Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:24

KootMiraDrum schreef:
Britt_xxx schreef:
de meeste corona ontkenners staan toch niet open voor de mening van de andere partij.
Dat is andersom net zo.

Dat is omdat een mening in een discussie onderbouwd moet kunnen worden met feiten. Correcte feiten, die wetenschappelijk te bewijzen zijn. En daar gaat het mis.

Persoonlijk kan ik geen medelijden hebben met de mensen die klappen krijgen. Ze weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn en doelbewust risico's nemen, dan moet je daarna niet gaan miepen. Excessen moeten inderdaad achteraf bestraft worden, maar dan wel graag op basis van volledige informatie, niet op basis van filmpjes die 'heel toevallig' alleen zielige demonstranten die 'helemaal niets fout deden' laten zien. Het feit dat je daar bent is al fout, en je hebt genoeg kansen gehad om te vertrekken.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:25

Popstra schreef:
loriene schreef:
Een paar klappen!!!
Dan zou ik je aanraden om toch eens wat beter te kijken naar de beelden.
Dat jij dit normaal vindt!!
Dat er mensen zijn die dit normaal en terecht vinden!!

We weten niet wat daar aan vooraf is gegaan. Zal vast niet voor z’n zweetvoeten zijn

Maar is het geoorloofd iemand die inmiddels weerloos op de grond te blijven meppen als een straf voor wat daaraan vooraf is gegaan? Ik dacht dat we in Nederland een ander soort rechtssysteem hadden, niet dat we werkten op basis van oog om oog / tand om tand lijfstraffen. :?

purny

Morganlefay schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ben blij dat de politie eindelijk een beetje ballen begint te krijgen. Dat half zachte gedoe in Nederland..

Als we kijken naar de politie in bijvoorbeeld Frankrijk, Zwitserland en Spanje, die zijn bad ass. Die schieten eerst en gaan daarna pas vragen stellen. Hier in Nederland krijg je slechts een knuppel in je nek en een fikkie die je in je benen of handen bijt. Vind ik nog vrij mild.

Als mensen zich nou eens normaal zouden gedragen en instructies op zouden volgen, dan hoef je ook niet te gaan zitten janken achteraf en heb je geen blauwe plekken of bijtwonden. Eigen schuld, dikke vette bult.

Wees blij dat je in Nederland demonstreert. Ik Spanje hadden ze je misschien wel kunnen begraven.

Yep en dat stel wat daar de orde handhaaft mogen ze van mij met liefde en plezier hierheen sturen. }>
Hou je gewoon aan de regels(ook al ben je het er niet mee eens) ze zijn er niet voor onze lol
Maar weet eigenlijk wel een betere optie
SCHAF ALLE REGELS IN HEEL DE WERELD AF EN LAAT IEDEREEN LEKKER ZELF BEPALEN HOE HIJ/ZIJ WIL LEVEN.
SUCCES ALLEMAAL

Maar dan ook vooral niet gaan zeuren dat wanneer je een ziekenhuisbehandeling moet ondergaan of wanneer je van je paard stuitert je niet geholpen kan worden

Anoniem

Ik vind het prima dat de politie eens ingrijpt, ze mochten daar niet met zoveel zijn, ze luisterden niet toen ze weg moesten dan is dit de consequentie.. Is al weken aan de gang dit, die mensen zijn genoeg gewaarschuwd, dus niet janken als je een paard in je nek krijgt :n

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:27

Helemaal mee eens!
Niet daarna gaan janken dat ze au hebben!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:28

NikkiDeKerf schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ben blij dat de politie eindelijk een beetje ballen begint te krijgen. Dat half zachte gedoe in Nederland..

Als we kijken naar de politie in bijvoorbeeld Frankrijk, Zwitserland en Spanje, die zijn bad ass. Die schieten eerst en gaan daarna pas vragen stellen. Hier in Nederland krijg je slechts een knuppel in je nek en een fikkie die je in je benen of handen bijt. Vind ik nog vrij mild.

Oh oké, dus eerst schieten en dan vragen stellen zou jij een goede werkwijze vinden? -O-

Staat dat er? Volgens mij niet.

Er staat alleen dat ik de politie in Nederland nog vrij mild vind in vergelijk met politie in andere landen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:28

Ondanks dat ik snap, dat ze met maar 200 personen hebben mogen staan, zie ik ook andere dingen gebeuren vanuit politie en me wat echt niet kan.

Eigenlijk had Den Haag, vorig jaar, tijdens die demonstratie van black LIFE matter, ook zo leeg geveegd moeten worden, maar dat is bewust al dan niet onbewust gedaan.

