Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amy223 schreef:Laten ze maar eens beginnen om bij iedere inrijring een 'bewaker' neer te zetten. Gewoon bij dat getrek diskwalificeren voor een maand.
MCE schreef:Amy223 schreef:Laten ze maar eens beginnen om bij iedere inrijring een 'bewaker' neer te zetten. Gewoon bij dat getrek diskwalificeren voor een maand.
die staan er al!! ze moeten hun taak uitvoeren in een team wat enige gezag heft
valine schreef:Ik vraag me af hoe Edward hier zelf tegenaan kijkt, zal hij met een voldaan gevoel naar zijn proef terug kijken en dan denken, “zo, dat heb ik even goed gedaan en wat ziet het er allemaal weer harmonieus uit”.![]()
Hij moet toch zelf ook inzien dat die hele proef pijn doet aan je ogen.
superpony schreef:Als mensen gewoon eens goed leren zitten als basis. Het paard leren begrijpen en iets snappen van de anatomie kunnen ze daarna leren rijden.
Ik kan een boek schrijven over alle ellende die ik ben tegengekomen tijdens het lesgeven. Je kan het de mensen niet eens kwalijk nemen, want ze hadden slecht les en konden van B naar l naar M soms. Geen hoog niveau, maar je ziet standaard waar ze vastlopen en waarom. Vaak krijgen uiteraard de paarden de schuld.
Maar dit is de topsport en die zijn ook een voorbeeld.
En het wordt ook de jeugd door de strot geduwd. Anky is ook een merk en inmiddels ene uitdrukking.
Suzanne F. schreef:Maar we hoeven met zijn allen ook niet roomser dan de paus te zijn hè? We trekken er allemaal weleens aan en kunnen echt niet allemaal geweldig rijden. Waar het om gaat is dat dit dus als Nederlands beste wordt gezien. Dat vind ik wel verontrustend.
Suzanne F. schreef:Precies - je verwacht bij deze ruiters toch wel wat meer gevoel, waardoor "er weleens aan trekken" tot een minimum beperkt blijft en zich niet 7-8 minuten lang voordoet. En wat DuoPenotti ook zegt: dit zijn de mensen die als voorbeeld moeten dienen voor de basisruiters/volgende generaties, een beetje zoals Anky in het Bonfire-tijdperk. Ik heb een paar jaar terug die DVD nog eens teruggekeken en zelfs toen vond ik dat nog geweldig om te zien. Het was minder spectaculair, maar wel veel harmonieuzer imo.Maar we hoeven met zijn allen ook niet roomser dan de paus te zijn hè? We trekken er allemaal weleens aan en kunnen echt niet allemaal geweldig rijden. Waar het om gaat is dat dit dus als Nederlands beste wordt gezien. Dat vind ik wel verontrustend.
DuoPenotti schreef:Ik denk met de techniek van nu het heel simpel op te lossen is.
Drukmeter aan de teugels en per onderdeel mee nemen in de beoordeling.
Onder de kilo 0 punten aftek per onderdeel.
1 kilo 1 punt. 2 kilo 2 punten.
Nou dan kan Gal thuisblijven tot hij beter gaat rijden.
Lijkt me goed te introduceren deze tijd.
Mkango schreef:Bovendien bestaat topsport natuurlijk ook voor een groot deel bij de gratie van het publiek en daarmee de sponsoren. Als er geen publiek is, heeft het weinig nut om er als bedrijf veel geld in te steken. Nu heeft Glock die paarden in eigendom etc., maar als ik echt sponsor zou zijn van een ruiter en die zou dit soort kritiek over zich heen krijgen, zou ik me toch achter de oren krabben of ik mijn naam als bedrijf daar nog wel aan moet verbinden.
Getup schreef:Maar waarom ? Ze rijden bovenaan mee, met megascores. Gaat toch goed zo voor Glock ?
bigone schreef:Wanneer ze vanuit de knhs aangeven in te zetten op de happy athlete en je ziet dit, tja. En zo zijn er meer, Gal lijkt met zijn nakomelingen van Totilas wanhopig op zoek te zijn naar de magie van toen maar het begint steeds meer af te brokkelen wanneer dit de manier is.
Ook juryleden zouden zich zwaar achter de oren moeten krabben bij deze manier van rijden.