Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:58

Onali schreef:
Dan nog loopt het kind zelf het zwembad in. Het veulen niet in de taperol.

Wie weet, ze doen weleens gekkere dingen :))

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:04

beatje schreef:
Het gaat er niet over dat er wat kan gebeuren, dat kan altijd.Maar als er vaker controlle is zie je dingen eerder. In de reactie van het politiestukje staat ook dat het veulen er terug is neer gezet. Persoonlijk vind ik dit verbazingwekkend want het is gebleken dat het veulen er niet veilig staat.

Maar ik ben net als Raaf smits erg zorgzaam voor mijn dieren. Dat zal het verschil wel zijn met mensen die wat nonchalanter zijn.

Maar hoevaak is dan vaak genoeg? 1, 2, 5 keer per dag? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de meesten gaan gewoon naar school of werken. En het terug zetten van het veulen, waar moeten ze het anders laten? Misschien is de eigenaar bezig een andere plek te zoeken, misschien niet. Weten wij niet.

Overigens, verrassend dat jij denkt dat mensen die in jouw ogen "nonchalanter" zijn minder zorgzaam zijn. Ik vraag me echt heel ongenuanceerd af hoeveel rollen bubbeltjesplastic op moeten om je paard zo veilig mogelijk neer te zetten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:28

SinneJ schreef:
beatje schreef:
Het gaat er niet over dat er wat kan gebeuren, dat kan altijd.Maar als er vaker controlle is zie je dingen eerder. In de reactie van het politiestukje staat ook dat het veulen er terug is neer gezet. Persoonlijk vind ik dit verbazingwekkend want het is gebleken dat het veulen er niet veilig staat.

Maar ik ben net als Raaf smits erg zorgzaam voor mijn dieren. Dat zal het verschil wel zijn met mensen die wat nonchalanter zijn.

:roll:

Voel je je nu echt beter door zo'n dingen te zeggen?

Wat een vreselijk kwetsende en zinloze discussie.

Ik voel me fantastisch , dank je.Natuurlijk is deze discussie zinloos zoals vele discusdie's hier.
Sommige mensen voelen zich goed bij hun paarden 23/7 op stal te zetten. Sommige om 1x pw langs hun paardvte gaan. Iedereen heeftvzijn eigen manier om iets goed te vinden. Die van mij is om toch minstens een paar x de paarden te checken en desondanks kan er toch nog iets gebeuren , alleen weet ik dan dat zr er al geen 24 uur mee rondlopen...

dromertje2

Re: Dierenbeul tapet benen van veulen aan elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:46

De eigenaar van het veulen is de avond voordien nog geweest, en zondag middag is het gezien, dus het veulen heeft er geen 24 u gelegen. Daarbij kan het even goed zijn dat de eigenaar ook 2 keer per dag langs komt.
Maar of je nu 10 keer komt of 1 keer, men moet van een ander eigendom blijven.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:31

Waar ik met name over val is dat er een waarde oordeel aan wordt gegeven. Nu ook weer nonchalant, minder zorgzaam etc

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:21

Kom op allemaal, niet meteen zo aangebrand.
Lijkt me helemaal niet nodig.
Niemand hoeft zich aangesproken te voelen als ze voor zichzelf het idee hebben dat ze goed bezig zijn.
Laten we daar eens mee beginnen.

Het moraal van het verhaal is denk ik dat dit soort dingen gewoon nog te vaak ( onnodig ) voorkomen, en ja, daar kan vaak nog het een en ander aan verbeterd/ veranderd worden.
Een paard ( dier ) is ten alle tijden afhankelijk van onze beslissingen hoe te huisvesten/ houden.
Wat is er dan in hemels naam mis om nog eens extra naar je eigen situatie te kijken??
Want nogmaals, je hoeft geen achterlijke Jetje te zijn om te zien dat die verbeterpunten er écht wel zijn.
En dan met name in de uit het oog liggende gebieden.
Gaat het ons niet allemaal om het welzijn van de paarden hier??

En eerlijk is eerlijk......je hoort nooit dat een paard van Ankie van G is verkracht en met een voorwerp is gestoken terwijl dat altijd het nieuws zou bereiken!!
En de paarden van van G staan heus ook gewoon in de wei paard te wezen.
Het is altijd het paard van de gewone Jan en Jantien met de korte achternaam ( niet letterlijk opvatten ) die dit soort dingen overkomt.
En dan vraag IK me inderdaad af rara hoe kan dat.
En ja, als ik dan zo eens rondkijk in buitengebieden dan is inderdaad een en een nog al snel twee.

