Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:34

Moderatoropmerking:
Ik plaats hier een slotje voor overleg.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:12

Moderatoropmerking:
We hebben besloten dat dit topic weer open kan. Inhoudelijk reageren op het nieuwsbericht en daarover je mening geven is toegestaan, maar insinuaties richting oplichting/fraude/etc. zijn niet toegestaan. Hierbij dus ook het verzoek om dat achterwege te laten.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-10-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: De inhoud was niet correct

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:00

Ik weet niet hoe je dit precies bedoelt maar op hun Facebook vragen ze om geld via tikkies en krijgen ze zadels aangeboden. Is ook niet erg dat ze dit vragen maar dat ook voor je eigen wedstrijdzadels ( op maat gemaakt ) doen vind ik gewoon asociaal .[/quote]

Ze hebben ook nog een eigen leven naast de opvang... Calijn rijdt wedstrijden met haar eigen paarden. Die wedstrijdzadels gebruiken ze ook op de opvangpaarden. Is niets asociaals aan. Weet maar al te goed hoe het voelt, als alles van je weg gestolen wordt.[/quote]
Kan geen enkele start van Calijn ten Napel vinden dus vraag me echt af of dat wel waar is van dat wedstrijden rijden? Staan haar paarden dan ook op de stal van de opvangpaarden? Eten van hetzelfde voer, staan in dezelfde gehuurde stallen? Rijd ze in dezelfde gehuurde bak met die paarden? Meende dat er een aantal pubers waren die daar gratis mochten rijden als ze ook het stalwerk doen maar je kunt wel aan de zadels die op die paarden liggen zien dat dat geen op maat gemaakte zadels zijn.En als het wel zo is ben ik heel benieuwd wie daar de zadels past voor de paarden. Dekens geen ook niet met de opvangpaarden mee. Paarden worden weg gebracht deken wordt er af gehaald bij de huurder van het paard en ze vertrekken, dus die worden net als de zadels gewoon hergebruikt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:01

Is die Iris nou iemand van PZB of iemand die er persoonlijk een slaatje uit aan het slaan is?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:13

Ik vond in eerste instantie het bedrag wat ze claimen best hoog. Maar stel : je hebt 8 zadels van gemiddeld 1500 euro ( en dat kost tegenwoordig een beetje zadel), kom je al uit op 12.000 euro. Een camera van een paar honderd euro ( waarvan ik denk waarom laat je die op stal liggen) en dan je bladblazer en grasmaaier. Dan kom je gauw uit op 15.000 euro.
Maar ik neem aan dat ze toch verzekerd zijn. En anders is het erg dom als ze geen goede verzekering daarvoor hebben.

Verder blijft het sneu dat er iemand met z'n tengels aan jouw spullen zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:18

Maar mag je überhaupt aan camera's rommelen om ze aan de praat te krijgen als er is ingebroken?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:25

Misty12 schreef:
Ik vond in eerste instantie het bedrag wat ze claimen best hoog. Maar stel : je hebt 8 zadels van gemiddeld 1500 euro ( en dat kost tegenwoordig een beetje zadel), kom je al uit op 12.000 euro. Een camera van een paar honderd euro ( waarvan ik denk waarom laat je die op stal liggen) en dan je bladblazer en grasmaaier. Dan kom je gauw uit op 15.000 euro.
Maar ik neem aan dat ze toch verzekerd zijn. En anders is het erg dom als ze geen goede verzekering daarvoor hebben.

Verder blijft het sneu dat er iemand met z'n tengels aan jouw spullen zit.

Dure bladblazer :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:48

Ze staan er ook niet met een rekenmachine, zal wel grof geschat zijn het bedrag en wel meer meegenomen zijj en dan de inbraak schade misschien erbij gerekend.

Bijzonder blijft deze opvang wel.
Maar he als het werkt mensen nemen de paarden .. waarom niet.
Iedereen kan zelf kiezen

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:08

Het is toch helemaal geen probleem dat ze geld vragen.

