Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sassy schreef:Mindim, ja, en dat betekent dus ofwel 2 meter hoog (en ingegraven) afrasteren, of alles 24 uur per dag binnen laten staan in de toekomst.
Of wolvenvoer fokken...voor wie daartoe bereid is.
Ik niet, herhaal het nog maar eens, ben blij dat we geen vee meer hebben.
_Penotti schreef:Niemand zegt dat het ze moet overkomen, dat ze dat gegund word. Maar ALS dat zou gebeuren ze waarschijnlijk wel een andere mening gaan krijgen.
Niet de zaken omdraaien Gini, is niet prettig.
_Penotti schreef:Maar als die wet mijn dieren in gevaar brengt.... ik weet niet wat ik zou gaan doen.
Nu lijkt me zo'n bewegend dier neerschieten al niet echt gemakkelijk. Dus dat het boeren zijn? Neeh.
Maar als ik ze hier om de wei heen zou gaan spotten, ik geloof dat ik toch eens aan ga kloppen bij wat stropers. Ik heb nog nooit de wet overtreden, ja 5 km te hard geredenMaar als mijn beesies in gevaar komen?!
Sunnda schreef:Gini schreef:Ik denk niet dat iemand van mening is dat dit doodgebeten veulen niet erg is. Dus waarom zou dat incident dan die mensen ook moeten overkomen?
Omdat sommige mensen de neiging hebben pas te leren als ze heel hard op hun snufferd gaan.![]()
Dat ligt niet aan anderen, maar aan henzelf.
Brainless schreef:beatje schreef:Wij hebben 4,5 ha omheind eigenlijk omdat de honden het erf niet afkunnen. Maar als je schapendraad neemt en een stroomdraad langs binnenkant hoeft het je geen stukken van mensen te kosten.Wij hebben overigens geen last van Wolven wel van Loslopende honden en mensen die vinden dat alles wat niet omheind is losloop gebied is.
Wolven springen met gemak over 1,50 stroomdraad heen... schapengaas is een hupje voor hun.
Sunnda schreef:_Penotti schreef:7?
Vorig jaar waren er al 10 op de veluwe.
Maar in Someren zijn het ook wolven, waarschijnlijk ook geen eenling.
Dus schroeg dat aantal maar vast omhoog.
https://www.ad.nl/binnenland/wolvenbosw ... ~a405853c/
Edit:
Op nog veel meer plaatsen
https://www.destentor.nl/epe/dna-bewijs ... oogle.com/
Staatsbosbeheer, natuurmonumenten en dat soort clubs ben ik na jaren sponsoren toch vorig jaar maar eens mee gestopt.
Ik verbaas mij elke keer weer over die lui met een 'godscomplex' die bij dit soort clubs werken.
Hij zegt het zelf al: ze creeren de juiste omstandigheden omdat ze de wolf graag willen en dat doen ze met alles. De OVP, de wolf..alles is een spelletje van mensen van dit soort clubs die denken dat 'zij' de natuur vertegenwoordigen en bepalen welk dier wel en niet welkom is in hun natuur.
_Penotti schreef:Ik zou de straf er voor nemen hoor.
Kom maar op.
Stelt toch geen drol voor in Nederland.
De voorbeelden die jij noemt nee, maar zou er een kinderverkrachter in mijn tuin komen,ja denk maar dat die de mijne is.
Ik heb nog wel een goede hooivork hoor.
Voordeel de hooivork is niet illegaal.
Dat is de enige drempel die ik zou hebben bij de wolven. Dat je zelf een geweer moet aanschaffen, of "vriendjes" moet vinden die dat hebben.
En zoals al bekend was, komen wolven dus stallen in, dus wat voor veiligheid bied je ze dan?
Dat hoort de overheid te geven.
beatje schreef:Wolven springen met gemak over 1,50 stroomdraad heen... schapengaas is een hupje voor hun.
Mindim schreef:_Penotti schreef:Ik zou de straf er voor nemen hoor.
Kom maar op.
Stelt toch geen drol voor in Nederland.
De voorbeelden die jij noemt nee, maar zou er een kinderverkrachter in mijn tuin komen,ja denk maar dat die de mijne is.
Ik heb nog wel een goede hooivork hoor.
Voordeel de hooivork is niet illegaal.
Dat is de enige drempel die ik zou hebben bij de wolven. Dat je zelf een geweer moet aanschaffen, of "vriendjes" moet vinden die dat hebben.
En zoals al bekend was, komen wolven dus stallen in, dus wat voor veiligheid bied je ze dan?
Dat hoort de overheid te geven.
Dat voorbeeld in Zweden bedoel je? Ik vind Zweden in de winter en Nederland in de winter geen vergelijk![]()
Dan zou ik maar gauw een deugdelijk afsluitbare stal creeeren, zodra je een wolf spotof een hooivork ter hand nemen
![]()
Ik zou eerst zelf gaan kijken wat ik kan doen om mijn dieren veilig te houden. En dat is niet de illegaliteit in duiken.
anjali schreef:Mee eens. En ze creeeren ontzettend veel dierenleed door hun gewinkel met dieren en de natuur.
_Penotti schreef:En ja, als ik in angst zou gaan leven voor zo'n k.t beest, weet wel een stroper te wonen.
Maar die heeft zelf ook wat klein spul in de wei, dus ik denk dat hij al eerder zal zijn dan ik het hem zou vragen
anjali schreef:De door jou hierboven genoemde dieren vallen geen veulens aan. En zelfs al zou je er geld voor krijgen,een veulen is niet te vergoeden en niet gefokt als wolvenvoer.Voor een paardenmens is zo'n veulen een familielid.Mag je ook niet op een wolf schieten als hij een baby zou aanvallen?
Brainless schreef:@Beatje
Dat is hier absoluut geen optie.
1: ik moet elk jaar sloten laten schouwen..dat kan niet met zo'n afrastering
2: reeën enz kunnen dan ook geen kant meer uit.
3: ik mag max een omheining plaatsen van max 1,20 hoog
Ik heb even gekeken, je hebt palen van 3 meter nodig (hier veengrond, dus langere palen omdat ze anders om zakken), totaal 1750 meter omheining (mijn grond en die van de buurman ... waar mijn paarden ook mogen grazen).
= 3500E aan gaas... dan nog extra lange palen elke 5 meter = 350 palen.
350 palen a 20E per stuk = 7000 e.
= totaal 10.500E
Dan nog alle nagels en speciaal hoge doorgangen.
En natuurlijk nog een machine huren die de palen de grond in duwt... tel uit je winst
Kosten zeker 12.500E voor een afrastering die ik elk jaar weg moet halen