Hoge temperaturen op komst, protocol extreme temperaturen in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:29

Ik kan nu redelijk gewoon rijden, pony loopt prima merk ik weinig aan. Paard begint ook iets makkelijker te worden met de warmte. Ze heeft het wel snel warm maar met wat extra stappen doet ook zij het prima. Zaterdag zou ik naar een keuring en wedstrijd, iets meer als een uur rijden. Dit heb ik afgezegd. Ik moet mijn merrie en haar 5 weken oude veulentje meenemen en dat vind ik met deze temperaturen niet te doen.

We hobbelen thuis lekker rond helemaal ingepakt tegen de dazen. Dat is nu echt verschrikkelijk.

Popstra

Re: Hoge temperaturen op komst, protocol extreme temperaturen in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 07:17

Ben nu op meerdaagse wedstrijd in het zuiden des lands en nee, het is niet fijn voor de paarden en eigenlijk ook voor jezelf niet. Ben heel wat gewend maar het is met rijden echt extreem zweten voor de dieren. Ook voor jezelf. Los rijden moet je echt zeer kort doen want ze staan te pompen en het water loopt van de buik af. Na het rijden gelijk afzadelen, spuit electrolyten geven, lang af douchen en even stappen aan de hand. In de stal tenten is het ook benauwd en vooral vreselijk stoffig.
De organisatie heeft bij de losrijbak diverse drink mogelijkheden geplaatst en zelf vul je de water emmers ook meer dan ooit.
Smorgens zeer vroeg en laat in de avond is het goed te doen maar echt zaak je goed rekening met je dier houd.