Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:44

Viennanova schreef:
Mee eens hoor, maar omdat je het over een paard met staakgedrag had en Gal, dacht ik dat je Sandreo wellicht bedoelde.

Sandreo liep onder Hans Peter toch?
Altijd fijn als er wordt meegedacht! Ben toch wel erg benieuwd welk filmpje ik dan in mijn hoofd heb :P
Maar het was echt op GP niveau :j

Coca2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:02

Janine1990 schreef:
Geen idee, die staakte toch niet?
Is hij uberhaupt verder gekomen dan LT?

Sandreo staakte meer dan dat ie liep. Maar liep onder hp.

dresjoepie

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:15

Je kan van elke ruiter wel een filmpje vinden waarbij het paard een mindere dag heeft!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:22

Na ja. Als ik dan nog een duit in het zakje mag doen? Sister de Jeu kreeg hij niet relaxt genoeg in de wedstrijdring. Vond ie zelf heb ik hem ergens in de pers horen zeggen. Dus met sommige paarden kan hij niet het onderste er uit de kan halen en lukt het niet.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:34

vur schreef:
Na ja. Als ik dan nog een duit in het zakje mag doen? Sister de Jeu kreeg hij niet relaxt genoeg in de wedstrijdring. Vond ie zelf heb ik hem ergens in de pers horen zeggen. Dus met sommige paarden kan hij niet het onderste er uit de kan halen en lukt het niet.

Dat is het mooie aan paardrijden. Het is echt een “team”sport tussen ruiter en paard. Met het ene paard/ ruiter zal het beter klikken dan met de ander. Je kunt niet alles “truken”.

Ja, en het blijven ook beesten die wel eens een mindere dag hebben, maar ik heb ook wel eens een paard gehad waar het echt niet mee klikte en dat zegt niet direct iets over mij als ruiter. Denk ik, hahahah.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:47

Anoniem schreef:
koos2015 schreef:

Ik mis ook een mooie foto met wollige wintervacht en bitloos zonder zadel door de "groene weides vol paarse geurende bloemen".

Wat is dit nou weer voor reactie?

Hetzelfde als wat erna nog 10x genoemd is. De marketing strategie is niet zo mijn ding. Ben ik te oud voor. Wat vind jij ervan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:00

Juist veel leuker dan dat gemaakte zakelijke. Dat is inmiddels geen marketingstrategie (bah, wat is dat toch een vies woord) meer, maar eerder een regeltje waar je als professioneel bedrijf aan moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:03

Ik heb heel geen idee hoe hun marketing eruit ziet, volg ze niet. Zie het af en toe voorbij komen maar niks bijzonders, of ik sta er gewoon niet lang genoeg bij stil ;)
Ik vond het gewoon een rare reactie, snap echt niet wat dat dan al toe zou voegen. Niet sarcastisch en niet serieus opgevat

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:53

Coca2018 schreef:
Janine1990 schreef:
Geen idee, die staakte toch niet?
Is hij uberhaupt verder gekomen dan LT?

Sandreo staakte meer dan dat ie liep. Maar liep onder hp.

Sandreo won als 3 en 4 jarige alles..tot een moment dat hij brak en daarna inderdaad alleen nog maar kon staken. Paard heeft het nooit meer gedaan in de wedstrijdring...(oftewel gewoon geheel overvraagd)
Dat was wel in dezelfde tijd als Gribaldi in de staak ging, Sister is nooit makkelijk geweest..ik vond dat Edward daar wel heel goed mee overweg kon.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:21

Heb niet verder dan de eerste pagina gelezen.. Maar jeetje, het is voor sommige bokkers ook nooit goed genoeg.. Hadden ze hem verkocht dan was het niet goed geweest, en nu mag ie lekker met pensioen en nu hebben jullie nog steeds vanalles te zanikke.. Als jullie het allemaal zo goed weten, waarom rijden jullie dan niet op dit niveau van de sport mee.

Fijn dat dit dier mag genieten van zijn welverdiende pensioen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:26

CharmingS schreef:
Heb niet verder dan de eerste pagina gelezen.. Maar jeetje, het is voor sommige bokkers ook nooit goed genoeg.. Hadden ze hem verkocht dan was het niet goed geweest, en nu mag ie lekker met pensioen en nu hebben jullie nog steeds vanalles te zanikke.. Als jullie het allemaal zo goed weten, waarom rijden jullie dan niet op dit niveau van de sport mee.

