_San87_ schreef:Wanneer jij graag een dierenarts uitnodigt die terecht staat in een strafzaak, be my guest natuurlijk. Maar je kan mensen moeilijk kwalijk nemen dat zij het vreemd vinden dat deze man nog steeds gevraagd wordt, zelfs verdedigd wordt, gezien zijn staat van dienst wat fraude en onzorgvuldig handelen betreft. Ik bedoel, door de strafrechter én de tuchtrechter wordt je als arts niet om een kattepisje veroordeeld, zeg maar.
Nee, je leest dus niet, want dat heb ik nergens gezegd, dat IK dat wil.
Ik zeg alleen dat wij hier heel veel mensen hebben gesproken die vol lof zijn over deze man als arts. Ja, wat iemand doet is fout. Maar het is niet zo dat er elke dag tientallen dieren dood neervallen door zijn toedoen.
De goede dingen en hoe vaak iemand een dier redt, wordt niet meegenomen.
Als je graag naar cijfers wil kijken; Misschien red deze veearts wel meer dieren dan anderen, maar daar kijkt niemand naar.
Het gaat mij erom; als je zou lezen. Dat deze veearts wordt aangeklaagd en veroordeelt. Heel veel veeartsen doen echt dingen die niet kunnen of maken grove fouten, maar worden niet allemaal voor het tuchtcollege gesleept natuurlijk.
Onorthodox is dus ook vaak buiten het boekje werken en zou je ook vaak wat over kunnen zeggen.
Zonder details deed onze dierenarts kleine huisdieren in onze vorige woonplaats iets wat echt niet kan, maar redde wel even onze kat. Had ik hem aangeklaagd als dat niet had gewerkt? Ik denk het niet.
Asciugamano schreef:superpony schreef:Ik sprak laatst een paar keer mensen die met deze arts samenwerken of hebben gewerkt en die zijn als collega's ook vol lof. Dat is ook niet zomaar.
Je bedoelt vast niet zijn ex-collega’s van de Noorder Dierenkliniek?

Nee, maar wel collega's van 2 andere klinieken. Toen wist ik nog niet van deze zaak, maar zij vast wel en dan is je positief uitspreken over een collega die dergelijke dingen doet toch gewaagd.
Ik zeg nergens dat het tuchtcollege niet serieus wordt genomen. Niemand zie ik dat schrijven.
Het is alleen gewoon zo dat niet iedereen een veearts daar naartoe sleept en zover gaat waar dit soort dingen echt veel vaker gebeuren en heel veel veeartsen daarmee wegkomen.
Waarom heeft deze man anders nog collega's? Waarom trekt niet iedereen zijn handen van hem af? Dus ook stallen, collega's van andere klinieken die samen diensten draaien etc etc?? Dat zijn geen Bokkers met een mening of ervaring over deze man.
En ik zou toch echt wel heel graag willen weten welke arts die eerste spuit toediende? Was dat van de zelfde praktijk?
Het tuchtcollege doet zijn werk wel. Daar gaan wij niet over. Maar als ik lees dat mensen een veearts kiezen, omdat hij aardig is, vind ik dat kortzichtig. Net als mensen die het hier opnemen voor iemand omdat de arts naast dit alles ook gewoon zijn werk voor velen wel goed deed. En ik denk dat hier mensen wel van de mentaliteit houden eigenlijk. Ben er al een paar keer tegenaan gelopen en heb ook van 3 verschillende artsen gehoord dat ze hier niet zo snel de veearts bellen en al helemaal niet 's avonds met spoed voor een shet komen.
Voor de shet en een ander paard, verschillende artsen erbij gehad en die hoeven van mij niet meer te komen. Dat maakt de keus wel kleiner.
We woonden hier 12jr geleden, maar die arts is gestopt. Kom je hier nu, vraag je rond en zijn de meningen wisselend, maar vrijwel niemand nog gehoord dat ze voor arts en dier kiezen. Ja, 2 mensen met specifieke dingen.
Dus 2 artsen die echt grove fouten maken bij 2 paarden. Niemand raadt arts en dier aan en dan wordt de keus wel kleiner en kleiner. Zeker als je door dit niet meer kan kiezen voor een arts waar echt iedereen heel positief over is.