[VIDEO]Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:22

Er is hier maar 1 belangrijke vraag:

Waar is zijn cap??? >;) :')

pmarena

Re: [VIDEO]Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:44

Kijk, nu zijn we weer back on track :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:46

Hahaha. Zo is dit gewoon een gezellig topic en doen de concentratiekampen er niet meer toe toch? Spanning weggelachen, probleem opgelost. Misschien een extra feestelijke smiley ter bevestiging? *\%/* :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:48

Joh Shadow, niemand zegt dat al die zaken er niet toe doen. In tegendeel juist als je mensen om hun mening daarover vraagt.

Mensen zeggen alleen dat dat niet voor iedereen een goede reden is om deze beelden niet te plaatsen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:16

Shadow0 schreef:
Hahaha. Zo is dit gewoon een gezellig topic en doen de concentratiekampen er niet meer toe toch? Spanning weggelachen, probleem opgelost. Misschien een extra feestelijke smiley ter bevestiging? *\%/* :+

Nee letterlijk overal bloedserieus over doen en overal beren op de weg zien, daar wordt de wereld beter van

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:30

Shadow0 schreef:

Ik vind deze reactie eigenlijk best beledigend. Alsof ieder staaltje humor een ontkenning van de ernst van de situatie is. Alsof iedereen die er even iets luchtigs over wilt zeggen, meteen de concentratiekampen maar als een lachertje weg zet. Dat is wat Kim Jong Un wilt waarschijnlijk, dat men siddert en beeft en alleen maar huilt wanneer men aan hem denkt.

Wat zijn we de gedachte achter Je suis Charlie snel vergeten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:38

Niet iedereen heeft dezelfde humor :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:41

Gini schreef:
Ik vind deze reactie eigenlijk best beledigend. Alsof ieder staaltje humor een ontkenning van de ernst van de situatie is. Alsof iedereen die er even iets luchtigs over wilt zeggen, meteen de concentratiekampen maar als een lachertje weg zet.

Het is handig om even de context te lezen. Pmarena schreef een paar reacties geleden "Op zich vind ik "wereldleider te paard" best grappig en Boktwaardig om te zien"
Vind ik dus al behoorlijk vergaand ongepast, om het 'best grappig' te noemen.

Maar er werd bovendien gereageerd dat het ook erg misleidend is om het over wereldleider te hebben want Kim Jong-un is geen wereldleider, maar dictator in een niet eens zo heel erg groot land. Dus dat is ook al problematisch.

De reactie daarop was "Ja jeetje, geef het beestje een naam.
Of het je aanstaat of niet, het is nou eenmaal een leider van een groot land op deze aardkloot...
Moet je nou per-sé op alle slakken zout leggen "

Onbelangrijk om te streven naar een juiste weergave, zeur niet zo.

Vervolgens komt Juut met een grapje, waar ik eigenlijk niet eens zoveel van vind, (als het daarbij was gebleven had ik niet gereageerd) maar het stoort me dat pmarena, na haar opmerking dat het topic best grappig is, en het niet belangrijk is of iemand wereldleider of dictator noemt, nu meteen mee gaat in de 'lol' om er weer wat lading vanaf te halen.
Dat is voor mij dus niet meer

Dan is het niet 'even' iets luchtigs zeggen maar juist heel nadrukkelijk ontkenning van de ernst. (Oh, en dit is een situatie waar wat mij betreft 'show don't tell' geldt: iedereen kan een mooi sociaaverantwoord verhaal maken met al de juiste woorden om te doen alsof je vreselijk betrokken bent. Als je vervolgens in heel veel reacties wel degelijk de ernst bagatelliseert en er een of andere grap van wilt maken, dan is dat wat telt.)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:50

Shadow0 schreef:
Het is handig om even de context te lezen. Pmarena schreef een paar reacties geleden "Op zich vind ik "wereldleider te paard" best grappig en Boktwaardig om te zien"
Vind ik dus al behoorlijk vergaand ongepast, om het 'best grappig' te noemen.

