Paardentrailer gekanteld met paard door gladheid in Leusden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:34

Sabr276 schreef:
Mijn eerste reactie is ook: waarom met trailer de weg op met dit weer.

Maar aan de andere kant: in landen waar het met grote regelmaat sneeuwt, daar gaat het hippische leven ook gewoon door!

Precies!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:40

Wat is belangrijk die 1ne winstpunt? Of je paard?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:42

Tine10 maar in die landen zijn mensen veel bekender met de sneeuw en hoe te rijden. Die 3 keer dat hier sneeuw valt maakt ze hier nog geen ervaren chauffeurs.
Daarbij gebeuren ook in die landen veel ongelukken !

Maar ik gok zomaar dat de mensen die t allemaal wel mee vinden vallen hier dus met hun paard op pad zijn geweest en t zo goed willen praten ?
Anders kan ik er echt niet bij.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:45

In landen met veel sneeuw is iedereen meer ervaren met sneeuwrijden. Hier kun je zelf nog zo'n stabiele combinatie hebben en goed kunnen rijden met de sneeuw, maar om je heen rijden zoveel mensen die het niet gewend zijn en of bang of overmoedig rijden. Dat vormt het grootste gevaar nog voor jou en je combinatie en je paard dat er in staat. Dus kies voor veilig en blijf zo mogelijk thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:50

Rijkswaterstaat raadt echt niet zomaar aan dat je beter thuis kan blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:50

Sabr276 schreef:

Maar aan de andere kant: in landen waar het met grote regelmaat sneeuwt, daar gaat het hippische leven ook gewoon door!

Welnee. Zwitserland is ook een bende als het sneeuwt.
Als er serieus veel sneeuw ligt over langere tijd dan rij je met heel ander materiaal en met sneeuwkettingen.

pleiada

Re: Paardentrailer gekanteld met paard door gladheid in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:55

Het lijkt ook gewoon goedpraten als je zegt dat het hippische leven in andere landen met sneeuwval wel gewoon doorgaat..Uiteindelijk zal je altijd na moeten blijven denken of het verantwoord is of niet..En ze geven inderdaad niet voor niets code oranje af,dan is het al helemaal not done om met paardentariler te gaan rijden..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:59

In landen waar veel meer sneeuw ligt, worden vaak andere banden gebruikt. Toen mijn man voor het werk in Zweden zat en daar in de winter een auto huurde, had die auto (een simpele wagen) winterbanden met spikes. Tel daarbij op dat men meer ervaren is met sneeuw omstandighed3n en je hebt een niet vergelijkbare situatie.

Hier in de wijk is het spekglad. Ik heb helaas nog kale winterbanden, de nieuwe worden er deze week opgelegd, maar goed, ik hoef nergens heen tot donderdag. Lopen in de wijk is al tricky. Volgens mijn man was de snelweg prima nu.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:40

Nou het was gisteren hier in Leusden echt heftig. Ik heb geen auto hard zien rijden. Kon gewoon niet. Wij hebben een goede auto, winterbanden en alle techniek om ongelukken te voorkomen bij gladheid. Echter voelde ik ook onze auto glijden. Ik heb in jaren niet zo'n pak sneeuw hier gezien. Met een trailer rijden kon hier echt niet, met sneeuwkettingen kon je hier gaan rijden. maar ik kan me zo voorstellen dat ze ergens vandaan kwamen waar het niet zo erg was. Of dat het toen niet zo erg was en tja en dan moet je opgegeven moment toch naar huis. Situatie beetje onderschat. Ik denk echt niet dat eigenaar bewust zijn paard en andere in gevaar brengt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:45

Ik ben gisteren ook op wedstrijd geweest, toen we vertrokken was er nog geen sneeuw te zien.. En toen ik er eenmaal op zat begon het keihard te sneeuwen.. Toen we weer weg wouden rijden lag er echt een flink pak sneeuw. Nu ben ik daar redelijk kalm in, heb voor hetere vuren gestaan. Dus gewoon paard in de wagen en in een slakken tempo naar huis.. Dan heb je nog van die aso's die dan aan je trailer gaan kleven en toeteren.. Als het had gesneeuwd voor we op wedstrijd gingen waren we niet gegaan..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:47

CharmingS schreef:
Ik ben gisteren ook op wedstrijd geweest, toen we vertrokken was er nog geen sneeuw te zien.. En toen ik er eenmaal op zat begon het keihard te sneeuwen.. Toen we weer weg wouden rijden lag er echt een flink pak sneeuw. Nu ben ik daar redelijk kalm in, heb voor hetere vuren gestaan. Dus gewoon paard in de wagen en in een slakken tempo naar huis.. Dan heb je nog van die aso's die dan aan je trailer gaan kleven en toeteren.. Als het had gesneeuwd voor we op wedstrijd gingen waren we niet gegaan..

