Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:19

Sommige vind ik best egoïstisch reageren. Het is jouw schuld, bla bla bla. Dan moet jij je maar vaccineren.
Alsof iedereen zich maar kan laten vaccineren.
*Kennis heeft bij de 1e prik een licht allergische reactie gehad. De 2e kon overleg met de artsen wel, wel met extra controle en moest langer blijven. Helaas was de reactie toen veel heftiger. Een 3e prik mag ze dus niet meer. En als ze straks toch de QR code van de 3e af laten hangen (dan pas weer geldig als je die haalt) heeft ze een probleem.
* Collega van mijn man heeft een bepaalde heftige auto immuun ziekte en mag de prik niet.
* Kennis is allergisch voor diverse stoffen die in de prik zitten en mag hem niet.
Dan wordt er wel leuk gezegd, je krijgt dan ontheffing/papier. Maar het is niet zo eenvoudig om die te krijgen helaas. Degene die hem op voorhand al niet mochten zijn hier vanaf het begin bezig om die verklaring te krijgen.

En testen voor toegang, tja is leuk. Maar als bovengenoemde dat dagelijks zouden moeten doen lijkt me ook niet gezond. Je zou maar 5-6 keer per week een stokje neus moeten.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:30

BloemBloem schreef:
Love2sk8 schreef:
Moet je serieus een QR code laten zien als je op stal komt? Dat is praktisch toch niet haalbaar? En moeten mensen die kun hond naar de opvang brengen dat dan ook? Paard is niet alleen sport, maar voor het grootste deel gewoon verzorging :+

Zeker, tenminste als je gebruik wilt maken van de binnenaccomodatie!
Anders je paard buiten trainen en verzorgen c.q zadelen in eigen stal!

Ik als ouder, mag het terrein helemaal niet meer op! Toegang wordt gewoon
ontnomen, ben er zo klaar mee!

http://www.deripseruiters.nl/nieuws.html

Je toegang word je helemaal niet ontnomen. Je mag gewoon nog erheen. Je zal alleen een QR moeten kunnen tonen. Dat je dat niet wil is wat anders maar dat is een keuze die je zelf maakt.[/quote]

Dus wordt de toegang je ontnomen. Je mag er alleen nog heen als je 'luistert' en een spuitje haalt. Ook als je dit helemaal niet wilt in je eigen lichaam.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:33

Ik lees op fb meerdere berichten over mensen die niet meer op stal mogen komen zonder QR.

Maar, de stal zelf is echt geen sportaccommodatie..
Zijn deze pension/ manege/ sportstallen dus niet wat doorgeslagen in de regels? Braafste jongetje van de klas?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 22:54

Nibbit, wat bedoel je?

Dat de stal (dus het “hok” van bijv 3x3 waar een paard staat) geen sportaccomodatie is of het complex van stal(len), gang(en), rijvak etc geen sportaccomodatie is?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:07

Ik bedoel de stal/ stalgang etc.
Dat is geen sportaccommodatie.

(Bak misschien wel. Maar vreemd, dat werd vorig jaar wel toegestaan.)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:46

Nibbit, de veiligheidregio deelt de accommodaties in als 'sportcomplex', dat bedenkt een manege heus niet zelf. Die zitten echt niet te wachten op alle extra gedoe en het gezeur van klanten. Om het nog maar niet over opzeggingen te hebben..

Zipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 08:58

In Israël nu bezig met prik 4, anders ben je je vinkje kwijt. Tot hoeveel prikken zijn de gevaccineerden toe in staat? Of maakt het niet uit? Hoeveel prikjes neem je als gevaccineerde om de stal in te mogen... 4,5 ,6 .....?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 11:00

Dreamybol schreef:
Houd toch eens op over discriminatie op medische gronden.

Is dit tegen mij gericht? Het zijn niet mijn woorden, wel van de persoon die de rechtzaak aanspande. Ik noemde het op omdat er iemand begon over wat de rechter er van zou maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 15:13

Daffie: je zit in Nieuw-Zeeland: het land dat vrijwel geen infectie heeft, het eerste jaar van de pandemie vrijwel ongestoord doorkwam, geen tienduizenden doden telt, en dan ga je miepen over medische discriminatie? Ga je mond spoelen, echt.