Moet je horen hoe men in Engeland denkt over de Nederlandse manier. Dan heb ik het niet over basisniveau, maar olympisch niveau. Je hoeft niet op GP niveau te rijden om wat te leren en begrijpen van stalmanagement op dat niveau.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:53

Janine1990 schreef:
CharmingS schreef:

Moet je horen hoe men in Engeland denkt over de Nederlandse manier. Dan heb ik het niet over basisniveau, maar olympisch niveau. Je hoeft niet op GP niveau te rijden om wat te leren en begrijpen van stalmanagement op dat niveau.

Maar wat boeit het in godsnaam wat andere mensen er van denken.. Dit paard heeft gewoon zijn werk goed gedaan en gaat nu van zijn welverdiende pensioen genieten, ik kan dat op geen enkele manier op een slechte manier bekijken..

Daarnaast is er geen een stalmanagement hetzelfde, er is dan ook niet 1 manier. Heb op een stal gewerkt voor een Engelse springruiter die in het verleden op de OS heeft meegereden, en zijn stalmanagement was weer heel anders dan de stallen waar ik in Amerika voor heb gewerkt, en in Nederland word het ook weer heel anders gedaan. Er word natuurlijk wel rekening gehouden met bepaalde standaarden maar dat is logisch.. In Amerika kwamen de paarden namelijk amper toe aan weidegang, terwijl de paarden van de Engelsman dagelijks in de wei kwamen. En in Nederland zit het dan weer tussen de Engelse en Amerikaanse in, hier komen sommige sportpaarden 1 a 2 x per week in de wei.. Dus hou aub op over bepaalde manieren en standaarden want dat is overal anders..

Daarnaast heeft dat vrij weinig te maken met het feit dat dit dier nu lekker de hele dag grasjes mag eten en goed verzorgd word.. Vraag me dan ook echt af waarom er mensen overal problemen en valkuilen in zoiets zien. Maargoed, beste stuurlui staan aan wal zal ik maar zeggen dan ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:58

Er is hier ook niemand zegt dat het paard het verkeerd heeft gedaan toch?

Ik denk dat het toch wijs is om dan even verder te lezen dan pagina 1. ;)

En met jouw ervaring zou je ook moeten weten wat de invloed van het management is op de prestaties.
We weten allemaal dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat is alleen niet waar hier op wordt gedoeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:58

vur schreef:

Sisther was dan ook een enorm heet en bij vlagen zeer moeilijk paard.
Ik kan me nog herinneren dat ze volledig over de zeik ging door de muziek van haar eigen kür.
En de magische woorden van Edward bij de bitcontrole: 'Pak haar niet te stevig vast, want ze gaat zo op haar rug liggen.'

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:59

The proof of the pudding is in the eating....

Ik twijfel ook af en toe, maar laten we Gal het voordeel van de twijfel geven. Hij heeft nu een aantal fijne jonge paarden op stal staan, waarvan toch minstens 1 een nieuwe topper moet kunnen worden. Ik ben benieuwd hoe het daar over 5 jaar mee gaat.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:04

Janine1990 schreef:
Er is hier ook niemand zegt dat het paard het verkeerd heeft gedaan toch?

Ik denk dat het toch wijs is om dan even verder te lezen dan pagina 1. ;)

En met jouw ervaring zou je ook moeten weten wat de invloed van het management is op de prestaties.
We weten allemaal dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Dat is alleen niet waar hier op wordt gedoeld.

Niemand heeft hier iets verkeerd gedaan lijkt me ;)

Weet ook erg goed dan je zonder een goed stalmanagement niet veel zult presteren omdat dat natuurlijk van veel factoren af hangt. Denk ook zeker dat als we nou eens gewoon voor een keer naar elkaar luisteren ipv iedere keer alles en iedereen te bekritiseren omdat het niet in je straatje past, we nog heel erg veel van elkaar kunnen leren ;) .

Ik heb in ieder geval van alle internationale wedstrijden van heel veel mensen uit verschillende landen veel opgestoken.. Het is maar net of je jezelf open stelt voor nieuwe dingen. Ik heb dan ook geluk gehad dat ik verschillende manieren mocht uitproberen bij de paarden waar ik verantwoordelijk voor was, om er voor te zorgen dat voor ieder paard de beste zorg is. En dat wil niet zeggen voor ieder paard dezelfde manier ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:08

CharmingS: en nu terugkomende op de paginas die je bij hebt gelezen?
Hoe zie je dat in jouw verhaal?
In het kort: de zichzelf herhalende geschiedenis...