Volgens mij heeft ze leuk gezegd en niet grappig.

En daar vind ik dat je ook even zelf mag relativeren. Ik denk dat niemand die hier zegt dat deze foto's leuk zijn, hiermee bedoelt dat Kim Jong Un een aangename man is waarmee ze gerust even op de koffie willen en dat het allemaal wel meevalt daar in Noord-Korea.
Ik vond de foto's ook wel bijzonder om te zien. Een prachtig paard, prachtige omgeving, plaatje om jaloers op te zijn en hoe dat dan in schril contrast staat met de persoonlijkheid van de man.

Dat je kan discussiëren over of dit op Bokt hoort, á la, daar kan ik absoluut met je in meegaan, maar laten we alsjeblieft humor niet verbieden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:53

Shadow0 schreef:
en het niet belangrijk is of iemand wereldleider of dictator noemt

Alsof een dictator niet ook een wereldleider zou kunnen zijn? "Staatshoofd van een land dat een niet geringe invloed buiten de landsgrenzen uitoefent" dan?
Of "leider waarmee geopolitiek rekening gehouden moet worden"?
Op welke manier iemand zijn land bestuurt, leider is geworden of leider probeert te blijven, verandert daar toch niet per se wat aan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:58

Gini schreef:
Volgens mij heeft ze leuk gezegd en niet grappig.

Of je leest even terug?

Citaat:
Dat je kan discussiëren over of dit op Bokt hoort, á la, daar kan ik absoluut met je in meegaan, maar laten we alsjeblieft humor niet verbieden.

Humor kan schaden, en humor wordt zelfs heel vaak ingezet om ruimte te maken voor dingen die zonder humor niet aanvaardbaar zijn...
Dus als ik denk dat het belangrijk is, dan doorbreek ik dat moment van humor graag even. Sommige dingen moeten niet gerelativeerd worden omdat ze dan veel te makkelijk normaal gevonden worden.

Oomens: Noord Korea oefent helemaal niet zoveel invloed uit. Het was echt ontzettend geisoleerd totdat het werd gehypet omdat Trump dictators ook wel leuk en grappig vindt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:58

oomens schreef:
Shadow0 schreef:
en het niet belangrijk is of iemand wereldleider of dictator noemt

Alsof een dictator niet ook een wereldleider zou kunnen zijn? "Staatshoofd van een land dat een niet geringe invloed buiten de landsgrenzen uitoefent" dan?
Of "leider waarmee geopolitiek rekening gehouden moet worden"?
Op welke manier iemand zijn land bestuurt, leider is geworden of leider probeert te blijven, verandert daar toch niet per se wat aan?
Het gaat denk ik meer om de wijze waarop hij leider is geworden :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:03

Shadow0 schreef:
Humor kan schaden, en humor wordt zelfs heel vaak ingezet om ruimte te maken voor dingen die zonder humor niet aanvaardbaar zijn...
Dus als ik denk dat het belangrijk is, dan doorbreek ik dat moment van humor graag even. Sommige dingen moeten niet gerelativeerd worden omdat ze dan veel te makkelijk normaal gevonden worden.

Nee Shadow, niemand vindt wat in Noord Korea gebeurt normaal. Ook niet de Bokker die lacht met het caploze hoofd.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:08

Gini schreef:
Shadow0 schreef:

Nee Shadow, niemand vindt wat in Noord Korea gebeurt normaal. Ook niet de Bokker die lacht met het caploze hoofd.

Precies dit.

Shadow, gaat alles wel goed met je? Even oprechte vraag.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:11

Gini schreef:
Shadow0 schreef:

Spot on _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:13

Gini, wel jammer dat je steeds niet ingaat op wat ik verder aan toelichting geef?
Maar ik zou de aanname dat 'niemand' het normaal vindt zeker niet zomaar doen. Ik denk dat er (alleen al statistisch gezien) een aantal mensen op Bokt zijn die het op zich best prima vinden, die ook moeiteloos mee zouden werken als er hier weer concentratiekampen ontstaan.

