Terugkijktip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:51

Ik werd heel blij van het paard Totilas , tot ik beter keek. Ook daar waren veel mensen betoverd door de voorbenen en brak er bijna een burgeroorlog uit toen hij verkocht werd. Ik dacht alleen maar , gelukkig andere ruiter.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:52

Amy223 schreef:
Laten ze maar eens beginnen om bij iedere inrijring een 'bewaker' neer te zetten. Gewoon bij dat getrek diskwalificeren voor een maand.

Ik denk dat het een team moet zijn en de richtlijnen echt van tevoren heel goed duidelijk gemaakt moeten worden. 1 iemand alleen gaat het niet redden. Dan komen mensen verhaal halen of er gebeuren andere zaken, want alles draait om geld.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:52

Amy223 schreef:
Laten ze maar eens beginnen om bij iedere inrijring een 'bewaker' neer te zetten. Gewoon bij dat getrek diskwalificeren voor een maand.

die staan er al!! ze moeten hun taak uitvoeren in een team wat enig gezag heeft

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:55

MCE schreef:
Amy223 schreef:

die staan er al!! ze moeten hun taak uitvoeren in een team wat enige gezag heft

Er moet bij de inrijring altijd een FEI afgevaardigde zijn. Die zitten dan de hele dag een beetje op hun stoeltje te zitten. Ik he eens met het inrijden bij indoor Brabant gezien dat een dame afstapte, de neusriem aansnoerde en toen zo hard trok dat het paard achteruit schoot. En daardoor ging ze nog harder trekken en zei ze 'good boy' tegen het paard. Daarna stapte ze weer op. Paard keek bijna scheel van ellende en de neusriem verdween bijna in zijn neusbot, maar de FEI meneer ging vrolijk verder met zijn bak koffie. Dit was overigens voor de neusriemregel tijd. Ik ben toen naar de FEI meneer toegelopen, maar die keek me aan alsof ik een pennymeisje was. Ik vond het onbegrijpelijk...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:59

Ik denk met de techniek van nu het heel simpel op te lossen is.
Drukmeter aan de teugels en per onderdeel mee nemen in de beoordeling.
Onder de kilo 0 punten aftek per onderdeel.
1 kilo 1 punt. 2 kilo 2 punten.
Nou dan kan Gal thuisblijven tot hij beter gaat rijden.
Lijkt me goed te introduceren deze tijd.

superpony

Re: Terug kijk tip: bekijk hier de winnende NK-Kür van Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:04

Als mensen gewoon eens goed leren zitten als basis. Het paard leren begrijpen en iets snappen van de anatomie kunnen ze daarna leren rijden.

Ik kan een boek schrijven over alle ellende die ik ben tegengekomen tijdens het lesgeven. Je kan het de mensen niet eens kwalijk nemen, want ze hadden slecht les en konden van B naar l naar M soms. Geen hoog niveau, maar je ziet standaard waar ze vastlopen en waarom. Vaak krijgen uiteraard de paarden de schuld.

Maar dit is de topsport en die zijn ook een voorbeeld.

En het wordt ook de jeugd door de strot geduwd. Anky is ook een merk en inmiddels ene uitdrukking.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:18

valine schreef:
Ik vraag me af hoe Edward hier zelf tegenaan kijkt, zal hij met een voldaan gevoel naar zijn proef terug kijken en dan denken, “zo, dat heb ik even goed gedaan en wat ziet het er allemaal weer harmonieus uit”. :
Hij moet toch zelf ook inzien dat die hele proef pijn doet aan je ogen.

Als zoals aangegeven alle negatieve reacties worden verwijderd dan weet je het wel. Dan staat iemand niet open voor kritiek

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:20

superpony schreef:
Als mensen gewoon eens goed leren zitten als basis. Het paard leren begrijpen en iets snappen van de anatomie kunnen ze daarna leren rijden.

Ik kan een boek schrijven over alle ellende die ik ben tegengekomen tijdens het lesgeven. Je kan het de mensen niet eens kwalijk nemen, want ze hadden slecht les en konden van B naar l naar M soms. Geen hoog niveau, maar je ziet standaard waar ze vastlopen en waarom. Vaak krijgen uiteraard de paarden de schuld.

Maar dit is de topsport en die zijn ook een voorbeeld.

