karuna schreef:Maar roepen ik wil geen wolf gaat hem niet tegenhouden
Nee, ze spreken helaas geen Nederlands. Dat zou pas echt makkelijk zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myrthe3 schreef:Wat een onzin allemaal weer.
Dus jij zou het oke vinden als je paarden opgegeten worden door een wolf? Of wat ga jij er aan doen?
Nies_ schreef:Ik vind de mensen die hier nu diervriendelijk denken te zijn de plank nogal mis slaan. Ik vind de optie om een hond z'n leven te laten riskeren om de wolf voor jou te verjagen nogal wat. Er zijn al honden in stukken gescheurd. De helft van de wolven op het wolven in Nederland kaartje is aangereden door een auto. Vind ik behoorlijk sneu. Het is hier te klein voor roedels wolven en dat heeft niet alleen betrekking op ons eigen belang, maar ook op die van de wolf zelf.
Esther_r20 schreef:Pas geleden was er op Facebook bericht dat een jaguar in een dorp was beland om voedsel (kleinvee)te zoeken. De mensen wilden hem verjagen en uit stress heeft hij aangevallen. De jaguar werd gedood
Myrthe3 schreef:Das waar! Vraag me dan wel af hoeveel herders je dan nodig bent. Onze koeien lopen soms verspreid over 6 Ha. Als de herder voor in het land loopt en er gebeurd achterin het land wat... Ben je te laat, denk ik.
Vind het opzich wel een goed idee, maar dan moet de melkprijs wel omhoog, anders is het onbetaalbaar helaas...
Myrthe3 schreef:Wij zijn inmiddels 4 jaar geleden al een kalfje verloren door de wolf. Dus ja, hier is het wel in de achtertuin gebeurt en kijk ik er wat anders tegenaan dan de meesten.
Waarschijnlijk ga je er pas anders tegenaan kijken als het jezelf overkomt.
Janneke2 schreef:Verder schijnt bijna niemand in deze discussie onderscheid te maken tussen
'lone wolf' op doortocht en
wolf die zich vestigd.
De 'lone wolf' vormt het grootste gevaar voor schapen en andere huisdieren.
De wolvin 'die nu officieel op de Veluwe woont' wordt goed in de gaten gehouden en zij eet geen schapen.
Rocco_Love12 schreef:Maar 6 schapen gedoodt door wolven in 2018?
166 schapen bedoel je. Dit jaar sowieso al 7 schapen.
Er word een vergoeding gegeven voor schapen die ongeacht het ras hetzelfde is. Ik meen zo uit mijn hoofd rond de 200 euro per schaap. Dat is voor een speciaal/zeldzaam ras totaal niet toereikend.
En een wolf valt geen mensen aan? In Italie onlangs een man aangevallen en in India(misschien iets te ver uit de richting) zijn er pas 2 kinderen verslonden door de wolf. Helaas valt de wolf dus wel mensen aan.
Ik vind de wolf prachtig maar wel wil ik mijn kudde schapen optimaal beschermen tegen de wolf. Wij gaan deze maand dan ook op gesprek bij de gemeente om te praten over een wolfwerende omheining, die dan ook nog eens moet aansluiten in het Drents landschap. Omheining is nu dik 1.20 maar helaas niet afdoende tegen een wolf.
Janneke2 schreef:Citaat:Je kunt toch niet 10 HA weide gaan omheinen? Ten eerste is dat geen doen, wie gaat dat betalen? Ten tweede trekt een wolf zich daar vrij weinig van aan als ze honger hebben en ten derde, enig idee hoe lelijk je landschap daar van word?
Want het is niet 1 weiland maar een heel groot deel van de weilanden.
Prima dat de wolf nog in het wild rond loopt, maar dan wel in een land met veel ruimte en genoeg wild om van te leven. Niet in een overvol Nederland
Vroegah hadden we een schaapherder om kleinvee te beschermen.
Afgelopen jaar zijn er meen ik 4000 schapen doodgebeten door honden, en zo'n 6 schapen door wolven.
Mind, de wolvin die zich op de Veluwe heeft gevestigd eet geen schapen. Wel kleine Bambi's, het zijn nu eenmaal roofdieren.
Dus bescherm je dieren, een loslopend veulen in de vrije natuur wordt ook opgegeten. Onze huisdier paarden weten nog precies wat ze moeten doen tegen wolven. (Maar zorg dus voor een kudehengst, een leidende merrie en zet geen drie jonge moeders plus veulens alleen in het land.)
En och ""in een dichtbevolkt land als Nederland"" is het geen goed idee om zoveel honden te houden.
_San87_ schreef:Rocco_Love12 schreef:Maar 6 schapen gedoodt door wolven in 2018?
166 schapen bedoel je. Dit jaar sowieso al 7 schapen.
Er word een vergoeding gegeven voor schapen die ongeacht het ras hetzelfde is. Ik meen zo uit mijn hoofd rond de 200 euro per schaap. Dat is voor een speciaal/zeldzaam ras totaal niet toereikend.
En een wolf valt geen mensen aan? In Italie onlangs een man aangevallen en in India(misschien iets te ver uit de richting) zijn er pas 2 kinderen verslonden door de wolf. Helaas valt de wolf dus wel mensen aan.
Ik vind de wolf prachtig maar wel wil ik mijn kudde schapen optimaal beschermen tegen de wolf. Wij gaan deze maand dan ook op gesprek bij de gemeente om te praten over een wolfwerende omheining, die dan ook nog eens moet aansluiten in het Drents landschap. Omheining is nu dik 1.20 maar helaas niet afdoende tegen een wolf.
Wat was de situatie? Want wolven die mensen aanvallen zijn echt heel heel uitzonderlijk.