Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:08

Janine1990 schreef:
cobiie schreef:
Janine, knhs had nu de stallen gevuld staan met de lespaarden. :')

Ik heb ook geen idee of er werkelijk al een overeenkomst tussen de knhs en de kfps getekend was voor dat jaar, mogelijk was er nog onenigheid over de hoogte van het bedrag en daarom nog geen contract definitief getekend?


Zie link in een van mijn vorige berichten. Al in april 2017 waren hier afspraken over gemaakt.

Dan ben je als professionele organisatie wel heel erg fout bezig als je het mij vraagt.


Er staat dat er afspraken gemaakt zijn, hoe specifiek en concreet deze waren staat er niet. ;)
Ze mochten wel komen, dan stonden de paarden in tijdelijke stallen + dito trainingsgelegenheid.

Ik zeg nergens dat ik het netjes vindt, maar bij het lezen dat er steeds 3 ton verlies was op het verblijf van de kfps kan ik mij wel voorstellen dat de condities aangepast werden en daar geen overeenstemming voor gekomen is voordat andere partijen ruimtes/stallen hebben gehuurd in die periode.

Cowboy55
Berichten: 8574
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:09

Rivano schreef:
Sakura789 schreef:
Het gemiddelde maandsalaris voor de medewerkers is een kleine € 6.000 per maand.


Voor welke functies?
Dat is best een leuk salaris, benieuwd wat de bijbehorende activiteiten zijn.


Salaris of salariskosten?

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:09

Rivano schreef:
Sakura789 schreef:
Het gemiddelde maandsalaris voor de medewerkers is een kleine € 6.000 per maand.


Voor welke functies?
Dat is best een leuk salaris, benieuwd wat de bijbehorende activiteiten zijn.


Sakura heeft het over een gemiddelde. Daar zullen wel uitschieters naar boven en beneden bij zitten ;)
Ik gok dat op de jaarverslagen de lonen niet per functie gespecificeerd worden...

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:13

cobiie schreef:
Er staat dat er afspraken gemaakt zijn, hoe specifiek en concreet deze waren staat er niet. ;)
Ze mochten wel komen, dan stonden de paarden in tijdelijke stallen + dito trainingsgelegenheid.

Ik zeg nergens dat ik het netjes vindt, maar bij het lezen dat er steeds 3 ton verlies was op het verblijf van de kfps kan ik mij wel voorstellen dat de condities aangepast werden en daar geen overeenstemming voor gekomen is voordat andere partijen ruimtes/stallen hebben gehuurd in die periode.


True... je hoopt alleen dat een organisatie iets meer binding heeft met een trouwe klant dan dit :P

Zie trouwens ook mijn berekening (vrij royaal genomen) aan kosten... Dan begrijp je hoe 3 ton zo schokkend kan zijn. Ik heb nog even uitgerekend wat het KFPS dit jaar aan inkomsten had van het onderzoek. Dat is bijna 1,2 ton. Ik ga er vanuit dat dit kostendekkend werkt, dit staat ook in de voorwaarden voor het CO op de website van het KFPS.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:14

Nies_ schreef:
Benthhh schreef:
Omdat de knhs in samenwerking met Groenhorst college Barneveld is. School/lespaarden voor de opleidingen vanuit het Groenhorst.

Waarom zouden wij moeten betalen voor de paarden van een pretopleiding? Betaalt die school huur voor de paarden?

Ik vond dat centrum altijd al belachelijk, maar dit is zo mogelijk nog idioter.



Ik heb verder geen idee hoe de school en knhs de samenwerking doen qua kosten, ik weet alleen dat het de schoolpaarden zijn.
GHB zal wel “huur” betalen? Weet niet of de knhs de kosten van de paarden nog volledig heeft. Het is een uitgave geweest en die is natuurlijk in het jaarverslag gemeld.
(Als het goed is :') )
Maar hoe het verder zit weet ik niet, toen GHB daarheen ging was ik er weg.

En pretopleiding (off-topic, excuseee) .. ja klopt, heb het nog nooit zo naar mijn zin gehad op school haha. Heb het gebruikt als opvulling toen ik niet echt wist wat ik wilde. Die opleiding daar heeft me wel geleerd dat ik marketing/communicatie erg leuk vind wat ik nu dan ook weer ben gaan studeren

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:22

Janine1990 schreef:
Rivano schreef:


Voor welke functies?
Dat is best een leuk salaris, benieuwd wat de bijbehorende activiteiten zijn.