En het wordt ook de jeugd door de strot geduwd. Anky is ook een merk en inmiddels ene uitdrukking.

Je kunt de topsport eigenlijk niet de schuld geven van die ellende, iemand op laag niveau moet dat niet letterlijk proberen na te doen. Dat gebeurt wel, helaas, dat weet ik.

Ik bedoel, als je kijkt naar de formule 1, dan snapt toch ook iedere malloot dat je niet zo in zo’n auto kunt gaan zitten en gelijk goed bent? Dat kost jaren training. Dat is met de hogere dressuur precies zo natuurlijk.

Dat is trouwens wat Anky ook vaak nadrukkelijk gezegd heeft.

En uit ervaring weet ik ook dat niet elke instructeur even goed is en paardvriendelijk werkt, ook op laag niveau.

Daarmee wil ik deze kür trouwens niet rechtspreken, want deze is absoluut krom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:36

Maar we hoeven met zijn allen ook niet roomser dan de paus te zijn hè? We trekken er allemaal weleens aan en kunnen echt niet allemaal geweldig rijden. Waar het om gaat is dat dit dus als Nederlands beste wordt gezien. Dat vind ik wel verontrustend.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:41

Precies Suzanne,
Dit is waar je als basis ruiter naar zou kijken en denken ; wauw, dat zou ik ook wel willen kunnen.

Kijk als hij hier nu 45% kreeg en zou zeggen, pff wat was hij heet. Nog flink werk aan de winkel, maar ja hij moet ook leren op deze plaatsen te lopen.
Ja dan doet het paard zijn mond nog steeds pijn maar weet je dat verbeteren de bedoeling is.
Maar dit wint gewoon en hij zegt ook niet :n hoe kan dat nu?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:41

Suzanne F. schreef:
Maar we hoeven met zijn allen ook niet roomser dan de paus te zijn hè? We trekken er allemaal weleens aan en kunnen echt niet allemaal geweldig rijden. Waar het om gaat is dat dit dus als Nederlands beste wordt gezien. Dat vind ik wel verontrustend.

Ja eens en ik snap het ook gewoon niet waarom dit wint. Het is toch al zo lang duidelijk dat we van dit beeld af moeten.
Dit kan toch niets anders zijn dan een politiek spelletje? Of is dat te complotterig :=

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:51

ik was al bang dat dit een topic zou zijn met oeh en ah wat mooi maar gelukkig is het tegendeel waar.

ik heb het niet uitgekeken. snap er geen snars van dat hij zo hoog scoorde. Ik ben echt geen hele goede kenner van dressuur maar als ik bij het kijken met halve aandacht al zoveel taktfouten zie, onrust en staartzwiepen denk ik echt , hoe dan?

Ik kon voorheen echt wel graag naar gal kijken maar nu niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:53

Wanneer ze vanuit de knhs aangeven in te zetten op de happy athlete en je ziet dit, tja. En zo zijn er meer, Gal lijkt met zijn nakomelingen van Totilas wanhopig op zoek te zijn naar de magie van toen maar het begint steeds meer af te brokkelen wanneer dit de manier is.
Ook juryleden zouden zich zwaar achter de oren moeten krabben bij deze manier van rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:11

Suzanne F. schreef:
Precies - je verwacht bij deze ruiters toch wel wat meer gevoel, waardoor "er weleens aan trekken" tot een minimum beperkt blijft en zich niet 7-8 minuten lang voordoet. En wat DuoPenotti ook zegt: dit zijn de mensen die als voorbeeld moeten dienen voor de basisruiters/volgende generaties, een beetje zoals Anky in het Bonfire-tijdperk. Ik heb een paar jaar terug die DVD nog eens teruggekeken en zelfs toen vond ik dat nog geweldig om te zien. Het was minder spectaculair, maar wel veel harmonieuzer imo.

