Onali schreef:Dan nog loopt het kind zelf het zwembad in. Het veulen niet in de taperol.
Wie weet, ze doen weleens gekkere dingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Het gaat er niet over dat er wat kan gebeuren, dat kan altijd.Maar als er vaker controlle is zie je dingen eerder. In de reactie van het politiestukje staat ook dat het veulen er terug is neer gezet. Persoonlijk vind ik dit verbazingwekkend want het is gebleken dat het veulen er niet veilig staat.
Maar ik ben net als Raaf smits erg zorgzaam voor mijn dieren. Dat zal het verschil wel zijn met mensen die wat nonchalanter zijn.
SinneJ schreef:beatje schreef:Het gaat er niet over dat er wat kan gebeuren, dat kan altijd.Maar als er vaker controlle is zie je dingen eerder. In de reactie van het politiestukje staat ook dat het veulen er terug is neer gezet. Persoonlijk vind ik dit verbazingwekkend want het is gebleken dat het veulen er niet veilig staat.
Maar ik ben net als Raaf smits erg zorgzaam voor mijn dieren. Dat zal het verschil wel zijn met mensen die wat nonchalanter zijn.
![]()
Voel je je nu echt beter door zo'n dingen te zeggen?
Wat een vreselijk kwetsende en zinloze discussie.
RaafSmits schreef:En eerlijk is eerlijk......je hoort nooit dat een paard van Ankie van G is verkracht en met een voorwerp is gestoken terwijl dat altijd het nieuws zou bereiken!!
En de paarden van van G staan heus ook gewoon in de wei paard te wezen.
Het is altijd het paard van de gewone Jan en Jantien met de korte achternaam ( niet letterlijk opvatten ) die dit soort dingen overkomt.
En dan vraag IK me inderdaad af rara hoe kan dat.
En ja, als ik dan zo eens rondkijk in buitengebieden dan is inderdaad een en een nog al snel twee.
Brainless schreef:RaafSmits schreef:En eerlijk is eerlijk......je hoort nooit dat een paard van Ankie van G is verkracht en met een voorwerp is gestoken terwijl dat altijd het nieuws zou bereiken!!
En de paarden van van G staan heus ook gewoon in de wei paard te wezen.
Het is altijd het paard van de gewone Jan en Jantien met de korte achternaam ( niet letterlijk opvatten ) die dit soort dingen overkomt.
En dan vraag IK me inderdaad af rara hoe kan dat.
En ja, als ik dan zo eens rondkijk in buitengebieden dan is inderdaad een en een nog al snel twee.
Ben je daar wel eens op de dam geweest?
Dat is niet realiseerbaar voor de gewone mens.
Groot omheind gebied met overal camera's en een poort waardoor je moet (en een lange oprijlaan, waar iedereen niet zomaar onopgemerkt overheen rijdt.
Er is daar 24/7 controle.
RaafSmits schreef:Om even aan te geven hoe krom het allemaal is....
Er loopt nu ook een topic over het wel of niet vast leggen van een hond bij een buurtsuper.
Néé brult het merendeel........stel dat ze hem meenemen......
Oja, en een enkeling vind de hond daarvoor te gevaarlijk![]()
![]()
En wacht even........dan ben IK de gene met een rare gedachtegang!!
Nou mijn dag kan niet meer stuk
dromertje2 schreef:Raafsmits: Zal mijn vraag nog eens herhalen, wat is volgens jou dan een goede omheining waar geen indringers in kunnen en veilig is voor paarden en zonder de paarden te hoeven op te sluiten in een stal?
RaafSmits schreef:dromertje2 schreef:Raafsmits: Zal mijn vraag nog eens herhalen, wat is volgens jou dan een goede omheining waar geen indringers in kunnen en veilig is voor paarden en zonder de paarden te hoeven op te sluiten in een stal?
Heel simpel, die bestaat niet![]()
Maar als je verder zorgt voor goed overzicht op de weide/ de paarden en een regelmatige controle kán je dus niet meer doen en ben ik dik tevreden.
Kabayo schreef:RaafSmits schreef:Om even aan te geven hoe krom het allemaal is....
Er loopt nu ook een topic over het wel of niet vast leggen van een hond bij een buurtsuper.
Néé brult het merendeel........stel dat ze hem meenemen......
Oja, en een enkeling vind de hond daarvoor te gevaarlijk![]()
![]()
En wacht even........dan ben IK de gene met een rare gedachtegang!!
Nou mijn dag kan niet meer stuk
Ik zet mijn paard ook niet vast bij de buurtsuper
Ik vraag mij af hoe jij je katten 24/7 in de gaten houdt om hun te beschermen tegen een inbreker/mishandelaar? Aangezien je een baan hebt . Of ben je ook 24/7 bij ze? Je slaapt ook niet en hebt rondom en in huis stuk of 20 cameras met een zwaar metalen hek?
Zo niet. Ben je niet in staat om veilig katten te houden
ElviraKelan schreef:Honden zijn dan ook niet met paarden te vergelijken
Ja ik vind het ook onprettig om mijn honden vast te leggen bij de AH en Jumbo. Waar ik het wel doe bij de apotheek en bakker omdat én ze het totaal niet erg vinden integendeel én ik ze daar in het zicht kan houden.
Maar een paard bind je toch daar niet vast?
Dus ik snap het hele vergelijk niet.
Enne... voordat ik onzorgzaamheid in mijn schoenen geschoven krijg. In mijn omgeving sta ik juist bekend er om dat het mijn grootste kracht en tegelijkertijd valkuil is