10 dingen die fout gaan met paarden in films

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:54

Hier nog een acteur die een aardig stukje kan rijden om nog maar niet van zijn lef te spreken. Tim Burlinson, ook een Australiër. Tegenwoordig zingt hij meer dan dat hij acteert maar naar het schijnt gaat hij nog af en toe mee met toeristenritten die de locatie plaatsen van deze films bezoeken.

Indertijd van deze film (is echt een oudje hoor. Ergens in de jaren 80.) heb ik en mijn vader ons zitten suf zoeken naar tekenen van trucage maar die bomen staan toch echt wel degelijk recht. Later heb ik filmpjes gevonden waarop locale bevolking bevestigde dat ze wel degelijk die berg afreden. :wow:

The man from Snowy River

The return to Snowy River

Qimm

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:58

ieeeeehk ik krijg er een achtbaan gevoel van in mijn buik :oo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:03

petraaken schreef:
Hier nog een acteur die een aardig stukje kan rijden om nog maar niet van zijn lef te spreken. Tim Burlinson, ook een Australiër. Tegenwoordig zingt hij meer dan dat hij acteert maar naar het schijnt gaat hij nog af en toe mee met toeristenritten die de locatie plaatsen van deze films bezoeken.

Indertijd van deze film (is echt een oudje hoor. Ergens in de jaren 80.) heb ik en mijn vader ons zitten suf zoeken naar tekenen van trucage maar die bomen staan toch echt wel degelijk recht. Later heb ik filmpjes gevonden waarop locale bevolking bevestigde dat ze wel degelijk die berg afreden. :wow:

[ Video ]
The man from Snowy River

[ Video ]

WOW.. dat is wel heul stijl ja...

Moest effe nazoeken want die ene vent leek erg veel op onze eigen Rutger Hauer... NOG eentje die erg goed rijden kan en volgens mij zit hij in Ladyhawke WEL op een echte Fries... (om even op dat onderdeel vd discussies terug te komen)

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:04

Qimm schreef:
ieeeeehk ik krijg er een achtbaan gevoel van in mijn buik :oo

en dan nog eens lekker in slowmotion tonen. :+

Kon het vroeger echt niet geloven dat dit geen trucage was. Die beelden uren bekeken maar toch echt moeten constateren dat het echt was. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:06

Zilfstar schreef:
petraaken schreef:

[ Video ]
The man from Snowy River

[ Video ]

WOW.. dat is wel heul stijl ja...

Moest effe nazoeken want die ene vent leek erg veel op onze eigen Rutger Hauer... NOG eentje die erg goed rijden kan en volgens mij zit hij in Ladyhawke WEL op een echte Fries... (om even op dat onderdeel vd discussies terug te komen)

[ [url=m/41MxVk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij was dat inderdaad een Fries. Friezen zijn populair maar ik begin ook PRE's of Lusitano's te zien of het moeten Arabofriezen zijn.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:08

petraaken schreef:

[ Video ]
The man from Snowy River

[ Video ]

Wauw! Denk niet dat dat tegenwoordig nog snel zou gebeuren _/-\o_ Wat een risico neem je dan met de benen van die paarden. Wel echt heel knap gereden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:18

Ik heb het fimpje teruggevonden uit 2013. Hierin bevestigen ze dat Tom effectief de berg is afgereden. Hij liever dan ik eerlijk gezegd.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:24

Ik heb ook een tocht gedaan in dat gebied en die plek gezien! Daar vertelde ze inderdaad ook dat hij er echt af is gegaan, die helling is bizar := die stamboom aan de rand lag er toen ook (was wel jaaaaaren geleden)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:29

Lagonda schreef:
Ik heb ook een tocht gedaan in dat gebied en die plek gezien! Daar vertelde ze inderdaad ook dat hij er echt af is gegaan, die helling is bizar := die stamboom aan de rand lag er toen ook (was wel jaaaaaren geleden)

Brrrr! Daar kun je lelijk je nek over breken zo te zien!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:43

Zilfstar schreef:
Citaat:
Even offtopic, maar ik was gister Robin Hood prince of Thieves nog eens aan't kijken en Kevin kan idd echt top rijden zeg, wat heb ik genoten. Ook de zadelloos scenes waren genieten. Ik ben erg benieuwd naar Rambo ook, de nieuwe film, want ik wist helemaal niet dat Sylvester Stallone ook kon rijden - heeft schijnbaar in het verleden ook actief polo gedaan samen met zijn vader. Wel leuk dat ze een paard element toevoegen in de film.

Even het rijtje aanvullen met Viggo Mortensen als Aragorn in LotR en Hidalgo.

En Patrick Swayze met zn arabierenfokkerij.

Ik erger me inderdaad erg aan ruiters die niet rijden kunnen en geniet dan ook van acteurs die dat wel kunnen. Zoals bovenstaanden en daarbij bijv ook nog Alex O'Laughlin (Hawaii 5-O) en niet te vergeten Russell Crowe. Beiden Australiërs en konden zo'n beetje eerder rijden dan lopen... echt geweldig hoe die te paard zitten en ook eigen stunts doen..

