[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 11:56

Babootje schreef:
Haal je een paard uit de sport omdat deze het mentaal niet aan kan (teveel spanning op dit soort grote concoursen) is het ook niet goed. Voor sommige mensen is het nooit goed wat Edward en HP ook doen :(

Heel eerlijk? Dat is het ook niet. Het is wel altijd extreem. Misschien moet iemand Edward het tegeltje kado doen met de beroemde Engelse spreuk "Less is More".

Esplendido

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:01

Volgens mij zegt niemand dat het niet goed is dat dit paard uit de sport is gehaald.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:01

Babootje schreef:
Haal je een paard uit de sport omdat deze het mentaal niet aan kan (teveel spanning op dit soort grote concoursen) is het ook niet goed. Voor sommige mensen is het nooit goed wat Edward en HP ook doen :(

Waar staat dat “wij” dat niet goed vinden?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:04

Anky is ook gestopt omdat ze - haar eigen woorden- teveel spanning had iedere wedstrijd weer en daar niet meer goed tegen kon. Maar goed, dat vinden we dan niet raar; zij kon dat immers zelf vertellen.
Ik denk dat Edward dus goed naar zijn paard geluisterd heeft. Beter dan sommige anderen in de amateursport vaak doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:05

rien10 schreef:
Babootje schreef:

Waar staat dat “wij” dat niet goed vinden?

Dat staat er niet. Er staat "sommige mensen". Je kunt natuurlijk zelf de schoen aantrekken als je hem past :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:11

Esplendido schreef:
Volgens mij zegt niemand dat het niet goed is dat dit paard uit de sport is gehaald.

Je trekt mijn opmerking uit zijn context.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:12

Niobe schreef:
Babootje schreef:

Mee eens hoor, ik vind het ook top dat ze het niet geprobeerd hebben te forceren met Undercover. Of een paard het aankan, dat merk je pas als je op pad gaat en dan kun je het nog even tijd geven, maar ik vind het top dat ze besloten hebben dat het voor dat paard
gewoon niet weggelegd is.

Als we het hebben over een paard dat onder een vorige ruiter geen last had van die extreme spanning is het wel frappant dat ie nummer zoveel is die knakt onder dezelfde ruiter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:13

Babootje schreef:
Seltje schreef:
Upendo: dat hebben ze toch geprobeerd, Rien als bondscoach?
Was niet echt een succes...

DuoPenotti schreef:
Ja omdat ze zo eigenwijs vast zitten aan de Anky trek methode.

Anky's methode is totaal anders dan die van Edward en Hans Peter. Al heeft Edward vroeger wel gelest bij Anky, hij lest al sinds jaar en dag bij Nicole Werner.
Anky's stijl ligt dichter bij die van Rien dan jij denkt. Dat zie je goed terug in hun pupillen.

Ik moet echt zeggen dat ik wel blij verrast was over de manier van rijden tijdens de OS. Vooral bij HP vond ik het rijden veel losser ogen dan ik van hem gewend ben. Dus wellicht zit er een omslag aan te komen.

dan niet de Anky trek methode, dan de gewone trek methode. Hoe je het noemen wilt, mij om het even....
Niet van achter naar voor, strenge harde hand.Geef het een naam die jij wilt.

Iig, was al jaren duidelijk dat het van voor er aan hangen uit is.
Ja een groepje mensen die nog steeds niet wil zien dat spectaculair voorbeen zwaaien, achter de LL, met doorgezakte rug en zonder achterbeen een circusact is ipv dressuur.
Hopelijk gaat dit groepje nu wakker worden, en dat is vooral ook bij de top hopelijk.

Tijd dat dressuur weer dressuur is.
Dat zagen we 5 jaar terug al bij de OS, en nu nog eens extra door deze geweldige proef.
En in die 5 jaar is niets geleerd. En dan is plaats 6 nog hoog gepunt. Maar hopelijk snappen ze zelf dat smoesjes als te jong niet meer van deze tijd zijn.

Babootje

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:18

ik vraag me echt af of je wel hebt gekeken DP %)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:22

Ayasha schreef:
Als we het hebben over een paard dat onder een vorige ruiter geen last had van die extreme spanning is het wel frappant dat ie nummer zoveel is die knakt onder dezelfde ruiter.

Nummer zoveel?
Ik ben benieuwd naar je rijtje?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:23

Babootje schreef:

ja, jij niet zo te horen dan :D

Echt een continue hoge harde linker hand, enorme spanning op de hele onderarm, een continue strak gereden paard, knikkend van het trekken in een uitgestrekte draf. Hoe dat toch voor elkaar te krijgen?!
Middenstap naar de borst toe, moet ik doorgaan?

