Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:01

speurneusc schreef:
Vandaag was de ploertendoder niet effectief genoeg tegen de politiepaarden maar gooien ze dus aangestoken vuurwerk naar de paarden, hier in Eindhoven zouden er dus daardoor zelfs paarden gevallen zijn.


Klopt ;(

https://twitter.com/SamHvNL/status/1353 ... 24833?s=20

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:06

Amber_ schreef:
speurneusc schreef:
Vandaag was de ploertendoder niet effectief genoeg tegen de politiepaarden maar gooien ze dus aangestoken vuurwerk naar de paarden, hier in Eindhoven zouden er dus daardoor zelfs paarden gevallen zijn.


Klopt ;(

https://twitter.com/SamHvNL/status/1353 ... 24833?s=20


Ik hoop zo dat ze hem inmiddels gevangen hebben en dat paard + agent oke zijn.. (Ik kon er zo niks over vinden)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:07

Dit sterkt alleen maar mijn mening dat paarden daar gewoon niks te zoeken hebben.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:09

Reden te meer om de volgende keer de paarden thuis te laten. Wellicht dat dat inzicht bij de politie ook eens een keer komt. Maar daar zal wel niet.

Chelleke1981

Berichten: 157
Geregistreerd: 07-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:10

_San87_ schreef:
Dit sterkt alleen maar mijn mening dat paarden daar gewoon niks te zoeken hebben.


Eens!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:11

Überhaupt dieren, trouwens. Er lopen ook genoeg honden rond.

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:11

Kunststof beslag onder doen dan schuiven ze niet.

Maar met een tank er door walsen mag van mij ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:12

DuoPenotti schreef:
Kunststof beslag onder doen dan schuiven ze niet.

Maar met een tank er door walsen mag van mij ook.

Pak die tank maar, die voelt niks. Laat die paarden lekker thuis, die kunnen zich niet verweren.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:13

DuoPenotti schreef:
Kunststof beslag onder doen dan schuiven ze niet.

Maar met een tank er door walsen mag van mij ook.

Bloeddorstig....

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:15

Brandje_04 schreef:
Vandaag was de ploertendoder niet effectief genoeg tegen de politiepaarden maar gooien ze dus aangestoken vuurwerk naar de paarden, hier in Eindhoven zouden er dus daardoor zelfs paarden gevallen zijn.


Klopt ;(

https://twitter.com/SamHvNL/status/1353 ... 24833?s=20[/quote]

Ik hoop zo dat ze hem inmiddels gevangen hebben en dat paard + agent oke zijn.. (Ik kon er zo niks over vinden)[/quote]

Ik woon in een dorp naast Eindhoven en net ( uurtje geleden) stopte er een auto naast mijn man die aan het vissen was een vroeg de bestuurder of mijn man een paard gezien had. Ik vrees dus van niet.

janneke_S

Berichten: 336
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:21

Sjong schreef:
Brandje_04 schreef:
Vandaag was de ploertendoder niet effectief genoeg tegen de politiepaarden maar gooien ze dus aangestoken vuurwerk naar de paarden, hier in Eindhoven zouden er dus daardoor zelfs paarden gevallen zijn.


Klopt ;(

https://twitter.com/SamHvNL/status/1353 ... 24833?s=20


Ik hoop zo dat ze hem inmiddels gevangen hebben en dat paard + agent oke zijn.. (Ik kon er zo niks over vinden)[/quote]

Ik woon in een dorp naast Eindhoven en net ( uurtje geleden) stopte er een auto naast mijn man die aan het vissen was een vroeg de bestuurder of mijn man een paard gezien had. Ik vrees dus van niet.[/quote]

Er loopt/liep een losgebroken haflinger in Nuenen rond... dus ik denk dat het in dit geval over die ging.

Brandje_04

Berichten: 186
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Het Brabantse land!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:22

_San87_ schreef:
Dit sterkt alleen maar mijn mening dat paarden daar gewoon niks te zoeken hebben.


Helemaal mee eens!

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:23

Nee daar laat men niks over zien hoor. Kijk maar een op het insta account van de bereden politie. Het ene plaatje is nog zoeter dan het andere. Daar wordt een hoop verborgen gehouden.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:25

janneke_S schreef:
Sjong schreef:


Ik hoop zo dat ze hem inmiddels gevangen hebben en dat paard + agent oke zijn.. (Ik kon er zo niks over vinden)


Ik woon in een dorp naast Eindhoven en net ( uurtje geleden) stopte er een auto naast mijn man die aan het vissen was een vroeg de bestuurder of mijn man een paard gezien had. Ik vrees dus van niet.[/quote]

Er loopt/liep een losgebroken haflinger in Nuenen rond... dus ik denk dat het in dit geval over die ging.[/quote]

Oh ja dan zal het daar over gaan. Ik had nog gezocht of er iets te vinden was waarnaar ze zochten en dat politiepaard was het enige dat ik vond. Vanuit de stad ben je inderdaad zo in Nuenen.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:26

Het paard en de ruiter zijn gelukkig ongedeerd. Hij was terug gerend naar de trailer.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:33

Ik zie bijna voor me hoe dat paard de trailer in rent terwijl hij roept dat ie nu terug naar stal wil.

