Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:48

Suliko schreef:
Silenna schreef:
Geloof mij, paarden worden echt niet (enkel) op basis van een paar filmpjes in beslag genomen, dan is er meer aan de hand.

Wilt iemand mij een linkje van hun instagram/YouTube doorsturen? Ben wel nieuwsgierig nu..

Die mogen niet geplaatst worden dus zijn verwijderd door mods, maar ik heb je een pb gestuurd.

nu ben ik ook wel heel benieuwd :o
Laatst bijgewerkt door Happinez op 17-03-22 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:48

Ik hoop dat dit breed in de media wordt uitgemeten en dat ze nooit meer ergens met dieren aan de slag kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:49

KellyR schreef:
Bij de inbeslagname hebben ze ook een broodfokkerij opgerold.

Broodfokkerij met honden? Of een ander soort?
Ik zag wel een nestje teckels voorbij komen, maar dat leek de enige?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-03-22 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:49

KellyR schreef:

Daarnaast gaat het verder als de sm, veel verder. Het filmpje wat hier boven besproken wordt vindt ik veruit het verschrikkelijkste, je hoort het paard verbaal reageren op de pijn bah bah bah.

Op mijn vorige plek zijn mensen, met veulen, naar deze locatie verhuisd. Veulen werd keihard in de buik geschopt (met stalen neuzen als ik het goed zeg) omdat het niet aan de kant ging. Dit schijnt vaker voor te komen.

Daarnaast gaan er ook nog verhalen over het weghalen van water en voer zodat ze gebroken worden (wordt natuurlijk vaker in de handel gedaan) en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect.

Mensen die gillend weg zijn gegaan van deze stal.

Echt waar... wat er op sm staat is nog niets :(

Walgelijk gewoon! Goed dat er actie ondernomen is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:50

Ik zag inderdaad wel heel veel puppy's die te koop werden aangeboden.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:51

Cayenne schreef:
KellyR schreef:

Broodfokkerij met honden? Of een ander soort?

Honden inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:53

Ah ok, ik zag idd een nestje teckels voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-03-22 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:53

Tinkermuts schreef:
Ik ben ook benieuwd over welke manier van omgang het gaat en zou graag ook een linkje krijgen per pb, zodat ik zelf een oordeel erover kan hebben als ik het gezien heb

Even googlen met de belangrijkste kenmerken; soort van stalling (pp) en plaatsnaam.
Dan naam stal (trainingsmethode) op insta.

Eapy

Re: Twee vrouwen uit Purmerend aangehouden vanwege mishandelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:56

Ik geef de naam ook maar allllll te graag door in pb }:)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:00

Ik ben ook benieuwd om welke stal dit gaat :o

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:01

Ik hoop dat dit de nieuwe lijn van dierenwelzijn gaat zetten. Consequent slaan en pijn doen is doei dier :)
Ik heb al velen discussies met deze vrouwen gevoerd en ben blij dat er eindelijk gevolg aan komt want wat een wanstaltige vertoning...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:17

Ik heb inmiddels ook wat filmpjes gezien, wat ongelioflijk triest hoe er met de paarden omgegaan word zeg.
Ik zie eigenlijk alleen maar dieren dingen doen uit angst.
Krijg er tranen van in m'n ogen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:20

Hier inmiddels ook op de hoogte van de filmpjes (bedankt daarvoor) wat een verschrikking zeg, arme paarden :(:)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:26

“Gebaseerd op paarden psychologie en lichaamstaal.” %)
Dat ze dat zonder blikken en blozen nog op hun instagram zetten.

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:34

Vreselijk... Bij elke pas worden die sporen in de buik geramd. Je ziet de hele flank samentrekken elke keer dat ze schopt. En die zweep...

Wil niet weten wat ze achter gesloten deuren allemaal doen met die paarden. Als wat ze posten de beste momenten zijn...

Kaus

Ik vind vooral hun YouTube kanaal erg heftig :oo Waar ze het vooral hebben over 'keihard beuken' en 'zo hard in elkaar beuken, dat is echt bizar'. :r :r :r

'Wij geven onze paarden ook weleens een aai'. Nou gefeliciteerd -O-
Laatst bijgewerkt door Kaus op 17-03-22 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

J_emma

maava schreef:
“Gebaseerd op paarden psychologie en lichaamstaal.” %)
Dat ze dat zonder blikken en blozen nog op hun instagram zetten.

En blijkbaar denken ze dat die zwepen onzichtbaar zijn ofzo.
'Ze remt 'm af met haar lichaamstaal ' -nee, ze beweegt de zweep van achter z'n lijf naar voor hem,en hij stopt abrupt met een paniekblik in z'n ogen.
Idem met een 'schriktraining' filmpje waarbij paard 'braaf stilstaat' tussen twee wandjes met blauw zeil. Je ziet dat iemand achter hem met de zweep zwaait..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:43

Heel veel mensen zien lichaamstaal niet.. Maar wij dan wel... :r

(yt. Belonen en corrigeren)

Echt zeg. Pieter baan nog een plekje vrij?

vendake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:46

Nu hopen dat ze niet gelijk naar belgie verkassen. Meeste fimpjes staan op insta

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:49

Pff en terecht dat ze zijn opgepakt, misselijkmakend deze 'paardenprofessionals' :n :r

Vind het te bizar voor woorden dat ze dit soort filmpjes ook vol trots plaatsen. Dan gaat er echt een hele boel mis in je hoofd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:54

Waarom bokt berichten met filmpjes over deze praktijken verwijdert is me een raadsel want als paardenforum staan we dacht ik toch zeker aan de kant van het paard!!
hoefnageltje schreef:
Even googlen met de belangrijkste kenmerken; soort van stalling (pp) en plaatsnaam.
Dan naam stal (trainingsmethode) op insta.
plaatsnaam officieel is Westbeemster

Even reageren op de serrata (niet persoonlijk):
Citaat:
Een Seretta is dus een kaptoom met een vaste ijzeren neusgedeelte.
Je kan hiermee heel fijne signalen geven, veel fijner en duidelijker als met een "gewone" kaptoom.
Die van mij heeft dan wel kartelrandjes maar vlak en stomp en bovendien nog een laag leer omheen.

