Landingsverbod voor luchtballonnen op FNRS bedrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:33

En je kunt de buurman het niet verbieden, want wie weet vindt hij het wel superleuk. Probleem wordt dus niet opgelost.

Bullebeest

Re: Landingsverbod voor luchtballonnen op FNRS bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:35

En als de ballonvaarder niet te achterhalen is, dit altijd nog melden aan de KNVvL. Elke ballonvaart staat geregistreerd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:35

De gentelmens agrement is toch dat ze uit de buurt van dieren blijven, dus theoretisch gezien landen ze niet in een wei naast paarden. :Y)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:44

cobiie schreef:
Niello schreef:
Als mijn buurman toestemming geeft om te landen, dan hebben mijn paarden op het perceel ernaast nog een probleem.

Je buurman overtuigen die goedkeuring in te trekken. O:)

Daarnaast weet je buurman iig bij welk bedrijf je je klacht/claim neer kan leggen, dat is nu niet altijd het geval. :P

Tja, maar dan moet je wel weten dat hij toestemming heeft gegeven.

Ik voorkom liever ellende, want met een schadevergoeding krijg ik mijn paard of gezondheid niet terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:03

martine0503 schreef:
En als de ballonvaarder niet te achterhalen is, dit altijd nog melden aan de KNVvL. Elke ballonvaart staat geregistreerd.

Als je de registratie code van de ballon hebt ;) , de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)

Dan kan je de eigenaar achterhalen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:08

martine0503 schreef:
Practisch, wanneer je met de landing bezig bent roepen of je hier mag landen. Shit, niemand thuis. Wat nu? Ik kan nergens anders meer heen. Vooraf kun je geen toestemming vragen ivm grotendeels afhankelijk van de wind.

De windrichting is aardig te voorspellen, vooraf kun je dan omliggende eigenaren berichten en toestemming vragen. Is toch niet zo moeilijk? Moeten wij ook als we willen oefenen met de honden.

Meedenken van de ballonvaarders hier is wel echt minimaal of zo.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:11

Rebecca schreef:
Als je de registratie code van de ballon hebt ;) , de PH-... (Nederland) of OO-... (België ) en soms G-....(Brits)

Dan moet je de ballon wel gezien hebben! en dat is vaak niet het geval, ze zijn vaak heel snel na de landing weer weg.

Het is sowieso vreemd dat het niet verplicht is om een formulier achter te laten waarin de balonvaarder zich kenbaar maakt en de procedure beschreven staat om eventuele schade te verhalen.
Als ik met mijn auto parkeerschade veroorzaak,moet ik ook een briefje achterlaten met mijn gegevens, doe ik dat niet, dan ben ik strafbaar. Toch vreemd dat dit in de ballonvaart anders werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:16

JMJ schreef:
[naam] schreef:

Dan moet je de ballon wel gezien hebben! en dat is vaak niet het geval, ze zijn vaak heel snel na de landing weer weg.

Het is sowieso vreemd dat het niet verplicht is om een formulier achter te laten waarin de balonvaarder zich kenbaar maakt en de procedure beschreven staat om eventuele schade te verhalen.
Als ik met mijn auto parkeerschade veroorzaak,moet ik ook een briefje achterlaten met mijn gegevens, doe ik dat niet, dan ben ik strafbaar. Toch vreemd dat dit in de ballonvaart anders werkt

Is gewoon huftergedrag en dat praat ik niet goed , als ze zulke streken uithalen dan gaan ze echt geen briefje achterlaten

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:22

Rebecca schreef:
]

Is gewoon huftergedrag en dat praat ik niet goed , als ze zulke streken uithalen dan gaan ze echt geen briefje achterlaten

Maar daar staan kennelijk geen sancties op, het zou al een winst zijn dat bij het "stiekem" verlaten van de landingsplek, boetes opgelegd worden en bij herhaling de vergunning ingetrokken wordt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:23

JMJ schreef:
Rebecca schreef:

Ook dat gebeurd vaker niet dan wel....

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:40

martine0503 schreef:
JMJ schreef:

Ook dat gebeurd vaker niet dan wel....

Maar doorrijden met een auto na veroorzaken schade is wel strafbaar!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:10

Geen énkele hobby mag overlast bij een ander veroorzaken. Kun je dit niet garanderen, blijf weg met je hobby. Heel simpel.

