Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:04

SavannahNx schreef:
Qimm schreef:

Niet echt te vergelijken. Het dier kan prima protesten/weglopen/trappen/bijten. Onder narcose ben je je vrijheid om te reageren kwijt. Als een paard niet wil lukt het je denk ik ook niet

Je weet niet of het paard aan een halstertouw of op een andere manier vast staat in de stal en dan alsnog geen vrijheid heeft om weg te komen/protesteren.

Als het paard los staat in de wei en deze laat het toe, dan is het ok?

Als we zo moesten opzadelen vraag ik me af of we nog vaak aan rijden toekwamen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:07

Sunnda schreef:
Als je de topictitel leest denk je: ok, gekken zijn overal.

Als je de rest van het topic leest denk je: en soms dichter bij huis als je denkt.

Juist omdat dieren (en ook kleine kinderen trouwens) dus niet duidelijk instemming kunnen geven worden ze door de wet beschermd tegen dit soort zaken.
Er zijn namelijk bij dieren en kinderen wel meer dingen te bedenken waar ze misschien lichamelijk geen/weinig last van hebben, maar gewoon niet door de beugel kunnen. Op dat gebied zit je al snel op een hellende vlak.

Maar waar moet dat dier dan volgens jou tegen beschermd worden? Welke schade lijdt het dier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:07

Ik kan mijn ogen niet geloven, wat hier allemaal geschreven wordt :')

Dus omdat één bepaalde bokker met "goede" argumenten komt, kan dit gedrag plots in een ander daglicht gesteld worden, is het voor discussie vatbaar..?

Absoluut niet mee eens.

Een paard heeft een vergelijkbaar 'zwakzinnig' denkniveau als een peuter / kleuter. Om nog maar te zwijgen over hun gebrek aan zelfbewustzijn. Als mens hier misbruik van maken is op geen enkele manier goed te praten!!!
Als een volwassen persoon zich aan een baby vergrijpt, dan is dit niet erg omdat de baby zich totaal niet bewust is van seksualiteit?

Kom op zeg. Te erg voor woorden dit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:09

Djali schreef:

Dus omdat één bepaalde bokker met "goede" argumenten komt, kan dit gedrag plots in een ander daglicht gesteld worden, is het voor discussie vatbaar..?

Absoluut niet mee eens.

Een paard heeft een vergelijkbaar 'zwakzinnig' denkniveau als een peuter / kleuter. Om nog maar te zwijgen over hun gebrek aan zelfbewustzijn. Als mens hier misbruik van maken is op geen enkele manier goed te praten!!!
Als een volwassen persoon zich aan een baby vergrijpt, dan is dit niet erg omdat de baby zich totaal niet bewust is van seksualiteit?

Maar waarom is het dan wel oké om gebruik van te maken door erop te gaan zitten, door ze zwanger te maken wanneer het ons uitkomt en zelfs om ze op te eten?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:09

Maar rondrijden op zwakzinnige dieren en er karretjes achter knopen is helemaal normaal dus

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:11

SavannahNx schreef:
Je weet niet of het paard aan een halstertouw of op een andere manier vast staat in de stal en dan alsnog geen vrijheid heeft om weg te komen/protesteren.

Maar je arm erin steken voor 'medisch onderzoek' is wel oké dan? Een paard heeft toch absoluut geen idee waarom die arm erin moet? Paard weet het verschil niet tussen een seksuele handeling en 'onderzoek'. Tenzij een paardenfluisteraar hier op bokt wel even in zijn oor kan fluisteren. :+

En protesteren kunnen paarden wel op meerdere manieren... Lijkt mij dat deze man erachter gestaan moet hebben, paard had makkelijk kunnen stampen.

Vind het wel bijzonder dat mensen er nu ook pedofielen gaan bij betrekken en het misbruik van kinderen "als ze slapen". Het denkvermogen van een paard is net iets anders dan van een kind geloof ik.
Post hierboven mij; vraag me af vanwaar je haalt dat een paard gelijk zou staan met een kleuter of peuter? Voor zover ik weet staan de slimste dieren daarmee gelijk (en zelfs hoger, kraaien zouden rond de 7 jaar zitten), en een paard is (sorry) nu niet bepaald 'het slimste dier'...

Het gaat er denk ik niet meer per se om of het oké is om seksuele handelingen te doen met een dier. Maar meer om het feit dat mensen roepen 'het dier kan geen toestemming geven!' Terwijl mensen zoveel dingen doen waarmee het dier niet kan instemmen. Terwijl we dingen doen met dieren waar ze wel mentaal en lichamelijk onder lijden.

@Qimm! _O-
Je zou je kind maar voor de kar binden, weet die toch nog niks van. :j
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 28-07-18 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:11

Qimm schreef:
Maar rondrijden op zwakzinnige dieren en er karretjes achter knopen is helemaal normaal dus

Amen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:12

Djali schreef:

Absoluut niet mee eens.

