Klonen van Jazz onder het zadel bij Patrick van der Meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:07

NatasjavE schreef:
Ik heb uniform destijds op stal bezocht. Was heel rustig en braaf in zijn box. Net als Junior die er naast stond.
Je moest echt weten dat het om dekhengsten ging.

Stonden gewoon in buitenboxen. Konden er bij wijze van zo uit.

Die ervaring deel ik volledig.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:43

Ik heb ook met jazz gewerkt, maar dat was echt geen enkel probleem op stal hoor. Knuffelig, vriendelijk en rustig was mijn ervaring. Stak graag zijn tong uit om te laten kriebelen. Kon hem ook in stal poetsen, hoefde niet vast te zetten of wat dan ook. Kon ook gewoon los een zetpil geven. Dus de ervaring van wild, gemeen paard heb ik niet. Zijn stal gedrag was zeker goed.

Dat zijn nakomelingen nogal eens ril zijn, ja die ervaring heb ik ook. Maakt het niet meteen rotbeesten, maar zelf hoef ik er geen.

Ailill

Re: Klonen van Jazz onder het zadel bij Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:07

Ik snap dat zijn karakter niet als meest braaf omschreven kan worden, t.o.v. andere hengsten soms zelfs niet. Echter, als zijn karakter, wat betreft na fok dan echt zo heftig uit zou pakken, waarom er dan nog zoveel mee fokken?

Hier ook diverse Jazzen gereden, o.a. x Houston/Pion/Gribaldi. Waren inderdaad niet de makkelijkste, temperament en ril, redelijk snel over de zeik, maar wel goud en goud eerlijk. En lopen kunnen ze allemaal :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:19

Quir schreef:
Ik bedoel dat als ze echt gevaarlijk zijn ze ook gewoon goedgekeurd worden. :D

Heb een jazz x uniform gehad, fijnste beest ooit. <3

Heb je haar verkocht :oo

Ik heb junior ook een keer opgezocht, stond inderdaad heel gezellig aan zijn halstertouwtje braaf te wezen :j

Coca2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:02

Tazzey schreef:
NatasjavE schreef:
Ik heb uniform destijds op stal bezocht. Was heel rustig en braaf in zijn box. Net als Junior die er naast stond.
Je moest echt weten dat het om dekhengsten ging.

Stonden gewoon in buitenboxen. Konden er bij wijze van zo uit.

Die ervaring deel ik volledig.

Junior was ook geen lastig heerschap, maar die had wat moeite met de Sjef methode........terecht mijn inziens :D

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:29

Ik lees dat Jazz IIII clone is overleden. Weet iemand ook wanneer en waarom deze kloon al zo vroeg is overleden?

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:01

c_alsemgeest schreef:
Moeder heeft invloed... want die voedt het paard idd op.
En daarbij kopen gewoon heel veel niet-kundige ruiters top sportpaarden en dat gaat meestal niet goed.
Als je iemand met het reactievermogen van een plat geslagen zilver-ui in een ferrari f40 zet kan je hem ook van de vangrail af schrapen :D

Ik heb met paarden kijken ook paarden laten staan die super liepen, geweldig eruit zagen... maar voor mij echt te veel paard waren en te sensibel waren.
Maar dat maakte die beesten geen rot paarden, alleen geen paard voor wat ik kan en wil :)

:') :')

Ontopic; voor sommige mensen zijn sensiebele paarden wel rotpaarden. Zelf heb ik liever een flegmatieker paard dan een paard wat bij elk moment kan ontploffen. Dit omdat ik zelf zo’n paard niet kan geruststellen.
Ik denk ook dat een aantal mensen met een Jazz van een koude kermis thuis kwamen omdat ze gekeken hebben naar de bloedlijn en niet naar het karakter. En ik denk dat (bijna) iedereen zich wel eens verkeken heeft op een paard.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Klonen van Jazz onder het zadel bij Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:22

Dat maakt het géén rotpaarden, maar gewoon niet het juiste paard voor jou.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 01:30

Muztang schreef:
Ik lees dat Jazz IIII clone is overleden. Weet iemand ook wanneer en waarom deze kloon al zo vroeg is overleden?

Vroeg ik idd eerder ookal maar niemand lijkt het antwoord te weten. Kan zelf ook geen informstie wat dat betreft vinden .