Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
office schreef:Mogelijk werkt deze nieuwe wet wel preventief tegen paarden diefstal .Dat zou een positief bijeffect kunnen zijn bedacht ik net.
Sure_lee schreef:Hoe werkt het precies?
Ik heb 2 Haflingers die op een pensionstal staan. Moet ik mijn Haflingers dan registreren of de pensionsstal?
Ik heb geen UBN als particulier. De pensionstal waarschijnlijk ook (nog) niet.
Paspoorten van mij paarden liggen daar. Dus ik heb nu geen idee of er nog iets moet gebeuren voordat ze ingeschreven kunnen worden. want ik begrijp dat ze in een stamboek moeten staan voordat je ze kunt registreren?
tamary schreef:office schreef:Mogelijk werkt deze nieuwe wet wel preventief tegen paarden diefstal .Dat zou een positief bijeffect kunnen zijn bedacht ik net.
Die blabla werd ook gebruikt voor invoer paspoort destijds. Maakt geen enkel verschil en zelfs al vindt je je gestolen paard terug heb je er nog niks aan. Het is enkel meer kosten en administratie zonder voordelen op te leveren.
ChelseaAyLee schreef:Ik sta op een particuliere locatie, huur een weiland en stallen op het deel. Aan de andere kant van de boerderij is ook een weiland wat verhuurd wordt en die mensen hebben ook stallen op het deel. Dit alles valt onder 1 locatie. De verhuurder zegt dat er ooit wel een ubn is geweest omdat hij geiten en schapen heeft, maar ik kan dat nergens terugvinden. En hij heeft ook niet zo'n interesse om te zoeken, regel t zelf maar zegt hij. Kan ik nu zelf een ubn voor paarden voor het hele terrein aanvragen? Ik vind het allemaal maar onduidelijk, wie is nu precies de houder, wij zelf omdat we de weilanden particulier hebben dus alles zelf doen en eigenaar zijn van de paarden?
Sodeletuut schreef:ChelseaAyLee schreef:Ik sta op een particuliere locatie, huur een weiland en stallen op het deel. Aan de andere kant van de boerderij is ook een weiland wat verhuurd wordt en die mensen hebben ook stallen op het deel. Dit alles valt onder 1 locatie. De verhuurder zegt dat er ooit wel een ubn is geweest omdat hij geiten en schapen heeft, maar ik kan dat nergens terugvinden. En hij heeft ook niet zo'n interesse om te zoeken, regel t zelf maar zegt hij. Kan ik nu zelf een ubn voor paarden voor het hele terrein aanvragen? Ik vind het allemaal maar onduidelijk, wie is nu precies de houder, wij zelf omdat we de weilanden particulier hebben dus alles zelf doen en eigenaar zijn van de paarden?
Dan vragen zowel jij als de andere huurder allebei een eigen UBN aan, op dezelfde locatie (adres), en voeren jullie allebei je eigen paarden in.
kidde schreef:Nou is een kenteken makkelijker te verwijderen als een chip natuurlijk en paarden lijken ook wat minder op elkaar als auto'sMaar volgens mij worden er in Nederland toch überhaupt niet zo veel paarden gestolen?
Sodeletuut schreef:opisop_shop schreef:Nee het is ons wel duidelijk dat zij de ubn aan moet vragen. Maar zij zeggen dat ik het paard wel op naam moet zetten.
Ik kan je garanderen dat dat niet hoeft..
opisop_shop schreef:Nee het is ons wel duidelijk dat zij de ubn aan moet vragen. Maar zij zeggen dat ik het paard wel op naam moet zetten.
Rivjenn schreef:opisop_shop schreef:Nee het is ons wel duidelijk dat zij de ubn aan moet vragen. Maar zij zeggen dat ik het paard wel op naam moet zetten.
Ik kan je garanderen dat dat niet hoeft..