Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Ik hoorde op het NOS journaal dat de helft van alle paarden alleen zouden staan.
Waar is dit op gebaseerd, de helft van alle paarden lijkt mij wel erg overdreven.
Zo veel komt het toch niet meer voor dat paarden alleen gehouden worden.
HopeMyDay schreef:Ik ben het volkomen eens met het feit dat een paard samen "Moet" staan met andere paarden.
Echter weet ik zeker dat er paarden zijn waarbij dit niet mogelijk is en helaas is dit vaak het gevolg van slechte opfok of omdat het paard ooit een slechte ervaring heeft gehad met een ander paard.
Verder vind ik ook dat we er niet door in moeten slaan en krijg ik het idee dat dit beleid inderdaad is voor paarden die al jaren alleen staan.
Daarbij las ik net iets over dat wanneer je geen geld, tijd of plek hebt je ook geen paard moet nemen. Dat moedig ik alleen maar aan (En niet alleen bij paarden...)
Loretta schreef:Ik hoorde op het NOS journaal dat de helft van alle paarden alleen zouden staan.
Waar is dit op gebaseerd, de helft van alle paarden lijkt mij wel erg overdreven.
Amber_anne schreef:Loretta schreef:Ik hoorde op het NOS journaal dat de helft van alle paarden alleen zouden staan.
Ik denk dat het ook veel bij boeren op het erf is (is wel iig waar ik ze van ken)
Maar ook paarden op een pensionstal met afgesloten boxen die alleen eruit gaan als ze worden gereden of een half uurtje per dag in een paddock alleen terwijl er wordt uitgemest
Amber_anne schreef:Loretta schreef:Ik hoorde op het NOS journaal dat de helft van alle paarden alleen zouden staan.
Ik denk dat het ook veel bij boeren op het erf is (is wel iig waar ik ze van ken)
Maar ook paarden op een pensionstal met afgesloten boxen die alleen eruit gaan als ze worden gereden of een half uurtje per dag in een paddock alleen terwijl er wordt uitgemest
Nies_ schreef:HopeMyDay schreef:Ik ben het volkomen eens met het feit dat een paard samen "Moet" staan met andere paarden.
Echter weet ik zeker dat er paarden zijn waarbij dit niet mogelijk is en helaas is dit vaak het gevolg van slechte opfok of omdat het paard ooit een slechte ervaring heeft gehad met een ander paard.
Verder vind ik ook dat we er niet door in moeten slaan en krijg ik het idee dat dit beleid inderdaad is voor paarden die al jaren alleen staan.
Daarbij las ik net iets over dat wanneer je geen geld, tijd of plek hebt je ook geen paard moet nemen. Dat moedig ik alleen maar aan (En niet alleen bij paarden...)
Het gaat er niet om dat ze samen moeten staan, het gaat er om dat ze niet moederziel alleen mogen staan. Een ander paard in het zicht of de 8 meter waar over gesproken wordt zou ik geen "doorslaan" willen noemen.
Cioccolato schreef:Beter naast elkaar op het land dan geen paard er naast
Lijkt me een fijne regelgeving
purny schreef:Ik heb de reportage in het NOS journaal gezien. Beetje jammer dat de mensen die paarden alleen houden worden afgeschilderd als niet wetend. En ook jammer dat de kant van het niet samen kunnen staan niet word toegelicht.
geerke schreef:purny schreef:Ik heb de reportage in het NOS journaal gezien. Beetje jammer dat de mensen die paarden alleen houden worden afgeschilderd als niet wetend. En ook jammer dat de kant van het niet samen kunnen staan niet word toegelicht.
Dat is meestal zo...ik wil de nos weleens uitnodigen te filmen als ik mijn drie hengsten bij elkaar zet
HopeMyDay schreef:Cioccolato schreef:Beter naast elkaar op het land dan geen paard er naast
Lijkt me een fijne regelgeving
Ik denk daar toch anders over. Liever een aantal uur extra op de wei dan de gehele (of meer dan een x aantal uur) op stal.
Helaas is er geen mogelijkheid tot toezicht op een x aantal uur op de wei per dag.