Ik erger me dan weer aan acteurs die moeten doen alsof... die zitten dan in beeld heftig op een hobbelpaard te hobbelen... ZO NEP

Jaaaa Alex O'Loughlin en ook Jensen Ackles (die heeft niet voor niets o-benen) vind ik gewoon lekker zien zitten op een paard. Je ziet gewoon of iemand makkelijk in 't zadel zit, of ze het gewend zijn.
Dat vind ik dan wel weer grappig in de historische series: spotten welke acteurs 't gewend zijn en welke het echt voor de serie hebben geleerd.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:08

Even inhaken! Gisteren John Wick 3 gezien en ik was helemaal verbaasd over hoe netjes Keanu Reeves te paard door New York ging. Hij heeft daar zeker tijd in gestoken, nog een mooie scene in de stallen van de koetspaarden, waarbij de paarden hem een handje hielpen de 'bad guys' aan te pakken }:), wel helaas weer dat gehikkik, haha.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:36

Wahaaaa Rutger Hauer! Als ik het goed heb had hij zelf een fries......

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:39

Lightielight schreef:
Wahaaaa Rutger Hauer! Als ik het goed heb had hij zelf een fries......

Meerdere ja. Thuis in Nederland dan.

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:53

Nog een leuke, bij het verliezen van een ijzer zijn de paarden standaard direct kreupel en kunnen ze niet verder lopen. Bij ons kunnen ze gelukkig nog lopen als ze een ijzer kwijt zijn en zijn ook nog rad ook :p.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:48

Ohh Rutger Hauer in Ladyhawk met de Friese hengst Othello <3

En dan kom ik eigenlijk gelijk op die geweldige scene in de kerk met de 2 paarden. Aan het eind van de film.
En als je dan nog eens de Snowy Rivers films erbij pakt...diepe zucht...zo worden ze niet meer gemaakt -O-

Citaat:
Jaaaa Alex O'Loughlin en ook Jensen Ackles (die heeft niet voor niets o-benen) vind ik gewoon lekker zien zitten op een paard. Je ziet gewoon of iemand makkelijk in 't zadel zit, of ze het gewend zijn.

Moeten meer paarden in Five-0 :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:05

Cowgirl schreef:
Ohh Rutger Hauer in Ladyhawk met de Friese hengst Othello <3

En dan kom ik eigenlijk gelijk op die geweldige scene in de kerk met de 2 paarden. Aan het eind van de film.
En als je dan nog eens de Snowy Rivers films erbij pakt...diepe zucht...zo worden ze niet meer gemaakt -O-

Citaat:

Moeten meer paarden in Five-0 :D

Ja laatst gave scene gezien van Steve te paard en die andere man (hoe omschrijf ik het netjes... die wat forsere met andere huidskleur) lekker nep op een hobbelpaard vlak voor de camera... maar MNA wat kan ALex rijden. Tijdens de galop, teugels los en wapen trekken en schieten. Zo gaaf! Dus JA graag MEER paarden in Five-O

MBT Ladyhawke: Ik heb dat borsttuig na laten maken voor mijn Fries <3 :+

Afbeelding

Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:29

Haha ja die ander kan niet rijden en heeft niks met paarden, maar hee.
Staat ook goed op je CV als acteur als je 't wel kan he. :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:51

Daniel Craig heeft anders wel vorderingen gemaakt met zijn rijkunsten.

Volgens mij in Defiance voor het eerst op een paard in de film en jaren later Cowboy's and Aliens waarin toch duidelijk te zien is dat hij meer uren in het zadel heeft gemaakt. :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:21

Op dit moment ben ik de serie Heartland aan 't kijken en daar komen zo hier en daar ook wel tenenkrommende dingen in voor.
In seizoen 11 ging een stuk over Mongoolse paarden en daar hebben ze Fjorden voor gebruikt.
De springlessen en wedstrijden gaan stuk voor stuk over hindernissen van nog geen meter hoog terwijl ze doen voorkomen alsof het ontzettend belangrijke kampioenschappen zijn en zelfs mikken op het Olympisch team. Beetje gemiste kans.
Voor de items die gaan over trickriding worden er echt spectaculaire stunts gedaan door de stuntdoubles, idem voor bronc riding op de rodeo's. Dat ze dan geen springruiter-standins zoeken die het wat geloofwaardiger kunnen maken.
Maar verder is het wel een leuke serie, heerlijk die Canadese landschappen en ranchleven. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:52

Zat pas een aflevering van McLeods Daughters te kijken en daar waren ze in een soort opvoelbox een koe aan het helpen kalven. Kalf werd geboren en was gelijk na geboorte al droog en aan het rennen... seriously?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:20

cissy schreef:
Zat pas een aflevering van McLeods Daughters te kijken en daar waren ze in een soort opvoelbox een koe aan het helpen kalven. Kalf werd geboren en was gelijk na geboorte al droog en aan het rennen... seriously?

Haha, hoe vaak dat gebeurt bij babies in films. Worden geboren en zijn meteen schoon en droog en moeders ligt in bed met perfect zittende make-up.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:24

Ook dat! Die babies zijn dan ook meestal een slag groter dan net geboren babies. Arme moeders die zo'n dikkie hebben moeten uitpersen :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:43

cissy schreef:

Oooooh echt hoor, ik ben dus dierenarts... je wil 't NIET weten, daar kan een heel apart topic over gemaakt worden wat je allemaal fout kunt vinden in films en series. _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:46

Haha ja, dat heeft iedereen bij zijn beroep. Ik word gek van alle echo apparaten die, zodra je ze gebruikt, een dopplersignaal laten horen :roll:

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:52

Punt 3 in de OP herken ik juist wel in het echt. :o Zowel bij een van mij gewezen pony, een paard dat ik trainde en mijn huidige pony's.

Wat ik heel bijzonder in films vind is dat ze met één veeg een witte bles krijgen, zoals in de film Warhorse. Volledig donker hoofd en één veeg met een doekje: voilà, een prachtig witte bles zonder achtergebleven modder. Ik wil ook zo'n wonderdoekje, ha ha! :D