Maar even serieus, tegen mensen die tot dit soort geweld in staat zijn en geen enkele vorm van respect voor dier en medemens hebben, zouden geen paarden ingezet moeten worden.

Inzetten bij patrouille in winkelstraten (als we ooit weer mogen winkelen) prima en nuttig, maar wanneer er geweld te verwachten is, gewoon niet inzetten.

Jessix

Berichten: 16522
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:36

Als dit volgende week weer aan de hand is inderdaad dieren thuis laten. Dit volk is echt te gek voor woorden! Rijd er inderdaad maar met een pantservoertuig doorheen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:55

Dit is vaak dan wel weer het soort volk dat als iemand een hond zou trappen op straat ze diegene een klap zouden verkopen (of dit in elk geval beweren). Behalve politiehonden, daar gooi je vuurwerk heen 8)7

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:00

Winkels worden er nu geplunderd, terassen vernield.

Dit zijn toch de mensen die vinden dat de horeca open moet en alle winkels?
Ja je helpt die ondernemers wel door hun zaak te slopen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:04

DuoPenotti schreef:
Winkels worden er nu geplunderd, terassen vernield.

Dit zijn toch de mensen die vinden dat de horeca open moet en alle winkels?
Ja je helpt die ondernemers wel door hun zaak te slopen.

Ja echt. Zag ook een filmpje van een straat waar fietsen op de weg werden gegooid en toen riep een meisje "hee dat is mijn fiets!" en zetten ze hem weer terug :') Dus wel lekker dingen slopen tot je betrapt wordt, heel volwassen hoor.

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:27

DuoPenotti schreef:
Winkels worden er nu geplunderd, terassen vernield.

Dit zijn toch de mensen die vinden dat de horeca open moet en alle winkels?
Ja je helpt die ondernemers wel door hun zaak te slopen.


Van mij mogen een aantal winkels ook wel weer open. Maar ik val niet in de categorie mensen die hierboven beschreven worden gelukkig. Zoals al gezegd, dit zijn geen demonstranten maar relschoppers.

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:29

Emoe schreef:
DuoPenotti schreef:
Winkels worden er nu geplunderd, terassen vernield.

Dit zijn toch de mensen die vinden dat de horeca open moet en alle winkels?
Ja je helpt die ondernemers wel door hun zaak te slopen.


Van mij mogen een aantal winkels ook wel weer open. Maar ik val niet in de categorie mensen die hierboven beschreven worden gelukkig. Zoals al gezegd, dit zijn geen demonstranten maar relschoppers.

Ik bedoel inderdaad daarmee geen mensen als jij die regels graag anders zouden zien.
Die mening mag :j
Ik heb ook bij sommige dingen zeker vraagtekens.

Maar ze "demonstreren" onder de noemer tegen de regels te zijn, maar maken het voor de ondernemers alleen maar zwaarder. Al die schade gaan ze niet betalen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:30

Jennyj01 schreef:
Reden te meer om de volgende keer de paarden thuis te laten. Wellicht dat dat inzicht bij de politie ook eens een keer komt. Maar daar zal wel niet.


Stop jij dan ook maar met buiten rijden, want dan loopt een paard ook een risico.
Je moet de zaken niet omdraaien. Degenen die wangedrag vertonen moeten worden aangepakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:32

Nikass schreef:
Jennyj01 schreef:
Reden te meer om de volgende keer de paarden thuis te laten. Wellicht dat dat inzicht bij de politie ook eens een keer komt. Maar daar zal wel niet.


Stop jij dan ook maar met buiten rijden, want dan loopt een paard ook een risico.
Je moet de zaken niet omdraaien. Degenen die wangedrag vertonen moeten worden aangepakt.

Jezus wat een kul argument _O_. Gefeliciteerd.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:38

Nikass schreef:
Jennyj01 schreef:
Reden te meer om de volgende keer de paarden thuis te laten. Wellicht dat dat inzicht bij de politie ook eens een keer komt. Maar daar zal wel niet.

Stop jij dan ook maar met buiten rijden, want dan loopt een paard ook een risico.
Je moet de zaken niet omdraaien. Degenen die wangedrag vertonen moeten worden aangepakt.

Ja koekoek!

Om bij jouw voorbeeld te blijven, als ik mijn paard een pad op stuur vol met konijnenholen kan ik mijn handen ook niet in onschuld wassen als paard met een hoef zo'n hol in stapt. Kan ik de konijnen ook niet de schuld van geven.

Het is gewoon verschrikkelijk dom om dieren hieraan bloot te stellen. Maar goed bij de politie liggen natuurlijk überhaupt nog wel wat beerputten te wachten om open getrokken te worden.

Ik denk dat dit helemaal uit de klauwen gaat lopen. De ME gaat straks beschoten worden en ja dat hebben ze ook aan zichzelf te danken. Je oogst namelijk wat je zaait.