Poëtin paard van 2,5 miljoen euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:51

Ik ken Patty persoonlijk.
Heb haar 12 jaar geleden op Manege Ypenburg leren kennen toen zij mijn oude verzorgpaard kocht van zijn toenmalige eigenaar.
Al die tijd dat hij van haar is geweest mocht ik hem gewoon blijven verzorgen en rijden, zelfs toen ze verhuisde naar stad aan het haringsvliet, haalde haar man Peter mij iedere vrijdag op en bracht me op zondag weer thuis. Helaas heeft zij Zetor verkocht omdat ze verder wilde en dat met Zetor niet meer zou worden.
Heb haar daarna nog regelmatig gesproken en weet zeker dat Poëtin een super leven te gemoet gaat bij haar.

Hoop Poëtin nog een keer in het echt te zien bij haar op stal in Limburg.

irene01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:59

ik snap niet waarom de hele media zich zo druk maakt om de verkoop van poetin. Bij voetballers is het toch heel normaal dat er hoge bedragen voor een speler betaald worden, dus waarom dan niet voor een paard. Er waren meerdere gegadigden voor poetin anders was het bedrag niet zo hoog geweest. Persoonlijk word ik een beetje heuverig van al dat media nieuws. Ik fok en verkoop regelmatig paarden. Het is niet mijn broodwinning maar is gewoon leuk erbij. De belastingdienst is ook niet gek en je kunt er op wachten dat er straks betaald moet worden bij de verkoop. Net of dat elk paard zoveel geld opbrengt!!! Je moet geen slapende honden wakker maken!!!!!Verder gun ik de familie het van harte en ben blij dat dit paard straks in Nederland is......

sioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:19

Ach als ik zo veel geld zou hebben en ik moest kiezen tussen een luxe yacht, de zoveelste luxe villa of een toppaard kocht ik ook een toppaard, en ik denk vele hier op bokt.... (Waarschijnlijk heeft ze er namelijk al 10 van 250.000 euro op stal staan *LOL* )

Ik vraag me alleen af waar de grens ligt tussen ambitieus en arrogant? Als je zoveel talent denkt te hebben dat je alleen nog een toppaard mist voor het grote werk dan kan je dat met een beetje bescheidenheid toch ook bereiken? Haha!

Ik vind het een mooie merrie en ze beweegt super! Weet iemand de complete afstamming? Sandro hit x .....

Wie ik er graag op zou willen zien.... ik dacht ook meteen aan Tyrza!

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 14:24

Rosemarie schreef:
Ik vraag me wel af waarom het paard verkocht is. En dan nog via een veiling waarbij je niet weet wie of wat het paard koopt.

Dit is eigenlijk een hele goede opmerking.
Ik vraag me dit eigenlijk ook af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:31

Noureyev"]
[quote="Rosemarie schreef:
Ik vraag me wel af waarom het paard verkocht is. En dan nog via een veiling waarbij je niet weet wie of wat het paard koopt.

Dit is eigenlijk een hele goede opmerking.
Ik vraag me dit eigenlijk ook af.
[/quote]

Wat dacht je van geld

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:23

Ik denk dat Paulien hier een (voor mij) belangrijk argument heeft genoemd. Het paard krijgt volgens haar bij Patty een heel goed leven.
Uit het tekstje van Paulien schijnt dat het een hele vriendelijke familie is.

Geef toe.. als je zo'n duur, goed, mooi en talentvol paard koopt, wie hoopt er dan niet op een overwinning op hoog niveau, of anky te verslaan.

Verder heeft het geen zin om te noemen wat JIJ met het geld gedaan zou hebben. Niet iedereen is (gelukkig) van dezelfde mening als elkaar. Als Patty dat er voor over heeft, is dat totaal aan haar.
En niet zoals eerder in het topic genoemd werd; die mensen zijn walgelijk. (of zoiets dergelijks)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:35

Ik vind het geweldig. Zij hebben massa geld en willen een goed paard. Verkoper blij en koper blij. Zij hebben tijd en geld om elke dag top begeleiding te krijgen met een toppaard. Zou helemaal leuk zijn als ze bij Anky gaat lessen met de ambitie van haar te gaan winnen. Wah, net als Rembrandt en Titus.

Mooiste zou zijn, dat het haar gaat lukken. Het paardje wordt kennelijk nu opgeleid tot hoog niveau en dan kan zij weer gaan leren samen met haar paardje. WIL IK OOK!. Willen we toch allemaal, laten we eerlijk zijn.