Sakura heeft het over een gemiddelde. Daar zullen wel uitschieters naar boven en beneden bij zitten ;)
Ik gok dat op de jaarverslagen de lonen niet per functie gespecificeerd worden...


Totale personeelskosten/FTE/13 (voor het gemak)

De top zal natuurlijk veel meer verdienen, maar een gemiddelde zegt wel iets over het geheel. Ik gok op een 10-15k per maand, dus het gros zal absoluut minder verdienen. Zal vanavond eens berekenen wat het gemiddelde bij ons is (profit organisatie). Ik ben absoluut niet tegen een groot verdienende top, als ze tenminste de zaak goed aansturen. Dat lijkt ook niet echt te gebeuren hier.

edit; hockeybond is met bovenstaande berekening €4.275 pm.
Laatst bijgewerkt door Sakura789 op 02-02-18 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:27

Janine1990 schreef:
Sakura heeft het over een gemiddelde. Daar zullen wel uitschieters naar boven en beneden bij zitten ;)
Ik gok dat op de jaarverslagen de lonen niet per functie gespecificeerd worden...


Meer algemeen. Bij een Sportfederatie (administratie) had ik niet snel zulke bedragen verwacht, zelfs niet 'gemiddeld'. (juist niet gemiddeld.)
Dus vroeg me af of die 6.000 euro voor een bepaalde functiegroep was, of echt als gemiddelde over de hele organisatie, etc. Was meer voor achtergrond info.

(niet dat ik er wil solliciteren :P )

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:29

Janine1990 schreef:
cobiie schreef:
Er staat dat er afspraken gemaakt zijn, hoe specifiek en concreet deze waren staat er niet. ;)
Ze mochten wel komen, dan stonden de paarden in tijdelijke stallen + dito trainingsgelegenheid.

Ik zeg nergens dat ik het netjes vindt, maar bij het lezen dat er steeds 3 ton verlies was op het verblijf van de kfps kan ik mij wel voorstellen dat de condities aangepast werden en daar geen overeenstemming voor gekomen is voordat andere partijen ruimtes/stallen hebben gehuurd in die periode.


True... je hoopt alleen dat een organisatie iets meer binding heeft met een trouwe klant dan dit :P

Zie trouwens ook mijn berekening (vrij royaal genomen) aan kosten... Dan begrijp je hoe 3 ton zo schokkend kan zijn. Ik heb nog even uitgerekend wat het KFPS dit jaar aan inkomsten had van het onderzoek. Dat is bijna 1,2 ton. Ik ga er vanuit dat dit kostendekkend werkt, dit staat ook in de voorwaarden voor het CO op de website van het KFPS.


Zolang je niet weet hoe de gesprekken en onderhandelingen tussen beide partijen zijn gegaan kan je niet zeggen dat de knhs loyaler naar een trouwe klant heeft moeten zijn of niet. Door blijven gaan met tonnen weggooien om de goede vrede te bewaren lijkt mij ook niet de bedoeling.

Ik neem aan dat de huur voor de rijhal nog bovenop de stalgelden komt, wanneer men de verwarming daar aan wilt hebben misschien ook. Mogelijk aparte ruimte + verzorgde maaltijden voor trainers ed?
Ik kan best nog wel even door blijven gaan met extra kosten bedenken.

Gelukkig weet ik niets van deze gehele zaak, ik vind het al zorgwekkend dat er gelange tijd zo’n verlies geaccepteerd is. Mogelijk zou de kfps daar de knhs voor mogen bedanken. Jammer dat het feestje nu gestopt is, maar ze hebben er lange tijd van kunnen profiteren blijkbaar. :+

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:30

Sakura789 schreef:
Totale personeelskosten/FTE/13 (voor het gemak)


Dank je! De spreiding zal wel ruim liggen gezien Palousa's boy bericht.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:30

Weet iemand eignelijk hoe dat met KWPN zit? Dat zit wel op het terrein, maar staat dat verder helemaal los van elkaar?

cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:36

Benthhh schreef:
Weet iemand eignelijk hoe dat met KWPN zit? Dat zit wel op het terrein, maar staat dat verder helemaal los van elkaar?

Die hebben een eigen stichting huisvesting kwpn waar voor zo’n 3 miljoen aan materiële vaste activa in zit. Is dat een antwoord op je vraag?

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:40

Rivano schreef:
Sakura789 schreef:
Totale personeelskosten/FTE/13 (voor het gemak)


Dank je! De spreiding zal wel ruim liggen gezien Palousa's boy bericht.


