Gini schreef:Dus dan zetten we ons maar af tegen deze organisatie, zelfs wanneer ze wel een punt hebben? Dus dan zetten we ons eigenlijk af uit gemakzucht? We zetten ze in een hoek en luisteren er niet meer naar en kunnen lekker verder met onze manegelesjes.
PR is vaak het enige wat dierenwelzijnsorganisaties kunnen. Awareness creëren, de publieke opinie op hun hand krijgen. Ik zie dat niet als iets slecht. Een standpunt kan pas doorkomen wanneer het gedragen wordt door zoveel mogelijk mensen. Zoals de bezetting van een ganzenstal rond de eindejaarsfeesten. Uiteraard is dat PR, uiteraard is daar op dat ogenblik geen 1 dier gered, maar het heeft wel weer aandacht gevestigd op wat voor een dierenleed er achter foie gras schuilgaat. En zo gaat dat met heel veel dingen. Of de film The Cove, 1 langgerekte PR stunt. Die dag is geen 1 dolfijn gered. Maar er is wel aandacht op gericht en er zijn meer mensen die het veroordelen.
Ze hebben geen punt. Dus nee, ik heb weinig positieve affiniteit met activistische organisaties die proberen om zomaar een ondernemer zijn broodwinning te ontnemen. Het is misschien heel lastig te begrijpen, maar dit soort organisaties heeft geen positieve plannen, ze hebben weinig goeds in de zin en zijn al helemaal niet constructief. Awareness creeren is niet hun doel, met is een vorm van communicatie waarmee ze aandacht en donaties trekken. Dat er mensen in trappen is eigenlijk best erg.