Hier krijg ik een beetje het gevoel van.
"Je mag demonstreren, maar met de rug tegen de muur. En alleen als je geld hebt, is je vrijheid niet duur."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:29

Maar owee als al die jankers toch nog echt ziek worden wat dan???

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:30

Tallie1979 schreef:
NikkiDeKerf schreef:
Oh oké, dus eerst schieten en dan vragen stellen zou jij een goede werkwijze vinden? -O-

Staat dat er? Volgens mij niet.

Er staat alleen dat ik de politie in Nederland nog vrij mild vind in vergelijk met politie in andere landen.

Geen idee of dat er staat, je bericht impliceert voor mij nogal dat je de Nederlandse aanpak niet ondersteunt en meer fan bent van de andere voorbeelden die je aanhaalt, vandaar mijn vraag. Maar gelukkig niet dus ;) Bedankt voor je vriendelijke antwoord *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:30

Morganlefay schreef:
Maar owee als al die jankers toch nog echt ziek worden wat dan???

Worden ze niet, want er is geen pandemie. Aldus een aantal mensen in dit topic.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:32

NikkiDeKerf schreef:
Maar is het geoorloofd iemand die inmiddels weerloos op de grond te blijven meppen als een straf voor wat daaraan vooraf is gegaan? Ik dacht dat we in Nederland een ander soort rechtssysteem hadden, niet dat we werkten op basis van oog om oog / tand om tand lijfstraffen. :?

Hier en ik het mee eens! Vraag me af of het dan in een boost van adrenaline gebeurt. Neer is neer, denk ik dan, waarom nog door blijven slaan als de man zich niet meer verzet?
Dat heb ik bij George Floyd ook zo erg gevonden (sorry, niet dat ik die discussie er weer bij wil halen), maar dat die man zich al lang en breed overgeleverd had, en dan nog een knie op die keel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:33

maralyn schreef:
Ondanks dat ik snap, dat ze met maar 200 personen hebben mogen staan, zie ik ook andere dingen gebeuren vanuit politie en me wat echt niet kan.

Eigenlijk had Den Haag, vorig jaar, tijdens die demonstratie van black LIFE matter, ook zo leeg geveegd moeten worden, maar dat is bewust al dan niet onbewust gedaan.

"Je mag demonstreren, maar met de rug tegen de muur. En alleen als je geld hebt, is je vrijheid niet duur."

Volgens mij verliep die demonstratie juist heel netjes. En dat is het verschil

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:36

purny schreef:
maralyn schreef:

Volgens mij verliep die demonstratie juist heel netjes. En dat is het verschil

Met zoveel meer mensen dan mocht.
Dat is pas meten met twee maten!

Heb je gezien hoe vol de dam stond? Sorry! Maar dat kon echt niet.

Netjes of niet netjes verlopen, vol is vol.
Heb van meerdere mensen die er dichtbij hebben gestaan, dus van de eerste rij, dat de sfeer juist okey was. Niks raars, niks grimmige.

Het enige wat niet okey was, was de hoeveelheid.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:37

Moderatoropmerking:
We verzoeken jullie om de discussie rondom Corona, de aanpak en de maatregelen te verplaatsen naar Corona Vragen, daar zijn meerdere topics waar deze discussie gevoerd kan worden. Dan kan de discussie hier on-topic blijven

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:37

Zondag verliep anderhalf uur lang ook heel netjes, tot iets voor half 4. Heb hier 2 livestreams tegelijk zitten kijken.

Klachten om omver lopen door de paarden. Dieren zouden sowieso niet misbruikt moeten worden om mensen in toom te houden.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:39

Britt_xxx schreef:
NikkiDeKerf schreef:

Hier en ik het mee eens! Vraag me af of het dan in een boost van adrenaline gebeurt. Neer is neer, denk ik dan, waarom nog door blijven slaan als de man zich niet meer verzet?
Dat heb ik bij George Floyd ook zo erg gevonden (sorry, niet dat ik die discussie er weer bij wil halen), maar dat die man zich al lang en breed overgeleverd had, en dan nog een knie op die keel.

Ik ben het zeker met jullie eens. Ik had nog geen beelden gezien, maar buitensporig geweld ben ik ook geen fan van. Wat dat betreft ben ik juist blij dat de Nederlandse politie algemeen gezien niet eerst schiet en dan nadenkt, want je wil die mentaliteit al helemaal niet in the heat of the moment.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:41

KootMiraDrum schreef:
Zondag verliep anderhalf uur lang ook heel netjes, tot iets voor half 4. Heb hier 2 livestreams tegelijk zitten kijken.

