Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Dee_Es schreef:Flauw dit inderdaad. En het onderbouwd (iig voor de dressuur) hun stelling niet eens want deze ruiters gingen zonder prijzengeld weer naar huis. Dinja loste het zo knap op.
Ik denk dat het goed is om heel nauwlettend de diervriendelijkheid van paardensport in de gaten te houden. Want waar veel geld verdiend kan worden daar worden snel smerige spelletjes gespeeld. Gelukkig zien we in de dressuur al jaren ruiters bovenaan staan die een heel harmonieus beeld laten zien.
Zondag bij een kleine subtop wedstrijd geweest. Daar zag ik minder prettige dingen maar ook daar stond de ruiter met het meest harmonieuze beeld ruim bovenaan.
Kan er nog veel beter in de paardensport? Ja absoluut. En hier zijn we met z'n allen verantwoordelijk voor. De sportbonden, de ruiters, toeschouwers, instructeurs, dierenartsen, jury's. Maar schreeuwen dat een bit, hoofdstel,sporen en zweep meteen mishandeling zijn dan ben je toch niet meer serieus te nemen?
Het gaat er niet om dat wij hen serieus nemen. Het gaat om de invloed op de publieke opinie en of zij hen serieus nemen.
pol013 schreef:Muizen vangen en verjagen.
Mij gezelschap houden op de bank.
Ook daar zit gewoon een win-win situatie is.
Voor wat hoort wat neigt wat meer naar de schaarste mentaliteit. Ik zie sporten met mijn paard liever tegen het licht van de overvloed mentaliteit: https://www.bureaublick.com/vermijd-de- ... ntaliteit/
Bij alle onderdelen van onze samenwerking valt er iets te halen voor ons beide. Dat wil niet zeggen dat er alleen geaaid en geknuffeld wordt. Soms wordt er gewerkt en soms pruts ik daarbij echt wel aan de grenzen. Maar ook daáár kunnen we allebei iets positiefs uit halen.
Dat hoeven ze niet eens altijd te snappen. Het hoeft alleen maar gemiddeld gezien heel positief aan te voelen. Dat is genoeg.
En de facebook post van dier en recht is meteen weer tekenend waarom ik helemaal niks kan met dit soort clubs.![]()
Ik krijg de neiging om een campagne op te zetten met foto's van mensen die klaarkomen en er onder te schijven dat dat het grootste onrecht is wat je een mens kunt aandoen. Kijk maar naar de expressie op hun gezichten.![]()
Ik stel voor dat we nooit meer iemand laten klaarkomen (dan helpen we meteen een hele hoop problemen de wereld uit)
Avalanche schreef:Elisa2 schreef:Dier en Recht is weer lekker verder gegaan, ze zijn in Den Bosch geweest en hebben natuurlijk net weer een paar akelige foto momentjes er uit gehaald, volledig zonder context om mensen op te stoken.
https://www.facebook.com/dierenrecht/
Ik zag dat Eponatv hier ook aan mee doet, en had alweer een discussie omdat ze al hun meningen vormen op het beeld van 1 foto moment. Wat mij dus helemaal niets zegt zonder context er om heen.
De stompzinnige commentaren eronder ook weer.......
een foto van een landing van een sprong, twee dressuurfoto's dat een paard de mond open heeft, en een springruiter die het paard diep en rond rijdt en ook dát heb ik vele malen onvriendelijker gezien. Het zijn zeker geen ideale plaatjes. Maar de commentaren eronder doen net alsof die paarden doodgaan gewoonweg.
Maar ik ken een aantal van de mensen die commentaar geven en die beginnen al te huilen als ze een bit in een straal van 2 meter van een paard zien
En Dinja van Liere loste het super op met Hermes, echt zo eerlijk, maar daar hoor je ze niet over. Die mensen kun je echt geen serieus gesprek mee voeren.Elisa2 schreef:het ligt aan de mentaliteit van sommige mensen dus. Ik ben iig blij dat er mensen zijn zoals een Rien vd Schaft, Jessica van Werndl en Carl Hester die ook laten zien hoe het ook kan in de dressuur iig.
Ik denk idd dat het een stel ziekerds zijn die het verkloten voor de rest.
Ik zie heel veel mensen vooral uit onkunde domme dingen doen, niet uit kwade wil. Maar de mentaliteit van sommige mensen (zoals geen les nemen tot je tegen problemen aanloopt, of alleen maar voor de wedstrijden rijden) is wel problematisch.
En ik zie meer problemen in de breedtesport dan in de topsport om eerlijk te zijn.
Elisa2 schreef:Van iedereen en iedere combinatie is een slechte foto te maken, zonder context erbij heel makkelijk om in een kwaad daglicht te plaatsen. Dat is precies Dier en Recht doet, met filmpjes komen ze nu niet wat waarschijnlijk betekent dat ze die niet hebben kunnen maken voor hun doel.
Als een Dinja bejubeld wordt voor haar paardvriendelijke rijden, maar haar paard staakt door...? (spanning?) want volgens mij deed hij dit alleen in de kur. Dan wordt ze dus nu helemaal afgemaakt daar als paardonvriendelijke dierenbeul. Dus daar ga je als "goed" voorbeeld. :-(
Er is niet te praten met die lui, op die Epona site net zo...met alleen de opmerking dat ik het niet in context kon plaatsen zonder beeldmateriaal werd mij al verweten dat ik animal abuse in stand houdt. Yeah right.
DuoPenotti schreef:Oké dat wist ik niet.
Haar spanning die hij overneemt misschien?
Neem aan dat deze paarden de hele medische molen in gaan dus pijn minder waarschijnlijk is.
Spenk schreef:Dit is doha inderdaad maar afgelopen weekend in den bosch gebeurde hetzelfde. Alleen kreeg ze hem toen wel weer aan de praat.
Maar als ik dit artikel lees dan is die sowieso niet heel makkelijk (geweest)
https://www.horses.nl/fokkerij/kwpn-hen ... st%20nemen.
Dee_Es schreef:Het is me een compleet raadsel wat er in dat paard z'n hoofd omgaat. Nu moet ik wel zeggen dat in den bosch meerdere paarden spanning hadden als ze richting de jury bij E reden. Alleen Hermes maakt er wel echt een potje van. Dinja was heel duidelijk in wat ze van hem wilde maar bleef rustig in haar hulpen. Behalve dus toen hij gewoon vol door haar hand en been heen omdraaide en precies daar hebben ze een foto van gemaakt. Gelukkig ging hij weer aan en lieten ze echt prachtige stukken zien. Applaus naderhand gaf ook geen problemen...
Ik heb ook genoten van de proef van Patrik Kittel. Dat paard zag er in de verste verte niet uit alsof ze geen prettig leven had. Helft van de proef flapperde de oortjes ontspannen heen en weer, arm dier![]()
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/dressu ... ilde-het-g
Elisa2 schreef:Haha en ik weet zeker dat D&R die ook gerust durven posten als de oortjes dan een keer naar achteren wijzen en er een "pain face" van maken. Puur en alleen omdat er een bit in hangt.
Elisa2 schreef:Oja dan zou jij ook afgemaakt worden en als dierenbeul neer gezet worden.
Ik vind het ook leugenachtig, maar dat vind ik van alles wat zij doen. Ik kan ze ook nooit meer serieus nemen met andere zaken.