Dat deze gevaarlijke onzin maar toegelaten wordt vindt ik absurd. En werkelijk iedereen hier die dit als hobby heeft komt met enorm rare argumenten die nergens op slaan. Auto's verbieden bijvoorbeeld? Dat is geen hobby. Wat een ku.targument. Jullie zijn met een hobby bezig die veel te vaak grote overlast geeft. En je weet het gewoon vantevoren. Dan ben je lekker bezig zeg! Holland is te klein, het mag van mij verboden worden.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:30

Rebecca schreef:
martine0503 schreef:

Het nummer is helaas vanaf de grond bijna niet te lezen omdat het zo klein is en maar aan één kant staat.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:38

Als ik de ballon zie landen en ik schade zie ontstaan, kan ik vaak wel met wat matrieel de toegangspoort blokkeren zodat er eerst over een vergoeding gesproken gaat worden voordat de ballon ingeladen wordt. O:)

Het probleem mbt schade afhandeling treedt meer op als wij niet thuis zijn/ het te laat opmerken. :Y)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:48

Ik vraag me nog steeds af waarom je een landing niet kan plannen. Je kunt heus wel bekijken hoever je komt bij welke windkracht en richting. Het lijkt er meer op dat het niet willen is. Je hoeft niet altijd het maximum aan afstand af te leggen.

Ze stijgen hier ook op iets verderop. Maar dan weten ze ook dat ze bepaalde richtingen niet op mogen, ook dat kunnen ze plannen... En boven de grote stad (Amsterdam) kunnen ze nergens landen en toch komen ze eroverheen. Dus zekere mate van plannen kunnen ze echt wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:50

soms ben ik wel blij dat er hoogspanningskabels over 2 van onze weilanden lopen :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:52

Kinke schreef:
soms ben ik wel blij dat er hoogspanningskabels over 2 van onze weilanden lopen :)

daar kunnen ze dan heel wonderbaarlijk wel omheen.

Goh

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:53

Ze zullen wel geschrokken zijn van de hoeveelheid manegebedrijven en daarom een akkoord ingetrokken hebben.

Wel zwak hoor. Aangeven niet te kunnen plannen, maar toch wel kunnen plannen als het hun goed uitkomt (niet in de buurt van militair terrein komen, niet bij luchthavens en t koningshuis, niet landen in de grote steden).

Vind t een zwaktebod van de KNVvL.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:54

_San87_ schreef:
Vind t een zwaktebod van de KNVvL.

Inderdaad heel zwak.

Skepta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:06

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:13

Skepta schreef:
Veulen84 schreef:
En boven de grote stad (Amsterdam) kunnen ze nergens landen en toch komen ze eroverheen.

Wel bij zeer hoge uitzondering
https://www.parool.nl/amsterdam/zeldzaa ... ~a4366749/

Komt vooral door schiphol inderaad. Maar heb het idee dat niet landen niet echt een probleem voor ze is. Maar we zien ze een paar keer per jaar opstijgen hier in de buurt. Soms gaan ze de andere kant op of schuin richting almere.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:38

NatasjavE schreef:
Kinke schreef:

daar kunnen ze dan heel wonderbaarlijk wel omheen.

Goh

Over. Niet omheen. Over.

Niello schreef:
Rebecca schreef:

Het nummer is helaas vanaf de grond bijna niet te lezen omdat het zo klein is en maar aan één kant staat.

Huh, het staat normaal nochtans aan twee zijden.
Enkel Amerikaanse ballonnen hoeven maar een kenteken te hebben.

Kan je de reclame lezen bij een commerciële ballon kan je dat googelen :)

Nogmaals, er zijn vast zat mensen genoeg die paardenpoep op straat ook overlast vinden.
Zullen we dan maar niet meer wandelen met de paarden?

Er zijn genoeg manieren om de ballonvaarder te contacteren indien je schade hebt die niet vergoed is.
Je hebt daar ook gewoon recht op.
Een nette piloot maakt hier geen probleem van.
Fijne crew denkt met de landeigenaar mee.
Scheer niet iedereen over dezelfde kam aub.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:41

Tsja, de goede moeten altijd leiden onder de slechte... Dan moet de branche zelf er maar voor zorgen dat er geen slechte tussen zitten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:43

Optiwolk schreef:
Over. Niet omheen. Over.

Whatever.

Er overheen, omheen of voor mij apart onderdoor.

Ze kunnen die hoogspanningskabels vermijden.

Dan moet een weiland waar ze niet gewenst ook geen problem vormen.

Daar kunnen ze ook overheen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:54

En als je weiland als niet landen ingekleurd is zullen ze dat vast ook doen.