BMHP schreef:Kadankovitch schreef:Ik denk ook dat het een keerpunt is in de aanstelling van bondstrainers in Nederland. En wellicht zou men beter eraan doen alleen een Chef d'equipe aan te stellen.Kadankovitch schreef:Ik vermoed dat wij er hetzelfde over denken.
Ik vermoed dat de vergelijking met endurance gemaakt is uit onbekendheid over de methoden en ideeen van Emile Docquier. Kort na de WEG in Normandie is de bom over de rij methoden in groep 7 gebarsten. Dat met een ban van de UAE tot gevolg.
Blijkbaar omdat deze loyale belg zijn geldschieters niet wilde verlochenen. Heeft hij in die tijd samen met een in de UEA geregistreerde trainer en een Nederlands kader lid in belgie een endurance ritje gedaan in de kleding van de UAE (ten tijde dat hij de Nederlands bondscoach was) De desbetreffende trainer starte destijds op vervalste papieren omdat de UEA een ban had. Iets waarvan Emile Docquier voledig op de hoogte was en waardoor hij is ontslagen.
Sorry, die mensen horen wat mij betreft niet in de sport thuis, dus laat staan bij het Nederlands Team.
Deze hele storm ging om het grote percentages ongelukken, breuken en CI bij de paarden.
Als je iets van paarden welzijn verwacht van Emile Docquier dan heb je het niet begrepen.
Als je in de commentaren de reacties hier leest over Maarten van der Heijden, de man die verantwoordelijk is voor de herindienst name van Emile Docquier, en de redenen die van der Schans opgeeft, dan kan ik alleen respect voor van de Schans tonen.
Veranderingen in de dressuur komen alleen dan als de jury anders gaat jureeren.
Mijn laatste reactie had meer betrekking op de toekomstige behoefte van een Nederlands dressuurteam, te weten een chef d'équipe in plaats van een bondscoach. Ik heb mij niet willen uitlaten over endurance.