Bovendien bestaat topsport natuurlijk ook voor een groot deel bij de gratie van het publiek en daarmee de sponsoren. Als er geen publiek is, heeft het weinig nut om er als bedrijf veel geld in te steken. Nu heeft Glock die paarden in eigendom etc., maar als ik echt sponsor zou zijn van een ruiter en die zou dit soort kritiek over zich heen krijgen, zou ik me toch achter de oren krabben of ik mijn naam als bedrijf daar nog wel aan moet verbinden.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:25

Ik ben ook gestopt na het zien van de krampende benen in piaffe en passage.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:30

DuoPenotti schreef:
Ik denk met de techniek van nu het heel simpel op te lossen is.
Drukmeter aan de teugels en per onderdeel mee nemen in de beoordeling.
Onder de kilo 0 punten aftek per onderdeel.
1 kilo 1 punt. 2 kilo 2 punten.
Nou dan kan Gal thuisblijven tot hij beter gaat rijden.
Lijkt me goed te introduceren deze tijd.

Ik zou wel voorstander zijn van dit plan. Allez, als de punten negatief meetellen toch }>

Alhoewel ik niet per se per onderdeel zou doen, maar gewoon een algemene gemiddelde waarde van de proef. En dan resultaten bekend als de proef is beëindigt. Kan niet moeilijk zijn toch?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:57

Mkango schreef:
Bovendien bestaat topsport natuurlijk ook voor een groot deel bij de gratie van het publiek en daarmee de sponsoren. Als er geen publiek is, heeft het weinig nut om er als bedrijf veel geld in te steken. Nu heeft Glock die paarden in eigendom etc., maar als ik echt sponsor zou zijn van een ruiter en die zou dit soort kritiek over zich heen krijgen, zou ik me toch achter de oren krabben of ik mijn naam als bedrijf daar nog wel aan moet verbinden.

Glock heeft de paarden in eigendom, maar die zou zich ook eens achter z'n oren moeten gaan krabben. Want aan de paarden ligt het niet, daar is iedereen het eigenlijk wel over eens. Ik weet niet hoe de contracten met Gal en HP in elkaar steken, maar ik zou als ik Glock was toch ook eens een hartig woordje gaan spreken met de heren :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:02

Maar waarom ? Ze rijden bovenaan mee, met megascores. Gaat toch goed zo voor Glock ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:03

De ouwe Glock zal het aan z’n kont roesten wat er over de paarden word gezegd, 91 en komt nergens meer.
Zijn vrouw is 40 en de drijvende kracht achter de paarden. En aangezien de ouwe alle banden met zijn vier kinderen heeft doorgesneden zullen die er ook niets over te zeggen hebben ( als ze er al verstand van hebben) .

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:04

Getup schreef:
Maar waarom ? Ze rijden bovenaan mee, met megascores. Gaat toch goed zo voor Glock ?

Idd, jammer maar waar. Glock boeit dat echt niets, die zitten flink te cashen en hoeven geen moeite te doen. Denk dat HPM en EG eerst flinke imagoschade moeten lijden én deze voor Glock directe gevolgen moet hebben voordat die überhaupt actie gaan ondernemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:07

Het meest wrange aan het hele verhaal, mevr Glock ondersteund diverse dierenwelzijnsorganisaties en heeft het welzijn van dieren hoog in het vaandel staan. Misschien moeten we haar dan maar eens vragen hoe ze over paardenwelzijn denkt.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:18

Ik denk dat een dergelijk bedrijf zoals Glock zich sowieso weinig met ethiek bezighoudt :Y)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:24

Danique_G schreef:
Ik denk dat een dergelijk bedrijf zoals Glock zich sowieso weinig met ethiek bezighoudt :Y)

Jij zegt het.
Ik dacht het :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:24

Danique_G schreef:
En hun klanten ook niet. :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:30

bigone schreef:
Wanneer ze vanuit de knhs aangeven in te zetten op de happy athlete en je ziet dit, tja. En zo zijn er meer, Gal lijkt met zijn nakomelingen van Totilas wanhopig op zoek te zijn naar de magie van toen maar het begint steeds meer af te brokkelen wanneer dit de manier is.
Ook juryleden zouden zich zwaar achter de oren moeten krabben bij deze manier van rijden.

Precies zo denk ik er over en zo'n gevoel geeft het ook.
Maar ik heb ook heel erg het gevoel dat het er allemaal maar even in gepusht is vanwege de spelen. (stuk oud zeer omdat het met Totilas misgelopen is door de verkoop??)
Naar mijn idee had dit paard meer tijd moeten krijgen, op zijn 12e kan hij ook nog naar de spelen en op zijn 16e ook.