En vergeet niet, ik weet niet of je ook bij dresuurruiters hebt gewerkt. Maar een springpaard kan zich een stuk beter uitleven, naar mijn idee. Sowieso lijken springruiters me een stuk onbevangener in de omgang met de paarden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:15

Vind het altijd bijzonder dat zodra er iets minder positiefs geschreven wordt over Gal er mensen komen met "bosje dooddoeners".

Niemand klaagt over het feit dat Undercover met pensioen is. Waar wel een kritische noot over geplaatst wordt is of dit pensioen niet noodzakelijk is geworden door de rijstijl/het systeem van Gal.

Zoals ik al eerder schreef duurzame prestaties, meerdere Spelen bijvoorbeeld, met hetzelfde paard heb ik volgens mij niet gezien. Een snelle weg is misschien niet voor ieder paard de juiste weg.

Gal heeft zeker zijn kwaliteiten maar ook zijn tekortkomingen, je zou haast denken dat het een gewoon mens is :D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:20

Janine1990 schreef:
CharmingS: en nu terugkomende op de paginas die je bij hebt gelezen?
Hoe zie je dat in jouw verhaal?
In het kort: de zichzelf herhalende geschiedenis...

Heb inderdaad tot mijn spijt de voorgaande pagina's gelezen, en alleen maar een hoop onzin gelezen over bepaalde marketing strategieen. Paarden die hier niet eens in de OP besproken worden die blijkbaar zouden staken en nog meer onzinnige discussies die je hier niet zou moeten houden in dit topic..

Iedereen heeft altijd wel wat te zeiken. Hou daar toch eens mee op, goed is goed toch? Paard staat lekker op de wei grasjes te eten, voor Edward komt weer een nieuwe kans met een nieuw toppaard en hoop dat ze het fijn en goed gaan hebben samen. Ik ben daar nog nooit op stal geweest, dus ik ga daar verder niet over oordelen.

Maar kan je wel vertellen dat op iedere stal in de wereld ruimte is voor verbetering, wil niet zeggen dat die stallen dan per definitie slecht zijn.

En over dat gezever met het glock logo op de oornetjes, dat dat logo precies op het plekje zit waar geschoten moet worden :') Schei toch alstublieft uit met die onzin!!

Citaat:
En vergeet niet, ik weet niet of je ook bij dresuurruiters hebt gewerkt. Maar een springpaard kan zich een stuk beter uitleven, naar mijn idee. Sowieso lijken springruiters me een stuk onbevangener in de omgang met de paarden.

Onzin, heb vooral met springruiters gewerkt, maar daar stonden ook dressuur ruiters.. En daar zit verder weinig verschil in. Alle paarden kwamen daar op de wei, maar de springpaarden alleen met voorkappen en springschoenen, waarbij dressuurruiters hun paarden van boven tot onder inpakken. Springruiters zullen ook eerder een bosrit maken met hun paarden als dressuurruiters, maar allemaal hebben ze het zelfde doel voor ogen.. En dat is presteren met een paard wat gezond en gelukkig is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:26

Dus omdat die paarden niet in de OP worden besproken, kan dat ook niet in dit topic? En daarom kan jij er geen mening over geven?

Ik zou er begrip voor hebben als je had gezegd dat het tegen je principes is om dat te doen. Vind het argument niet helemaal relevant. Je wilt je mengen in een discussie, maar niet reageren als er gevraagd wordt naar je mening.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:47

Janine1990 schreef:
Dus omdat die paarden niet in de OP worden besproken, kan dat ook niet in dit topic? En daarom kan jij er geen mening over geven?

Ik zou er begrip voor hebben als je had gezegd dat het tegen je principes is om dat te doen. Vind het argument niet helemaal relevant. Je wilt je mengen in een discussie, maar niet reageren als er gevraagd wordt naar je mening.

Meh ik ben al lang klaar met deze discussie omdat het nergens over gaat.. Heb de moeite genomen om het topic door te lezen, maar er staat weinig zinnigs in om over te discussiëren. Er worden namelijk ontzettend veel aannames gemaakt, en dingen gesuggereerd die helemaal niet van toepassing zijn. Dit topic gaat over iets leuks en fijns, dit paard mag met pensioen, en mensen beginnen opeens over slecht stalmanagement marketingstrategieën en een oornetje waarvan het logo volgens iemand op de schietplek zit 8)7.. Sorry hoor maar waarom moet iedereen altijd zoveel kritiek hebben? Ik denk dat het onwetendheid, afgunst en jaloezie is..