Wat heb jij gezien dan vraag ik me af.....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:23

Ayasha schreef:
Niobe schreef:

Mee eens hoor, ik vind het ook top dat ze het niet geprobeerd hebben te forceren met Undercover. Of een paard het aankan, dat merk je pas als je op pad gaat en dan kun je het nog even tijd geven, maar ik vind het top dat ze besloten hebben dat het voor dat paard

En dan nog, ze hebben hem niet al na 2 wedstrijden uit de sport gehaald zoals hier omschreven worden, dat ging eerst echt nog een behoorlijke tijd aan vooraf waarin meerdere wedstrijden gereden zijn die echt niet leuk waren om te bekijken.

DuoPenotti schreef:
Babootje schreef:

Anky's methode is totaal anders dan die van Edward en Hans Peter. Al heeft Edward vroeger wel gelest bij Anky, hij lest al sinds jaar en dag bij Nicole Werner.
Anky's stijl ligt dichter bij die van Rien dan jij denkt. Dat zie je goed terug in hun pupillen.

Ik moet echt zeggen dat ik wel blij verrast was over de manier van rijden tijdens de OS. Vooral bij HP vond ik het rijden veel losser ogen dan ik van hem gewend ben. Dus wellicht zit er een omslag aan te komen.

dan niet de Anky trek methode, dan de gewone trek methode. Hoe je het noemen wilt, mij om het even....
Niet van achter naar voor, strenge harde hand.Geef het een naam die jij wilt.

Iig, was al jaren duidelijk dat het van voor er aan hangen uit is.
Ja een groepje mensen die nog steeds niet wil zien dat spectaculair voorbeen zwaaien, achter de LL, met doorgezakte rug en zonder achterbeen een circusact is ipv dressuur.
Hopelijk gaat dit groepje nu wakker worden, en dat is vooral ook bij de top hopelijk.

Tijd dat dressuur weer dressuur is.
Dat zagen we 5 jaar terug al bij de OS, en nu nog eens extra door deze geweldige proef.
En in die 5 jaar is niets geleerd. En dan is plaats 6 nog hoog gepunt. Maar hopelijk snappen ze zelf dat smoesjes als te jong niet meer van deze tijd zijn.

DuoPenotti, met alle respect, maar als jij iemand haar naam gaat "misbruiken" door er een negatieve lading aan te geven, dan maakt dat heel veel uit, en dan is er geen sprake van: "noem het zoals je wil het is mij om het even".

Het is respectloos om daar op deze manier mee om te gaan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:24

Hmmmm, ik kan toch zweren dat de laatste uitgestrekte draf van Isabell ook met veel voorbeengezwaai was....Net haar kur gezien.

Lijkt mij dat dit gewoon paarden zijn met een enorme schoudervrijheid. Of het mooi is, is ieders smaak. Zolang de achterhand meegaat, kan het een mooi beeld zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:25

Niobe schreef:
Babootje schreef:

Ayasha schreef:

Vind dit ook weer zo'n aanmatigende on onderbouwde reactie.
Niet ieder goed sportpaard wordt een topsportpaard, net zo goed dat niet iedere atleet een topatleet wordt.
Er haken er af omdat ze het leven van een topatleet niet volhouden, raken geblesseerd of anderszins.
Topsport is niet voor ieder mens weggelegd. Waarom zou dat voor paarden anders zijn?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:27

@mdh

alle respect heb ik niet voor Anky, Ja vroeger, maar al lang niet meer.
En vanaf dat tijdperk is trekken de norm geworden, zo simpel zit het gewoon.
En hoe je dat dan noemt interesseert me inderdaad niet. Dat is mij om het even, allemaal geen dressuur meer, geen happy athlete.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:28

DuoPenotti schreef:
@mdh

En hoe je dat dan noemt interesseert me inderdaad niet. Dat is mij om het even, allemaal geen dressuur meer, geen happy athlete.

Ook niet hoe ze Bon Bravour nu rijdt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:29

Kabayo schreef:
DuoPenotti schreef:
@mdh

Dat durf ik niet te zeggen.
Daar heb ik alleen maar een paar korte fragmenten van gezien, geen hele proeven.
Dus daar heb ik voor nu geen mening over.

Oehlala

Undercover is niet direct na Aken uit de wedstrijden gehaald, dat hebben ze nog langs tijd geprobeerd weer op wedstrijd.

Duitsland heeft knap gereden en verdiend gewonnen, ook andere combi’s zeer fijn om naar te kijken.

M_D_H

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:

Nummer zoveel?
Ik ben benieuwd naar je rijtje?

