Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GPSWDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:17

Wij vonden het ook een beetje richting Tennessee walking horse / American Saddlebred gaan. Tikkeltje overdreven dus. Zonde, zijn wel prachtige paarden!
Laatst bijgewerkt door GPSWDL op 03-02-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:20

Ik vond het mooi dat MAR zelf kwam om hem te laten zien. Hij heeft inderdaad een hoop bagger over zich heen gekregen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Totilas neemt afscheid: Black magic it was

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:24

Wat zitten hier toch waanzinnige ruiters en amazones op Bokt. :))

Mijn conclusie: MAR heeft ballen en Glock’s heeft prachtige paarden.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:32

Goeie conclusie! *\o/*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:44

Giolli schreef:

Nou inderdaad...

Ik heb genoten van de filmpjes , en van de machtige paarden , mijn hemel wat een talent...

Ik ben dan ook altijd zó blij dat dit soort paarden bij mensen staan die ze zo kunnen rijden.. Ik hoop in de toekomst nog veel van ze te zien <3

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:53

Giolli schreef:

Helemaal mee eens! Het was Show!! En wat voor één. En al die (wat verzuurde) dressuur toppers hier denken toch niet dat HP en Edward daar anders over denken? Ik laat de beelden nog maar even langskomen van de beide hengsten, tijdens het verrichtingsonderzoek, fenomenaal, wat een instelling en talent. En ik prijs me gelukkig om 4 afstammelingen te hebben van misschien wel het grootste talent dat ik ooit heb gezien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:58

Toch is het wel de moeite waard de discussie serieus te voeren.

Ik vond het ook op het randje en heb me vooral afgevraagd of dit de beste manier was om de kwaliteiten van Total US en Toto Jr naar voren te laten komen. Het was wel heel veel spektakel voor deze jonge paarden. En ik vond het ook niet altijd een fijn beeld, er zat veel spanning in de paarden.
En ik kom ook niet zo onder de indruk van het africhtingsniveau, zie als fokker liever de paarden zo eenvoudig mogelijk voorgesteld. Ik wil de gangen zien en de aanleg kunnen beoordelen.
Dat de paarden over kwaliteit beschikken zal niemand ontkennen, ook in de keuring waren er veel mooie hengsten van Totilas of één van zijn kinderen.

Ook in andere rubrieken op de vrijdagavond zag je dat het showen van de passage, de wissels en pirouetten erg belangrijk werd gevonden. Jammer!
Wat dat betreft: respect voor Adelinde en Governor. Zij stelde deze hengst zowel in de VHO trofee als later in de show met Totilas mooi en ongedwongen voor. Dat ze niet de waardering van het publiek kreeg (ze werd in de VHO door het publiek zwaar ondergewaardeerd...) zegt voor mij wel iets over de beoordeling van de dressuur op dit moment.
Als er maar Gal en Totilas op staat is dat voor veel mensen voldoende om in katzwijm te vallen. Ik zag het om me heen, heb vol verbazing naar huilende, krijsende meiden en vrouwen gekeken. Volstrekt kritiekloze heldenaanbidding....blijft bijzonder!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:05

Dat probeer ik hiervoor ook uit te leggen. Het was een show. En dat mag je mooi vinden, of minder mooi. De echte aanleg voor de sport moet je niet tijdens de show verwachten maar wel tijdens het verrichtingsonderzoek, of later in de sport.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:07

misterA schreef:
Giolli schreef:

Helemaal mee eens! Het was Show!! En wat voor één. En al die (wat verzuurde) dressuur toppers hier denken toch niet dat HP en Edward daar anders over denken? Ik laat de beelden nog maar even langskomen van de beide hengsten, tijdens het verrichtingsonderzoek, fenomenaal, wat een instelling en talent. En ik prijs me gelukkig om 4 afstammelingen te hebben van misschien wel het grootste talent dat ik ooit heb gezien.

Je hebt 4 afstammelingen van Totilas?? Nice

Shokkemol :+ heeft een paar jaar geleden gezegd dat Totilas een slechte investering was. Zou hij dat met deze goede zonen nog vinden?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:09

Nee, imaudy, ik bedoel Total..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:12

@Kendra, ik ben het met je eens wat betreft het liever simpel voorstellen. Ik zie teveel showdeafjes en te weinig gewoon arbeidstempo, veel over de kop gejaagde paarden. Bijvoorbeeld een Jameson begon beter te lopen toen ze heb rustiger rondstuurde met een iets lager tempo. Ja, ik wil een keertje een veruiming en het terugkomen zien, maar dan wel vanuit een arbeidstempo, en niet vanuit een versnelde draf proberen deze nog verder te verleggen.

Ik vind zowel Total US als Toto jr. mooie talentvolle paarden (en van Total US zeg ik dat al van het begin), maar wat ze moesten laten zien in de ring vond ik net te hoog gegrepen voor paarden van die leeftijd in zo'n opgeving. Daarbij vond ik alles bij Total US net niet helemaal bevestigd, Toto was beter voor elkaar.