Dat zal zeker, maar dat maakt imo de situatie nog beroerder...

Dan gaat er met wanbeleid ook nog eens heel veel toe naar de mensen die zorgen voor dat 'beleid'.

Kelly_ann

Berichten: 5158
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:41

Sakura789 schreef:
Totale personeelskosten/FTE/13 (voor het gemak)



Plus zoiets zijn brutokosten hé, als de werkgeverslasten/pensioenkosten etc. daar vanaf zijn houd de werknemer daar netto zo'n 50% aan over.

Al met al moet de bezem er maar eens flink door. KNHS heeft een beetje boel rommel gemaakt nu.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:44

Kelly_ann schreef:
Sakura789 schreef:
Totale personeelskosten/FTE/13 (voor het gemak)



Plus zoiets zijn brutokosten hé, als de werkgeverslasten/pensioenkosten etc. daar vanaf zijn houd de werknemer daar netto zo'n 50% aan over.

Al met al moet de bezem er maar eens flink door. KNHS heeft een beetje boel rommel gemaakt nu.


Als je overal bruto pakt, dan zeggen de getallen in verhouding wel wat met elkaar. Ik zeg er niet bij dat dit netto bedragen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:47

In financiële verslagen worden altijd de loonkosten genoemd, dit is bruto salaris incl sociale lasten, pensioen enz. Dus dat kun je icm FTE prima vergelijken.

Kelly_ann

Berichten: 5158
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:47

Huh? werkgeverskosten zijn voor het bedrijf wél nettokosten..... of gebruik ik de termen verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:51

Kelly_ann schreef:
Huh? werkgeverskosten zijn voor het bedrijf wél nettokosten..... of gebruik ik de termen verkeerd?


Nettoloon is wat de werknemer op de bank krijgt. Brutoloon is het brutoloon van de werknemer, maar in de cijfers van een bedrijf worden altijd de loonkosten genoemd. Dit is het brutoloon van de werknemer PLUS nog kosten voor pensioen, sociale lasten en eventuele andere personeelskosten.

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:52

Ze kunnen ook weinig verdienen en allemaal in een Jaguar rijden :+

Kelly_ann

Berichten: 5158
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:55

Dat dus Relaxed, KNHS draagt net als ieder ander bedrijf een keer zoveel kosten dan de werknemer op zijn bankrekening zal zien verschijnen.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:55

:$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$ :$
I's all about the money.
En blijven we wel met onze VIP's in the picture.

Misschien ben ik wel te nostalgisch ingesteld. Maar vroeger waren de lijntjes toch echt korter toen we nog een opgesplitste organisatie waren.
Ik wens iedereen veel wijsheid toe. En ben toch schoorvoetend blij dat ik mijn startkaart heb afgemeld.

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:02

Kwpn is sinds ze hun eigen centrum hebben idd (als het goed is tenminste) volledig onafhankelijk van de knhs. Daarvoor moest de kwpn wel met de knhs samen omdat ze zelf niets hadden staan. Datzelfde trouwens voor de NrPS (weet niet of die hun hengstenonderzoek er ook nog doen).
Vaak waren dat dus de paarden die de stallen van de knhs vulden.

Dees

Berichten: 18973
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:11

Janine1990 schreef:
Weet niet wat ik moet vertalen, maar ik doel iig op dit stukje... Ik snap werkelijk niet hoe dat de KNHS 3 ton kan kosten :+


Als je weet wat KNHS denkt te moeten rekenen voor de verhuur van 1 box voor 1 nacht, dan snap ik heel goed dat ze bij een meerdaags evenement op een dergelijk gecalculeerd verlies komen.
Maar in realiteit zal het absoluut minder gekost hebben. Er zit bij wel meer bedrijven een verschilletje tussen de vaste verrekenprijs en de praktijk, maar de berekeningen van KNHS rammelen wel vaak :D

Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:38

Janine1990 schreef:
Pipodipo schreef:
Janine, we hadden het toch over de gemiddelde ruiter? Die rijdt niet in 5 proeven een klasse door en heeft wat meer tijd nodig. Het is echt superleuk voor jou dat jij het in 5 proefjes kan in een provincie waar het steeds makkelijker wordt om punten te halen, maar ik begrijp niet zo goed waarom dat relevant is in dit topic?

Als, volgens jou, de afdrachten van verenigingen aan de KNHS hetzelfde zijn gebleven, dan is het dus een bevestiging dat de KNHS de financiele gaatjes vult over de rug van de leden.

De KNHS is geen professionele onderneming, het is een vereniging met betalende leden.


Ik haak in op jouw opmerking dat je meer moet deelnemen aan wedstrijden om aan je punten te komen.
Als je hier in Groningen met een gewoon paard in 5 proeven de B/L1 weet ik veel wat het was, door kan komen... Dan kan je dat elders in het land ook best. Het is alleen zaak te investeren in training. Maar daar ontbreekt het nogal eens aan.

Afdrachten zullen niet hetzelfde zijn gebleven, ik zeg juist dat ik dat niet precies weet. Ik weet alleen dat mijn vereniging niet klaagt over onevenredige stijgingen.
Ik zie mijn startpas ook elk jaar iets duurder worden, maar leg dat eens naast de inflatie. Dan klopt het gewoon en is het helemaal niet zo schokkend. Ik vind dat mensen te veel sturen over de stijging van prijzen, terwijl het gewoon op een blaadje gepresenteerd wordt hoeveel je geld in waarde daalt. Kennelijk begrijpt de gemiddelde mens nog altijd niet wat inflatie is. Erg frustrerend vind ik dat persoonlijk.

De KNHS is wel degelijk een professionele onderneming. Je bent in de war met commercieel of winstgevend. Dat zouden ze inderdaad niet moeten zijn, tenzij die winstgeving ten goede komt aan de leden.

Oke, ik zal het even heel simpel uitleggen. De KNHS heeft op een zeker moment bepaald dat je per klasse 10 winstpunten nodig had om te mogen promoveren in plaats van 5. Dat heeft dus niets te maken met jouw kwaliteiten of die van ieder ander, je hebt hoe dan ook meer wedstrijden nodig om de benodigde punten te halen. Waar je nu in 5 proeven klaar bent, kon dat vroeger in 3 en dan had je nog over. Heel concreet betaal je dus bijna dubbel zo veel startgeld per promotie of per klasse. Dit heeft dus helemaal niks te maken met je kwaliteit van training of instructie en ook niet met het paard dat je hebt, maar gewoon cijfermatig.

Inflatie is een interessant ding en het is niet onbelangrijk om te weten wat de inflatiecijfers van de afgelopen jaren zijn geweest, die waren namelijk nogal laag vanwege de crisis.

Volgens mij ben ik helemaal niet in de war, de KNHS is namelijk echt geen onderneming. Ze hoeven niet eens iets te verkopen behalve allerlei verplichtingen aan hun leden. De inkomsten uit lidmaatschappen zijn er automatisch omdat er geen concurrentie is. Winst is er niet, anders hadden ze ook niet zo ernstig in de problemen gezeten. De leden moeten dus het verlies goedmaken voor de zoveelste keer en dat wekt terecht ergernis en argwaan.

Kelly_ann

Berichten: 5158
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:01

Maar... er is toch nog helemaal geen sprake van exorbitante prijsverhogingen van lidmaatschappen? De tarieven zijn per 1-1 2018 slechts licht gestegen, niet anders dan andere contributies omhoog kunnen gaan. Plus er is nu een groot voordeel waarbij je kortlopende startpassen kunt gebruiken.

Ik denk dat er aan de uitgavenkant/imago en sponsorbeleid beter winst te halen is dan in het harken bij de leden. Want daarmee verlies je laagdrempeligheid. Iets waar je juist als (enige) sportbond aan moet voldoen in mijn ogen!

Veronica2
Berichten: 2722
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:09

Kelly_ann schreef:
Maar... er is toch nog helemaal geen sprake van exorbitante prijsverhogingen van lidmaatschappen? De tarieven zijn per 1-1 2018 slechts licht gestegen, niet anders dan andere contributies omhoog kunnen gaan. Plus er is nu een groot voordeel waarbij je kortlopende startpassen kunt gebruiken.

Ik denk dat er aan de uitgavenkant/imago en sponsorbeleid beter winst te halen is dan in het harken bij de leden. Want daarmee verlies je laagdrempeligheid. Iets waar je juist als (enige) sportbond aan moet voldoen in mijn ogen!

Het gaat een beetje om de opeenvolging van zaken, daar werd al vaker over gediscussieerd in het verleden.

En met je tweede alinea ben ik het volledig eens. Wat mij betreft mag dat ook door afsplitsing van topsport als dat ons sneller bij dat resultaat brengt.