Maar het feit is wel, hij heeft pijn. En dat toont die niet altijd (vluchtdier mag geen pijn tonen).
Het niet vlot kunnen rechtstaan na liggen baart me eigenlijk het meeste zorgen. (zeker met de wolven nu in Limburg)

Mager is die niet hoor, denkt dat het vertekend door de manier waarop hij op zijn benen leunt en omdat hij veel spieren mist in rug en hals omdat hij in 2020 erg afgevallen was door stress.

Zeer recente foto (rechts van hem mijn jong paard).
Afbeelding

Maand terug
Afbeelding


En één van de filmpjes waarbij rechtstaan lastiger is.
https://m.youtube.com/watch?v=yQmmcbARj ... e=youtu.be

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:09

dit snap ik niet, nu komt het net over alsof het wel meevalt.
Wat zegt pzb hierover dan Art_ificious?

upendo

Berichten: 22328
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:31

Van wat ik lees valt het niet mee maar geeft ze aan dat de aanname van Anjali dat hij op een voorbeen ook niet kan leunen onjuist is.

Ondanks dat vind ik het zwaar verdrietig dat het dier niet eens soepel overeind kan komen. :(

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:33

upendo schreef:
Van wat ik lees valt het niet mee maar geeft ze aan dat de aanname van Anjali dat hij op een voorbeen ook niet kan leunen onjuist is.

Ondanks dat vind ik het zwaar verdrietig dat het dier niet eens soepel overeind kan komen. :(

Thnx zo bedoelde ik het idd.

Dat paard met vliegendeken om is 33 en nog véél fitter dan mijn paard. Echt een wereld van verschil tussen beide qua fitheid en soepelheid.
Vind het erg voor mijn paard. Ik wou dat ik in 2020 mijn eigen gevoel gevolgd had.

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:37

Art_Ificious misschien heb ik het gemist maar wat zegt pzb over deze informatie?

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:40

Op dat filmpje oogt hij juist dik!

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:02

@Art_Ificious

Houd rekening dat PZB zelf ook regelmatig op Bokt meeleest..
Zorg dus inderdaad voor voldoende beeldmateriaal, bevestigingen van je DA etc.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:07

gaan we nou opeens bang zijn voor pzb? Dat is toch van de zotte

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:03

Ik vind dat je het paard wat niet jouw eigendom is want slechts geadopteerd,niet zonder toestemming van de eigenaar kunt laten afmaken tenzij een echt noodgeval (ongeluk,ongeneeslijke koliek,gebroken been etc.wat geen uitstel duldt).Het moet echt in overleg en als ik zelf zou vinden dat het moest en de eigenaar niet,dan zou ik hem teruggeven.Maar ik wil ook alleen een paard in echt eigendom want zelfs met een leasepony heb ik al onenigheid gekregen met de eigenaar omdat ik er zelfs van mijn eigen geld geen DA bij mocht halen.Niet om hem in te slapen overigens!! Maar juist om te behandelen! Gebruik van andermans paarden gaat goed als alles goed gaat maar zodra er een ernstig probleem opduikt (en dat gebeurt vroeger of later bijna altijd) dan is ruzie voorgeprogrammeerd.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:09

jij bent toch zo'n dierenliefhebber Anjali? dus je zou dit paard op de trailer laden voor een lange rit terug naar PZB?

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:15

Jeetje, dat filmpje! Art, ik zou zsm hem op de foto zetten en een 2nd opinion aanvragen. Als de DA zegt inslapen meteen ter plekke doen. Een paard die meerdere terug op zijn achterhand valt bij het rechtkomen is echt niet goed.

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:21

Cowgirl schreef:
anjali schreef:
Het paard van @Art-ificious kan kennelijk ook niet op zijn voorbeen staan.Ik vind hem ook mager.Nee die ziet er niet goed uit.


Dat was bij mij vandaag nog klaar. Wel of geen PZB.

Arm paard.

Bij mij zou zo'n paard "opeens dood in de stal liggen" mocht ik zoiets aan de hand hebben..

anjali
Berichten: 15414
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:27

Kinke schreef:
jij bent toch zo'n dierenliefhebber Anjali? dus je zou dit paard op de trailer laden voor een lange rit terug naar PZB?

Het paard is eigendom van PZB. Je kunt dieren van een ander niet zomaar gaan afmaken.Ik heb al gezegd dat ik alleen nog dieren in eigendom wil hebben omdat over zoiets altijd ruzie komt.Daarom wil ik me hier nu ook niet meer mee bemoeien.Ik heb indertijd flink ruzie gehad met de eigenaar van mijn leasepony en achteraf heb ik daar spijt van want de pony was niet van mij maar van hem.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:27

Schuur_ schreef:
Jeetje, dat filmpje! Art, ik zou zsm hem op de foto zetten en een 2nd opinion aanvragen. Als de DA zegt inslapen meteen ter plekke doen. Een paard die meerdere terug op zijn achterhand valt bij het rechtkomen is echt niet goed.


Ik las al even mee en sta er ook echt van te kijken dat zo’n paard niet ingeslapen mag worden..
Wat willen ze er dan mee?
Dat je het in deze staat terug op de trailer zet?
En dan…
Lijdt het daar verder….

Ik zou als ik een paard adopteerde wel zeggenschap willen hebben over medische zaken en het wel of niet laten lijden.
Triest dit…

Ik heb ze op fb en zie wel eens wat voorbij komen maar ben er nooit echt ingedoken, toen zag ik van de week ineens die filmpjes van de nieuwe accommodatie en toen werd ik toch wel nieuwsgierig…
Vond het een bijzondere accommodatie voor zo’n instelling, en dan kom ik in dit verhaal terecht, heel bijzonder allemaal…
Jammer ook vooral, voor de mensen en de paarden…

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:29

ach, hou toch op Anjali. De Ts heeft betaald voor dit paard, en medische kosten worden ook niet door pzb betaald. Er is maar 1 eerlijke keuze voor dit dier.