Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blauwdruivje schreef:Het blijft sneu de paarden zo. En dan te bedenken dat Vincent Valk in het bestuur van de FNRS zit...en ook nog paardenwelzijn in zijn pakket heeft/had.
https://www.fnrs.nl/nieuws/eu-rapport-paardenwelzijn/
karibu schreef:Ja het is midden in de stad en dat beperkt de mogelijkheden maar dat betekent nog niet dat het "paardonterende" omstandigheden zijn.
karibu schreef:Er waren er ook bij die duidelijk rijtechnisch niet voor elkaar waren. Maar dat vond ik wel een uitdaging en aan het eind van de les liep ook dat paard lekker over de rug en met schwung.
karibu schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal tendentieus wat hier allemaal beweerd wordt. Ja het is midden in de stad en dat beperkt de mogelijkheden maar dat betekent nog niet dat het "paardonterende" omstandigheden zijn.
Ik ben er nu een aantal keren geweest om voor problematische jongeren afspraken te maken voor poetslessen/rijlessen. En zelf hebben we met een aantal collega's een proefles gehad.
Ik vond en vind de benadering erg prettig en open. Zelf heb ik paarden aan huis met loopstal en wei natuurlijk ideaal is. maar de dieren staan er verzorgd en goed bij en krijgen volop beweging.
Van de paarden die voor de lessen beschikbaar waren bleken er een aantal goed doorgereden te zijn. Ruiters op M/Z niveau konden er goed mee uit te voeten. Er waren er ook bij die duidelijk rijtechnisch niet voor elkaar waren. Maar dat vond ik wel een uitdaging en aan het eind van de les liep ook dat paard lekker over de rug en met schwung.
De paarden krijgen in ieder geval wel veel beweging, afwisseling en aandacht..
luxx schreef:Zoals Vincent in een interview van een tijdje geleden ook aangeeft willen mensen nu dat ieder paard in een vrijstaande villa woont, zou iedere mens ook wel willen, maar voor het grootste deel moeten mensen het doen met een volkswijk, en ben je daar dan zoveel ongelukkiger, wanneer je je natje en je droogje hebt?
Balenciaga schreef:Wat een slechte vergelijking zeg. Hoe de paarden hier gehouden worden kun je niet vergelijken met het wonen in een volkswijk. Deze paarden moeten bij wijze van 20 uur per dag in bed doorbrengen zonder enige vorm van activiteiten. Ik weet niet wat jij doet in een volkswijk, maar dat is niet hoe ik mijn dagen doorbreng.
Van het wonen in een volksbuurt wordt je niet per se ongelukkiger dan wonen in een villawijk. Van 20 uur per dag in bed liggen zonder ook maar iets te doen hebben, jaar in jaar uit, wél!
luxx schreef:Veel paarden leven een onwaardig bestaan in deze wereld, en echt erg, zo erg dat je het (ik) niet eens wilt weten. Dat is hier niet aan de orde. Zoals Vincent in een interview van een tijdje geleden ook aangeeft willen mensen nu dat ieder paard in een vrijstaande villa woont, zou iedere mens ook wel willen, maar voor het grootste deel moeten mensen het doen met een volkswijk, en ben je daar dan zoveel ongelukkiger, wanneer je je natje en je droogje hebt? Wanneer je deze situatie als niet goed bestempeld kun je het grootste gedeelte van de maneges wel sluiten, de maneges waar mensen zoals ik de eerste ervaringen met paarden hebben gekregen, waar passies geboren worden. Tuurlijk zou het fijner zijn wanneer ze 10 hectares tot hun beschikking zouden hebben, maar dat is inderdaad niet zo. Wel hebben ze bij hun huis in Andijk land waar de paarden naar toe gaan. En wat ik zie is Vincent al jaren aan het vechten voor ruimte, de koeienweide, die ze wanneer ik het goed begrijp niet meer kunnen gebruiken, zag ook iets over een vergunning voor het gebruik van een ruimte voor de paarden van 15 bij 30 meter, en er word nu dus blijkbaar ook verbouwd. Ik zou mijn paard er niet neerzetten inderdaad, maar dat hoeft ook niet. Dit zijn paardenmensen in hart en nieren, en deze manege heeft een lange geschiedenis, zou toch echt erg jammer zijn wanneer dat er niet meer mag zijn...
luxx schreef:Balenciaga schreef:Wat een slechte vergelijking zeg. Hoe de paarden hier gehouden worden kun je niet vergelijken met het wonen in een volkswijk. Deze paarden moeten bij wijze van 20 uur per dag in bed doorbrengen zonder enige vorm van activiteiten. Ik weet niet wat jij doet in een volkswijk, maar dat is niet hoe ik mijn dagen doorbreng.
Van het wonen in een volksbuurt wordt je niet per se ongelukkiger dan wonen in een villawijk. Van 20 uur per dag in bed liggen zonder ook maar iets te doen hebben, jaar in jaar uit, wél!
Ik weet niet of dat waar is, 20 uur op stal, hoe weet jij dat?
Edit, sowieso dit:
https://www.facebook.com/23616659310089 ... 032112633/
en
[ [url=m/1hxBm8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geloof me maar dat veel te veel paarden het veel en veel slechter hebben