Ik kan me bovendien niet voorstellen dat je Nieuw-Zeeland ooit ingekomen bent zonder basisvaccinaties, volgens mij moest je voor je visum altijd al bewijs van allerlei vaccins overleggen. Was er dan niet heen gegaan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:07

Shadow0 schreef:
Daffie: je zit in Nieuw-Zeeland: het land dat vrijwel geen infectie heeft, het eerste jaar van de pandemie vrijwel ongestoord doorkwam, geen tienduizenden doden telt, en dan ga je miepen over medische discriminatie? Ga je mond spoelen, echt.

Ik kan me bovendien niet voorstellen dat je Nieuw-Zeeland ooit ingekomen bent zonder basisvaccinaties, volgens mij moest je voor je visum altijd al bewijs van allerlei vaccins overleggen. Was er dan niet heen gegaan.

Pardon?

Lees jij überhaupt wel wat ik schrijf? HET ZIJN NIET MIJN WOORDEN!!! Ik geef aan dat er iemand hier een rechtzaak begonnen is met die reden en dat dus verloor(er zijn namelijk genoeg mensen die denken dat een rechter hun gelijk geeft om o.a. die reden) Dat heeft niets te maken met dat ik mijn mond zou moeten spoelen.

Daarnaast woon ik hier al sinds vér vóór de covid en of ik wel of niet geënt ben weet je helemaal niet.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:18

Shadow0 schreef:

Hemel Shadow, anders bemoei je je er gewoon even niet mee, ipv een beetje allerlei "feiten" uit je nek te kletsen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:48

Shadow0 schreef:

Dat ik nog eens mag meemaken dat jij op de man ipv op de bal gaat spelen.
Dat is wat corona met je doet blijkbaar. :Y)

Ik heb jaren geleden in NZ gewoond en je hebt geen enkele vaccinatie nodig hoor. Verder kennen ze aan die kant van de wereld strengere lockdowns dan hier, dus wie the f*ck ben jij om te bepalen wie hiet wat mag zeggen.

Doe gewoon normaal.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:57

[/quote]Zeker wel! Toeschouwers zijn NIET welkom, wel of geen QR code ;-) !
Beter lezen :Y)[/quote]
Ja maar dat is toch logisch? Dat is op veel plekken al veel langer het geval ouders kunnen kinderen afzetten en dan weer weg.[/quote]

Dat vind ik niet logisch. Stel je kind heeft een eigen pony maar wel hulp nodig van de ouders voor verzorging en op- en afzadelen. Dan zit je maar mooi.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 10:36

Dierenarts Ab Osterhaus, viroloog pleit voor het afschaffen van het testen voor toegang.

Wie geënt is, kan besmet raken met de dodelijke ziekte covid-19, maar maakt hoogstwaarschijnlijk een verkoudheid door.
Advies : blijf thuis.
(Maar soms is het leven sterker dan de leer....)

Osterhaus benoemt mensen met slechts een test als 'stofzuigers' : ze brengen geen covid-19 een locatie binnen (want negatieve test)
maar 'zuigen' de aanwezige virusdeeltjes wel op, zijn niet beschermd en lopen een serieuze kans op een ernstige ziekte en/of doorgeven van de besmetting 'in huiselijke kring'.

Corona is nog lang niet klaar met ons.
En ik ben solidair met mijn collega's op de IC, die 'omkomen' in het werk
en ik ben solidair met de mensen die lijden onder het uitstellen van noodzakelijke zorg.

(En ik heb helaas wat minder geduld met mensen die de prik niet willen. Ik heb het over niet willen - ik vond het ook geen pretje, maar wel mijn plicht.)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:07

daffie1986 schreef:
Dreamybol schreef:
Houd toch eens op over discriminatie op medische gronden.

Is dit tegen mij gericht? Het zijn niet mijn woorden, wel van de persoon die de rechtzaak aanspande. Ik noemde het op omdat er iemand begon over wat de rechter er van zou maken.

Nee hoor, gewoon in de algemeenheid, dus voor mensen die rechtzaken aanspannen en mensen die menen dat een test moeten doen hetzelfde is als echt ergens niet in kunnen/mogen door iets waar je geen keuze in hebt (iets simpels als droomvlucht in de Efteling mag ik ook niet in bijvoorbeeld, helpt geen enkele test of vaccinatie voor). Voor NL vind ik discriminatie op medische gronden niet opgaan voor de coronapas. Voor het buitenland heb ik geen idee, ik vind de wirwar aan regels voor NL al ingewikkeld genoeg om een beetje bij te houden.