Ik ben geen dressuurminner, maar als ik veel geld had, die ene mooie zwarte Andalusische hengst, jawel. En dan met veel geld elke dag begeleiding om hem net zo te kunnen rijden als bij Appassionata.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:51

Het is een mooi paard , maar 2,5 miljoen euro Verward nee die bewaar ik liever ergens anders voor.
Ik wens Patty heel veel succes met haar nieuwe aanwinst , we horen vanzelf wel hoe het allemaal lopen gaat Lachen

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:23

mickydo schreef:
Het is een mooi paard , maar 2,5 miljoen euro Verward nee die bewaar ik liever ergens anders voor.
Ik wens Patty heel veel succes met haar nieuwe aanwinst , we horen vanzelf wel hoe het allemaal lopen gaat Lachen

helemaal mee eens, ben dol op paarden en op deze sport maar 2,5 miljoen euro voor een merrie gaat me toch iets te ver, maar wens haar veel succes met haar plannen!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:42

Maar dan moet ze niet gaan zeggen... Tsssk... Stom paard. Clown
Slaat op mijn onderschrift Knipoog

Ik wens haar veel plezier, maar zelf zou ik het nooit doen. 2,5 miljoen gaat me te ver en er zal dan toch maar wat met dat paard gebeuren
*zwaai naar geld...*

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 13:54

Hallo,

Zelf ben ik ook niet echt helemaal in de wolken van Poetin
al moet ik zeggen dat het een mooi paardje is maar die zijn er zo veel!
En die Patty vind ik wel dat een beetje hoog van de toren blaast want als je nog nooit Z hebt gereden en dan Anky wilt gaan verslaan ...

En als nou iemand van ons ze paard had laten zien en gezegd dat die 3 miljoen koste dan was ook iedereen ervan in de wolken..

Liever zou ik Monica Teodorescu erop zien rijden,
vorig jaar in het Mecc verslagen door Anky, terwijl ze veel beter reed....

Maarja we zullen wel zien wie er in 2008 aan de top staat;
misschien is Anky dan wel al gestopt met rijden en blijft Patty steken in de Z en staat een niks vermoedende bokker wel met de Olympische Beker in zijn hand Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 17:13

Degene die ik er op zou willen zien is Nicole Uphoff.

Ik denk dat zij een prachtige combinatie met dat dier zou kunne nzijnl.

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:27

Give her a try....

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:19

Wat is eigenlijk het hoogste niveau van Patty zelf?
Heb nl van een ruiter hier in de buurt gehoord dat ze niet bepaald wat gereden heeft... Maar precies??

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:59

Jeetje, weetje hoeveel dat wel niet = omgerekend zo'n 5 miljoen gulden
halloowww,
Maar als je wat over hebt...... Haha!
Ik weet niet wat ik er van verwachten moet!! natuurlijk hoop ik voor hun veel geluk,maar je weetj het nooit met zoiets duurs!!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:04

Afbeelding

Cheese! Wel een heel Pling mooi Paardje hoor Vingers aflikken

OK dan! Cheese! OK dan!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:48

In welke klasse zou ze moeten beginnen?? Er gaan geruchten dat ze misschien wel in de L2 moet beginnen met dit paard Bloos . Dan kom ik haar van de zomer vast nog wel tegen op concours... Tong uitsteken . De mijne heeft precies 3 nullen minder gekost... Haha! . Lijkt me een leuke uitdaging Schijnheilig

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:58

Wel een idee, 6 eicellen per jaar uit één en hetzelfde, bijzonder goede paard halen. Vraag me wel af wat de kosten zijn om een eicel van de ene in de andere merrie te krijgen; er moeten toch een hoop goede veulentjes ter wereld komen om zo'n investering 'leuk' te maken.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:27

als het paard het maar goed heeft dat is toch het belangrijkste..

natte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:00

Tja wat zal ik ervan zeggen? Bloos!
Om Anky te verslaan heb je een heel goed paard nodig, en die heeft ze...
Maar heeft ze ook technisch de kwaliteiten? Bloos
Al heb je 10 miljoen euro op de bank staan, maar je hebt niet het "gevoel"............ om echt goed te kunnen rijden!
En om Anky te verslaan...........ze heeft zo'n mooie rijstijl, dan moet je wel van hele goede huize komen OK dan!
Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik betwijfel het een beetje.
In ieder geval veel succes met je streven................

groetjes nathalie Haha!

Pegassus97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:02

Ze heeft blijkbaar ZZ-Licht gereden, maar hoe Haha!
Het artikel was leuk (...), wat in de hoefslag stond!

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:59

Ik heb het paard ook gezien, en nee, ik vind het niet een heel bijzonder paard hoor, ze kan vast heel mooi lopen, maar je moet uiteindelijk zelf dat paard zo aant lopen krijgen hor. Ze gaat echt niet uit zichzelf zo lopen.
Ik denk Schijnheilig dat zij zelf toch ook wel talent moet hebben om zo'n paard te kunnen berijden, en 2,5 miljoen euro om (hopenlijk) wereldkampioen te worden, nou nee, dat zou ik toch niet doen,
Met een paard van 25duizend euro kan je ook ver komen hoor, als je zelf maar goed genoeg rijdt. *LOL*

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:37

Met een goed paard, goede training, en de nodige bekende namen kom je een heel eind hoor.

Als Poetin haar fysiek kan behouden, dan is de optie om ooit Grand Prix te starten aanwezig. Maar dat extra ingredient, welke Anky bv heeft, zal toch uit haarzelf moeten komen. Tijd zal het leren.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:20

tsja doe eens gek zou ik zo zeggen. Als je het geld hebt en je niks anders kunt verzinnen om het aan uit te geven............waarom dan niet ook meteen Anky van Grunsven verslaan.

dundayescape

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:55

voor 2,5 miljoen kan je veel meer paarden kopen !!! Verward