Pfoe, daar heb ik de laatste dagen enorm hard over nagedacht.
Wellicht kunnen we met zijn allen tot een lijstje komen:

Lingh, netjes gereden, geblesseerd, verkocht.
Gribaldi, staakt, uit de wedstrijdsport gehaald.
Totilas, verkocht en daarna geblesseerd (dat was trouwens wel erg snel na de verkoop).
Sister de Jeu, geen makkelijk karakter maar is het blijven doen tot zij met pensioen mocht.
Jack Sparrow (kent iemand Jack Sparrow nog?) Gereden door Edward in zijn jonge jaren en daarna heel vreemd nooit meer in de sport verschenen... Als een ster die te snel opgebrand is geraakt.
Undercover, mentaal niet in orde en met pensioen.
Voice, is nog actief ook al zien wij die de laatste jaren niet meer zo vaak in de ring, laatste keer was volgens mij in 2019? hij kon in ieder geval wel uit de voeten met de manier van rijden van Edward Gal.
Zonik, kon uit de voeten met de manier van rijden van Edward Gal, is overgedaan aan HP, helaas overleden.
En dan de jonkies van nu.

Heb ik dan een paard gemist?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:31

DuoPenotti schreef:
Kabayo schreef:

Dat durf ik niet te zeggen.
Daar heb ik alleen maar een paar korte fragmenten van gezien, geen hele proeven.
Dus daar heb ik voor nu geen mening over.

Ojke, misschien moet jij uberhaubt je mening maar gewoon voor je houden als je dit soort nonsense gaat beweren.
Anky is geen ruiter die trekt, zeker niet met de paarden waarmee zij heeft gereden en haar lichaamsbouw, ze zou wel een bodybuilder zijn als ze in staat was die paarden in de krul te trekken...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:34

Babootje schreef:

ja, jij niet zo te horen dan :D

DuoPenotti schreef:
Echt een continue hoge harde linker hand, enorme spanning op de hele onderarm, een continue strak gereden paard, knikkend van het trekken in een uitgestrekte draf. Hoe dat toch voor elkaar te krijgen?!
Middenstap naar de borst toe, moet ik doorgaan?

Wat heb jij gezien dan vraag ik me af.....

Lijkt wel of ik iedere keer hetzelfde bandje hoor.... Op dit soort uitspraken is al tig keer gereageerd. Het is een heel flexibel paard en nog heel jong. Het rijden op dit concours is ook onderdeel van zijn opleiding. Een jaartje verder en het beeld is al anders. In de top 10 concurreert Total US met paarden die minimaal 5+ jaar ouder zijn. Ik vind plaats 6 dan ook echt een heel mooi resultaat en verdiend qua rijden.
Maar misschien moet je het Edward zelf eens vragen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:34

M_D_H schreef:
Ojke, misschien moet jij uberhaubt je mening maar gewoon voor je houden als je dit soort nonsense gaat beweren.
Anky is geen ruiter die trekt, zeker niet met de paarden waarmee zij heeft gereden en haar lichaamsbouw, ze zou wel een bodybuilder zijn als ze in staat was die paarden in de krul te trekken...

pardon?!

Jij gaat even niet vertellen wat ik mag zeggen.
heel internet staat vol van haar trekken en echt geen moment opnames.
Nee ik ga ze niet voor je zoeken, heeft het meer dan vol genoeg van gestaan. Als jij dat geen trekken noemt, kan, maar daar heb ik een andere definitie bij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:35

Jack Sparrow is naar Patrick van der Meer gegaan en daar is hij ook niet meer

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:35

Ze hebben ook wel een bepaald type paard. Ze moeten vlug en heet zijn en soms werkt dat weer tegen je. Ik was vroeger helemaal into de sport maar kan er tegenwoordig alleen nog tenenkrommend naar kijken. Ik zie in total us een heel goed paard die nog veel km moet maken. Rust bevestiging dosering en stabiliteit moet er komen. Hij loopt zichzelf nog erg voorbij en “explosief”. Moet met de jaren wel goedkomen. De winnende ruiters heb ik niet gezien maar op de fotos ziet het er vriendelijk uit. Plaatjes zijn geduldig.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:37

Esplendido schreef:
Dat is Undercover geweest. Tijdens het EK in Aken in 2014 is hij tijdens de GPS of de kür uitgesloten wegens bloed in de mond en daarna hebben ze hem eigenlijk nooit meer goed de ring in gekregen. Dat paard is mentaal geknakt door de druk.

Fout. Toen moesten ze ineens verplicht met het paard waarmee ze in de proeven starten de prijsuitreiking rijden. Terwijl hij daarvoor een ander paard mee had genomen. En daar is Undercover zo van geschrokken dat hij helemaal over de zeik ging, omdat het 1 en al lawaai was toen ze de arena binnen kwamen. En dit kwam allemaal eruit bij de proef erna.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 29-07-21 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt