GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:37

Nog eens gekeken op groter scherm maar ik zie hem ook niet achteruit gaan?

Geryon

Re: GLOCK’s Total US zegeviert ook in kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:53

Ik ben echt niet anti topsport dressuur, en ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vond het niet mooi.
Ik zou me afvragen of mijn paard wel goed liep, hij loopt achter met het ene been een sterk kortere pas dan met het andere been.

Ik kan me echt wel voorstellen dat er meer spanning is dan gewenst. Alleen zo rijdt Gal hem ook gewoon natuurlijk. Met heel veel druk, dan gaan ze meer met de benen gooien en is alles spectaculairder.
En omdat die passen niet helemaal natuurlijk zijn, zie je gewoon ook veel passen ertussen zitten die minder expressief zijn waardoor het gewoon op tactfouten lijkt vind ik.

Ik vind het wel knap dat Gal het zo voor elkaar krijgt. Maar voor mij zou het niet hoeven.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:55

https://youtu.be/ZjW4HKeaZuE Ik kijk liever hier naar. Zelfde niveau, alleen geen kür. Paard loopt nu een kür op GP niveau die bijna goed is voor 90%.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:18

vur schreef:
https://youtu.be/ZjW4HKeaZuE Ik kijk liever hier naar. Zelfde niveau, alleen geen kür. Paard loopt nu een kür op GP niveau die bijna goed is voor 90%.

Wauw wat een mooie proef. Hier kijk ik veel liever naar.

Ik ben benieuwd hoe Total US zich ontwikkeld, naarmate hij meer in een wedstrijdritme gaat komen. Hopelijk meer ontspannen.. Ook het filmpje waarbij hij thuis de piaffe laat zien, zie ik geen piaffe, maar meer gehuppel op de plaats (geen ondertredend achterbeen, verkort niet in het lijf, komt los van de aanleuning/hand)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:19

vur schreef:

Dit is een los paard dat ook van links naar rechts kan bewegen Ipv alleen van voor en achter. Ik zie liever dit wat wat simpeler oogt dan dat gewapper wat nooit iemand thuis voor elkaar kan krijgen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:33

vur schreef:
De paarden van Charlotte Dujardin en Carl Hester hebben ontzettend veel geluk met hun ruiters. Heerlijke proef! Wat een prachtig en vrolijk dier. Ik ben dol op die oortjes.

Ik dacht dat een ontspannen beeld ontzettend belangrijk is in de dressuur?

Ik blijf het jammer vinden dat de combinatie Dinja en Total US niet meer bestaat.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:44

Janine1990 schreef:
Voor de mensen die van mening zijn dat dit paard nog geen ervaring heeft buiten de deur... Of beduidend minder dan Foundation...

https://www.youtube.com/watch?v=GKtDQTutr9Y&t=70s

Luister eens naar wat Joop zegt...

Wat Joop zei vond ik toen niet zo belangrijk. Wat ik zag was wel belangrijk. Total kwam net uit het verrichtingsonderzoek. Ook daar heb ik hem een paar keer aan het werk gezien.
Het was al vrij laat in het seizoen maar ik had na een maand wel 3 merries drachtig van Total. Daar was ik toen al hartstikke blij mee.
Ik heb al eerder betoogd dat je een hengst vooral het best kan beoordelen tijdens het verrichtingsonderzoek. Wat een instelling en werklust toonde hij daar. Voorwaarts, heel geconcentreerd op de ruiter. En 3 zeer goede gangen.
Het is zeker nog geen uitgemaakte zaak dat hij zijn beste eigenschappen ook gaat vererven. Zijn eerste kinderen komen dit jaar op de diverse keuringen.

Wat hij nu laat zien dat laat ik graag aan de deskundigen op Bokt over.
Zelf denk ik dat het een hele grote gaat worden. Dat heeft tijd nodig.

Om een paar hardnekkige misverstanden uit de weg te ruimen, het volgende.
Na twee dekseizoenen is hij in de winter van 2018 verkocht aan Glock. Incl. de vrij geringe hoeveelheid d.v.sperma. Gelijktijdig werd bekendgemaakt dat hij níet meer beschikbaar kwam voor de fokkerij. Pas enkele maanden daarna in april 2018 brak de pl....uit met het bekend worden van de erfelijke aandoening WFFS. Van nog geen enkele hengst was toen bekend welke drager was. Dat kwam pas aan het licht in mei 2018, na de populatietesten van de actuele hengsten. Total was helaas ook drager. Ondanks dat is er een zeer grote belangstelling om met hem te fokken. Begrijpelijk van de fokkers. Zij hebben een ander beeld van Total dan wat hier (en daar) rondzingt.
Bij passende merries kan hij heel waardevol zijn voor de dressuurpaardenfokkerij.

Welk beeld mij vooral bij blijft is hoe ontspannen hij was tijdens de prijsuitreiking na de kuur. Exact zijn vader.
Laatst bijgewerkt door misterA op 26-01-20 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:44

MarjanB schreef:
[ [url=m/B8cHzx.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind heel persoonlijk dat als je niet ontspannen door een bak kan komen je nog gewoon niet klaar bent om dik in de punten te rijden. Laat staan te winnen van combinaties die wel ontspanning en harmonie laten zien. Het trainen van een paard is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.

Dit vind ik dus ook zo raar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:51

Haast van Gal is verklaarbaar , hij wil troeven hebben om naar de OS te gaan. Begrijpelijk maar soms heb ik de indruk, ondanks dat er heel goed voor die beesten word gezorgd, dat ze te snel gaan.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:57

Daar is met Total voorlopig toch nog geen sprake van? Hij gaat dit jaar nog geen Grand Prix starten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:58

Nee als het om de OS gaat, heeft hij nog 4 jaar tot Parijs..

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:03

Cayenne schreef:
Excuses als het filmpje al is geplaatst in dit topic, maar dit filmpje is van een maand geleden en geeft misschien een ander beeld (of juist niet).
[ Video ]

Zeker veel meer ontspannen, waardoor het achterbeen meer mee komt. Neus op loodlijn zou nog mooier zijn. Maar de vraag blijft... moeten de bewegingen zo extreem? Gewoon omdat het kan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:04

bigone schreef:
Haast van Gal is verklaarbaar , hij wil troeven hebben om naar de OS te gaan. Begrijpelijk maar soms heb ik de indruk, ondanks dat er heel goed voor die beesten word gezorgd, dat ze te snel gaan.

Daar heeft hij Zonik voor.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:07

bigone schreef:

Ten eerste, welke haast. Paard is 8 en loopt nu voor het eerst PSG, de meeste doen al dat met 7. Bohemian van Catherine Dufour liep met net 8 (vgm ong. april dat jaar) al z'n eerste GP, terwijl Dufour voor velen het toonbeeld is voor vriendelijk rijden.

Ten tweede heeft Gal in meerdere interviews duidelijk aangegeven dat Total absoluut geen optie is voor Tokyo. Dit jaar mag Total ervaring op doen in de psg, volgend jaar zien we weer verder.

Wat betreft de ervaring die dit paard zou hebben, het is al lang geleden dat Total op concours was geweest, ja veel competities maar dat was voor het laatst bij de 6-jarigen denk ik (?). De week voor JA gestart in de Tolbert, daar liep die goed dus ik snap dat ze de keuze hebben gemaakt om ook maar JA te gaan.

Verder vind ik het ook jammer dat Total niet bij Dinja is gebleven, denk dat hij onder haar veel rustiger, beter, minder hectisch zou lopen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:12

@misterA; jammer dat er in de proef niet wat meer ontspanning was, zoals in de prijsuitreiking.
Ik snap dat dat 2 verschillende dingen zijn, maar ik vraag me dan af is dat de onervarenheid van zo'n hengst?
Wordt er met veel meer druk gereden?
Snapt het dier prima wat er in een proef verwacht wordt en raakt dan een beetje verstrikt in een mix van looplust en 'will to please'?

Zou hij met wat meer rust in de proef hoger of lager gescoord hebben?
Ik denk wel dat hij nog steeds gewonnen had.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:17

LBLGypsyCobs schreef:
@misterA; jammer dat er in de proef niet wat meer ontspanning was, zoals in de prijsuitreiking.
Ik snap dat dat 2 verschillende dingen zijn, maar ik vraag me dan af is dat de onervarenheid van zo'n hengst?
Snapt het dier prima wat er in een proef verwacht wordt en raakt dan een beetje verstrikt in een mix van looplust en 'will to please'?