Klachten om omver lopen door de paarden. Dieren zouden sowieso niet misbruikt moeten worden om mensen in toom te houden.

Live streams vind ik sowieso heel interessant, want daar wordt niks verknipt, gemanipuleerd. Daar krijg je gewoon het hele beeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:44

maralyn schreef:

Met het grote verschil dst dat vredevol verliep en op een nette manier beëindigd kon worden.
Bij deze rellen heeft men de eerste keer (en vele keren erna) óók geprobeerd met megafoons en borden en wedikwat de boel rustig leeg te krijgen. En pas toen dat niet lukte gebeurde dit.
Tegenstanders proberen een beeld te schetsen alsof ze lief en braaf daar stonden en geen vlieg kwaad deden en er ineens 5 blikken ME werden open getrokken die als een stel losgeslagen bezetenen begonnen te meppen en weetikwat.

En er zal ongetwijfeld her en der buitensporig gereageerd zijn en het is goed daar onderzoek naar te doen. Net zo min als geweld goed te keuren is door relschoppers moet de politie ook proportioneel blijven.

Maar doen alsof alles zo vredelievend was en de ME de rellen begon is echt regelrechte kul.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:45

speurneusc schreef:
Toverbal schreef:
Hebben jullie laatste ook het filmpje gezien van de hondengeleider die de hond los liet door een raampje bij iemand in de auto? Deze man was ongewapend!!!
Weet je welk risico je neemt? als je een hond los laat door een auto raam? De kans is heel groot dat hij dan in de nek van de "verdachte" bijt. Wil je z'n risico lopen bij iemand die ongewapend is?

sorry had de quote ver.....

Ze gebruikte de hond en de stroomstootwapen!

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/buitensporig-geweld-bij-arrestatie-man-in-auto-aangevallen-door-politiehond

Zeer interessante aflevering trouwens.

Wordt trouwens ook glashard beweerd dat de man een schade vergoeding heeft gekregen, maar niks is minder waar.

De politie heeft zelfs buiten de advocaat van de man om, geprobeerd tot een schikking te komen.
Schikking van rond de 935 euro, man is geestelijk kapot en heeft blijvende schade aan zijn oog.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:46

Ik vind het heel tekenend dat de klimaatdemonstraties zondag allemaal keurig verlopen zijn en deze corona-demonstratie niet. Daar komen toch andere mensen op af blijkbaar.
En het is ook wel te verklaren: de corona-demonstranten accepteren geen regels ...

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten, en niet zeiken achteraf. Heb je nou ballen of hoe zit dat? Als je dan zgn staat voor een bepaalde zaak, accepteer dan ook de gevolgen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:48

secricible schreef:
maralyn schreef:

Met het grote verschil dst dat vredevol verliep en op een nette manier beëindigd kon worden.
Bij deze rellen heeft men de eerste keer (en vele keren erna) óók geprobeerd met megafoons en borden en wedikwat de boel rustig leeg te krijgen. En pas toen dat niet lukte gebeurde dit.
Tegenstanders proberen een beeld te schetsen alsof ze lief en braaf daar stonden en geen vlieg kwaad deden en er ineens 5 blikken ME werden open getrokken die als een stel losgeslagen bezetenen begonnen te meppen en weetikwat.

En er zal ongetwijfeld her en der buitensporig gereageerd zijn en het is goed daar onderzoek naar te doen. Net zo min als geweld goed te keuren is door relschoppers moet de politie ook proportioneel blijven.

Maar doen alsof alles zo vredelievend was en de ME de rellen begon is echt regelrechte kul.

Misschien doel je niet op mij, maar ik schrijf nergens dat het net zo vredelievend is.
Ik verdedig alleen het feit, dat alleen op basis van het te veel mensen, in den haag niet is aangepakt en ik dat meten met twee maten vind.

En dat klopt ook niet!

En over de rest, ik was er zelf niet bij, gelukkig misschien, maar ik geloof wel dat politie en me nu bezig is met bepaalde machtsmisbruik.

Precies dat fitzroy! Maar ik heb wel vraagtekens.

Fitzroy

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:51

Ik niet. Filmpjes tonen altijd het halve verhaal. Net wat de korpschef zegt. :j

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:53

Fitzroy schreef:

Maar wanner gaat de politie dan eens starten met zelf filmpjes te maken? Van het hele gebeuren?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:54

Fitzroy schreef:

Met een volledige livestream?!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:55

Bodycams worden al gebruikt. Maar weet niet of dat hier ook zo was. Volgens mij lopen ME’ers niet met bodycam. En de anonieme aanhoudingseenheid al helemaal niet, want dan zijn ze niet zo anoniem meer :+