Geen volledig dressuurteam in Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:10

Heb vanmiddag toch echt wel genoten hoor! De internationale dressuursport is de laatste jaren echt zoveel beter geworden! De toppers rijden allemaal zeer vriendelijk met een mooie aanleuning. En daarom komt Nederland niet meer mee, tenminste dat is mijn mening.

Adelinde wel zeer verdienstelijk gereden met een toch best wel normaal paard. Zo zie je maar wat training en africhting kan doen.

Kendra

Re: Geen volledig dressuurteam in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:19

In de Intermediaire stonden Glamourdale (Charlotte Fry) en Gaudi Vita (Joyce Heuitink) op 1 en 2.
Ook 2 fijne paarden en vriendelijk rijdende amazones.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:29

Kendra schreef:
In de Intermediaire stonden Glamourdale (Charlotte Fry) en Gaudi Vita (Joyce Heuitink) op 1 en 2.
Ook 2 fijne paarden en vriendelijk rijdende amazones.

Joyce ben ik niet met je eens. Die Gaudi heeft ook zo enorm veel kilometers op de teller, dat is niet meer normaal wat ze met dat paard op jonge leeftijd al heeft gedaan. Als ie net van de trailer komt loopt ie ook als een oude man met zware opstartproblemen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:20

Ik vond de proef van joyce op clipmyhorse er toch heel netjes uitzien. Maar ik zie natuurlijk niet wat er voor de rest rond gebeurt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 08:47

Benzz schreef:
Heb vanmiddag toch echt wel genoten hoor! De internationale dressuursport is de laatste jaren echt zoveel beter geworden! De toppers rijden allemaal zeer vriendelijk met een mooie aanleuning. En daarom komt Nederland niet meer mee, tenminste dat is mijn mening.

Adelinde wel zeer verdienstelijk gereden met een toch best wel normaal paard. Zo zie je maar wat training en africhting kan doen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat Adelinde een enorme inhaalslag heeft gemaakt wbt paardvriendelijk rijden in mijn ogen. De afgelopen twee jaar met Aquido en Zephyr ziet het er fijn uit, in harmonie en met minimale hulpen. Op het NK werd ze niet gewaardeerd omdat het er niet spectaculair genoeg uit zag wbt de nederlandse jury. Maar ik had toen al het idee dat zij in het buitenland veel hoger gewaardeerd zou worden.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:03

Ik vind Adelinde ook echt een mooi voorbeeld van iemand die wel met de tijd mee kan.
Laatst bijgewerkt door Vanitas op 21-07-19 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:04

Adelinde gaat met dit paard niet bij de top horen. En ook van andere dressuurlanden was ik bij een aantal rijders niet gecharmeerd. En als ze Isabelle nu eens eerlijk beoordeelden, dan had die niet boven Dorothee gestaan. Die was echt beter. En ja, die had ook een fout. Maar werd daar heftiger op afgestraft dan Isabelle.

Marlies van Baalen had jammer genoeg 2 hele dikke fouten in de wissels in de grand prix. Anders had die wel boven Adelinde gestaan in de uitslag. Dat was op die 2 fouten na een hele mooie proef om naar te kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:07

Hm, dan zal ze vast beter gereden hebben dan op het NK want daar was het drama met een Ben Johnson die vreselijk achter de loodlijn getrokken werd en totaal niet van achter naar voren liep...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:31

Elisa2 schreef:
Benzz schreef:

Ik moet ook eerlijk bekennen dat Adelinde een enorme inhaalslag heeft gemaakt wbt paardvriendelijk rijden in mijn ogen. De afgelopen twee jaar met Aquido en Zephyr ziet het er fijn uit, in harmonie en met minimale hulpen. Op het NK werd ze niet gewaardeerd omdat het er niet spectaculair genoeg uit zag wbt de nederlandse jury. Maar ik had toen al het idee dat zij in het buitenland veel hoger gewaardeerd zou worden.

Helemaal met je eens... Ik was altijd echt anti Adelinde wat haar stugge rijden betreft. Maar ze is momenteel de enige prettige combinatie om naar te kijken.
(van NL, edit)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:59

Ik ben alles behalve een dressuur expert, maar als ik dan zie dat er bij de Kür in Aken geen enkele Nederlander geplaatst is, dan zet ik toch een paar vraagtekens bij de huidige stavaza binnen de NL top.

