Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Polly schreef:de bedoeling is ook eigenlijk dat iedereen in Nederland zoveel mogelijk thuis blijft, ik vind het al heel fijn dat je naar je beest mag om te verzorgen en dan mag je gewoon ook nog rijden!
Het had veel erger gekund hoor, dat de pensionhouder alle verzorging zou moeten doen omdat je er echt niet heen mag, dan heb je helemaal geen invloed meer.
Precies dit dus!
Zo was het in Italië afgelopen voorjaar het geval. Eigenaren mochten niet naar hun paarden. Enkel de stalhouders mochten de verzorging op zich nemen.
Dingle_s schreef:Hier op stal hebben win duidelijkheid gehad. De binnenbakken gaan dicht voor alle doeleinden. Losgooien etc mag dus ook niet.
Nu hebben wij alleen een super modderige buitenbak.... iemand suggesties wat ik hier eens kan doen met mijn bijna 3 jarige?![]()
Misschien kunnen we maar gelijk even gebruik maken van deze omstandigheden om haar bomproof te maken
Tancreda4 schreef:Polly schreef:de bedoeling is ook eigenlijk dat iedereen in Nederland zoveel mogelijk thuis blijft, ik vind het al heel fijn dat je naar je beest mag om te verzorgen en dan mag je gewoon ook nog rijden!
Het had veel erger gekund hoor, dat de pensionhouder alle verzorging zou moeten doen omdat je er echt niet heen mag, dan heb je helemaal geen invloed meer.
Eens.
'ik ga met m'n net blessure af paard niet een flinke training doen in de zware buitenbak'. Dan doe je toch wat stapwerk? Je kan ook overal problemen in zoeken. Het is wat het is, we moeten allemaal wat laten, en een paard kan best even wat minder trainen. Wees blij dat we nog mogen. Vriendin van mij in Frankrijk heeft wel een andere periode gehad en weinig dr paard kunnen zien. Ik ben blij dat we nog mogen.
Wees creatief. Zoek niet naar de mazen in de maatregelen maar wel naar de mogelijkheden wat nog wel kan. Er is nog genoeg.
Dingle_s schreef:Hier op stal hebben win duidelijkheid gehad. De binnenbakken gaan dicht voor alle doeleinden. Losgooien etc mag dus ook niet.
Nu hebben wij alleen een super modderige buitenbak.... iemand suggesties wat ik hier eens kan doen met mijn bijna 3 jarige?![]()
Misschien kunnen we maar gelijk even gebruik maken van deze omstandigheden om haar bomproof te maken
waikiki_6 schreef:Ik heb ook een jong paard en alleen op de stal waar ze beleerd is (tot twee maanden terug) in de buitenbak gereden. Onze buitenbak heeft een sloot als omheining en aan de andere kant niks. Er is geen hek en ik heb op dit moment nog geen stuur. Het zou echt heel jammer zijn als ik op dit punt het paard vakantie moet geven omdat we nu die kilometers aan het maken zijn. Maar goed, als dit helpt het virus onder controle te houden, dan zou ik mijn paard zelfs een jaar vakantie gunnen
SaraViavia schreef:xPearl schreef:Ik vraag me af..
Ik sta op een pensionstal (met 1 andere pensionklant) maar ben de enige die gebruik maakt van o.a de binnenbak. En ik weet 100% zeker dat niemand anders die gebruikt. Ben ik dan ook verplicht om in de buitenbak te moeten rijden?
Natuurlijk. Sorry maar dat is toch logisch? Ze gaan toch niet voor individuele personen een uitzondering maken? Ik vind het ook onzin, maar het is nou eenmaal zo. En hopelijk verandert het nog, maar ja.
waikiki_6 schreef:Ik heb ook een jong paard en alleen op de stal waar ze beleerd is (tot twee maanden terug) in de buitenbak gereden. Onze buitenbak heeft een sloot als omheining en aan de andere kant niks. Er is geen hek en ik heb op dit moment nog geen stuur. Het zou echt heel jammer zijn als ik op dit punt het paard vakantie moet geven omdat we nu die kilometers aan het maken zijn. Maar goed, als dit helpt het virus onder controle te houden, dan zou ik mijn paard zelfs een jaar vakantie gunnen