Al met al moet ik zeggen dat ik het toch (van alle ruiters/amazones) een knap staaltje rijden vind in zo'n baan. En de terugkeer van Totilas was echt een kippenvel moment. Na de staande ovatie voor Toto en Total bleef iedereen staan om Totilas te verwelkomen, dat was toch echt fantastisch!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:13

misterA schreef:
Dat probeer ik hiervoor ook uit te leggen. Het was een show. En dat mag je mooi vinden, of minder mooi. De echte aanleg voor de sport moet je niet tijdens de show verwachten maar wel tijdens het verrichtingsonderzoek, of later in de sport.

Klopt. Naast de mooi / niet mooi vraag telt voor mij dan ook de vraag: wat voegt het toe?
Niet veel wat mij betreft...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:15

Kendra schreef:
misterA schreef:

Klopt. Naast de mooi / niet mooi vraag telt voor mij dan ook de vraag: wat voegt het toe?
Niet veel wat mij betreft...

Volle tribunes en dus geld.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:24

misterA schreef:
Nee, imaudy, ik bedoel Total..

Ook leuk :D Ben benieuwd of Total idd meer talent heeft dan zijn vader. Heb Totilas in Rotterdam gezien toen hij nog vrij onbekend was, maar toen was al wel duidelijk dat hij het beste dressuurpaard ooit zou worden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:27

Het managen van verwachtingen is ook een dingetje.... Gal roept zoveel verwachting op dat het haast alleen kan tegenvallen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:48

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:50

Kendra schreef:
Het managen van verwachtingen is ook een dingetje.... Gal roept zoveel verwachting op dat het haast alleen kan tegenvallen.

Ik formuleer het anders. Gal roept die verwachting niet op, dat deed Total helemaal zelf hoor, al 3 jaar geleden en ook in de Hengstencompetitie maakte hij het waar.

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:54

xxxmh schreef:
YvonneV schreef:
weet niet of dit filmpje hier al genoemd is maar fantastisch dat weerzien met Edward https://kwpn.tv/watch/8467?fbclid=IwAR2 ... XoJeIQrfC4

wauw indd. Ik kreeg even kippenvel moment toen totilas binnen kwam en Edward daar stond met tranen in zijn ogen.

Ik dus ook, en heb echt wel even gelachen toen Gal met Totilas in zn handen wegliep en bye zei :')

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:37

GPSWDL schreef:
Wij vonden het ook een beetje richting Tennessee walking horse / American Saddlebred gaan. Tikkeltje overdreven dus. Zonde, zijn wel prachtige paarden!

Eens,
Wanneer gaat iets te ver?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:50

Ik heb echt genoten! Wat een talent.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:09

Giolli schreef:

_/-\o_

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 00:39

YvonneV schreef:
weet niet of dit filmpje hier al genoemd is maar fantastisch dat weerzien met Edward https://kwpn.tv/watch/8467?fbclid=IwAR2 ... XoJeIQrfC4

Prachtig om te zien die emotie.
Het is van Rath uit geweldig dat hij dit deed. Na alles wat hij over zich heen gekregen heeft vind ik het echt klasse.

Tuurlijk blijven Totilas zijn prestatie, de naam Totilas altijd mogelijk gemaakt door Edward. Juist mede daarom vind ik het erg sportief van Rath.

De emotie op Edward zijn gezicht toen Totilas de ring in kwam zegt toch alles. Die man heeft een enorme liefde en respect voor dat paard.
En terecht, kijk wat hij nog steeds los maakt bij de mensen. Prachtig.

Ik zeg, er komt een OS met Governor, Total Jr en Total US in het team. Absoluut.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 05:42

Ik vond die amazone niet echt prettig rijden. Paard zat zo opgepropt in de nek

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:07

Ik vind het stuk voor stuk prachtige paarden om te zien, maar de manier waarop ze gepresenteerd werden vind ik niet ideaal. Als het aan de presentatie lag...

De galop vond ik erg mooi om te zien, maar in de draf leek het af en toe net of er hackney in gefokt zit. Behalve dan dat de achterbenen niet zo krachtig waren als de voorbenen. Smaak dingetje, ik houd er niet van...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:56

misterA schreef:
Kendra schreef:

Ik formuleer het anders. Gal roept die verwachting niet op, dat deed Total helemaal zelf hoor, al 3 jaar geleden en ook in de Hengstencompetitie maakte hij het waar.

Eens, zonder Gal was hij ookal bijzonder en iedere pas bergop! en het paard is 7..voor zijn leeftijd liet hij fantastische dingen zien, ik hoop ook dat hij heel blijft.

Mensen moeten niet vergeten dat paarden door de spanning van de ambiance ook anders gaan lopen en hun benen anders op gaan tillen.(en dan soms even niet tactmatig meer zijn) Ik heb er een paar gezien die tijdens de prijsuitreikingen ineens heel wat meer talent leken te hebben. :+