Brainless schreef:Poekkie schreef:Elke dag langsheen een verwaarloosde pony (of pony die een verwaarloosde indruk maakt zoals in dit geval) lopen zonder ooit aan de bel te trekken is veel erger toch?
Ja en nee... ik snap beide kanten.
Mijn schoonvader werd gek van de mensen die of de politie belde of boos aanbelde met de mededeling dat de pony er slecht en ondervoed uitzag, zelf gingen voeren enz ondanks het briefje wat aan het hek hing.
Zij zag er ook mega slecht uit maar die had ik verwaarloosd gekregen en had ik net een kleine week staan op zand (met meerdere keren per dag een plukje hooi en buitenpulp).
Zij mocht niet de volle wei in (om te veel eten en oa koliek te voorkomen) maar moest met langzaam voeren aan gaan komen.
Van ellende hebben wij haar verderop gezet waar geen weg langs liep maar daardoor ook minder direct toezicht was.
Ik begrijp het. Maar anderzijds zeg je zelf ook dat die pony verwaarloosd was en er slecht uit zag en is het dus meer dan terecht dat mensen zich zorgen maken.
Ik zou zelf ook liever een keer te veel aanbellen dan langs een verwaarloosd dier lopen en niet helpen.
Maar als er een briefje aan het hek hangt met uitleg is het wel nuttig dat eerst eens te lezen natuurlijk... (met de kanttekening dat er dan wel daadwerkelijk verbetering te zien is en niet 4 maanden dezelfde schramikkele pony die nog steeds even slecht lijkt)
Mss offtopic, maar waarom steeds porties hooi voor een te mager dier? Hooi kan toch gewoon onbeperkt voorzien?