Zal me inderdaad maar niet meer mengen in dit topic, want het lijkt er op dat je alleen maar leest wat je wil lezen.. ;) Heb namelijk wel gereageerd op jou vraag naar mijn mening en die heb ik denk ik zeker wel laten weten hier..

Zal het nog een keer zeggen. Ik ben van mening, dat hier een aantal mensen in dit topic enorm aan het zeiken zijn over dingen die er niet toe doen in dit topic over dit onderwerp.. Dat jullie van iets wat leuk zou moeten zijn, een negatief ding maken.. En daar reageerde ik op. Niet op de discussie waar jullie het over hadden, daarnaast wou ik mezelf ook niet in de discussie mengen maar wel mijn mening geven. Dat heb ik gedaan!
Heb ook netjes je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Maar het heeft geen nut dus ik ben weg hier :) Toedeloe en een fijne GEZELLIGE *\o/* dag gewenst :)

Coca2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:05

Elisa2 schreef:
Sandreo won als 3 en 4 jarige alles..tot een moment dat hij brak en daarna inderdaad alleen nog maar kon staken. Paard heeft het nooit meer gedaan in de wedstrijdring...(oftewel gewoon geheel overvraagd)
Dat was wel in dezelfde tijd als Gribaldi in de staak ging, Sister is nooit makkelijk geweest..ik vond dat Edward daar wel heel goed mee overweg kon.

Hij won als 5 jarige de hengstencompetitie ( waarvan je best wat kon vinden als je erbij was dat hij zulke punten kreeg) verder niets. Dier moest in Den Bosch de ring in geslagen worden en in Zuidbroek werd hij uitgebeld.

En die zure blik van dat paard tijdens het werk vergeet ik nooit meer........

Coca2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:11

fransje23 schreef:
Gal heeft zeker zijn kwaliteiten maar ook zijn tekortkomingen, je zou haast denken dat het een gewoon mens is :D

Dat dus!
Hij kan echt wel paardrijden, volgens mij twijfelt niemand daar aan. Maar de enorme druk die hij op paarden zet is niet meer van deze tijd. En steeds meer mensen herkennen dit als onprettig.

Vergeet niet dat "wij" allen die druk op hem hebben gelegd in de tijd dat we het allemaal zo mooi vonden dat die jonge dieren met hun voorbenen langs hun oren gingen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:29

Je zou bijna denken dat niet elk paard goed kan presteren op dat niveau, oh verhip, dat is ook zo. En ook niet elk paard kan dat op lange termijn goed aan.
Volgens mij hebben ze er goed aan gedaan om hem niet constant op wedstrijd mee te nemen en steeds weer aan al die stress bloot te stellen.

En heerlijk voor het paard dat hij nu echt die stress niet meer hoeft te ervaren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:30

Coca2018 schreef:
Elisa2 schreef:

Hij won als 5 jarige de hengstencompetitie ( waarvan je best wat kon vinden als je erbij was dat hij zulke punten kreeg) verder niets. Dier moest in Den Bosch de ring in geslagen worden en in Zuidbroek werd hij uitgebeld.

En die zure blik van dat paard tijdens het werk vergeet ik nooit meer........

Nee hoor:

In 2003 werd Sandreo reservekampioen bij de NRPS Hengstenkeuring. In datzelfde jaar werd de hengst goedgekeurd bij het KWPN. Sandreo kwam onder het zadel bij ruiter Hans-Peter Minderhoud. In de Hengstencompetitie 2004/2005 klasse L liet de hengst van zich spreken in de kwalificatiewedstrijden. Later in het jaar won hij de Pavo Cup voor 4-jarige dressuurpaarden en in 2005 liep de hengst vol overtuiging naar de eerste plaats in de finale in 's-Hertogenbosch en kon zich daarmee Kampioen Hengstencompetitie 2004/2005 klasse L noemen.

Makkelijk om dat dier af te kraken, ik geloof niet dat er iets mis is met zijn karakter en dat bewijst ook zijn nafok.
https://www.horses.nl/fokkerij/sandreo- ... ldranking/

Beetje offtopic, maar ik vind het altijd zo krom als de dieren afgekraakt worden terwijl duidelijk is dat het ergens anders mis is gegaan.

En Charming, misschien weten sommige mensen hier juist wel hoe het er daar aan toe gaat omdat ze het zelf gezien hebben. ;)