Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selka schreef:En er werd gedacht dat het dier dood was geboren? Sorry maar hoe kun je dat nu denken en niet weten?
Arme dieren.
Tivoli schreef:fransje23 schreef:Als een huisdier een wild dier pakt is het de natuur.
Als een wild dier een huisdier pakt moet het gedood?
![]()
Ja. En de dieren moeten maar goed lezen welk stickertje wij erop hebben geplakt.
‘Oh, ik zie het het al,dit is een huisdier,deze laat ik staan. Ik ga wel op zoek naar een wild dier’ , aldus de vermeende wolf
Cayenne schreef:Ik heb het idee dat er meer dieren worden gedood door (illegaal) loslopende honden als door wolven. Waarom is dit dan opeens goed voor zoveel hysterie? Verder blijft het natuurlijk een lastige kwestie. Waarom heeft de wolf hier minder recht om te leven als een ander (gedomesticeerd) dier?
Zoolgangster schreef:BabsSunshine schreef:Ja echter één is op klaarlichte dag gebeurd, tussen de ochtend en ergens in de middag.
Daarom is een degelijke omheining ook nodig. Voor overdag.
Zoolgangster schreef:Inderdaad. We zullen onze huisdieren gewoon weer 'snacht op stal moeten houden, wat we al eeuwen deden, en nu weer zullen moeten doen, want dat blijkt in Dld en andere landen waar wolven rondlopen, het beste te werken, naast een degelijke omheining en oversized waakhond.
We moeten niet klagen, in andere landen hebben ze tijgers, hyena's, poema's, beren, olifanten (zó lastig als die honger hebben en dwars door je hut heendenderen en je oogst opeten en de rest plattrappen.)
En wij maar doneren aan het WNF om al deze mooie maar dodelijke dieren te beschermen. Want ja, als je ze zelf niet in je achtertuin hebt rondlopen, maar alleen op breedbeeldtv, zijn ze mooi.
Overigens vraag ik me af waarom er de laatste tijd minder meldingen te vinden zijn over loslopende honden die vee doodbijten.
Zoolgangster schreef:Cayenne schreef:Ik heb het idee dat er meer dieren worden gedood door (illegaal) loslopende honden als door wolven. Waarom is dit dan opeens goed voor zoveel hysterie? Verder blijft het natuurlijk een lastige kwestie. Waarom heeft de wolf hier minder recht om te leven als een ander (gedomesticeerd) dier?
Inderdaad. We zullen onze huisdieren gewoon weer 'snacht op stal moeten houden, wat we al eeuwen deden, en nu weer zullen moeten doen, want dat blijkt in Dld en andere landen waar wolven rondlopen, het beste te werken, naast een degelijke omheining en oversized waakhond.
We moeten niet klagen, in andere landen hebben ze tijgers, hyena's, poema's, beren, olifanten (zó lastig als die honger hebben en dwars door je hut heendenderen en je oogst opeten en de rest plattrappen.)
En wij maar doneren aan het WNF om al deze mooie maar dodelijke dieren te beschermen. Want ja, als je ze zelf niet in je achtertuin hebt rondlopen, maar alleen op breedbeeldtv, zijn ze mooi.
Overigens vraag ik me af waarom er de laatste tijd minder meldingen te vinden zijn over loslopende honden die vee doodbijten.
Zoolgangster schreef:Cayenne schreef:Ik heb het idee dat er meer dieren worden gedood door (illegaal) loslopende honden als door wolven. Waarom is dit dan opeens goed voor zoveel hysterie? Verder blijft het natuurlijk een lastige kwestie. Waarom heeft de wolf hier minder recht om te leven als een ander (gedomesticeerd) dier?
Inderdaad. We zullen onze huisdieren gewoon weer 'snacht op stal moeten houden, wat we al eeuwen deden, en nu weer zullen moeten doen, want dat blijkt in Dld en andere landen waar wolven rondlopen, het beste te werken, naast een degelijke omheining en oversized waakhond.
BabsSunshine schreef:Even goed lezen en uitzoeken... Het betreft twee verschillende veulens:
1. Groningen, een Shetland veulen deze is eind maart gedood. Eigenaren waren 's morgens nog bij de merrie en het veulen geweest en toen ze 's middags terugkwamen vonden ze het veulen flink aangevreten. Moeder is de dag erna overleden aan letsel.
2. Drenthe, deze is afgelopen maandag dood gevonden. Er staat nergens dat het veulen er al 24 uur lag. Wat er wel staat is dat het veulen er al even lag voordat het werd gevonden. Ik heb zo het idee dat het veulentje die nacht is geboren en gepakt. Mede omdat de eigenaar dacht dat het veulentje dood was geboren (wat overigens niet het geval is want het veulentje had zand onder zijn/haar hoefjes en heeft dus gestaan). Waarschijnlijk heeft de eigenaar te lang gewacht (meer dan 24 uur) met het laten afnemen van DNA. Dat is waar de genoemde 24 uur opslaat. Volgens Faunafonds kan het dan niet meer.
Iets wat bijna niemand weet, dus dat kun je de eigenaar niet kwalijk nemen. Sterker nog, het is vreselijk als je zoiets overkomt!