Toen ik jong was heb ik me daar echt heel erg over verbaasd... wie zijn de mensen die daaraan meewerken? Die kampbewaarder worden of die propaganda verspreiden terwijl ze weten dat anderen sterven of gemarteld worden? Mijn verbazing is niet echt minder sinds die tijd, maar ik heb wel meer gezien hoe het kan gebeuren. (En die ontkoppeling van context is een van de aspecten die een rol speelt.)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:17

Neem het leven eens wat minder serieus... denk je nu echt dat een discussie hier op bokt ook maar iets veranderd aan de situatie in Noord Korea? Of wat er op het naamplaatje staat van de opperbaas daar?

Ik denk dat dat net zo zinvol is als de zoveelste opmerking op een bokt-foto

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:19

Juut schreef:
Neem het leven eens wat minder serieus... denk je nu echt dat een discussie hier op bokt ook maar iets veranderd aan de situatie in Noord Korea? Of wat er op het naamplaatje staat van de opperbaas daar?

Nee. Ik denk dat het niks verandert aan Noord Korea, ik denk dat het wat verandert aan ons.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:23

Shadow0 schreef:
Juut schreef:

Nee. Ik denk dat het niks verandert aan Noord Korea, ik denk dat het wat verandert aan ons.

Want we zijn allemaal potentiële dictatoren? Of iets in die geest?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:26

Juut schreef:

Ik denk dat dat net zo zinvol is als de zoveelste opmerking op een bokt-foto

...zonder cap ;)

Breathe. Niemand hier die pro-Kim is, ongeacht welke titel er wel of niet op zijn bureau staat

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:31

Niobe schreef:
Shadow0 schreef:

Want we zijn allemaal potentiële dictatoren? Of iets in die geest?[/quote]
Nee, potentiele meewerkers.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:43

Shadow0 schreef:
Gini, wel jammer dat je steeds niet ingaat op wat ik verder aan toelichting geef?
Maar ik zou de aanname dat 'niemand' het normaal vindt zeker niet zomaar doen. Ik denk dat er (alleen al statistisch gezien) een aantal mensen op Bokt zijn die het op zich best prima vinden, die ook moeiteloos mee zouden werken als er hier weer concentratiekampen ontstaan.

Toen ik jong was heb ik me daar echt heel erg over verbaasd... wie zijn de mensen die daaraan meewerken? Die kampbewaarder worden of die propaganda verspreiden terwijl ze weten dat anderen sterven of gemarteld worden? Mijn verbazing is niet echt minder sinds die tijd, maar ik heb wel meer gezien hoe het kan gebeuren. (En die ontkoppeling van context is een van de aspecten die een rol speelt.)
Mijn hemel, dit is oprecht een gruwelijke uitspraak, je moet je schamen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:06

Ailill schreef:

Hoezo? Tijden zijn misschien wel veranderd, maar de mens an sich niet.
Waarom zou het tegenwoordig ineens onmogelijk zijn om in wezen heel normale mensen aan te zetten massaal vreselijke dingen te doen, terwijl dat eerder vaak genoeg mogelijk is gebleken?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:19

oomens schreef:
Ailill schreef:

Waarom zou het tegenwoordig ineens onmogelijk zijn om in wezen heel normale mensen aan te zetten massaal vreselijke dingen te doen, terwijl dat eerder vaak genoeg mogelijk is gebleken?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:40

oomens schreef:
Ailill schreef:

Het verschrikkelijk rotte aan dat bericht van shadow0 is dat zij daarmee impliceert dat mensen die niet zoveel problemen met dat bericht hebben de mensen die probleemloos kampbewaker worden, in tegenstelling tot mensen als shadow0, die wel aan de goede kant staan. Op die manier probeert ze haar mening tot de enige juiste en moreel verheven mening te maken. Het is gewoon een hele geniepige en foute manier van discussiëren.