Gewoon even nieuwsgierig he je weet dat het voorspeld is dan vraag ik me af waarom je toch gaat op buienradar zag je het aankomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:53

Het was inderdaad genoeg voorspeld.
Wij moesten ook weg (zonder paard) en het maakte niet uit welk tijdstip.
Wij zijn juist in de vroege ochtend gegaan omdat het toen nog groen was.
Eenmaal thuis rond 10/11 uur begon het te sneeuwen. Fijn dat we dan niet meer weg hoefden.
Daar hou je toch rekening mee? Zeker met paard.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:04

Ongelooflijk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:06

Er was hier niets aan de hand, dus ja, ik ben met pony op stap geweest. En ja, ik heb buienradar en buiten de lucht in de gaten gehouden. We hebben gewoon prima heen en weer kunnen rijden, net als alle andere deelnemers. We gaan echt geen risico's nemen met onze dieren, zoals sommige mensen nu beweren.

Die codes zijn leuk, maar moeten ze per regio uitgeven. Als het hier code rood is en jullie krijgen het in het westen ook voorgeschoteld en er is duidelijk niets aan de hand, dan gaan jullie ook gewoon de weg op!

Nu is het hier inmiddels ook wit, en ga ik dus niet meer met een trailer op pad.

Aan de andere kant, ook met goed weer zijn er genoeg gekken op de weg. Als je daar naar gaat rekenen, kan je nooit meer op pad.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:10

Ik ga met code rood echt niet op pad heb het hier gisteren in 10 min zien veranderen van niks aan de hand waterig zonnetje naar niks meer te zien door een sneeuwstorm. Ik baal liever achteraf dat ik niet ben gegaan omdat er niks aan de hand was dan dat ik Ian dit weer met een trailer op oad zou zijn

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:21

Janneke2 schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Geen haar op mijn hoofd dat ik nu met trailer ga rijden. Ik moet wel zeggen dat ik op fb ook meerdere zag ivm wedstrijd en het vanmorgen fijn weer was tot 10 uur. Ineens sloeg het om en binnen 20 min. Was alles wit.

"Ineens" - ik geloof grif dat het op sommige plaatsen ineens begon te sneeuwen. (Hier ging het eerst zachtjes motsneeuwen en daarna 'was Vrouw Holle met haar dekbed buiten blijven schudden...')

Maar het klinkt mij als een verrassing in de oren.
En dat zou toch niet moeten...

Hier word zovaak iets voorspelt en dan vallen er 2 druppels of vlokjes. ik stond aangekleed en opgezadeld paard op het punt om te vertrekken voor een buitenrit. ik wilde opstappen en begon echt vanuit droog en niet heel koud naar flink te sneeuwen en 20 min later lag er echt een pak van dok 5 cm , uur later waren dat er 15.
nu zou ik als ik met de trailer wegzou moeten nog beter het weerbericht in de gaten houden, maar als ik een uur eerder was gaan rijden zat ik dus ook in die sneeuwstorm te paard

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:23

Sizzle schreef:
Sabr276 schreef:

Welnee. Zwitserland is ook een bende als het sneeuwt.
Als er serieus veel sneeuw ligt over langere tijd dan rij je met heel ander materiaal en met sneeuwkettingen.

In Nederland zit het heel vaak rond het punt met dooien en smelten, dus dan krijg je gauw een (plaatselijk) laagje ijs.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:31

F_inley schreef:
CharmingS schreef:

Gewoon even nieuwsgierig he je weet dat het voorspeld is dan vraag ik me af waarom je toch gaat op buienradar zag je het aankomen.

Inderdaad, moet zeggen dat ik daar niet naar heb gekeken om eerlijk te zijn. Ik onder zwaardere omstandigheden met trailer in de sneeuw gereden. (In Amerika met een grote truck en trailer met 5 paarden er op, door de bergen dagelijks) Dus ik denk dat ik mezelf wel kan redden in dat beetje papperige sneeuw hier in Nederland. Maar ik ga liever niet in Nederland de weg op als het sneeuwt, niet omdat ik aan mijn rijvaardigheid twijfel, maar wel aan die van mijn mede weggebruikers. Veel onnodige ongelukken zien gebeuren..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:32

Maar heb je dan onder een steen geleefd? Heel nederland wist de voorspellingen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:37

Jester_ schreef:

Nee hoor. Niet heel nederland wist dat

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:38

Ik wist het wel, maar ik geloof niet meer zo in die weersvoorspellingen. Aangezien er vaak ook niets aan de hand is..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:39

Dan vind ik het nogal naief dat je je zo laat overvallen, zeker wanneer je met paard op pad bent :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:40

Kabayo schreef:
Jester_ schreef:

Nee hoor. Niet heel nederland wist dat

Onder een steen geleefd dus :P

Hier staat het nu ook alweer flink te sneeuwen. Bah |(

Vannacht was het weer grotendeels groen geworden, nu word het weer langzaamaan wit.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:44

Dat je voor een dagje winkelen het risico neemt dat het misschien gaat regenen, kan ik wel in komen. Maar dat je met je paard op pad gaat terwijl je makkelijk op 10 verschillende apps, radio en TV kan weten dat er sneeuw aankomt vind ik echt onbegrijpelijk. Neem je echt dat risico voor een rondje 'B/L/M in de polder' :?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:46

Ja gaat bij ons vanmiddag ook weer sneeuwen *\o/*
Ben op school aangekomen , maar wat een ijsbaan :wow: