Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kendra schreef:In de Intermediaire stonden Glamourdale (Charlotte Fry) en Gaudi Vita (Joyce Heuitink) op 1 en 2.
Ook 2 fijne paarden en vriendelijk rijdende amazones.
Benzz schreef:Heb vanmiddag toch echt wel genoten hoor! De internationale dressuursport is de laatste jaren echt zoveel beter geworden! De toppers rijden allemaal zeer vriendelijk met een mooie aanleuning. En daarom komt Nederland niet meer mee, tenminste dat is mijn mening.
Adelinde wel zeer verdienstelijk gereden met een toch best wel normaal paard. Zo zie je maar wat training en africhting kan doen.
Elisa2 schreef:Benzz schreef:Heb vanmiddag toch echt wel genoten hoor! De internationale dressuursport is de laatste jaren echt zoveel beter geworden! De toppers rijden allemaal zeer vriendelijk met een mooie aanleuning. En daarom komt Nederland niet meer mee, tenminste dat is mijn mening.
Adelinde wel zeer verdienstelijk gereden met een toch best wel normaal paard. Zo zie je maar wat training en africhting kan doen.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat Adelinde een enorme inhaalslag heeft gemaakt wbt paardvriendelijk rijden in mijn ogen. De afgelopen twee jaar met Aquido en Zephyr ziet het er fijn uit, in harmonie en met minimale hulpen. Op het NK werd ze niet gewaardeerd omdat het er niet spectaculair genoeg uit zag wbt de nederlandse jury. Maar ik had toen al het idee dat zij in het buitenland veel hoger gewaardeerd zou worden.
Pipodipo schreef:Jammer dat Adelinde nog steeds opgeplakt krijgt dat ze niet vriendelijk rijdt. Voor haar heb ik echt heel veel respect dat ze Parzival zo ver heeft gekregen en ik denk dat ze dat op een zeer goede manier gedaan heeft. Haar huidige paarden vragen wat minder zichtbare inwerking van haar vragen en dat is natuurlijk heel mooi. Maar die Parzival dat was me er eentje.
FriesWytske schreef:Ik vind Adelinde zeker niet stug rijden. Maar denk niet dat dit paard de kwaliteit heeft voor een topscore waardoor Nederland weer mee kan doen met de top
Pipodipo schreef:Geen schoonheidsprijs? Twee jaar geleden was Governor 2e op het WK. Henkie heeft in 2016 en 2017 uitstekend gepresteerd op de WK's en in de hengstencompetities. Adelinde kan wel echt een potje sturen, ik denk dat zij momenteel de beste is die we hebben.
Benzz schreef:Maar als je nu naar de uitslag kijkt en daarom is Aken zo interessant, want alle toppers doen mee. Dan mag je mij vertellen welke Nederlander in de top 3 kan eindigen, volgens mij geeneen en zijn ze puur programma vulling.
Cowgirl schreef:[VN] Aken: Goud, zilver en brons voor Nederlandse vierspanrijders
De Nederlandse menners draaien al jaren mee aan de top...wat doen zij anders???