Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:44

_Lorette_ schreef:
Het zou mij niet zozeer gaan om de leeftijd van het dier of het jakkeren an sich, maar een goede start van de opleiding van het paard. Ik vind dit jammer als eerste ervaring. Als het mijn paard was, dan zou ik het echt heel vervelend vinden. Zelfs al heeft het paard er uiteindelijk weinig last van gehad. Bij een meer ervaren paard zou ik een wild rondje zonder zadel geen probleem vinden. Ik scheur ook wel eens zonder zadel door het bos.

Dit is precies wat ik wilde typen. Bij een jong, onervaren dier wil je toch juist eerst in alle rust de basis goed bevestigen.

Wel apart dat nu het gros zegt dat het moet kunnen. Maar als een onbekende bokker dit op bokt zou plaatsen dan zou er veel commentaar komen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:01

maralyn schreef:
kwita schreef:
daar gaan we weer , laat die kerel toch...

Laat die mensen toch? Net als Douwe Bob?
Als je je stoort aan dit topic kun je toch ook weg klikken?

Het is interressant hoe die hier over de tong genomen word, heel veel paarden worden op 3 jaar ingereden! Als hij onbekend was geweest had dit topic echt niet bestaan.....

maralyn

Re: Douwe Bob reageert op felle kritiek rijden 'te jong paard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:17

Kwita, wel een leuke om mee wakker te worden.
Door zo'n actie wordt de wereld wel aan het denken gezet. Positief al dan niet positief

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:03

ik neem het nog steeds met een korrel zout dat dit echt de eerste galop is voor het dier.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:30

Bravura schreef:
Trouwens nooit geweten dat een Fries bij 3 nog niet beleerd mag worden?

Het KFPS (Fries paarden stamboek voor degene die de afkorting nog niet kent) organiseert elk winter een 'pavo cup' voor drie jarige friezen onder het zadel. :')

Dus het mag wel, alleen friezen zijn vaak laatbloeiers en groeien lang door. Met gevolg dat ze nog te slap kunnen zijn en balans kunnen missen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:40

mairead schreef:
Zou mij een worst wezen wat Douwe Bob doet en de leeftijd van het paard shockeert mij ook niet.

Maar waarom plaatst hij dit in hemelsnaam op Social Media? Dat is natuurlijk vragen om dergelijke reacties...
En belangrijker nog: wat als mensen het na gaan doen en daarbij wel verongelukken? Het onderschrift van Douwe Bob is nota bene: "Doe mij dit maar eens na!" (Niet zo bedoeld, ik weet het. Maar er zijn áltijd mensen die zoiets wél letterlijk nemen)
En voor de mensen die nu gaan reageren met dat het wel losloopt met het nadoen en dat meneer Bob niet verantwoordelijk is voor een ander: denk eens terug aan al die (soms idiote) challenges die een tijd rond gingen op FB!

Helemaal akkoord!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:58

Annekeee schreef:
Bravura schreef:
Trouwens nooit geweten dat een Fries bij 3 nog niet beleerd mag worden?

Het KFPS (Fries paarden stamboek voor degene die de afkorting nog niet kent) organiseert elk winter een 'pavo cup' voor drie jarige friezen onder het zadel. :')

Dus het mag wel, alleen friezen zijn vaak laatbloeiers en groeien lang door. Met gevolg dat ze nog te slap kunnen zijn en balans kunnen missen.

Fout fout... het word NIET georganiseerd vanuit het KFPS. Die wil dit dus NIET ondersteunen.

Waarschijnlijk komt die competitie ook niet meer terug want er is niemand die de organisatie wil overnemen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:25

Who the f*ck is Douwe Bob? :’)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:32

Kabayo schreef:
Annekeee schreef:

Fout fout... het word NIET georganiseerd vanuit het KFPS. Die wil dit dus NIET ondersteunen.

Waarschijnlijk komt die competitie ook niet meer terug want er is niemand die de organisatie wil overnemen.

Je hebt gelijk, van mij een verkeerde wordt keuze, maar de finale wordt wel gereden op het KFPS HK... :') Vreemd dat dat wel wordt 'toegestaan' dan.
Wel komt het 'Fout fout..' niet heel vriendelijk over.