Ze zijn vrij om te vragen wat ze nodig hebben (ongeacht of het voor hun wedstrijdpaarden is of voor de opvangpaarden) en iedereen die geld overmaakt is vrij om te geven.
Indien je het geen goede reden vind maak je niets over!
Probleem opgelost!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:16

Vragen staat vrij, maar het probleem is dat ze niet transparant zijn over waar dat geld heen gaat en dat is gewoon niet zo sjiek als je vrijwel non-stop vraagt om donaties.

Ter illustratie;
Citaat:
Behalve de acht zadels zijn ook drie bladblazers, een kettingzaag en kostbare film- en fotoapparatuur verdwenen. "Ik schat dat we met een schadepost van zeker 15.000 euro zitten. En het is nog maar de vraag wat de verzekering hiervan dekt."

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1324552/O ... p-voor-ons

Op Facebook hebben ze het over 20k aan schade, in dit artikel is het 15k. Dat verschil is nogal aanzienlijk. Dit soort inconsistenties maken dat ik weinig vertrouwen in hun manier van werken heb.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:35

Vanillia schreef:
Vragen staat vrij, maar het probleem is dat ze niet transparant zijn over waar dat geld heen gaat en dat is gewoon niet zo sjiek als je vrijwel non-stop vraagt om donaties.

Ter illustratie;
Citaat:
Behalve de acht zadels zijn ook drie bladblazers, een kettingzaag en kostbare film- en fotoapparatuur verdwenen. "Ik schat dat we met een schadepost van zeker 15.000 euro zitten. En het is nog maar de vraag wat de verzekering hiervan dekt."

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1324552/O ... p-voor-ons

Op Facebook hebben ze het over 20k aan schade, in dit artikel is het 15k. Dat verschil is nogal aanzienlijk. Dit soort inconsistenties maken dat ik weinig vertrouwen in hun manier van werken heb.

In hun blog geven ze aan wel transparant te willen zijn en bekend te willen maken waar het geld heen gaat en hoeveel er is binnen gekomen.
Nou ik ben benieuwd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:21

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:25

Dit is geschreven door een volwassene?

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:32

purny schreef:
Dit is geschreven door een volwassene?

Ja

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:33

Ja door Henk, 52 jaar :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:33

Is dit geschreven door een bestuurslid van een stichting?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:34

Nee door de baas zelf toch

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:37

Wow. Dit is mogelijk de meest onprofessionele blog die ik ooit heb gelezen en ik heb een aantal gedrochten van blogs gelezen in mijn leven.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:40

Erg professioneel en zakelijk :j

Ik blijf me echt verbazen :=

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:41

Shae schreef:
Wow. Dit is mogelijk de meest onprofessionele blog die ik ooit heb gelezen en ik heb een aantal gedrochten van blogs gelezen in mijn leven.

Zelfs als stagiair content marketing doet dit toch wel een beetje pijn, zo moeilijk is het schrijven van een dergelijke tekst toch niet?

Daarnaast, lees ik goed dat het enkel gaat om 2 'goede' op maat gemaakte zadels en de rest zadels die gedoneerd zijn?
Laatst bijgewerkt door Icelandshet op 27-10-20 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:41

Ze lijken duidelijk dit topic te hebben gelezen. En het is geschreven door Henk zo te zien. ER staat ergens 'van mij en mijn dochter'.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:42

Nounou, dat wekt vast een hoop sympathie op zo..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:44

Zijn naam staat onderaan de blog.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 17:49

Wauw gewoon wauw, zulke blogs maken ze echt geloofwaardig.... Nope, ze zakken alleen maar dieper weg.
Een stichting die omgaat met kritische kritiek en vragen, daar kan je beter hard bij weglopen. Sorry het is erg wat er gebeurt is. Maar hoe ze hiermee omgaan? Beneden alle peil