Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hij kwam hier ook aan dat ik dacht; oei! Maar hij ziet er al top uit nu, glimt als een spiegel, is vrolijk, veel minder ingevallen en als je dan telkens opmerkingen krijgt dat je paard er mager uifziet... dan denk ik; google het maar eens. Dát is mager.
Bedoelde het ook als in vooroordelen. Ik weet wat ik gekocht heb en er zijn heel veel succesverhalen met ex-renpaarden. Genoeg andere takken van de sport waar paarden ook ‘verrot gereden’ kunnen worden natuurlijk.

ze heeft ook maat pony reflectors voor haar benen. Maar wel schofthoogte van 160. Nou, dat zou heel raar zijn met een dik tank lijf ertussen toch Gini schreef:AlwaysH Ja, inderdaad, het is niet veel té mager, het is niet dat ik denk van 'wat een scharminkel staat daar'. Paard ziet er voor de rest gewoon goed uit en ik zou er wel van uitgaan dat de eigenaar bezig is om het dier goed in de spieren te krijgen. Maar sommigen plaatsen al sneller ongenuanceerd een Instagramreactie. Ik vind jouw antwoord ook heel netjes. Die context is ook zo belangrijk.
.
. AlwaysH schreef:Gini schreef:AlwaysH Ja, inderdaad, het is niet veel té mager, het is niet dat ik denk van 'wat een scharminkel staat daar'. Paard ziet er voor de rest gewoon goed uit en ik zou er wel van uitgaan dat de eigenaar bezig is om het dier goed in de spieren te krijgen. Maar sommigen plaatsen al sneller ongenuanceerd een Instagramreactie. Ik vind jouw antwoord ook heel netjes. Die context is ook zo belangrijk.
Ik had eerst iets anders getypt maar besefte me dat de geachte waarschijnlijk niet van mening zou veranderen.
En ja, dat is het hem inderdaad.
Daar zijn we mee bezig, paard is nog zo jong. Komt helemaal goed.
Hoefde ook geen ‘steun’ hoor van iemand, maar moest aan dit topic denken omdat dit weer zoiets is over EV’s.
Hahaha, San![]()
![]()
Denk overigens dat hij/zij zelf het niet oer sé vervelend bedoelde, maar dit vind ik echt geen nette sneer.
. kyrkelover schreef:Het valt of staat erg met hoe ze getraind zijn over het algemeen.
Net zoals bij andere rassen en disciplines is de ene puntgaaf en de andere verrot. Wel blijf ik aanraden gewoon uit Nederland te kopen. Wellicht betaal je dan net iets meer, maar deze paarden is wel meer van bekend. Een goede plek is belangrijk voor de meeste.
AlwaysH schreef:kyrkelover schreef:Het valt of staat erg met hoe ze getraind zijn over het algemeen.
Net zoals bij andere rassen en disciplines is de ene puntgaaf en de andere verrot. Wel blijf ik aanraden gewoon uit Nederland te kopen. Wellicht betaal je dan net iets meer, maar deze paarden is wel meer van bekend. Een goede plek is belangrijk voor de meeste.
Je bedoelt via handel? Of Nederlands gefokt?
Sorry, stomme vraag.
Wij hebben hem via Nederland gekocht maar stond er pas net en was nog geen maand uit de koersen.
Dilan93 schreef:Dus vrij korte traingen en veel rechtuit. Krijgen ze dan later ook dressuurmatig werk mee, of dat niet?
Mkango schreef:Bovendien vinden ze dressuur in de UK sowieso voor watjes. Dat is vaak het laatste waar mensen aandacht aan besteden als ze disciplines als springen en eventing rijden, laat staan in racing.
valine schreef:Jockeys gaan je sowieso weinig kunnen vertellen, want die zien ze niet dagelijks. Heb je z'n trainer (of de racing secretary) al een keer geprobeerd te bellen?Zo jammer dat ik nergens geen contact kan krijgen met de fokker/trainer/jockey van mijn EV.
Ik heb zoveel vragen omtrent zijn gezondheid maar krijg totaal geen reactie
Dilan93 schreef:In Nederland vinden we dat inderdaad heel belangrijk, daar een stuk minder. Hoe vaak je geen advertenties leest met "jumps well/clear/whatever, needs work on the flat," en dan zie je zo'n dier als een kameel door de baan gaan, geen idee wat stelling en buiging inhoudt en het springt wel, maar hóe, is een tweede.Mkango schreef:Bovendien vinden ze dressuur in de UK sowieso voor watjes. Dat is vaak het laatste waar mensen aandacht aan besteden als ze disciplines als springen en eventing rijden, laat staan in racing.
Oh echt?
Bij de renpaarden kan ik me nog wel voorstellen dat dressuur niet veel gedaan wordt. Maar als je dan hier kijkt naar spring- en eventing paarden zit daar toch ook best veel dressuurwerk tussen.
Al kan ik me wel voorstellen dat je de dressuur het minst leuke onderdeel vind. Ben er zelf na 20 minuten altijd wel klaar mee
Mkango schreef:Jockeys gaan je sowieso weinig kunnen vertellen, want die zien ze niet dagelijks. Heb je z'n trainer (of de racing secretary) al een keer geprobeerd te bellen?valine schreef:Zo jammer dat ik nergens geen contact kan krijgen met de fokker/trainer/jockey van mijn EV.
Ik heb zoveel vragen omtrent zijn gezondheid maar krijg totaal geen reactie