Bij penetratie bij een kind is het geen ''knakworst die wat rond zwaait in een gymzaal'', waardoor ik die twee al niet te vergelijken vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:13

Vjestagirl schreef:
Djali schreef:

Absoluut niet mee eens.

Maar waarom is het dan wel oké om gebruik van te maken door erop te gaan zitten, door ze zwanger te maken wanneer het ons uitkomt en zelfs om ze op te eten?

Open daar dan een topic over... ruimte voor discussie genoeg op bokt.
Maar ga nooit op wat voor manier dan ook dit ronduit walgelijke gedrag goedkeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:14

Tigress schreef:
Djali schreef:

Absoluut niet mee eens.

Bij penetratie bij een kind is het geen ''knakworst die wat rond zwaait in een gymzaal'', waardoor ik die twee al niet te vergelijken vind.

Hier wil ik zelfs niet eens op ingaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:17

Djali schreef:
Vjestagirl schreef:

Open daar dan een topic over... ruimte voor discussie genoeg op bokt.
Maar ga nooit op wat voor manier dan ook dit ronduit walgelijke gedrag goedkeuren.

Het punt is: volgens mij is het hetzelfde. Je kunt niet het een goedkeuren en het ander niet. Iig niet zonder jezelf tegen te spreken.

En dat jij het ronduit walgelijk gedrag vínd, wil niet zeggen dat het dat ís.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:17

Tigress schreef:

:') :')

Heel vreemd dat paarden en kinderen ineens vergeleken worden. Dus we kunnen ook op kinderen gaan rijden? Kinderen in de trailer vervoeren? Wat is dat nou weer voor een vergelijking?

Een mens kan mentaal en fysiek last hebben van seks dus dat is al totaal anders. Gewoon echt niet te vergelijken.

Los daarvan vind ik het wel heel apart gedrag en vind ik dat zo'n man zich wel even na mag laten kijken. Maar ik vind het voor het paard geen groot drama. En zeker niet ingrijpender dan alle andere dingen die we ermee doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:21

Dan moet het ook maar afgelopen zijn met paarden kusjes geven, al helemaal op hun snoet! Daar kunnen ze ook geen toestemming voor geven. Je gaat toch ook niet zomaar kindertjes kusjes geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:21

%)

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:22

Vjestagirl schreef:
En dat jij het ronduit walgelijk gedrag vínd, wil niet zeggen dat het dat ís.

En dat jij dit niet walgelijk en wel normaal víndt, wil wél zeggen dat je een klap van de molen hebt gehad. Zodra je seks met dieren “mooi” vindt mag je wat mij betreft hulp gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door lovecappie op 28-07-18 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:23

Okee met het lezen van dit topic is mijn vertrouwen in de mensheid weer onder t vriespunt gezakt...
En dan heb ik t nog niet eens over de OP :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:24

lovecappie schreef:
[

Zoals ik al eerder vroeg zou ik het fijn vinden als je het op de bal wil spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik hulp moet gaan zoeken, dat maak ik zelf wel uit.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:26

Vjestagirl schreef:
Zoals ik al eerder vroeg zou ik het fijn vinden als je het op de bal wil spelen ipv op de man. Ik hoef geen berichtjes dat ik hulp moet gaan zoeken, dat maak ik zelf wel uit.

“Wat mij betreft”. Meningsuiting, net zoals jij je (belachelijke) mening mag geven hier.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:27

Maar de mensen die dit echt verschrikkelijk vinden voor het paard. In welke mate en hoe lijdt het paard in zo'n geval volgens jullie?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:27

lovecappie schreef:
Vjestagirl schreef:

“Wat mij betreft”. Meningsuiting, net zoals jij je (belachelijke) mening mag geven hier.

Behalve dat ik mijn mening geef over het onderwerp, niet over jou.
Ik wil je dus ook vragen om je te houden bij het onderwerp, niet bij wat je van mijn geestelijke gesteldheid vindt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:29

Jildau schreef:
Maar de mensen die dit echt verschrikkelijk vinden voor het paard. In welke mate en hoe lijdt het paard in zo'n geval volgens jullie?

Daar ben ik ook benieuwd naar

'omdat het goor is' is niet echt een argument

lovecappie

Jildau schreef:

Lees even terug naar mijn bericht een aantal pagina’s terug. Daar leg ik precies uit wat ík verschrikkelijk vind.

anjali

ik vrees dat de hoge temperaturen van de laatste tijd de hersenen van vele Bokkers hebben laten smelten.Anders kan ik ik de absurditeit van deze discussie niet verklaren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:30

anjali schreef:
ik vrees dat de hoge temperaturen van de laatste tijd de hersenen van vele Bokkers hebben laten smelten.Anders kan ik ik de absurditeit van deze discussie niet verklaren.

Dat denk ik ook!