Zelf ook eenmaal mee gedaan hoor, en tot de conclusie gekomen dat het veelste vroeg is voor een 3 jarig paard.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:27

Chasey schreef:
Who the f*ck is Douwe Bob? :’)

_/-\o_

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:18

Cambiar schreef:
Dat klopt wel. In België, stelletje moslims die varkentjes levend gekookt hebben in slachthuis van Tielt. We zijn stille wake gaan houden aan dat slachthuis.

Een wake? Sorry, weet nu even niet meer of ik meer onder de indruk ben van Douwe Bob zijn afschuwelijke rijstijl of het feit dat er mensen zijn die een wake voor varkens gaan houden. Begrijp me niet verkeerd, ik keur dat ook niet goed maar jeetje....een wake...

Terug naar Douwe Bob: gevalletje "beetje dom" op social media. En weinig hersencellen. Dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:12

Viennanova schreef:
Cambiar schreef:
Dat klopt wel. In België, stelletje moslims die varkentjes levend gekookt hebben in slachthuis van Tielt. We zijn stille wake gaan houden aan dat slachthuis.

Een wake? Sorry, weet nu even niet meer of ik meer onder de indruk ben van Douwe Bob zijn afschuwelijke rijstijl of het feit dat er mensen zijn die een wake voor varkens gaan houden. Begrijp me niet verkeerd, ik keur dat ook niet goed maar jeetje....een wake...

Terug naar Douwe Bob: gevalletje "beetje dom" op social media. En weinig hersencellen. Dat ook.

Wel typisch voor de huidige maatschappij: voor iedere mishap moet een herdenking en een monument opgericht worden. :x

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:44

Los van of het goed of fout is, vind ik dat hij wel een voorbeeldfunctie beklijft. Hoeveel jonge meisjes zijn niet van van hem.. er zullen vast penny meisjes tussen zitten die dit allemaal op zijn Instagram zien.. veilig zo zonder cap..laat staan een drie jarige.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:54

HorseTimeXL schreef:
Los van of het goed of fout is, vind ik dat hij wel een voorbeeldfunctie beklijft. Hoeveel jonge meisjes zijn niet van van hem.. er zullen vast penny meisjes tussen zitten die dit allemaal op zijn Instagram zien.. veilig zo zonder cap..laat staan een drie jarige.

Hij is artiest, waarom heeft hij nou weer een voorbeeldfunctie? :+

Ik krijg soms het idee dat je als bekend persoon alles volgens het boekje moet doen omdat je anders je 'voorbeeldfunctie' schaad.

En (penny) meisjes zien vanalles op Instagram, die nemen echt niet aan alles wat ze tegenkomen een voorbeeld aan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:02

HorseTimeXL schreef:

In mijn jeugd reed iedereen zonder cap. Als ik hier in 't bos wel 'ns paarden tegen kom zie ik ook zelden iemand met cap.

En waarom zou een artiest nu weer een voorbeeldfunctie hebben? De meeste BN-ers komen in het nieuws omdat ze dronken achter 't stuur zaten of vreemd gaan e.d. Je kunt van een BN-er net zo min als van de doorsnee Nederlander verwachten zich op alle fronten aan alle (ongeschreven) wetten te houden. Of kun je voor geen cap dragen anno nu een boete krijgen?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:38

Viennanova schreef:
Cambiar schreef:

Niet snappen kan ook gerelateerd worden aan te weinig hersencellen. Kun jij niets aan doen.
Als je als Belg deze beelden ziet krijg je zin om te moorden.
Dit is gefilmd in eenslacbthuis van welbekende menner van Lipizaners.
De politiek in België, bepaalde leden van een leidende partij in België hadden het lef om te stellen dat deze beelden vervalst werden en uit Roemenië kwamen en de activisten beter afgemaakt zouden worden.
We waren woest, wilden het slachthuis en al die mishandelaars kort en klein slaan, maar neen, we hebben een volgens jou belachelijke wake gehouden voor al het gruwelijke leed.
Mijn excuses daarvoor juffrouw. Als jij dat belachelijk vindt.
Kijk maar eens goed naar de video
https://nieuws.vtm.be/binnenland/schokk ... huis-tielt

Verslik je niet in je heerlijke spek van het verschot dat er nog mensen zijn die opkomen voor andere dieren dan paarden ook _-:(. Schrijnend meid, hier, lach ons maar eens goed uit, hypocrieten die alleen voor paarden zouden opkomen
Ja jeetje... hier heb je de wake
https://youtu.be/AwMWJeAf2eE
Door die activisten zijn er al heel wat maatregelen getroffen. Belachelijk hé?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:55

Shaggy09 schreef:
Het is niet netjes maar ik kan me hier echt niet druk om maken.