Maar nu ik hier Nieuw-Zeeland lees, denk ik er ook aan dat ondanks hun harde lockdowns en het hermetisch afsluiten van het land ook daar de besmettingen niet volledig onder controle te houden zijn. Beter voorbeeld van het niet volledig kunnen controleren van het virus is er bijna niet. Maar landen als India en Brazilië waar men overstelpt wordt (werd?) met zieken en doden tonen ook weer aan dat niets doen ook geen optie is. Er moet een middenweg zijn, in NL denkt men deze gevonden te hebben in het vaccineren en nu de coronapas. Ik denk niet dat die pas het antwoord is, maar als het kan helpen om niet richting de helse cijfers van de haast ontkennende landen te gaan, zonder heel de economie (of in elk geval horeca/evenementen/sportbranche) om zeep te helpen, omdat het in elk geval weer een lockdown voorkomt, denk ik dat we niet veel anders kunnen dan het proberen en ons er dan maar zo goed mogelijk doorheen te slaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:09

daffie1986 schreef:
Pardon?

Lees jij überhaupt wel wat ik schrijf? HET ZIJN NIET MIJN WOORDEN!!!

Je schrijft toch dit: "Ik vind het belachelijk dat er onderscheid gemaakt gaat worden. Vanuit principe ga ik dus straks gewoon nergens heen. Of ik wel of niet gevaccineerd ben is i.m.o. mijn medische status die voorheen onder een privé wet viel en nu verdwenen lijkt te zijn."

Dat zijn toch jouw woorden, niet die van de rechtzaak? Ik vind dat nogal een statement, en nogal ondankbaar naar het land wat zoveel leed heeft voorkomen.

Citaat:
Daarnaast woon ik hier al sinds vér vóór de covid en of ik wel of niet geënt ben weet je helemaal niet.

Voor covid waren er ook al vaccinaties, en ik kan het niet meer nazoeken omdat er regels zijn gewijzigd in 2019, maar ik kan me dus bijna niet voorstellen dat je Nieuw Zeeland binnengelaten zou worden zonder een serie basisinentingen, zeker niet als je daar bent als niet-toerist.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:17

Dreamybol schreef:
Nee hoor, gewoon in de algemeenheid, dus voor mensen die rechtzaken aanspannen en mensen die menen dat een test moeten doen hetzelfde is als echt ergens niet in kunnen/mogen door iets waar je geen keuze in hebt (iets simpels als droomvlucht in de Efteling mag ik ook niet in bijvoorbeeld, helpt geen enkele test of vaccinatie voor).

En ik deel dat. Zoveel dingen die 'gewoon' niet toegankelijk zijn omdat niemand de moeite heeft genomen ze toegankelijk te maken. Waarbij heel achteloos gezegd wordt 'tsja, dan ga je er niet in/heen' - en vrijwel niemand die daar verontwaardigd over is behalve de mensen die het zelf overkomt. Dezelfde achteloosheid waarbij er bij allerlei dingen ook gezegd wordt 'dan haal je maar een verklaring bij de arts' (die dat niet doen maar wat dus ook rechtstreeks gaat om het delen van medische info)

Dat wekt de indruk (en ietsjes meer dan dat) dat het niet zozeer een diepgevoeld principieel rechtvaardigheidsgevoel is van al die mensen die nu zo moeilijk doen, maar gewoon omdat zij het vervelend vinden voor henzelf. Of dat ze teveel rare berichten op facebook lezen. Of misschien omdat ze gewoon zin hebben om dwars te doen. Maar niet omdat ze nu ineens het licht hebben gezien rondom toegankelijkheid en voortaan meehelpen om dat belangrijk te vinden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:01

BloemBloem schreef:
Love2sk8 schreef:
Moet je serieus een QR code laten zien als je op stal komt? Dat is praktisch toch niet haalbaar? En moeten mensen die kun hond naar de opvang brengen dat dan ook? Paard is niet alleen sport, maar voor het grootste deel gewoon verzorging :+

Zeker, tenminste als je gebruik wilt maken van de binnenaccomodatie!
Anders je paard buiten trainen en verzorgen c.q zadelen in eigen stal!

