germie schreef:Kabayo schreef:
En mijn sarcasme werd niet gezien. Maar ergens is het discriminatie en genderneutraal en pieten discussies kun je ook hier weer op laten terugslaan. Maar ja, wat is m niveau of wat zegt een ruiterbewijs?
Maar ik vind vooral dat mensen er behoorlijk negatief over zijn wegens zgn. Gevaren. De afstand is erg lang, maar er zijn best manieren te verzinnen om het zo veilig mogelijk te doen. De 44 km zou ik inkorten, maar de tocht zelf, leuk. Go for it. En ikdenkdat het een leuke tocht is al ben ik er zelf niet bij ( ook niet met een kfps paard als ik die zou hebben, ik woon te ver weg )
Serieus
discriminatie ?
een paard geboren in Friesland maakt hem of haar nog geen Fries.. het lijkt mij logisch dat ze dit met Friezen willen doen aangezien dit de trots van de provincie is op paardengebied.. of zou het ook oneerlijk zijn als een zwarte labrador niet mee mag doen met een witte herder wandeling? Of een europese korthaar niet bij de Noorse boskat keuring?
als je onderweg al niet wordt opgevreten door de muggen of bent verongelukt door een ambulance die met toeters en bellen voorbij raast vanwege een spoedrit waarbij je met je paard zo snel geen kant op kunt.. of wat te denken wanneer er merries en hengsten mee rijden. De merrie wordt moe en de hengst nog niet (of vise versa) en er is weinig ruimte om in te halen.. Nee bedankt, ik sla even over...