Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cobiie schreef:Niello schreef:Als mijn buurman toestemming geeft om te landen, dan hebben mijn paarden op het perceel ernaast nog een probleem.
Je buurman overtuigen die goedkeuring in te trekken.![]()
Daarnaast weet je buurman iig bij welk bedrijf je je klacht/claim neer kan leggen, dat is nu niet altijd het geval.
martine0503 schreef:Practisch, wanneer je met de landing bezig bent roepen of je hier mag landen. Shit, niemand thuis. Wat nu? Ik kan nergens anders meer heen. Vooraf kun je geen toestemming vragen ivm grotendeels afhankelijk van de wind.
Rebecca schreef:Als je de registratie code van de ballon hebt, de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)
Dan kan je de eigenaar achterhalen
JMJ schreef:[naam] schreef:Als je de registratie code van de ballon hebt, de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)
Dan moet je de ballon wel gezien hebben! en dat is vaak niet het geval, ze zijn vaak heel snel na de landing weer weg.
Het is sowieso vreemd dat het niet verplicht is om een formulier achter te laten waarin de balonvaarder zich kenbaar maakt en de procedure beschreven staat om eventuele schade te verhalen.
Als ik met mijn auto parkeerschade veroorzaak,moet ik ook een briefje achterlaten met mijn gegevens, doe ik dat niet, dan ben ik strafbaar. Toch vreemd dat dit in de ballonvaart anders werkt
Rebecca schreef:]
Is gewoon huftergedrag en dat praat ik niet goed , als ze zulke streken uithalen dan gaan ze echt geen briefje achterlaten
JMJ schreef:Rebecca schreef:Als je de registratie code van de ballon hebt, de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)
Dan moet je de ballon wel gezien hebben! en dat is vaak niet het geval, ze zijn vaak heel snel na de landing weer weg.
Het is sowieso vreemd dat het niet verplicht is om een formulier achter te laten waarin de balonvaarder zich kenbaar maakt en de procedure beschreven staat om eventuele schade te verhalen.
Als ik met mijn auto parkeerschade veroorzaak,moet ik ook een briefje achterlaten met mijn gegevens, doe ik dat niet, dan ben ik strafbaar. Toch vreemd dat dit in de ballonvaart anders werkt
martine0503 schreef:JMJ schreef:Dan moet je de ballon wel gezien hebben! en dat is vaak niet het geval, ze zijn vaak heel snel na de landing weer weg.
Ook dat gebeurd vaker niet dan wel....
Rebecca schreef:martine0503 schreef:En als de ballonvaarder niet te achterhalen is, dit altijd nog melden aan de KNVvL. Elke ballonvaart staat geregistreerd.
Als je de registratie code van de ballon hebt, de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)
Veulen84 schreef:En boven de grote stad (Amsterdam) kunnen ze nergens landen en toch komen ze eroverheen.
Skepta schreef:Veulen84 schreef:En boven de grote stad (Amsterdam) kunnen ze nergens landen en toch komen ze eroverheen.
Wel bij zeer hoge uitzondering
https://www.parool.nl/amsterdam/zeldzaa ... ~a4366749/
NatasjavE schreef:Kinke schreef:soms ben ik wel blij dat er hoogspanningskabels over 2 van onze weilanden lopen
daar kunnen ze dan heel wonderbaarlijk wel omheen.
Goh
Niello schreef:Rebecca schreef:Als je de registratie code van de ballon hebt, de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)
Het nummer is helaas vanaf de grond bijna niet te lezen omdat het zo klein is en maar aan één kant staat.