Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
s1993 schreef:Avalanche schreef:https://www.elitefrozenfoals.co.nz/elit ... c84281.jpg
Zonder taktfout. Dan wel weer achter de loodlijn.
Ik zoek me serieus een ongeluk naar iets leuks
Ik vind dit dus wel vrij zorgelijk.... Je zoekt één foto waarop het 'gewoon goed' gaat, zonder taktfouten, neusje eruit, dragend. Is er dan bijna niemand die dit daadwerkelijk voor elkaar krijgt? Is dit niet hoe dressuur eruit zou moeten zien bij de top en waar we allemaal naar streven?
MarjanB schreef:Ik heb nooit hele spectaculaire paarden maar ik kijk liever naar een blij paard dan naar een gespannen paard.
MyWishMax schreef:MarjanB schreef:Ik heb nooit hele spectaculaire paarden maar ik kijk liever naar een blij paard dan naar een gespannen paard.
Maar blij is ook niet meteen correct, dus jij geeft misschien wel de voorkeur aan een foto waar paard blij op is en niet helemaal correct ipv een foto waar paard wel correct is maar neutraal toont.
Dat is wat oij bijvoorbeeld zegt, die open ogen en heldere blik is idd aansprekender. Net als de oortjes naar voren bijvoorbeeld.
Avalanche schreef:Netjes gereden hoorAlleen 3e foto zie ik spanning bij ruiter en paard.
Het helpt om wat meer rechtop te gaan zitten, schouders laten vallen, rug recht en voor je uit kijken
MyWishMax schreef:Lijf is juist ook makkelijk aan te werken als je niet rijdt. Dus misschien iets om over na te denken? Juist nu er aan gaan werken, dan is het voor jullie allebei makkelijker als je weer gaat rijden.
Ik train 2 keer per week bij de fysio en daarnaast nog thuis om lijf sterk en fit te houden en houding goed te krijgen/houden zodat paard geen last heeft van mijn beperkingenmaar ik ben sowieso voorstander van aan jezelf werken naast het paard, zelf ook fit, recht en soepel zijn.
Elisa2 schreef:Als je kijkt naar hoe mensen afgerekend worden op 1 foto, dan snap ik heel goed dat mensen alleen de (wat lijkt) beste foto's er op zetten. En spectaculaire foto's zijn dan natuurlijk sowieso het meest populair, dat is de hele cultuur tegenwoordig met het scoren van likes dmv foto's etc.
Ik vind jouw foto's ook niet schokkend Marjan, ben het met de opmerking eens dat je zelf je eigen frame wat meer mag openen haha. Dat geeft al een heel ander beeld. Foto 2 zou het meest ongunstig zijn maar je hebt kans dat als er nog een foto gemaakt zou zijn daarna en het paard net iets meer naar de hand zou lopen dat het al een heel ander beeld zou geven.
Of je goede foto's kan maken ligt soms ook heel erg aan de bouw van het paard, ik had er waarbij alles er altijd al heel snel goed uit zag ongeacht hoe het voelde. En ook bij een wat minder gunstige bouw dat echt alles moest kloppen voordat het er goed uit zag ookal voelde het fantastisch.
Ik heb wel een blooperfoto haha..ik zeg even niks, ben benieuwd wat jullie er van maken wat er gebeurd.
[ [url=m/PSCUto.jpg]Afbeelding[/url] ]