Zie soms dingen hier op Bokt die veel zorgwekkender zijn imo.

Ik vind dingen die ik zie op de 'paarden' facebookgroep meer zorgwekkend!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 01:13

Cambiar schreef:
Niet snappen kan ook gerelateerd worden aan te weinig hersencellen. Kun jij niets aan doen.
Als je als Belg deze beelden ziet krijg je zin om te moorden.
Dit is gefilmd in eenslacbthuis van welbekende menner van Lipizaners.
De politiek in België, bepaalde leden van een leidende partij in België hadden het lef om te stellen dat deze beelden vervalst werden en uit Roemenië kwamen en de activisten beter afgemaakt zouden worden.
We waren woest, wilden het slachthuis en al die mishandelaars kort en klein slaan, maar neen, we hebben een volgens jou belachelijke wake gehouden voor al het gruwelijke leed.
Mijn excuses daarvoor juffrouw. Als jij dat belachelijk vindt.
Kijk maar eens goed naar de video
https://nieuws.vtm.be/binnenland/schokk ... huis-tielt

Verslik je niet in je heerlijke spek van het verschot dat er nog mensen zijn die opkomen voor andere dieren dan paarden ook _-:(. Schrijnend meid, hier, lach ons maar eens goed uit, hypocrieten die alleen voor paarden zouden opkomen
Ja jeetje... hier heb je de wake
https://youtu.be/AwMWJeAf2eE
Door die activisten zijn er al heel wat maatregelen getroffen. Belachelijk hé?

Afbeelding

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:01

@Cambiar;

Jeetje :+ .....PMS much?

Ik zet vraagtekens bij het houden van een wake en vermeld daarbij nog dat ik de misstand niet goedkeur. Ik heb nergens het woord belachelijk in de mond (toetsenbord) genomen noch lach ik wie dan ook uit (nou ja, Douwe Bob misschien :D ). Door jouw reactie bewijs je alleen maar wat ik al dacht: extremistische dierenactivisten vermenselijken dierenleed en dat kan twee kanten op gaan. Een wake of een stal bezetten. Dan ben ik blij dat jij voor de wake gekozen hebt- en als je het niet erg vindt, ga ik nu weer verder met nuttige zaken. In mijn dagelijks leven ben ik namelijk nauw betrokken bij de agrarische sector en help ik op dagelijkse basis veehouders bij het vergroten van het welzijn van hun melkvee. Dat vind ik (let op, hier komt een persoonlijke mening!) namelijk meer zoden aan de dijk zetten dan zo'n wake.

On-topic maar weer.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:49

@Cambiar

Ook goedmorgen!
Het zou je sieren als je naast dierenliefde ook een beetje gezellig met mensen zou zijn, maakt de wereld óók een stuk aangenamer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:56

Ik vind het ook apart hoor, om een wake voor varkens te gaan houden.
Ieder zijn ding zullen we maar zeggen?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:04

@Cambiar, ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop dit gebeurd maar ook niet met jouw opmerking dat een 'stelletje moslims' een varken levend kookt. Ten eerste raakt een zichzelf respecterend moslim geen varken aan en ten tweede wordt ook in je eigen link nergens gerept over moslims.
In mijn ogen dus een partijtje stemmingmakerij die je zaak geen goed doet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:07

Daarbij denk ik niet dat een stel activisten zoveel invloed heeft op de akkefietjes die daar zijn voorgevallen. Eerder de enorme pulieke backlash en alle media aandacht

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:46

dblijham schreef:
@Cambiar, ik ben het absoluut niet eens met de manier waarop dit gebeurd maar ook niet met jouw opmerking dat een 'stelletje moslims' een varken levend kookt. Ten eerste raakt een zichzelf respecterend moslim geen varken aan en ten tweede wordt ook in je eigen link nergens gerept over moslims.
In mijn ogen dus een partijtje stemmingmakerij die je zaak geen goed doet.

Moslims hebben dat varkentje gekookt.
Dat is via undercover video vastgesteld.
Zelf ben ik absoluut niet racistisch. Integendeel. Is gewoon een feit.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:20

Moslims eten geen varkensvlees. Waarom zouden ze?