Kijk, dat er idioten rondlopen, daar kunnen we niks aan veranderen, maar ik denk dat het niet verkeerd is om ook eens te kijken naar wat iemand zélf nog extra kan doen voor de veiligheid en wel zijn van zijn paard.
Is dat zo een rare denkwijze??
Ik vind van niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:24

1 Het gaat om dat je de schuld mede bij het slachtoffer legt.
2 Ik ben benieuwd hoe jij een wei gaat beveiligen zodat andere er niet meer op kunnen geraken, en dan op een manier die veilig is voor de paarden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:47

RaafSmits schreef:
En eerlijk is eerlijk......je hoort nooit dat een paard van Ankie van G is verkracht en met een voorwerp is gestoken terwijl dat altijd het nieuws zou bereiken!!
Het is altijd het paard van de gewone Jan en Jantien met de korte achternaam ( niet letterlijk opvatten ) die dit soort dingen overkomt.
En ja, als ik dan zo eens rondkijk in buitengebieden dan is inderdaad een en een nog al snel twee.

Ben je daar wel eens op de dam geweest?
Dat is niet realiseerbaar voor de gewone mens.
Groot omheind gebied met overal camera's en een poort waardoor je moet (en een lange oprijlaan, waar iedereen niet zomaar onopgemerkt overheen rijdt.
Er is daar 24/7 controle.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:55

Brainless schreef:
RaafSmits schreef:

Ben je daar wel eens op de dam geweest?
Dat is niet realiseerbaar voor de gewone mens.
Groot omheind gebied met overal camera's en een poort waardoor je moet (en een lange oprijlaan, waar iedereen niet zomaar onopgemerkt overheen rijdt.
Er is daar 24/7 controle.

Meer dan eens ;)
En dat "niet realiseerbaar voor de gewone man "is dus inderdaad een dingetje.
Ik lees nl méér dan eens op forums als deze dat men wél het geld uitgeeft aan aanschaf, voer en tuigage van het paard, maar dat men dan voor de stalling cq weidegang letterlijk opzoek gaat "naar een goedkoop plekje "
Tja, en het nadeel van zo een "goedkoop plekje "is dan dat er nog al eens wat aan schort wat betreft ligging, bereikbaarheid, onderhoud en degelijkheid.
Terwijl er heus alternatieven zijn waarbij een paard gewoon paard kan wezen.
Maar daar hangt een prijskaartje aan.

Vandaar dat ik ook zeg dat als ik dat mijn paard financieel niet kan bieden, ik er dan voor kies om geen eigen paard te hebben, jammer maar helaas.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:27

Om even aan te geven hoe krom het allemaal is....
Er loopt nu ook een topic over het wel of niet vast leggen van een hond bij een buurtsuper.
Néé brult het merendeel........stel dat ze hem meenemen......
Oja, en een enkeling vind de hond daarvoor te gevaarlijk :D :D :D
En wacht even........dan ben IK de gene met een rare gedachtegang!!
Nou mijn dag kan niet meer stuk *\o/*
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 06-07-19 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:28

Er loopt nu ook een topic over het wel of niet vast leggen van een hond bij een buurtsuper.

Pardon, dubbele post. Neem me niet kwalijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:52

RaafSmits schreef:

Ik zet mijn paard ook niet vast bij de buurtsuper

Ik vraag mij af hoe jij je katten 24/7 in de gaten houdt om hun te beschermen tegen een inbreker/mishandelaar? Aangezien je een baan hebt . Of ben je ook 24/7 bij ze? Je slaapt ook niet en hebt rondom en in huis stuk of 20 cameras met een zwaar metalen hek?
Zo niet. Ben je niet in staat om veilig katten te houden
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 06-07-19 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:54

Je moet ook risico tegen uitgaven afwegen. De kans dat je paard mishandeld gaat worden is nog steeds ongelooflijk klein. Veel kleiner dan dat hij sterft aan een koliek door te weinig ruwvoer omdat hij op een bewaakte zandpaddock staat of de kans dat je hem moet laten inslapen omdat ze met een groep op een te klein stuk staan en er eentje een andere een trap geeft.

Je kan nooit alles uitsluiten, want los van het geld, zijn er gewoon nog dingen die niet samen kunnen gerealiseerd worden. En dan ga je voor die keuze waar het meeste kans op een gezond en gelukkig paard is.

Alles is als voorbeeld gegeven, niet als specifieke situatie die ontkracht moet worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:09

Raafsmits: Zal mijn vraag nog eens herhalen, wat is volgens jou dan een goede omheining waar geen indringers in kunnen en veilig is voor paarden en zonder de paarden te hoeven op te sluiten in een stal?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:13

Mods, zijn nu klaar met overleggen?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:13

dromertje2 schreef:
Raafsmits: Zal mijn vraag nog eens herhalen, wat is volgens jou dan een goede omheining waar geen indringers in kunnen en veilig is voor paarden en zonder de paarden te hoeven op te sluiten in een stal?

Heel simpel, die bestaat niet :D
Maar als je verder zorgt voor goed overzicht op de weide/ de paarden en een regelmatige controle kán je dus niet meer doen en ben ik dik tevreden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:14

RaafSmits schreef:
dromertje2 schreef:

Heel simpel, die bestaat niet :D
Maar als je verder zorgt voor goed overzicht op de weide/ de paarden en een regelmatige controle kán je dus niet meer doen en ben ik dik tevreden.

Wat is dan het hele probleem :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:16

Ik snap uw kritiek ook niet hoor dan op de eigenaar van dit veulen.

En ik vraag me af of jij al die mensen van al die weides waar jij kritiek op hebt kent en hun routine, zodat je weet dat er niet genoeg toezicht is.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:21

Honden zijn dan ook niet met paarden te vergelijken

Ja ik vind het ook onprettig om mijn honden vast te leggen bij de AH en Jumbo. Waar ik het wel doe bij de apotheek en bakker omdat én ze het totaal niet erg vinden integendeel én ik ze daar in het zicht kan houden.
Maar een paard bind je toch daar niet vast?
Dus ik snap het hele vergelijk niet.

Enne... voordat ik onzorgzaamheid in mijn schoenen geschoven krijg. In mijn omgeving sta ik juist bekend er om dat het mijn grootste kracht en tegelijkertijd valkuil is

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:24

Kabayo schreef:
RaafSmits schreef:

Ik zet mijn paard ook niet vast bij de buurtsuper

Ik vraag mij af hoe jij je katten 24/7 in de gaten houdt om hun te beschermen tegen een inbreker/mishandelaar? Aangezien je een baan hebt . Of ben je ook 24/7 bij ze? Je slaapt ook niet en hebt rondom en in huis stuk of 20 cameras met een zwaar metalen hek?
Zo niet. Ben je niet in staat om veilig katten te houden

Fijne vraag!!
Om mijn katten happy te houden is het hele huis dus niet alleen vrij terrein, maar ook kat veilig gemaakt.
Bovendien hebben we omdat de katten om veiligheidsredenen niet los!! buiten mogen buiten naar binnen gehaald.
Dat betekend dat ons huis vol staat met echte bomen en boomstammen, hout en schors, speel en slaapgelegenheden in alle kamers.
Aan de hele achterkant van het huis is een buitenruimte gemaakt waardoor de katten altijd zelf kunnen kiezen waar ze willen zijn, binnen of buiten, ook hier weer bomen en boomstammen, kussens en een zitje voor ons waar ze gretig gebruik van maken.

Ja, ik werk en ben overdag weg, maar aan mijn deur hangt een bord met info over wie en wat te bereiken in geval van nood.
En bovendien ben ik behept met kat-lievende buren, van een leeftijd dat ze van hun pensioen mogen genieten, die een oogje en oortje in het zeil houden.

Heerlijk!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:29

Het gaat ook niet om het feit dat je een paard aan een paaltje legt bij de buurtsuper.( zucht )
Het gaat om het feit dat men meer dan eens paarden ergens neerzet, waar er geen tot nauwelijks toezicht is, achter een draadje of hekwerk dat bij een zuchtje wind uit elkaar valt, ect ect.......
Ik zou zeggen lees het topic.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:31

Ik vind echt dat jij geen fijne manier van communiceren hebt. Beetje " ik ben beter dan de rest attitude".

Ieder heeft zijn of haar manier van hoe ze dieren houden. Ja, er zullen mensen zijn die misschien wat laks zijn, mazr er zijn even goed mensen die er een beetje veel in doorslaan en hun eigen idee als normaal en maatstaf nemen en dit projecteren op anderen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 06-07-19 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:32

ElviraKelan schreef:
Honden zijn dan ook niet met paarden te vergelijken

Ja ik vind het ook onprettig om mijn honden vast te leggen bij de AH en Jumbo. Waar ik het wel doe bij de apotheek en bakker omdat én ze het totaal niet erg vinden integendeel én ik ze daar in het zicht kan houden.
Maar een paard bind je toch daar niet vast?
Dus ik snap het hele vergelijk niet.

Enne... voordat ik onzorgzaamheid in mijn schoenen geschoven krijg. In mijn omgeving sta ik juist bekend er om dat het mijn grootste kracht en tegelijkertijd valkuil is

Als je het naar eer en geweten goed doet hoef je je toch ook niet aangevallen te voelen??
Dat is niet de bedoeling, maar hier is niet iedereen even zorgvuldig mee.
Sommige mensen verkiezen nu eenmaal een knullige goedkope plek boven een veilige plek, en dan is het raar en zielig als er wat gebeurt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:33

dromertje2 schreef:
Ik vind echt dat jij geen fijne manier van communiceren hebt.

Tja, daar kan ik niks aan doen.
Jij wel.
Stop met lezen/ reageren.
Zet me op je foeilijst, tip een mod......mijn zegen heb je _/-\o_

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:35

Ken jij de eigenaar en de weide van het veulen in dit topic?