Zoolgangster schreef:Kinke schreef:ik vind de stichting niet raar, ik vind het opruiers. Scoren met 'nieuws' wat in dit geval al jaren bekend is. Niemand zegt dat de inhoud van het bericht niet belangrijk is volgens mij.
Ook zoiets: het zijn de maneges die níet bij hen zijn aangesloten zijn die slecht zijn...
WC eend.
Kan je als manege aangesloten zijn bij Dier & Recht? Ik wist helemaal niet dat zij een overkoepelende organisatie voor maneges waren.
Maar ik denk dat er meer is dan alleen beweging krijgen door menselijk toe doen. Een paard in de wei in kuddeverband, 24/7, zal mijn inziens echt wel afdoende kunnen bewegen. Ik begrijp je misschien verkeerd, dus check het even: maar vind jij dan wel dat een paard alleen voldoende beweging kan krijgen als die beweging door mensen gegeven wordt?
.
Ik noemde het als reactie op "tenzij je denkt dat een beetje slenteren afdoende beweging is." omdat ik denk dat een (gezond) paard dat constant buiten in de kudde staat met voldoende ruimte, ook wel voldoende zal bewegen zonder menselijk toedoen in de vorm van rijden etc. Bij een paard dat minder buiten staat of in zijn eentje weet ik niet zeker of dat altijd zo is, daarom nam ik nu dit als voorbeeld