Joop zei in het filmpje, dat Total een enorme looplust heeft.
Bij de prijsuitreiking was hij moe en was hij niet alleen in de baan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:18

Electra63 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Joop zei in het filmpje, dat Total een enorme looplust heeft.
Bij de prijsuitreiking was hij moe en was hij niet alleen in de baan.

Zo’n stoere dekhengst zou toch juist meer moeite moeten hebben met twee merrie’s in de baan als je misterA zijn redenering volgt?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:24

Mijn ervaring met zijn nakomelingen is hun bijna onbegrensd vertrouwen in hun begeleider. Ze worden wat onzeker als ze het even zelf moeten doen. En heel nieuwsgierig en mensgericht. Ik mag dat wel.
En ik denk dat Edward het wel goed doet door weer veel ringervaring op te doen. Daar komt natuurlijk bij dat overal waar de combinatie verschijnt het meteen bomvol is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:42

SjonnieZ schreef:
MarjanB schreef:
[ [url=m/B8cHzx.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind heel persoonlijk dat als je niet ontspannen door een bak kan komen je nog gewoon niet klaar bent om dik in de punten te rijden. Laat staan te winnen van combinaties die wel ontspanning en harmonie laten zien. Het trainen van een paard is niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.

Dit vind ik dus ook zo raar.

Grappig hoe half Bokt altijd anders redeneert dan de jury die de punten geeft en dan ook nog steeds denkt dat de jury het niet goed ziet.

Ik denk dat we heel blij moeten zijn dat we weer een paard hebben die mee kan doen voor de 1e prijs.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:00

misterA schreef:
Mijn ervaring met zijn nakomelingen is hun bijna onbegrensd vertrouwen in hun begeleider. Ze worden wat onzeker als ze het even zelf moeten doen. En heel nieuwsgierig en mensgericht. Ik mag dat wel.
En ik denk dat Edward het wel goed doet door weer veel ringervaring op te doen. Daar komt natuurlijk bij dat overal waar de combinatie verschijnt het meteen bomvol is.

Hier ook een Total US nakomeling. Herkenbaar is bovenstaand karakter omschrijving! :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:05

Hier ook nakomeling die een ontzettende knuffel is en heel erg mensgericht. Als ie eenmaal iets kent is het ook echt helemaal volledig goed en vertrouwd.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:41

janderegelaa schreef:
Grappig hoe half Bokt altijd anders redeneert dan de jury die de punten geeft en dan ook nog steeds denkt dat de jury het niet goed ziet.

Ik denk dat we heel blij moeten zijn dat we weer een paard hebben die mee kan doen voor de 1e prijs.
[/quote]

Ja want de jury is natuurlijk heilig...
Het was uiteraard te verwachten dat deze combinatie overgewaardeerd is vanwege de hype die rond dit paard is, als totilas 2.0. Net zoals Isabell Werth 9 vd 10x overgewaardeerd word, en onbekende nieuwe ruiters/amazones vaak ondergewaardeerd. En nee, dat neem ik de jurys niet kwaad, dat ga je nooit kunnen voorkomen want dat is iets wat onbewust toch invloed heeft, ontkom je niet aan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:22

emma_evg schreef:
janderegelaa schreef:

Ja want de jury is natuurlijk heilig...
Het was uiteraard te verwachten dat deze combinatie overgewaardeerd is vanwege de hype die rond dit paard is, als totilas 2.0. Net zoals Isabell Werth 9 vd 10x overgewaardeerd word, en onbekende nieuwe ruiters/amazones vaak ondergewaardeerd. En nee, dat neem ik de jurys niet kwaad, dat ga je nooit kunnen voorkomen want dat is iets wat onbewust toch invloed heeft, ontkom je niet aan.

I rest my case :D

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 05:02

Ik zie een paard met enorm veel kwaliteit die zeker als dekhengst iets kan bijdragen maar sorry ik vind de manier van rijden echt niks...

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:25

Er wordt hier veel gesproken over de spanning die Total zou hebben in de proef. Ik neem aan dat er ongezonde spanning bedoelt wordt?, Ongezonde spanning is volgens mij stress? Met zo'n spanning wordt het heel moeilijk een ontspannen uitgestrekte stap te laten zien, wat Total dus wel laat zien. Ook bij het verlaten van de ring loopt hij totaal ontspannen de ring uit. Net zo ontspannen als bij de prijsuitreiking.