Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
vur schreef:https://youtu.be/ZjW4HKeaZuE Ik kijk liever hier naar. Zelfde niveau, alleen geen kür. Paard loopt nu een kür op GP niveau die bijna goed is voor 90%.
vur schreef:https://youtu.be/ZjW4HKeaZuE Ik kijk liever hier naar. Zelfde niveau, alleen geen kür. Paard loopt nu een kür op GP niveau die bijna goed is voor 90%.
vur schreef:De paarden van Charlotte Dujardin en Carl Hester hebben ontzettend veel geluk met hun ruiters. Heerlijke proef! Wat een prachtig en vrolijk dier. Ik ben dol op die oortjes.https://youtu.be/ZjW4HKeaZuE Ik kijk liever hier naar. Zelfde niveau, alleen geen kür. Paard loopt nu een kür op GP niveau die bijna goed is voor 90%.
Janine1990 schreef:Voor de mensen die van mening zijn dat dit paard nog geen ervaring heeft buiten de deur... Of beduidend minder dan Foundation...
https://www.youtube.com/watch?v=GKtDQTutr9Y&t=70s
Luister eens naar wat Joop zegt...
MarjanB schreef:[ [url=m/B8cHzx.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind heel persoonlijk dat als je niet ontspannen door een bak kan komen je nog gewoon niet klaar bent om dik in de punten te rijden. Laat staan te winnen van combinaties die wel ontspanning en harmonie laten zien. Het trainen van een paard is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.
Cayenne schreef:Excuses als het filmpje al is geplaatst in dit topic, maar dit filmpje is van een maand geleden en geeft misschien een ander beeld (of juist niet).
[ Video ]
bigone schreef:Haast van Gal is verklaarbaar , hij wil troeven hebben om naar de OS te gaan. Begrijpelijk maar soms heb ik de indruk, ondanks dat er heel goed voor die beesten word gezorgd, dat ze te snel gaan.
LBLGypsyCobs schreef:@misterA; jammer dat er in de proef niet wat meer ontspanning was, zoals in de prijsuitreiking.
Ik snap dat dat 2 verschillende dingen zijn, maar ik vraag me dan af is dat de onervarenheid van zo'n hengst?
Wordt er met veel meer druk gereden?
Snapt het dier prima wat er in een proef verwacht wordt en raakt dan een beetje verstrikt in een mix van looplust en 'will to please'?
Zou hij met wat meer rust in de proef hoger of lager gescoord hebben?
Ik denk wel dat hij nog steeds gewonnen had.
Electra63 schreef:LBLGypsyCobs schreef:@misterA; jammer dat er in de proef niet wat meer ontspanning was, zoals in de prijsuitreiking.
Ik snap dat dat 2 verschillende dingen zijn, maar ik vraag me dan af is dat de onervarenheid van zo'n hengst?
Wordt er met veel meer druk gereden?
Snapt het dier prima wat er in een proef verwacht wordt en raakt dan een beetje verstrikt in een mix van looplust en 'will to please'?
Zou hij met wat meer rust in de proef hoger of lager gescoord hebben?
Ik denk wel dat hij nog steeds gewonnen had.
Joop zei in het filmpje, dat Total een enorme looplust heeft.
Bij de prijsuitreiking was hij moe en was hij niet alleen in de baan.
SjonnieZ schreef:MarjanB schreef:[ [url=m/B8cHzx.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vind heel persoonlijk dat als je niet ontspannen door een bak kan komen je nog gewoon niet klaar bent om dik in de punten te rijden. Laat staan te winnen van combinaties die wel ontspanning en harmonie laten zien. Het trainen van een paard is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.
Dit vind ik dus ook zo raar.
misterA schreef:Mijn ervaring met zijn nakomelingen is hun bijna onbegrensd vertrouwen in hun begeleider. Ze worden wat onzeker als ze het even zelf moeten doen. En heel nieuwsgierig en mensgericht. Ik mag dat wel.
En ik denk dat Edward het wel goed doet door weer veel ringervaring op te doen. Daar komt natuurlijk bij dat overal waar de combinatie verschijnt het meteen bomvol is.
janderegelaa schreef:[/quote]Grappig hoe half Bokt altijd anders redeneert dan de jury die de punten geeft en dan ook nog steeds denkt dat de jury het niet goed ziet.
Ik denk dat we heel blij moeten zijn dat we weer een paard hebben die mee kan doen voor de 1e prijs.
emma_evg schreef:janderegelaa schreef:Grappig hoe half Bokt altijd anders redeneert dan de jury die de punten geeft en dan ook nog steeds denkt dat de jury het niet goed ziet.
Ik denk dat we heel blij moeten zijn dat we weer een paard hebben die mee kan doen voor de 1e prijs.
Ja want de jury is natuurlijk heilig...
Het was uiteraard te verwachten dat deze combinatie overgewaardeerd is vanwege de hype die rond dit paard is, als totilas 2.0. Net zoals Isabell Werth 9 vd 10x overgewaardeerd word, en onbekende nieuwe ruiters/amazones vaak ondergewaardeerd. En nee, dat neem ik de jurys niet kwaad, dat ga je nooit kunnen voorkomen want dat is iets wat onbewust toch invloed heeft, ontkom je niet aan.