Functie van het metaal hier is de ronde vorm behouden. Ik heb ooit de kaptoom van Emiel Voest gebruikt. Daar zat in de neusriem een fietsketting. Op zich een handige gedachte want die gaat mooi met de ronde vorm mee. Toch reageerde mijn paard er direct heel erg heftig op en heb ik ‘m na een paar minuten dus weer afgedaan. De rust kwam direct weer terug. Feit blijft: metaal geeft niet mee. Dus dat “fijne, duidelijk signaal” is er eentje van pijn. Zijn genoeg Spanje beleerde paarden hier die de littekens van een serrata op hun neus hebben staan. Sommigen gebruiken m ook als hoofdstel.
Dan heb je nog de mensen die rijden met een bit met enorme scharen eraan. Hefboom van hier tot Tokyo. Staan ze meteen stil als je de teugels opneemt. Denk dan er toch nog mensen zijn die denken dat ze daarmee dus een “fijne duidelijke” hulp kunnen geven.
Zoals een zandkorreltje in je oog pijn kan doen. En de steek van een mug of wesp. Klein maar pijnlijk.

Vind het heel goed dat er steeds meer bewustwording komt. Voortschrijdend inzicht.

Pak je telefoon als je dit soort praktijken ziet en film ze! De paarden kunnen helaas zelf niets doen. Hulde aan de mensen die dit openbaar hebben gemaakt.

Giftig word ik van deze praktijken. Lange post. Dank voor het lezen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:02

KellyR schreef:

Daarnaast gaat het verder als de sm, veel verder. Het filmpje wat hier boven besproken wordt vindt ik veruit het verschrikkelijkste, je hoort het paard verbaal reageren op de pijn bah bah bah.

Op mijn vorige plek zijn mensen, met veulen, naar deze locatie verhuisd. Veulen werd keihard in de buik geschopt (met stalen neuzen als ik het goed zeg) omdat het niet aan de kant ging. Dit schijnt vaker voor te komen.

Daarnaast gaan er ook nog verhalen over het weghalen van water en voer zodat ze gebroken worden (wordt natuurlijk vaker in de handel gedaan) en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect.

Heftig zeg ;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:08

KellyR schreef:

Waarschijnlijk ga ik spijt krijgen van mijn vraag, maar wat bedoel je met: en het aanbinden van stroom aan de paarden voor het gewenste effect? wat doen ze dan met stroom met die dieren?

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:08

Ik vind het maar raar
Alleen op verdenking van mishandeling opgepakt worden sla je plank mis vind ik .
Als je nagaat dat je tegenwoordig niets meer mag doen .

Een voorbeeld
Vroeger had je een opvoeding dat als je kind zeurde in de winkel en je zegt gerhaardelijk nee . Dan kreeg je een draai om je oren in de winkel ..dit was vroeger normaal

Als je dir nu doet dan woed je gelijk als kindermishandelaar gezien

Dat is hier presies het zelfde

Als een paard niet luistert of je bijt (wat niet mag ) dan geef je het paard een coriserende tik ..daar is niets mis mee
.het kunnen ook gewoon momend opnames zijn geweest ..ald er niets met de woning aan de hand is ..en de omwonde goed opgelet hebben en weten dat het goed is dan zitten deze 2 dames dus vast voor niets . Ik zeg eerst maar eens goed onderzoek doen voor je.mensne kan beschyldigen
Stuur me een pb naar een fb site dan kijk ik jet ven na

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 14:15

Lalahorse schreef:
Ik vind het maar raar
Alleen op verdenking van mishandeling opgepakt worden sla je plank mis vind ik .
Als je nagaat dat je tegenwoordig niets meer mag doen .

Een voorbeeld
Vroeger had je een opvoeding dat als je kind zeurde in de winkel en je zegt gerhaardelijk nee . Dan kreeg je een draai om je oren in de winkel ..dit was vroeger normaal

Als je dir nu doet dan woed je gelijk als kindermishandelaar gezien

Dat is hier presies het zelfde

Als een paard niet luistert of je bijt (wat niet mag ) dan geef je het paard een coriserende tik ..daar is niets mis mee
.het kunnen ook gewoon momend opnames zijn geweest ..ald er niets met de woning aan de hand is ..en de omwonde goed opgelet hebben en weten dat het goed is dan zitten deze 2 dames dus vast voor niets . Ik zeg eerst maar eens goed onderzoek doen voor je.mensne kan beschyldigen
Stuur me een pb naar een fb site dan kijk ik jet ven na

Er is politie onderzoek geweest, dat gebeurd echt niet enkel als je eens een corrigerende tik geeft. Probeer niet goed te praten wat op geen enkele manier goed te praten is. Dat je aan de hand van het artikel en verhalen alleen al niet kan indenken dat het toch wel iets meer is dan een vergissing, is wel echt heel erg bizar.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 17-03-22 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt