Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superpony schreef:Loretta schreef:Wat is Nederland de laatste jaren toch feitelijk een zeikerig land geworden vol met betweters en idealisten die iedereen de maat nemen. Ongelooflijk hoe een accommodatie die nog maar net geopend is nu al aan alle kanten wordt afgekraakt. Wat ik mij afvraag. Waarom zit je eigenlijk op een paardenforum als je tegen het houden van paarden door de mens bent?
Het is eerder schokkend dat iemand zo een reactie plaatst op een forum voor paarden.
Ik loop al meer dan 40jr tussen de paarden en anno 2019 weten we gelukkig veel meer dan toen en daarvoor.
Rijden is iets heel anders dan hoe je paarden houdt. Rijden is ook geen eerste levensbehoefte van een paard en heel veel mensen willen ook niet per se elke dag rijden of presteren etc. En persoonlijk wil ik gewoon dat mijn paarden naast het rijden happy zijn, zo gezond mogelijk blijven etc.
Het gaat erom dat je iets nieuws start en met de kennis van nu dat anders had moeten aanpakken. Veel op stal, kleine paddocks etc etc is gewoon niet van nu.
Daarbij zijn dit paarden die echt werken en juist hun vrije beweging nodig hebben. Ten eerste om problemen te voorkomen en zodat ze makkelijk en braaf blijven. Veel vrije beweging en de bene strekken helpt daar zeker bij.
Dat mensen op Bokt zijn blijven stil staan of ( nog ) niet beter weten is een groot probleem en zie je nog steeds. Helaas heel veel onwetendheid. Maar gelukkig zijn er veel hulpmiddelen, therapietjes, supplementen etc om die problemen te verdoezelen.
En op een enkeling na vindt niemand het initatief slecht. Alleen de manier van paarden anno nu als je de kans had dit veel beter te doen, wanneer je investeert in iets nieuws. Echt een gemiste kans.
Shadow0 schreef:Tegelijkertijd is dat wat me raakte in mijn tweede paardrijles dat de pony aangaf een beetje voor mij te zorgen. Dat kan een robotpaard nooit doen. Het lijkt me zo ontzettend zielloos.
Shaggy09 schreef:Loretta ik vind nou niet dat er in dit topic wordt afgekraakt.
Er wordt slechts een mening gegeven over de huisvesting. En dat vind ik eigenlijk alleen maar goed! We mogen best kritisch zijn. En vergelijkingen trekken met vroeger moeten we al helemaal niet doen. Vroeger was alles een stuk slechter. Ook de gezond-en gesteldheid van de mens.
Loretta schreef:Een les op een robotpaard lijkt me anders nog weleens echt de moeite waard om te doen. Goede feedback om aan de houding en zit te werken. Lijkt me super leerzaam eerlijk gezegd.
purny schreef:Loretta schreef:Een les op een robotpaard lijkt me anders nog weleens echt de moeite waard om te doen. Goede feedback om aan de houding en zit te werken. Lijkt me super leerzaam eerlijk gezegd.
Als de ruiters hierdoor een goede balans krijgen zal het ook een hoop getrek en gesjor in de monden schelen
Shadow0 schreef:Dat is dus precies het soort gebruik dat mij zo zielloos lijkt: eerst les op het robotpaard. Dan is er toch niets aan? Dan mis je het magische van paardrijden.
Shadow0 schreef:Dat is dus precies het soort gebruik dat mij zo zielloos lijkt: eerst les op het robotpaard. Dan is er toch niets aan? Dan mis je het magische van paardrijden.
Shadow0 schreef:Het is altijd makkelijk klaar staan met ideeen zonder de nadelen te wegen, en het is makkelijk om een ander iets af te pakken als het jouzelf niet raakt, toch?
Trekken aan teugels is in elk geval echt wel te voorkomen.
Amber_anne schreef:Zwaar gehandicapten zitten idd alleen ja dat is voor het paard belastend maar heel anders dan iemand die wel soort van kan rijden.
Die krijgt teugels in de hand en houdt daar evenwicht mee, die stuitert steeds op en neer op de rug en knalt echt neer.
Het lijkt mij goed om bijvoorbeeld het licht rijden te verfijnen op een robot paard en niet op een echt paard
Achterom schreef:...
De manege die ik omschrijf heeft ook niet op hun website staan dat de regelmatig recreatiepaarden in de aanbieding hebben die het werk niet aankunnen, dat in tegenstelling tot de website van de manege in Noordwijkerhout. Dat zegt in mijn ogen toch iets.
Danseresje schreef:Achterom schreef:...
De manege die ik omschrijf heeft ook niet op hun website staan dat de regelmatig recreatiepaarden in de aanbieding hebben die het werk niet aankunnen, dat in tegenstelling tot de website van de manege in Noordwijkerhout. Dat zegt in mijn ogen toch iets.
Dit stukje vind ik wel een beetje uit z'n verband getrokken. Er staat, dat als ze merken dat een paard het werk op de manege niet meer aan kan, dat ze hier een plekje voor zullen zoeken. Het is niet zo dat ze de paarden, die met de grootst mogelijke zorg zijn uitgezocht, op regelmatige basis door verkopen.
Niet voor niets dat het paardenbestand nog niet compleet is....
Achterom schreef:Danseresje schreef:[quote="Achterom"
...
[/quote
Dit stukje vind ik wel een beetje uit z'n verband getrokken. Er staat, dat als ze merken dat een paard het werk op de manege niet meer aan kan, dat ze hier een plekje voor zullen zoeken. Het is niet zo dat ze de paarden, die met de grootst mogelijke zorg zijn uitgezocht, op regelmatige basis door verkopen.
Niet voor niets dat het paardenbestand nog niet compleet is....
En dat is nu precies het punt: ze kunnen in plaats van de paarden te verkopen, ook zorgen dat de dieren het werk wél aankunnen door er goed voor te zorgen...
Francis schreef:Autumnn schreef:De paarden gaan dagelijks de paddock op, volgens mij met min. 1 maatje,
Dus jij vind dit paardwaardig?
[ [url=m/4n0jga.jpg]Afbeelding[/url] ]
8 uur van dit (geen schaduw, geen luwte, waar is het hooi?)
Betekent dus 16 uur stal hé... die rekensom maken meeste mensen ook nooit hardop...