Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Faitherr schreef:Mag ik vragen hoe het bijvoeren van bv bietenpulp of de wiesencobs in zijn werk gaat? Ik neem aan dat ze hier veel minder lang mee doen dan met hooi? Om welke rede voer je dit dan? Als vulling voor de maag of puur voor de mineralen etc die ze misschien minder binnenkrijgen als het hooi op begint te raken.
Ik kan me niet voorstellen dat je er een voerbeurt van hooi mee kan vervangen namelijk.
enjoymyhorse schreef:Maar dan zal het bij jullie toch ook dor en geel staan?
En pas 1 snede paardenhooi hebben gegeven.
Voordat het nu hersteld ben je een paar weken verder en dan is de grote groei er uit omdat het we weer richting herfst gaan. Dagen korten merk je nu al weer.
kiki1976 schreef:Nou als ik zo rond me heen hoor hoe diverse pensionstallen al in de stress zitten om hooi (en ja wel, stro schaarste) ze de stalhuur bizar veel omhoog aan het gooien zijn.
Nou geloof ik niet in stro schaarste dit jaar om eerlijk te zijn. Als ik hier in de regio ziet wat voor mooi goud geel stro er overal afkomt.
Careri18 schreef:Dat zijn de kneuzen stallen, maar de mensen die daar staan en denken dat je voor 200 euro een paard kan stallen en dat de eigenaar nog een boterham kan verdienen die zijn ook bijzonder naief.
Ik was enige weken geleden in de regio Gelderland op zoek naar een stal voor mijn 2 jarige die over 3 maanden naar huis komt en ik belde een stal die vroeg 200 en toen ik vroeg hoe dat uit kon, begon hij te stamelen, mijn reactie, voor dat geld moet je ergens op bezuinigen en dat klink mij nooit goed in de oren. Nu ga ik 350 betalen, dat lijkt mij veel realistischer.