Ik als ouder, mag het terrein helemaal niet meer op! Toegang wordt gewoon
ontnomen, ben er zo klaar mee!

http://www.deripseruiters.nl/nieuws.html

Als ik de link goed heb begrepen, kun je je als ouder aanmelden als vrijwilliger.
Hesje aan, qr controle doen en dan les kijken.
Als alle ouders dit doen, 'is er niets aan de hand'. (Al is het voor een manegebedrijf efkes een fikse organisatie.)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:17

Janneke2 schreef:
Osterhaus benoemt mensen met slechts een test als 'stofzuigers' : ze brengen geen covid-19 een locatie binnen (want negatieve test)
maar 'zuigen' de aanwezige virusdeeltjes wel op, zijn niet beschermd en lopen een serieuze kans op een ernstige ziekte en/of doorgeven van de besmetting 'in huiselijke kring'.

En andere 'deskundigen' zeggen dat feitelijk alleen recent geteste mensen ECHT veilig bij elkaar gezet kunnen worden.
Gevaccineerden opgepakt binnen zetten geeft weinig garantie op veiligheid....

Op dit moment liggen er toch echt meer gevaccineerde mensen op de IC... da's toch lullig.

Het zou zo mooi zijn wanneer volksgezondheid eens een speerpunt werd zodat de gezondheidszorg sowieso niet zo belachelijk onder druk komt te staan.
De absurde ondercapaciteit in ziekenhuizen en de matige voorwaarden waaronder veel personeel hun werk moeten doen mogen ook wel eens onder de loep gelegd worden.

Jaren van neo liberaal bewind hebben zaken van vitaal belang ondermijnd: gezond eten, schone lucht, goede zorg, goede educatie.
Lang leve het kapitalisme! Op deze uitgeholde aardkloot krijgt ieder virus wel vat op ons vrees ik.

Het blijft bijzonder dat iedere crisis altijd weer dezelfde reacties oproept: aggressie naar een vermeende boosdoener. In dit geval de ongevaccineerde. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:20

Er liggen misschien meer gevaccineerden in het ziekenhuis maar wel even onderscheid maken tussen verpleegafdeling en ic. Want dat is voor de zorg een wereld van verschil.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:30

En als 80% gevaccineerd is in Nederland dan is het ook niet gek dat er meer in het ziekenhuis liggen die gevaccineerd zijn.. het gaat ook om een veel grotere groep mensen. Het is dan beter om te kijken hoe groot het percentage is op alle gevaccineerden en ongevaccineerden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:37

bigone schreef:
Er liggen misschien meer gevaccineerden in het ziekenhuis maar wel even onderscheid maken tussen verpleegafdeling en ic. Want dat is voor de zorg een wereld van verschil.

Wanneer men de zorg echt een warm hart toedroeg, dan was er meer capaciteit gekomen, betere betaling, meer opleidingsmogelijkheden met beter toekomstperspectief.

En wanneer het individu de zorg een warm hart toedraagt gaan ze minder drinken, roken, vlees eten en afvallen..... de allergrootste en meest belastende groep patiënten zijn nog immers die patiënten met gevaarlijke levensstijlgerelateerde aandoeningen. Dit zijn dan ook direct de mensen die heftiger complicaties ondervinden van een dergelijk virus.

Ik ben absoluut van mening dat je niet meer vuur moet spelen, en anderen niet moedwillig in gevaar moet brengen of belasten door te luchtig om te gaan met dit virus.
Maar de absolute focus op vaccinatie en controle werkt contraproductief lijkt mij.

Informatief:

https://artsencollectief.nl/een-ziekenh ... cineerden/

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:45

bigone schreef:

Ze overstromen allebei toch?

Ninx schreef:
Wanneer men de zorg echt een warm hart toedroeg, dan was er meer capaciteit gekomen, betere betaling, meer opleidingsmogelijkheden met beter toekomstperspectief.

En een beleid dat voorkomt dat er zoveel patienten komen.

Citaat:

Het artsencollectief is een wappiegroep. Negeren, die hebben geen inhoudelijke waarde.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:33

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 15:44

Iemand Even tot Hier gekeken? Daar wordt duidelijk uitgelegd dat de kans om als niet gevaccineerde in het ziekenhuis te komen nog steeds vele malen groter is. Je moet namelijk niet naar de absolute getallen kijken. Als het omgerekend wordt naar het aantal personen per 100.000 mensen, dan is er per 100.000 gevaccineerden rond de 4,5 personen die opgenomen worden. Bij de groep niet gevaccineerden is dat bijna 36 op de 100.000.

En ja een groep gevaccineerden samengepakt in 1 ruimte is niet verstandig, maar dat is omdat de nadruk op ventilatie en veilige CO2 waardes nog steeds nihil is. Afstand houden en mondkapjes dragen, een corona pas of test op voorhand helpt weinig als de ventilatie niet op orde is.