Waar is zijn cap???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Hahaha. Zo is dit gewoon een gezellig topic en doen de concentratiekampen er niet meer toe toch? Spanning weggelachen, probleem opgelost. Misschien een extra feestelijke smiley ter bevestiging?![]()
Shadow0 schreef:Hahaha. Zo is dit gewoon een gezellig topic en doen de concentratiekampen er niet meer toe toch? Spanning weggelachen, probleem opgelost. Misschien een extra feestelijke smiley ter bevestiging?![]()
Gini schreef:Ik vind deze reactie eigenlijk best beledigend. Alsof ieder staaltje humor een ontkenning van de ernst van de situatie is. Alsof iedereen die er even iets luchtigs over wilt zeggen, meteen de concentratiekampen maar als een lachertje weg zet.
Shadow0 schreef:Het is handig om even de context te lezen. Pmarena schreef een paar reacties geleden "Op zich vind ik "wereldleider te paard" best grappig en Boktwaardig om te zien"
Vind ik dus al behoorlijk vergaand ongepast, om het 'best grappig' te noemen.
Shadow0 schreef:en het niet belangrijk is of iemand wereldleider of dictator noemt
Gini schreef:Volgens mij heeft ze leuk gezegd en niet grappig.
Citaat:Dat je kan discussiëren over of dit op Bokt hoort, á la, daar kan ik absoluut met je in meegaan, maar laten we alsjeblieft humor niet verbieden.
oomens schreef:Het gaat denk ik meer om de wijze waarop hij leider is gewordenShadow0 schreef:en het niet belangrijk is of iemand wereldleider of dictator noemt
Alsof een dictator niet ook een wereldleider zou kunnen zijn? "Staatshoofd van een land dat een niet geringe invloed buiten de landsgrenzen uitoefent" dan?
Of "leider waarmee geopolitiek rekening gehouden moet worden"?
Op welke manier iemand zijn land bestuurt, leider is geworden of leider probeert te blijven, verandert daar toch niet per se wat aan?
Shadow0 schreef:Humor kan schaden, en humor wordt zelfs heel vaak ingezet om ruimte te maken voor dingen die zonder humor niet aanvaardbaar zijn...
Dus als ik denk dat het belangrijk is, dan doorbreek ik dat moment van humor graag even. Sommige dingen moeten niet gerelativeerd worden omdat ze dan veel te makkelijk normaal gevonden worden.
Gini schreef:Shadow0 schreef:Humor kan schaden, en humor wordt zelfs heel vaak ingezet om ruimte te maken voor dingen die zonder humor niet aanvaardbaar zijn...
Dus als ik denk dat het belangrijk is, dan doorbreek ik dat moment van humor graag even. Sommige dingen moeten niet gerelativeerd worden omdat ze dan veel te makkelijk normaal gevonden worden.
Nee Shadow, niemand vindt wat in Noord Korea gebeurt normaal. Ook niet de Bokker die lacht met het caploze hoofd.
Gini schreef:Spot onShadow0 schreef:Humor kan schaden, en humor wordt zelfs heel vaak ingezet om ruimte te maken voor dingen die zonder humor niet aanvaardbaar zijn...
Nee Shadow, niemand vindt wat in Noord Korea gebeurt normaal. Ook niet de Bokker die lacht met het caploze hoofd.
Juut schreef:Neem het leven eens wat minder serieus... denk je nu echt dat een discussie hier op bokt ook maar iets veranderd aan de situatie in Noord Korea? Of wat er op het naamplaatje staat van de opperbaas daar?
Shadow0 schreef:Juut schreef:Neem het leven eens wat minder serieus... denk je nu echt dat een discussie hier op bokt ook maar iets veranderd aan de situatie in Noord Korea? Of wat er op het naamplaatje staat van de opperbaas daar?
Nee. Ik denk dat het niks verandert aan Noord Korea, ik denk dat het wat verandert aan ons.
Juut schreef:Neem het leven eens wat minder serieus... denk je nu echt dat een discussie hier op bokt ook maar iets veranderd aan de situatie in Noord Korea? Of wat er op het naamplaatje staat van de opperbaas daar?
Ik denk dat dat net zo zinvol is als de zoveelste opmerking op een bokt-foto
Shadow0 schreef:Mijn hemel, dit is oprecht een gruwelijke uitspraak, je moet je schamen.Gini, wel jammer dat je steeds niet ingaat op wat ik verder aan toelichting geef?
Maar ik zou de aanname dat 'niemand' het normaal vindt zeker niet zomaar doen. Ik denk dat er (alleen al statistisch gezien) een aantal mensen op Bokt zijn die het op zich best prima vinden, die ook moeiteloos mee zouden werken als er hier weer concentratiekampen ontstaan.
Toen ik jong was heb ik me daar echt heel erg over verbaasd... wie zijn de mensen die daaraan meewerken? Die kampbewaarder worden of die propaganda verspreiden terwijl ze weten dat anderen sterven of gemarteld worden? Mijn verbazing is niet echt minder sinds die tijd, maar ik heb wel meer gezien hoe het kan gebeuren. (En die ontkoppeling van context is een van de aspecten die een rol speelt.)
Ailill schreef:Mijn hemel, dit is oprecht een gruwelijke uitspraak, je moet je schamen.
oomens schreef:Ailill schreef:Mijn hemel, dit is oprecht een gruwelijke uitspraak, je moet je schamen.
Hoezo? Tijden zijn misschien wel veranderd, maar de mens an sich niet.
Waarom zou het tegenwoordig ineens onmogelijk zijn om in wezen heel normale mensen aan te zetten massaal vreselijke dingen te doen, terwijl dat eerder vaak genoeg mogelijk is gebleken?
oomens schreef:Ailill schreef:Mijn hemel, dit is oprecht een gruwelijke uitspraak, je moet je schamen.
Hoezo? Tijden zijn misschien wel veranderd, maar de mens an sich niet.
Waarom zou het tegenwoordig ineens onmogelijk zijn om in wezen heel normale mensen aan te zetten massaal vreselijke dingen te doen, terwijl dat eerder vaak genoeg mogelijk is gebleken?