danzzz schreef:Alane, jij snapt niet dat er heel veel zwart geld omgaat in de paardenwereld en dat daar de belastingdienst een einde aan wilt maken. Je hebt het maar over heffen, ik heb het over belastingontduiking. Zo blijven we langs elkaar heen praten. Ik sluit inderdaad niet uit dat er in de toekomst geheven gaat worden, maar dat is nu niet aan de orde.
Aan de orde is de oncontroleerbare handel in goederen die sterk fluctueren in prijs en dat daar dus een sterke witwasformule in zit. Dan hebben we ook nog al die stallingen die een "groot" gedeelte niet in de boeken opneemt als ze het uberhaupt al in de boeken opnemen, al die instructeurs die hun werkzaamheden zwart uitvoeren, alle overige dienstverleners, hoefsmeden, hoolikiboos en wat er allemaal nog meer rondloopt in paardenboboland.
Jij kan er het jouwe van vinden maar ik schat dat de fiscus rekent op een miljoentje of 5 aan extra BTW en inkomstenbelasting, alleen maar omdat ze de boel in kaart gebracht hebben. IK zou het ook doen.
ontduiking van wat? zwartgeld belasting?
Zeg ik toch, inkomstenbelasting.
wat weinig te doen heeft met registratie eigenaar/houder.
en wat Dees zegt, wie bepaald de prijs? aan de hand van wat?
Door de eigenaar te registreren weet je nog steeds niet voor hoeveel geld het dier verkocht is.
en zoals ik eerder zei, overgangsregelingen en termijnen voor handelaren (zoals je ook hebt met auto's, afmelden en ze staan bij Handelaar Jan op de weide tot er een particulier komt of de volgende handelaar ze oplaad en meeneemt (kun je nog steeds witwassen wat je wilt)
Ik ben het met Dees eens. Zelfde probleem een beetje als met honden, waar ook veel zwart geld mee gemoeid gaat. Genoeg ontduikers, niet alles geregistreerd, niet te controleren.
Heb je dadelijk paarden met een vrijwaringsbewijs 
en een boekje voor hoeveel parcoursen, dressuurproeven, eventings, etc gelopen heeft.
"hij is van een oud vrouwtje geweest...."