Er zullen genoeg argumenten te bedenken zijn waarom ze ontbreken (teveel wedstrijden, te dicht op EK, blessures etc.), maar echt? Het is Aken. Erg teleurstellend!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:57

Jammer dat Adelinde nog steeds opgeplakt krijgt dat ze niet vriendelijk rijdt. Voor haar heb ik echt heel veel respect dat ze Parzival zo ver heeft gekregen en ik denk dat ze dat op een zeer goede manier gedaan heeft. Haar huidige paarden vragen wat minder zichtbare inwerking van haar vragen en dat is natuurlijk heel mooi. Maar die Parzival dat was me er eentje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:01

Pipodipo schreef:
Jammer dat Adelinde nog steeds opgeplakt krijgt dat ze niet vriendelijk rijdt. Voor haar heb ik echt heel veel respect dat ze Parzival zo ver heeft gekregen en ik denk dat ze dat op een zeer goede manier gedaan heeft. Haar huidige paarden vragen wat minder zichtbare inwerking van haar vragen en dat is natuurlijk heel mooi. Maar die Parzival dat was me er eentje.

Nou, ze had ook een periode, op het laatste van Parzival... Waarbij zowel Henkie als Governor ook behoorlijk vreemd erbij liepen. Wat het was weet ik niet meer... Maar het verdiende beslist geen schoonheidsprijs. En die twee lopen er sinds anderhalf jaar ook een heel stuk beter bij!

Misschien waren het toen gewoontes die er in slopen... Maar ze heeft beslist wel een enorme stap vooruit gezet ten opzichte van de meeste Nederlandse collega's :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:03

Ik vind Adelinde zeker niet stug rijden. Maar denk niet dat dit paard de kwaliteit heeft voor een topscore waardoor Nederland weer mee kan doen met de top

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:05

FriesWytske schreef:
Ik vind Adelinde zeker niet stug rijden. Maar denk niet dat dit paard de kwaliteit heeft voor een topscore waardoor Nederland weer mee kan doen met de top

Niemand zal dat laatste ontkennen...
Ik vroeg me zelf twee jaar geleden af wanneer ze dat paard eens op stal zou laten... Maar ze heeft duidelijk geloofd in dat paard, anders liep hij hier niet naar dit soort degelijke scores.

Ik zou willen dat ik 72% reed in het Z1 :')

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:14

Geen schoonheidsprijs? Twee jaar geleden was Governor 2e op het WK. Henkie heeft in 2016 en 2017 uitstekend gepresteerd op de WK's en in de hengstencompetities. Adelinde kan wel echt een potje sturen, ik denk dat zij momenteel de beste is die we hebben.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:34

Maar even eerlijk: Dit is toch genieten hoe vreselijk goed er nu in Aken gereden wordt?

Spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:40

Ik heb echt genoten van Catherine Dufour. Vond haar heel vriendelijk rijden naar mijn mening...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:50

Daar heb ik ook van genoten :j.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:03

Pipodipo schreef:
Geen schoonheidsprijs? Twee jaar geleden was Governor 2e op het WK. Henkie heeft in 2016 en 2017 uitstekend gepresteerd op de WK's en in de hengstencompetities. Adelinde kan wel echt een potje sturen, ik denk dat zij momenteel de beste is die we hebben.

Op een manier waar je van moest houden...
Zowel Governor als Henkie hadden een periode waarop ze allebei hun tong uit de mond deden.

Ik zeg nergens dat Adelinde niet kan sturen, ik zeg alleen dat ze enorm is verbeterd en nu vele malen vriendelijker rijdt dan haar Nederlandse collega's. Maar het begon toen op te vallen dat al haar paarden bepaalde dingen deden die voortkwamen uit de rijderij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:15

Maar als je nu naar de uitslag kijkt en daarom is Aken zo interessant, want alle toppers doen mee. Dan mag je mij vertellen welke Nederlander in de top 3 kan eindigen, volgens mij geeneen en zijn ze puur programma vulling.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:18

Benzz schreef:
Maar als je nu naar de uitslag kijkt en daarom is Aken zo interessant, want alle toppers doen mee. Dan mag je mij vertellen welke Nederlander in de top 3 kan eindigen, volgens mij geeneen en zijn ze puur programma vulling.

0,0 niks noppes nada...
Zelfs in het B-kader geen nieuwkomer die met twee jaar (en heelhouden) wat kan presteren...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:21

Elisa2 schreef:
Hm, dan zal ze vast beter gereden hebben dan op het NK want daar was het drama met een Ben Johnson die vreselijk achter de loodlijn getrokken werd en totaal niet van achter naar voren liep...

Eens, sinds die ook is overgestapt naar een andere trainer is het er niet beter op geworden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:07

Je merkt ook aan het commentaar op de WDR dat welzijn echt een ding is. Alles wordt uitgelegd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:22

Cowgirl schreef:
[VN] Aken: Goud, zilver en brons voor Nederlandse vierspanrijders

De Nederlandse menners draaien al jaren mee aan de top...wat doen zij anders???

Dit is echt een compleet andere discipline en niet te vergelijken met de dressuur top waar internationaal zoveel landen meedraaien. De men-top is zo ontzettend veel kleiner.