_San87_ schreef:Dit klopt. En ze weten prima het 'juiste' materiaal te vinden en te gebruiken.
Ter voorbeeld, ik ben zaterdagochtend gaan zwemmen met mijn merrie. Op gegeven moment zakte ze wat weg in het zand, maakte een sprong naar voren en ik kon dat niet uitzitten en viel eraf het water in. Op dat moment maakte mijn vriend natuurlijk ook foto's want het was gewoon grappig. Wat minder grappig was, was het bit dat door de mond getrokken werd omdat ik de teugels nog vast had.
Stel je voor, en paard met het hoofd in de lucht, wijd opengesperde mond en een bit dat er half doorheen hangt. Iemand met kwade wil kan de foto zo knippen dat het echt een enorme mishandeling lijkt, terwijl mijn merrie echt met alle liefde en goede zorg behandeld wordt.
Dergelijke momentopnamen zijn er heel erg veel te vinden. En nu wil ik niet goed praten wat er gebeurd is, maar meestal is zo'n momentopname wat het is, een momentopname. En ja, dat is dan wel een slecht moment, maar dat betekent niet dat het paard altijd zo behandeld wordt. En die nuance is in die filmpjes met opengesperde en schuimende monden vaak zoek.
Laten we niet doen alsof alle "momentopnames" ook echt momentopnames zijn. Dat is misschien in dit geval waar, maar over het algemeen is dat gewoon niet zo.
Het heeft overigens überhaupt geen zin om mensen aan de schandpaal te nagelen of allerlei extreme foto's te plaatsen. Het echte probleem is wijdverspreid en iets minder extreem dan al die plaatjes.

.
Feit is dat er hoe langer hoe minder open ruimte is en dat het aantal paarden niet evenredig mee vermindert.
). Heb ik nooit iets voor hoeven te doen. Dat is gewoon zo de uitzondering nagelaten.